Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vartijat syynä siihen että tilaan jatkossa kaiken netistä

Vierailija
07.03.2019 |

Tämä on asia joka tavaratalojen ja kauppojen olisi hyvä tiedostaa. Vartijoiden käytös ja viattomien asiakkaiden kyttäys on siinä määrin ärsyttävää, ettei itseään halua saattaa tuollaiselle alttiiksi. Valvonnan tulisi tapahtua siten ettei asiakas pienimmässäkään määrin kokisi oloaan ostoksilla kytätyksi. Minua tämä todella vaivaa. Loukkaannun, jos huomaan että vartija tarkkailee minua epäilevästi. Ja ei, en voi sivuuttaa tätä ja olla välittämättä koska ”eihän minulla ole mitään salattavaa jne”. Tämä ei vaan ole oikein ja häiritsee valtavasti ostoksilla käyntiä. Ja tiedän etten ole ainoa joka tästä kärsii.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin eräänä viikonloppuna hakemassa poikani kaupungilta. Kello oli jotain kolme yöllä. Ajoin paikallisen Mac Donaldsin pihalle odottelemaan poikaani.

Mäkkärin vartija kiinnitti heti huomionsa minuun. Paikka oli täynnä nuorisoa, mutta vartija tapitti herkeämättä ikkunan läpi vain minua ja autoani.

Sitä kesti noin 15 minuuttia eli koko sen ajan, kun odotin siinä poikaani.

Kaipa tällainen nelikymppinen äiti-ihminen on sitten jollain tapaa potentiaalinen häiriön aiheuttaja. :D

Kyllä. Nelikymppinen nainen voi aiheuttaa häiriötä.

Ai no sitten ymmärrän. Hänen ei siis kuulunutkaan tarkkailla sitä nuorisomassaa.

Kerros millä tavon se vartija olisi voinut tietää, että et ole mikään häirikkö, tai naispuoleinen pedofiili, juu niitäkin on, joka kyttää nuoria?

Ihan silläkö, että olet tavisnainen tavisautolla? Ja mitä luulet, jos olisi tullut kysymään sinulta miksi siinä olet niin olisiko uskonut sun vastauksen oikopäätä?

Miksi olisi uskonut, eihän se vartija sinua tunne eikä tiedä?

Olenko jotenkin omituinen kun minua ei ole ikinä ahdistanut vartijoiden kyttäilyt tai seurailut? Olen jopa ihan itse kysynyt kohteliaasti vartijalta, että onko joku hätä, roikkuuko takissa, paidanhelmassa tms jotain?

Eniten ahdistaa esim. pikkukaupoissa se tieto, että myyjä saattaa olla ihan yksin siellä, entäs jos tulee joku piripää tms??

Rauhoitu. Lähinnä tuossa tilanteessa huvitti se, että seisoi selin humalaiseen nuorisomassaan ja tuijotti vain yhtä kohdetta, autoilevaa naista.

Huonoa vartiointiahan tuo tuollainen yhteen paikkaan tuijottaminen on, vaikka sitten millaisia tarinoita päässään kehittelisikin.

Tai mitä jos vain tuijotti ulos ikkunasta, onko sekin kiellettyä jos on vartijan vaatteet päällä? Kuten tästäkin mammasta huomaa vartijan käytökseen kiinnitetään heti huomiota ja fakta on varsinkin humalaisten provosoituvan vartijan/järjestyksenvalvojan läsnäolosta saatikaan katseesta. Jossain mäkkärissä nyt ei ole mitään taskuunpistettävää varastettavaa, joten ihan fiksu veto vartijalta kuulostella paikkaa, humalaiset ei hänen läsnäoloon tällöin kiinnitä huomiota ja on kuitenkin läsnä jos äänet käyvät uhkaaviksi.

Vierailija
42/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä sä näytät? Onko tukka tosi paskainen, vaatteet hirveitä? Käyttäydytkö oudosti? Kyllä ne ihan tietyn näkösiä tyyppejä peesailee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin eräänä viikonloppuna hakemassa poikani kaupungilta. Kello oli jotain kolme yöllä. Ajoin paikallisen Mac Donaldsin pihalle odottelemaan poikaani.

Mäkkärin vartija kiinnitti heti huomionsa minuun. Paikka oli täynnä nuorisoa, mutta vartija tapitti herkeämättä ikkunan läpi vain minua ja autoani.

Kaipa tällainen nelikymppinen äiti-ihminen on sitten jollain tapaa potentiaalinen häiriön aiheuttaja. :D

Ai no sitten ymmärrän. Hänen ei siis kuulunutkaan tarkkailla sitä nuorisomassaa.

Kerros millä tavon se vartija olisi voinut tietää, että et ole mikään häirikkö, tai naispuoleinen pedofiili, juu niitäkin on, joka kyttää nuoria?

Ihan silläkö, että olet tavisnainen tavisautolla? Ja mitä luulet, jos olisi tullut kysymään sinulta miksi siinä olet niin olisiko uskonut sun vastauksen oikopäätä?

