Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ope ei päästä eskarilaista vessaan, vaikka lapsi pyytää?

Vierailija
04.03.2013 |

Tyttö kuli kotiin kakat housuissa ja itki, ettei ope päästänyt ulkoleikeistä vessaan, vaikka hän pyysi kolme kertaa!

Tyttö ei kyllä sitten mene eskariin, ennenkuin "ope" lähtee..

Ei helvetti mikä ämmä. Ja tapahtui kouvolassa =(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietty mikään kiva juttu ja olishan open pitänyt vessaan päästää, mutta millainen eskarilainen ei osaa käydä kakalla ennen ulkoilua taikka osaa pidättää siihen asti, että ulkoilu loppuu?

PS. mulla on erityislapsi, joka ei näihin kykene, ei kylläkään vielä eskarilainen, mutta normieskarilaisenhan pitäisi niihin pystyä.

Vierailija
2/23 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä sellainen, joka koettaa opettaa lapselle aikatauluja. Tunnilta ei lähdetä laukkaamaan vessaan, vaan vessassa käydään silloin, kun on väliaika. Jos opettaja on yksin ryhmän kanssa, hän ei voi jättää muuta porukkaa luokkaan/pihaan keskenään sen takia, että Maikki haluaa juuri nyt mennä vessaan, kun Maikki ei kerran voinut mennä vessaan silloin kun olisi ollut sen aika (siirryttäessä tunnilta pihalle). Tämä ihan sama asia muuten on voimassa koko peruskoulun ajan. Opeta lapsesi käymään vessassa ajoissa, ettei tarvitse paskat housuissa haista muiden keskellä. Vai eikö lapsesi vielä eskarissakaan ole sisäsiisti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole erityislapsia, mutta silti eivät aina pysty pidättämään tarpeeksi kauan, vaan vessaan on päästävä. AP:lle sanoisin, että ehdottomasti anna palautetta sekä ko. opelle että hänen esimiehelleen, tässä järjestyksessä. Voit sitten tarvittaessa kertoa esimiehelle, mikä on opelta saamasi kanta. Meillä meni niin pitkälle yhden lapsen kanssa, että tästä kehkeytyi vuosien tuhrimisongelma.

Vierailija
4/23 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sanoisin, että empatiakyvytön tai työhönsä kyllästynyt ope. Kyllähän alaluokillakin päästetään vessaan kesken tunnin.

Vierailija
5/23 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadisti ope!

Kaikilla ei suoli ja rakko toimi aina ja ikuisesti jonkun ihme aikataulun mukaan.

Varmasti lapsi kävikin vessassa ennen ulkoilua mutta silloin ei ollut kakkahätä vaan se hätä iskikin myöhemmin yllättäen pihalla.

Täälläkin vastauksista päätellen on pari robotti-mammaa joilla ei ikinä tule vessahätää muuta kuin tarkan aikataulun mukaan ja pystyvät pidättämään vaikka viikon kun ovat siinäkin niin erinomaisia...ainakin parempia kuin eskarilainen HUH HUH!

Ja eskarilainen osaa ja saa kyllä mennä vessaan ilman sitä opea.

Opeta lapsellesi, ettei kysele mitään vessalupaa ja ilmoittaa vain opella, että menen nyt vessaan ja PISTE!

Koskaan ei tarvitse kenenkään paskoa housuun jos vessa on vieressä!

Vierailija
6/23 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen ope ei olisi päästänyt lasta vessaan myöskään, vaikka olin kertonut lapseni munuaissairaudesta. Mutta lastenklinikan osastolääkäri kirjoitti sitten kirjeen, jonka vein opelle, ja yhtäkkiä ei ollut ongelmaa. Tuntuihan se tyhmältä, että lääkärin piti siihen puuttua.

Vierailija
7/23 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alakoulussa 2. luokkalainen poika sai sai itkeä ja anella vessaan pääsyä mutta ei päästetty vaikka hätä oli todellinen ja pissat tuli housuun.

Opettaja oli varmasti tyytyväinen kun sai lapselle ikuisen häpeän.

Vierailija
8/23 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, mitä se eskariope sanoi syyksi kun kysyit sitä?

Vierailija
9/23 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen täytyy aina olla aikuisen valvonnassa. Sen takia lapset käytetään vessassa aina välitunnin alkaessa. Tunnilta ei saa lähteä vessaan, koska sinne pitäisi laittaa valvoja mukaan, eikä opettaja voi lähteä luokasta/pihasta yhden takia vessaan ja jättää kaikkia muita valvomatta. Näin sanoo laki. Ottakaa yhteyttää päättäjiin ja vaatikaa lakimuutosta. Niin kauan kun on näin, niin kauan lapsenne saavat paskantaa housuihinsa, jos eivät saa ähellettyä suoltansa tyhjäksi istuessaan pytyllä oikeaan aikaan (aina tunnin välein) tai odoteltua seuraavaan kertaan.

Vierailija
10/23 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki sanoo...niin varmaan.

Kyllä meillä on aina saaneet lapset mennä eskarissa tai koulussa vessaan jos on ollut tarve ja ihan ilman aikuista.

Vierailija
11/23 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarilainen on 6-vuotias! Kyllähän sen ikäinen voi pidättää hetken, mutta ei tuntitolkulla. Kyllä 10 minuutin sisään pitää päästä vessaan, joutuihan lapsi lopulta kakkaamaan housuun. Eikö se jos mikä ole ihmisarvoa alentavaa? Mikä ihmeen oikeus yhdellä on päättää, että sinä nyt sitten kakkaat housuun, kun toinen on ilmoittanut, ettei kykene pidättämään kolmesti?

Olen itse yläkoulun opettaja, ja meillä pissahätää tuntuu olevan samoilla ihmisillä koko ajan ja aina heti välitunnin jälkeen 10 minuutin sisään. Muistutan ekalla kerralla, että välitunnilla hoidetaan vessa-asiat ja päästän vessaan. Toisella kerralla totean, että seuraavalla kerralla en päästä, koska välitunti on juuri ollut. Kolmannella kerralla en annakaan lupaa, ellei oppilas pyydä uudestaan, jolloin yleensä oppi on mennyt perille ja muistaa hoitaa vessa-asiat välitunnilla. Yksi oppilas on todennut suoraan, että haluaa hoitaa kakka-asiat tunnilla, kun kukaan ei hakkaa ovea, ja perustelu oli niin hyvä, että sai sitten käydä sopivassa raossa vessassa kesken tunnin. ;) Lopputunnista saa mennä ilman saarnaa vessaan, kun pidätyskyky on meillä kaikilla erilainen.

En käsitä, missä on pienten lasten opettajien tilannetaju. Kyllähän ne lapset opettelevat, mutta eihän mitään opetusta opeteta nöyryyttämällä. 

Vierailija
12/23 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat ovat ilmeisesti muuttuneet. Itse olin 80- luvun loppupuolella ala-asteella ja kyllä silloin sai vessaan lähteä, jos opelta pyysi, oli sitten 1 tai 6 luokkalainen. Eikä kenenkään tarvinnut housuihin tehdä, joten en ymmärrän tätä eskariopea!

Tyttö ei mene huomenna eskariin, se on päätetty ja hoidan koululle ja sivistyskeskukselle tätä asiaa.. En mä tytölle motkottanu, vaikka tulikin haisulina kotiin. Laitoin kylpyyn ja siivosin vaatteet. Neiti kertoi, että oli juurikin käynyt välkällä pissalla, eikä silloin kakka tuntunut, vasta myöhemmin pihalla.

Moniko mammoista käy itse "varmuuden vuoksi" vessassa, vaikka ei ole hätää tms??

AP.

Vierailija
13/23 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, mitä se eskariope sanoi syyksi kun kysyit sitä?

Vierailija
14/23 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, pitäisi päästää. Jos lapsella on aina tapana ulos lähtiessä jättää vessassa käyminen väliin ja aina pyytää ulkoa sisään, saattaa se tietenkin olla ollut keskustelun alla aiemminkin. Mutta ei nyt toista voi vessasta oikein kieltääkään, vaan seuraavalla kerralla sitten muistuttaa "sinun piti viimeksikin lähteä kesken ulkoilun vessaan, joten nyt käyt ja kunnolla kokeilet tulisiko jotain."

Itse esimerkiksi nukkaritilanteista jatkuvasti vessaan/niistämään pyytäviä lapsia pyydän erityisesti ennen levolle käymistä käymään vessassa ja ottamaan mukaan paperia niistämistä varten.

Vierailija
15/23 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän jokainen käy vessassa varmuuden vuoksi tietäessään olevansa ulkona tunnin tai kauemmin. 

Ja onko nyt siis kyse lapsesta, joka on vain eskarissa vai myös hoidossa? Ulkoilevatko aina siten, että lapsi haetaan eskarista ulkoota. Kuinka kauan olivat ulkona - olennaisia juttuja, koska 4 h:n eskarissa harvoin kai kokonaista tuntiakaan ollaan ulkona. 

Vierailija
16/23 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tapahtui tänään? Milloin huomasit kakat housuissa? Kotonako vasta?

Eli, kuuntelit lapsesi version asiasta, mutta et jututtanut eskariopea vielä?

Joten, ennen kuin teet kaikenmaailman valituksia, niin jututappa ensin eskariope. Tapahtumien kulku ei välttämättä mene aina ihan niin kuin lapsi on sen kertonut.

Vierailija
17/23 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 16:48"]

Moniko mammoista käy itse "varmuuden vuoksi" vessassa, vaikka ei ole hätää tms??

AP.

[/quote]Oikeasti ap monilla eskari-ikäisillä on tapana jättää vessahommat ja muut tylsyydet väliin ennen välttämätöntä pakkoa, ja on kouluikäiselle jo ihan hyvä asia oppia ennakoimaan vessa-asioita vähän. Toki tunnilta sinne vessaan pääsee, mutta jos nyt on jatkuvasti käymässä juuri tunnin aikana, alkaa se opettajakin pyytämään välitunnin aikana käymistä.

Eskarissa tehtiin väärin kun ei päästetty vessahätäistä lasta vessaan, mutta voi ihan todella hyvin olla, että tyttösi on niitä jotka käyvät vessassa vasta kun on viimeinen pakko.

15

Vierailija
18/23 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki sanoo, että lasta pitää koko ajan valvoa...vai niin...miten se lapsi sitten välitunnilla voi käydä vessassa jos pitää muka koko ajan olla open kanssa.

Ja opettajako sitten seisoo siinä pytyn vieressä valvomassa ettei lapselle vain tapahdu mitään.

Onnneksi suurilla osalla toimii ihan terve maalaisjärki eli vessaan saa mennä jos on pakko.

Vierailija
19/23 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin kysyisin, että mitä eskariope sanoi, kun kysyit asiasta?

Ennenkuin nostat tästä haloon... heh...

Aika sadisti, jos ei joku päästäis vessaan. Varmaan lapsesi ymmärtänyt väärin jotain.

Kyllä nyt päiväkoti-työntekijä tietää mitä käy, jos lapsi ei pääse vessaan. Ja yleensä joutuu itse sen siivoamaan! Että ei kukaan luulisi kieltävän vessaan menoa. Eri asia, jos wc jossain 500 metrin päässä ja juuri saavuttu retkipaikalle ja aikuinen yksin koko ryhmän kanssa.

Vierailija
20/23 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 16:55"]

eiköhän jokainen käy vessassa varmuuden vuoksi tietäessään olevansa ulkona tunnin tai kauemmin. 

[/quote]

Olen aikuinen ja kyllä käyn varmuudeksi vessassa, ja muistutan tästä myös lapsia mikäli tiedossa pitkä ulkoilu /ti itesellä esm palaveri jonka tiedän tunteja kestävän, tai joku vastaava tilanne ja pissan saan puserettua ja niin suurin osa lapsistakin, mutta suolistonei ei kyllä toimi niin että voin etukäteen varmuuden vuokis käydä.. ei vaan tule vaikka kuinka yrittäisin, toki osaan jo sitä toimintaa pidätellä mutta se ikävä seuraus on jos todella joku työjuttu venyy tunteihin ja hätä tulee alkuvaiheessa, ilman mahdollisuutta vessassa käyntiin, että ummetushan siittä seuraa eli ei tule kun vihdoin vessaan pääsee ja sitten tuskaisesti seuraavana päivänä tai pahimassa tapauksessa parin päivän kuluttua. Itse olen työni valinnut ja osaan asian kanssa elää mutta lapsia opetan että kakalle mennään silloin kun se tulossa ,vain ihan pakkotilanteessa pidätellään koska se ei hyvä suolistolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan