Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vartijat syynä siihen että tilaan jatkossa kaiken netistä

Vierailija
07.03.2019 |

Tämä on asia joka tavaratalojen ja kauppojen olisi hyvä tiedostaa. Vartijoiden käytös ja viattomien asiakkaiden kyttäys on siinä määrin ärsyttävää, ettei itseään halua saattaa tuollaiselle alttiiksi. Valvonnan tulisi tapahtua siten ettei asiakas pienimmässäkään määrin kokisi oloaan ostoksilla kytätyksi. Minua tämä todella vaivaa. Loukkaannun, jos huomaan että vartija tarkkailee minua epäilevästi. Ja ei, en voi sivuuttaa tätä ja olla välittämättä koska ”eihän minulla ole mitään salattavaa jne”. Tämä ei vaan ole oikein ja häiritsee valtavasti ostoksilla käyntiä. Ja tiedän etten ole ainoa joka tästä kärsii.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken voi tilata, paitsi yskänlääkkeen

Vierailija
2/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijat ovat pysäköinninvalvojien ohella varmasti vihatuimpia ammattiryhmiä. Ymmärrän kyllä ettei vartijaksi yleensä älyköt hankkiudu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin vakavasti pohdin samaa, esim. Sokoksella en enää käy koska siellä kyttäävät vaivihkaa sekä myyjät että vartijat :/ Olen mielestäni ns. tavallisen näköinen enkä mitenkään epäilyttävä mutta ehkä sitten heidän mielestä olen

Vierailija
4/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin vakavasti pohdin samaa, esim. Sokoksella en enää käy koska siellä kyttäävät vaivihkaa sekä myyjät että vartijat :/ Olen mielestäni ns. tavallisen näköinen enkä mitenkään epäilyttävä mutta ehkä sitten heidän mielestä olen

Vierailija
5/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä sitten yritä varastaa koko ajan jotain niin ongelmaa ei ole

Vierailija
6/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tästä toiminnasta onkin tullut niin hyökkäävää ja näkyvää. Minua vartija on joskus seurannut jopa ulos asti. Sitten kääntynyt kannoillaan takaisin kun huomannut etten lähdekään juoksemaan karkuun. 😂

Vierailija
7/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken voi tilata, paitsi yskänlääkkeen

Et ole verkkoapteekeista kuullut?

Vierailija
8/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tilaat netistä. Kauppiailla pitää olla oikeus tehdä edes jotain myymälävarkauksien estämiseksi, ja myyjienkin turvallisuuden lisäämiseksi.

Vierailija
9/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älä sitten yritä varastaa koko ajan jotain niin ongelmaa ei ole

No eihän tästä olekaan kyse ystävä hyvä. Sellainen kyttäys ja epäily vaan loukkaa rehellistä ihmistä. Outoa ettei joku voi ymmärtää tätä.

Vierailija
10/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten? Voihan siinä viihdyttää itseään tekemällä äkkikäännöksiä ja katsoa miten vartija hämmentyy kun yrittää vaivihkaa seurata. Itseä ei haittaa pätkän vertaa, kävelkööt sitten perässä jos haluaa.

Vierailija
11/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin kakspiippuinen juttu, sama kuin vapaa/valvottu internet, enemmän oikeuksia poliiseille ym.

On niin helppo vaan puuskahtaa ettei mulla ainakaan oo mitään salattavaa, tai kuten aloittajan tapauksessa, että en varasta ja riehu. Joo. Ja hyvä niin. Mutta onko se oikeasti ok että valvonta ja kyttääminen kiristyy joka rintamalla vain siksi että muutamat sikailee?

Ymmärrän sen kauppiaankin kannan. Se ei ole taloudellisesti kannattavaa antaa varkaiden mellastaa, mutta toisaalta ap ei ole ainoa jonka olen kuullut tekevän periaatepäätöksen, että (ap:n kannalta) tarpeettoman kyttäämisen takia alkaa mieluummin tilaamaan netistä. Menettää se kivijalkakauppias tässäkin.

En ole kauppias enkä vartija, mutta eikö tähän oikeasti ole olemassa muuta keinoa kuin se että kaapinkokoiset mörssärit seurailevat kaikki asiakkaat vauvasta vaariin?

Vierailija
12/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten tilaat netistä. Kauppiailla pitää olla oikeus tehdä edes jotain myymälävarkauksien estämiseksi, ja myyjienkin turvallisuuden lisäämiseksi.

On oikeus on. Mutta kauppiaiden olisi hyvä ymmärtää myös se että rehelliset asiakkaat häiriintyvät tästä ja se ei ainakaan saa heitä palaamaan kauppaan. Eikö nykyaikana ole muuta keinoa järjestää valvontaa kuin nämä järjenjättiläiset.

Vierailija
13/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On oikeus on. Mutta kauppiaiden olisi hyvä ymmärtää myös se että rehelliset asiakkaat häiriintyvät tästä ja se ei ainakaan saa heitä palaamaan kauppaan. Eikö nykyaikana ole muuta keinoa järjestää valvontaa kuin nämä järjenjättiläiset.

Mitä sinä sitten ehdottaisit heidän tilalle?

Vierailija
14/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mua ei häiritse. On kävelleet perässä, mutta se on niiden työ, ja lopulta ne oppii tunnistamaan keiden perässä on turha kävellä.

Vartijoiden kuuluu nykyisin olla näkyvillä. Ei ne tee mitään "vaivihkaista" seuraamista.

Vierailija
15/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos parempi keino olisi, niin sitä varmaan käytettäisiin. Vai meinasitko, että kauppias haluaa kiusata juuri sinua?

Vierailija
16/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mua ei häiritse. On kävelleet perässä, mutta se on niiden työ, ja lopulta ne oppii tunnistamaan keiden perässä on turha kävellä.

Vartijoiden kuuluu nykyisin olla näkyvillä. Ei ne tee mitään "vaivihkaista" seuraamista.

Osa vartijoista on näkyvillä. Välttämättä kaikki eivät.

Vierailija
17/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne teitä kyylääkin kun seuraatte heitä silmät tarkkoina :D En edes muista koska olisin nähnyt kaupassa vartijan.

Vierailija
18/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos parempi keino olisi, niin sitä varmaan käytettäisiin. Vai meinasitko, että kauppias haluaa kiusata juuri sinua?

No esim. vartijat voisivat seurata asiakkaita tarkoilla kameroilla poissa asiakkaiden silmistä.

Vierailija
19/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö ihan siviilivaatteissa kulkevia vartijoita on? Itse olin 90-luvulla kesätöissä myymäläetsivänä, joka kulki ihan siviileissä.

Vierailija
20/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo varmasti on vielä niitä toisenlaisiakin, mutta nämä jotka monet kokee häiritseviksi ovat kyllä ihan tarkoituksella näkyvissä. Viime viikolla olin juuri maksamassa kassalla ostoksia, kun vartija säntäsi paikalle. No ei mun takia, en sitä olettanutkaan. Myyjällä oli vain ollut pieni tilanne jossa päihteidenkäyttäjä oli hieman uhkaillut, mutta poistunut lopulta paikalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä