Vartijat syynä siihen että tilaan jatkossa kaiken netistä
Tämä on asia joka tavaratalojen ja kauppojen olisi hyvä tiedostaa. Vartijoiden käytös ja viattomien asiakkaiden kyttäys on siinä määrin ärsyttävää, ettei itseään halua saattaa tuollaiselle alttiiksi. Valvonnan tulisi tapahtua siten ettei asiakas pienimmässäkään määrin kokisi oloaan ostoksilla kytätyksi. Minua tämä todella vaivaa. Loukkaannun, jos huomaan että vartija tarkkailee minua epäilevästi. Ja ei, en voi sivuuttaa tätä ja olla välittämättä koska ”eihän minulla ole mitään salattavaa jne”. Tämä ei vaan ole oikein ja häiritsee valtavasti ostoksilla käyntiä. Ja tiedän etten ole ainoa joka tästä kärsii.
Kommentit (89)
Mitvit. Joko sä olet oikeasti epäilyttävä tai keskityt ihan liikaa muihin ihmisiin etkä asioihisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pari tatuointia ja rastat, omaa maantenväriäni olevat rastat, mutta uskon niiden olevan syy vartijoiden kiinnostukseen. En jaksa enää edes välittää, seuratkoot.
Rastat ovat tosiaan punainen vaate vartjoille.. ja tullimiehille. Vaikka muuten on siististi pukeutuva perheenäiti.
Vihreä parkatakki viimeistelee lookin. Itse asiassa et tarvitse edes rastoja, kun on vihreä parkatakki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pari tatuointia ja rastat, omaa maantenväriäni olevat rastat, mutta uskon niiden olevan syy vartijoiden kiinnostukseen. En jaksa enää edes välittää, seuratkoot.
Rastat ovat tosiaan punainen vaate vartjoille.. ja tullimiehille. Vaikka muuten on siististi pukeutuva perheenäiti.
Vihreä parkatakki viimeistelee lookin. Itse asiassa et tarvitse edes rastoja, kun on vihreä parkatakki.
Tai pitkä nahkatakki.
Oletteko käyneet kelassa viimeaikoina? 30senttiä lyhyempi tumma,"ulko.määläistaustainen" vartijatyttö tuli metrin päähän uhittelemaan ja vääntelemään naamaansa kun asiallisesti ja rauhallisesti tulin tulostamaan liitettä hakemukseeni. Siis naisvartija. Oikein provosoi. Ilmeisesti oli tullut palautetta muidun käytöksestä, ettei ollut paikalla seuraavalla kerralla. Toinen paikka myymälät. etenkin prismat 23 jälkeen kun ovat rykimässä ja nenäänsä kaivamassa kassan vieressä.
En ole ikinä tullut yhdenkään vartijan kyttäämäksi millään tavalla. Oliskohan ap:n habituksessa jotain pielessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että kävin viimeisen kerran lähi S-marketissa kun vartija lähti seuraamaan. Kyttäsi ja seurasi koko sen ajan kun olin kaupassa. Vaikka samaan aikaan paikalla oli mm. nistejä ja teinipoikia. Vartija oli nelikymppinen oman elämänsä epäonnistuja. Heitin kassakorin kassalle enkä sanonut sanaakaan.
Siinäpähän saivat.
Harmittaa edelleen, että maksoin ostokset. Olis tehnyt mieli ilmoittaa, että "sori, ei mulla olekaan rahaa" ja jättää tämä kaupan palvelusväki tekemään töitään eli palauttamaan tavarat hyllyyn.
Palvelusväkikö siellä alapeukuttaa?
Kaikkihan me teemme arviomme muista ulkonäön ja aseman perusteella. Sillä tekin "epäilyttävät" asiakkaat seulotte. Muistakaa siis itse mitä olette. Huonosti palkattuja, koulutusta vaatimattomia hanttihommia tekeviä palvelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
älä sitten yritä varastaa koko ajan jotain niin ongelmaa ei ole
No eihän tästä olekaan kyse ystävä hyvä. Sellainen kyttäys ja epäily vaan loukkaa rehellistä ihmistä. Outoa ettei joku voi ymmärtää tätä.
Ja te samat tyypit ihmettelette täällä, miksi joku kärsii aiheettomasta lasusta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten tilaat netistä. Kauppiailla pitää olla oikeus tehdä edes jotain myymälävarkauksien estämiseksi, ja myyjienkin turvallisuuden lisäämiseksi.
On oikeus on. Mutta kauppiaiden olisi hyvä ymmärtää myös se että rehelliset asiakkaat häiriintyvät tästä ja se ei ainakaan saa heitä palaamaan kauppaan. Eikö nykyaikana ole muuta keinoa järjestää valvontaa kuin nämä järjenjättiläiset.
Ei, mua ei häiritse. On kävelleet perässä, mutta se on niiden työ, ja lopulta ne oppii tunnistamaan keiden perässä on turha kävellä.
Vartijoiden kuuluu nykyisin olla näkyvillä. Ei ne tee mitään "vaivihkaista" seuraamista.
Ei muakaan häiritse. Miksi häiritsisi?
Minua kyttää vartijat aina kaupassa. Onkohan niillä piileviä homoseksuaalisia taipumuksia, joita sitten pääsevät toteuttamaan sillä tekosyyllä, että roikkuvat miehen perässä, joka ei ole koskaan varastanut tai aiheuttanut mitään häiriötä kaupoissa? Perverssiä toimintaa joka tapauksessa.
Ihmisiä kuulemma lisätään tekaistuilla syillä kauppojen mustille listoille, ja sitten myös myyjät tulevat sattumalta aina järjestelemään niitä hyllyjä, joiden kohdalla mustalle listalle lisätty henkilö on ostoksilla. Vainoamista tuo tosin on enemmän kuin tarkkailemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin eräänä viikonloppuna hakemassa poikani kaupungilta. Kello oli jotain kolme yöllä. Ajoin paikallisen Mac Donaldsin pihalle odottelemaan poikaani.
Mäkkärin vartija kiinnitti heti huomionsa minuun. Paikka oli täynnä nuorisoa, mutta vartija tapitti herkeämättä ikkunan läpi vain minua ja autoani.
Sitä kesti noin 15 minuuttia eli koko sen ajan, kun odotin siinä poikaani.
Kaipa tällainen nelikymppinen äiti-ihminen on sitten jollain tapaa potentiaalinen häiriön aiheuttaja. :D
Kyllä. Nelikymppinen nainen voi aiheuttaa häiriötä.
Ai no sitten ymmärrän. Hänen ei siis kuulunutkaan tarkkailla sitä nuorisomassaa.
Kerros millä tavon se vartija olisi voinut tietää, että et ole mikään häirikkö, tai naispuoleinen pedofiili, juu niitäkin on, joka kyttää nuoria?
Ihan silläkö, että olet tavisnainen tavisautolla? Ja mitä luulet, jos olisi tullut kysymään sinulta miksi siinä olet niin olisiko uskonut sun vastauksen oikopäätä?
Miksi olisi uskonut, eihän se vartija sinua tunne eikä tiedä?Olenko jotenkin omituinen kun minua ei ole ikinä ahdistanut vartijoiden kyttäilyt tai seurailut? Olen jopa ihan itse kysynyt kohteliaasti vartijalta, että onko joku hätä, roikkuuko takissa, paidanhelmassa tms jotain?
Eniten ahdistaa esim. pikkukaupoissa se tieto, että myyjä saattaa olla ihan yksin siellä, entäs jos tulee joku piripää tms??
Rauhoitu. Lähinnä tuossa tilanteessa huvitti se, että seisoi selin humalaiseen nuorisomassaan ja tuijotti vain yhtä kohdetta, autoilevaa naista.
Huonoa vartiointiahan tuo tuollainen yhteen paikkaan tuijottaminen on, vaikka sitten millaisia tarinoita päässään kehittelisikin.
Tai mitä jos vain tuijotti ulos ikkunasta, onko sekin kiellettyä jos on vartijan vaatteet päällä? Kuten tästäkin mammasta huomaa vartijan käytökseen kiinnitetään heti huomiota ja fakta on varsinkin humalaisten provosoituvan vartijan/järjestyksenvalvojan läsnäolosta saatikaan katseesta. Jossain mäkkärissä nyt ei ole mitään taskuunpistettävää varastettavaa, joten ihan fiksu veto vartijalta kuulostella paikkaa, humalaiset ei hänen läsnäoloon tällöin kiinnitä huomiota ja on kuitenkin läsnä jos äänet käyvät uhkaaviksi.
Mac Donaldsissa nuo vartijat ovan nimenomaan myös sen vuoksi, ettö vartijoiden läsnäololla ja näkyvällä partioinnilla on rauhoittava vaikutus.
Että voit lopettaa nuo typerät lätinät.
Niinpä. Vartioiden tehtävä ei todellakaan ole seisoa syrjässä ja välttää näin provosointia, kuten tuo aiempi tollukka väitti. Eikä heidän tehtävänsä ole myöskään yhden kohteen tuijottaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin eräänä viikonloppuna hakemassa poikani kaupungilta. Kello oli jotain kolme yöllä. Ajoin paikallisen Mac Donaldsin pihalle odottelemaan poikaani.
Mäkkärin vartija kiinnitti heti huomionsa minuun. Paikka oli täynnä nuorisoa, mutta vartija tapitti herkeämättä ikkunan läpi vain minua ja autoani.
Kaipa tällainen nelikymppinen äiti-ihminen on sitten jollain tapaa potentiaalinen häiriön aiheuttaja. :D
Kyllä. Nelikymppinen nainen voi aiheuttaa häiriötä.
Ai no sitten ymmärrän. Hänen ei siis kuulunutkaan tarkkailla sitä nuorisomassaa.
Kerros millä tavon se vartija olisi voinut tietää, että et ole mikään häirikkö, tai naispuoleinen pedofiili, juu niitäkin on, joka kyttää nuoria?
Ihan silläkö, että olet tavisnainen tavisautolla? Ja mitä luulet, jos olisi tullut kysymään sinulta miksi siinä olet niin olisiko uskonut sun vastauksen oikopäätä?
Miksi olisi uskonut, eihän se vartija sinua tunne eikä tiedä?Olenko jotenkin omituinen kun minua ei ole ikinä ahdistanut vartijoiden kyttäilyt tai seurailut? Olen jopa ihan itse kysynyt kohteliaasti vartijalta, että onko joku hätä, roikkuuko takissa, paidanhelmassa tms jotain?
Eniten ahdistaa esim. pikkukaupoissa se tieto, että myyjä saattaa olla ihan yksin siellä, entäs jos tulee joku piripää tms??
Rauhoitu. Lähinnä tuossa tilanteessa huvitti se, että seisoi selin humalaiseen nuorisomassaan ja tuijotti vain yhtä kohdetta, autoilevaa naista.
Huonoa vartiointiahan tuo tuollainen yhteen paikkaan tuijottaminen on, vaikka sitten millaisia tarinoita päässään kehittelisikin.
Tai mitä jos vain tuijotti ulos ikkunasta, onko sekin kiellettyä jos on vartijan vaatteet päällä? Kuten tästäkin mammasta huomaa vartijan käytökseen kiinnitetään heti huomiota ja fakta on varsinkin humalaisten provosoituvan vartijan/järjestyksenvalvojan läsnäolosta saatikaan katseesta. Jossain mäkkärissä nyt ei ole mitään taskuunpistettävää varastettavaa, joten ihan fiksu veto vartijalta kuulostella paikkaa, humalaiset ei hänen läsnäoloon tällöin kiinnitä huomiota ja on kuitenkin läsnä jos äänet käyvät uhkaaviksi.
Mac Donaldsissa nuo vartijat ovan nimenomaan myös sen vuoksi, ettö vartijoiden läsnäololla ja näkyvällä partioinnilla on rauhoittava vaikutus.
Että voit lopettaa nuo typerät lätinät.
Niinpä. Vartioiden tehtävä ei todellakaan ole seisoa syrjässä ja välttää näin provosointia, kuten tuo aiempi tollukka väitti. Eikä heidän tehtävänsä ole myöskään yhden kohteen tuijottaminen.
Vartijoiden*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäinen itsenäinen rohkea nykynainen tirkistelemässä teinipoikia vaahtopallot pöksyissä.
Ihan vaan Blossom Blast Sagaa siinä pelasin.
Vierailija kirjoitti:
Minua kyttää vartijat aina kaupassa. Onkohan niillä piileviä homoseksuaalisia taipumuksia, joita sitten pääsevät toteuttamaan sillä tekosyyllä, että roikkuvat miehen perässä, joka ei ole koskaan varastanut tai aiheuttanut mitään häiriötä kaupoissa? Perverssiä toimintaa joka tapauksessa.
Ihmisiä kuulemma lisätään tekaistuilla syillä kauppojen mustille listoille, ja sitten myös myyjät tulevat sattumalta aina järjestelemään niitä hyllyjä, joiden kohdalla mustalle listalle lisätty henkilö on ostoksilla. Vainoamista tuo tosin on enemmän kuin tarkkailemista.
Vai että mustalista😂😂
Se että vartija seuraa teitä ei tosiaan tarkoita että olisitte ”varkaan näköisiä”
Vartijoiden työ olisi melko helppoa jos vaan narkit varastelisivat. Kyllä ne on ihan tavalliset talliaiset ja jopa ne hienosto ”ihmiset” jotka varastaa niin ei kiinni jää.
Yksi viikko yhtä tuotemerkkiä varastettiin yli 1000€ joten siksi sitä osastoa tarkkailtiin. Mä en ymmärrä mitä pahaa siinä on, ei se vartija iholle tule. Antaa vartijan tehdä työtänsä ettei varkauksia lisätä hintoihin.
Huvittaa monesti kaupoissa nää vartijat... sellasia pikku pullistelijoita monet :D
Olen asioinut yli 20 prismassa. Monet kassat tuttuja. Viime keväänä vartija imeytyi selkääni kiinni, tuli kassalle asti kyyläämään.
Sanoin tutulle kassalle, että kötänkin nämä ostsmatta, tuo vartija on seurannut jokaista askeltani. Tähänkauppaan en enää tule.
Kassa oli tosi pahoillas, mutta eihän hän asialle voinut miyään.
Joten minua loukkasi suuresti.
Nehän ihan tahallaan targetoi nimenomaan siisteihin ja normaalin oloisiin ihmisiin.
Syynä on se, että niiden pitää tehdä jotain, seurailla jotain ihmisiä jne. ja ne pelkää niitä oikeita varkaita, nistejä jne.
Toisekseen eniten varastelua tekevät työntekijät, eivät asiakkaat.
Itsekään en suomessa käydessä käy enää missään ostoksilla, olen ollut mm. ruohonjuuressa, kun myyjä nuohoaa perässäni epäillen varkautta, samalla siellä oli varastelemassa kovaäänisesti kaksi ihan kunnon nistiä, joiden annettiin varastaa ja riehua ihan vapaasti.
Minua ei ainakaan mitenkään näkyvästi lähituntumalla kytäten ole vartijat ahdistelleet, vaikka käytän jopa itsepalvelukassoja. Lisäksi olen parransänkinen poninhäntähiuksinen melkein kaksimetrinen miespuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ainakaan mitenkään näkyvästi lähituntumalla kytäten ole vartijat ahdistelleet, vaikka käytän jopa itsepalvelukassoja. Lisäksi olen parransänkinen poninhäntähiuksinen melkein kaksimetrinen miespuolinen.
Niin, koska olet kaksimetrinen mies, eli ne pelkää sinua.
Jos olisit pienikokoinen, keskiluokkaisen oloinen, siisti nainen, et saisi käydä missään rauhassa ostoksilla.
Aijaa? En mäkään näpistele ja kaiken lisäksi olen vakitöissä paikassa, jossa vaaditaan nuhteettomuutta ja suppean turvaselvityksen läpäisyä säännöllisin väliajoin. Mutta ilmeisesti olin aikeissa "risk it all" ja pölliä muutaman euron sämpylän ja nokkela vartija tämän havaitsi.
ÄäIiö.