Olenko jotenkin omituinen kun minua ei ole ikinä ahdistanut vartijoiden kyttäilyt tai seurailut? Olen jopa ihan itse kysynyt kohteliaasti vartijalta, että onko joku hätä, roikkuuko takissa, paidanhelmassa tms jotain?

Eniten ahdistaa esim. pikkukaupoissa se tieto, että myyjä saattaa olla ihan yksin siellä, entäs jos tulee joku piripää tms??

Rauhoitu. Lähinnä tuossa tilanteessa huvitti se, että seisoi selin humalaiseen nuorisomassaan ja tuijotti vain yhtä kohdetta, autoilevaa naista.

Huonoa vartiointiahan tuo tuollainen yhteen paikkaan tuijottaminen on, vaikka sitten millaisia tarinoita päässään kehittelisikin.

Tai mitä jos vain tuijotti ulos ikkunasta, onko sekin kiellettyä jos on vartijan vaatteet päällä? Kuten tästäkin mammasta huomaa vartijan käytökseen kiinnitetään heti huomiota ja fakta on varsinkin humalaisten provosoituvan vartijan/järjestyksenvalvojan läsnäolosta saatikaan katseesta. Jossain mäkkärissä nyt ei ole mitään taskuunpistettävää varastettavaa, joten ihan fiksu veto vartijalta kuulostella paikkaa, humalaiset ei hänen läsnäoloon tällöin kiinnitä huomiota ja on kuitenkin läsnä jos äänet käyvät uhkaaviksi.

Mac Donaldsissa nuo vartijat ovan nimenomaan myös sen vuoksi, ettö vartijoiden läsnäololla ja näkyvällä partioinnilla on rauhoittava vaikutus.

Että voit lopettaa nuo typerät lätinät.

Vierailija
44/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mac Donaldsissa nuo vartijat ovan nimenomaan myös sen vuoksi, ettö vartijoiden läsnäololla ja näkyvällä partioinnilla on rauhoittava vaikutus.

Että voit lopettaa nuo typerät lätinät.

Mc Donalds*

Vierailija
45/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen itsenäinen rohkea nykynainen tirkistelemässä teinipoikia vaahtopallot pöksyissä.

Vierailija
46/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten tilaat netistä. Kauppiailla pitää olla oikeus tehdä edes jotain myymälävarkauksien estämiseksi, ja myyjienkin turvallisuuden lisäämiseksi.

On oikeus on. Mutta kauppiaiden olisi hyvä ymmärtää myös se että rehelliset asiakkaat häiriintyvät tästä ja se ei ainakaan saa heitä palaamaan kauppaan. Eikö nykyaikana ole muuta keinoa järjestää valvontaa kuin nämä järjenjättiläiset.

Jos parempi keino olisi, niin sitä varmaan käytettäisiin. Vai meinasitko, että kauppias haluaa kiusata juuri sinua?

No esim. vartijat voisivat seurata asiakkaita tarkoilla kameroilla poissa asiakkaiden silmistä.

Ilman muuta hintoihin tuntuvat korotukset, että kauppias voi hankkia sekä kamerat ja palkata vartijan.

Varastetut tuotteet korottavat hintoja...

Vierailija
47/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Humalainen nuorisojoukko on ihan arkipäivää, mutta yksittäinen keski-ikäinen voi tehdä vaikka huumekauppaa.

Vierailija
48/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä voikin ahdistua. Ei minua haittaa ollenkaan kamerat tai vartija. Ei edes kiinnitä siihen huomioon jos joku seuraa minua kaupassa. No, joka päivä oppii jotain uutta.

Vierailija
49/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartijat on kyllä ärsyttäviä kyttääjiä!  Kävelevätkin huvittavasti kädet sivuilla kuin cowboylla, joka on valmis vetämään pistoolinsa. 

Aika monilla ihmisillä on kädet sivuilla kävellessäkin. Ehkä se on sitten huvittavaa.

Vierailija
50/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartijat ovat pysäköinninvalvojien ohella varmasti vihatuimpia ammattiryhmiä. Ymmärrän kyllä ettei vartijaksi yleensä älyköt hankkiudu...

Itse olen sairaanhoitaja ja voin sanoa, että arvostan vartijoita. Siinä on ammattiryhmä joka on ajoissa paikalla jos tulee hätätilanne. Vartijoista on usein kentällä (sairaalamaailmassa) enemmän hyötyä kuin poliiseista koska ovat nopeammin paikalla ja ottavat väkivaltatilanteet vakavasti.

Kiitos teille työpaikkani turvaamisesta. 

Vierailija
51/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaiken muun paitsi ruuan netistä. Syy ei ole vartijat liikkeissä, mutta muun henkilökunnan töykeys ja epäystävällisyys + että netistä löytää kaiken, kun taas liikkeissä vain sen, mitä sisäänostajat hankkivat.

Netissä tilattaessa saa 98% hyvää, asiallista palvelua, 2% ei niin hyvää. Kun taas luvut ovat toisinpäin, kun ostat jotain liikkeistä. Postikuluineenkin ostokset ovat keskimäärin onnistuneempia ja halvempiakin.

Arvostan  siis kohteliasta ja hyvää palvelua ja asennetta, että asiakas on aina oikeassa. Tämä vaan on kummasti hukassa  lähes kaikissa suomalaisissa liikkeissä ja kauppakeskuksissa. Suosin ulkomaalaisia kauppapaikkoja ja sivustoja. Suomessa vaikuttavat nettiyritykset hinnoittelevat itsensä ulos ja valikoimat jälleen suppeammat kuin ulkomaalaisilla.

Vierailija
52/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten tilaat netistä. Kauppiailla pitää olla oikeus tehdä edes jotain myymälävarkauksien estämiseksi, ja myyjienkin turvallisuuden lisäämiseksi.

On oikeus on. Mutta kauppiaiden olisi hyvä ymmärtää myös se että rehelliset asiakkaat häiriintyvät tästä ja se ei ainakaan saa heitä palaamaan kauppaan. Eikö nykyaikana ole muuta keinoa järjestää valvontaa kuin nämä järjenjättiläiset.

Jos parempi keino olisi, niin sitä varmaan käytettäisiin. Vai meinasitko, että kauppias haluaa kiusata juuri sinua?

Jossain tokmannissa mitään "kauppiasta" ole.

Vierailija
53/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari tatuointia ja rastat, omaa maantenväriäni olevat rastat, mutta uskon niiden olevan syy vartijoiden kiinnostukseen. En jaksa enää edes välittää, seuratkoot.

Vierailija
54/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että kävin viimeisen kerran lähi S-marketissa kun vartija lähti seuraamaan. Kyttäsi ja seurasi koko sen ajan kun olin kaupassa. Vaikka samaan aikaan paikalla oli mm. nistejä ja teinipoikia. Vartija oli nelikymppinen oman elämänsä epäonnistuja. Heitin kassakorin kassalle enkä sanonut sanaakaan.

Siinäpähän saivat.

Vierailija
55/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että kävin viimeisen kerran lähi S-marketissa kun vartija lähti seuraamaan. Kyttäsi ja seurasi koko sen ajan kun olin kaupassa. Vaikka samaan aikaan paikalla oli mm. nistejä ja teinipoikia. Vartija oli nelikymppinen oman elämänsä epäonnistuja. Heitin kassakorin kassalle enkä sanonut sanaakaan.

Siinäpähän saivat.

Harmittaa edelleen, että maksoin ostokset. Olis tehnyt mieli ilmoittaa, että "sori, ei mulla olekaan rahaa" ja jättää tämä kaupan palvelusväki tekemään töitään eli palauttamaan tavarat hyllyyn.

Vierailija
56/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tämä on tosi häiritsevää. Asuntoamme remontoidessa mieheni näytti aikamoiselta resupekalta rikkinäisissä remonttipöksyissään, mutta silti olin aika yllättynyt, kun rautakaupassa meidän perässä käveli koko ajan vartija. Tuli vähän paska fiilis, että pitääkö rautakauppaankin vaihtaa remontin keskellä edustusvaatteet päälle, jos haluaa olla rauhassa.

Vierailija
57/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. vartijat voisivat seurata asiakkaita tarkoilla kameroilla poissa asiakkaiden silmistä.

Sitten valitettaisiin, että joka paikassa kytätään kameroilla.

Niinhän sitä kyttäillään, ettekö ole huomanneet? Lähes joka putiikissa on vähintään yksi valvontakamera ovella.

Vierailija
58/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pari tatuointia ja rastat, omaa maantenväriäni olevat rastat, mutta uskon niiden olevan syy vartijoiden kiinnostukseen. En jaksa enää edes välittää, seuratkoot.

Rastat ovat tosiaan punainen vaate vartjoille.. ja tullimiehille. Vaikka muuten on siististi pukeutuva perheenäiti. 

Vierailija
59/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ole ollut ongelmaa vartijoista. Johtuisiko siitä, etten näpistele? Tämä on villi arvaus. 

Vierailija
60/89 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartijat ovat pysäköinninvalvojien ohella varmasti vihatuimpia ammattiryhmiä. Ymmärrän kyllä ettei vartijaksi yleensä älyköt hankkiudu...

Itse olen sairaanhoitaja ja voin sanoa, että arvostan vartijoita. Siinä on ammattiryhmä joka on ajoissa paikalla jos tulee hätätilanne. Vartijoista on usein kentällä (sairaalamaailmassa) enemmän hyötyä kuin poliiseista koska ovat nopeammin paikalla ja ottavat väkivaltatilanteet vakavasti.

Kiitos teille työpaikkani turvaamisesta. 

Totta, minua kävi nisti ahdistelemassa kun olin sairaalassa tiputuksessa, sekä yks viinahoyryissä olevavanhempi papparainen. Vartija piti huolta siitä että jättivät minut rauhaan. Niin, päivystys oli niin tukossa etten omaa huonetta tai rauhaa saanut vaan tiputtivat siinä muiden potilaiden nähden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän