Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikean kokoisen kondomin valinta

Vierailija
04.03.2013 |

Hei! Yritin googlettaa tietoa sopivasta kondomin koosta. Vaikea oli löytää selkeää ohjetta oikean koon valitsemisesta. Omistan peniksen, joka on 14,5cm ympärysmitaltaan.

Kävin kaalimadon chatissakin kysymässä asiasta, jossa asiakaspalvelija sanoi, että oikea koko olisi 47mm (ympärysmitta x pii, täh?). Itse taas olin saanut käsityksen, että suurinpiirtein 64mm voisi olla sopiva (64mmx2=128mm). Nyt olenkin sekaisin, että miten tämä nyt meneekään?

Antakaapa neuvoja tietämättömälle.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin jo kun hain englannin kielisenä googlesta. Kaalimadon tyyppi neuvoi ihan väärin. Oikea koko on 69 (ehkä 64 menee myös).

ap

Vierailija
2/13 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän mikä tahansa menee, liian pieni voi tuntua vähän ikävältä mutta kyllä sekin venyy minkä tarvii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/13 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaupassa saa sovittaa? Ainakin meidän lähi-Prismassa kondomihylly on sopivasti sovituskoppien lähellä.

Vierailija
5/13 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, itsellä ollut kans ongelmaa kun ei saa normikokoisia saa tungettua kuin väkivalloin paikalleen jos ollenkaan. Googlettamalla ihmiset puhuivat että ympärysmitta on tosiaan pii x halkaisia, ja että esimerkiksi 58mm kondomi olisi ympärysmitaltaan noin 3.14 x 58 = 182mm, eli noin 18cm, niin miksi kyseinen kondomi tuntuu sitten enemmänkin kovin tiukalta minun 14cm ympärysmitaltaan olevassa pelissä? Eli tosiaan oikeampi laskukaava kondomin ympärysmittaan olisi vain kertoa kyseinen mitta kahdella, koska kondomin leveys mitä ilmeisemmin mitataan kun kondomin rengans on painettu lyttyyn ns. kaksinkerroin. Eli 58mm leveä kondomi on siis todellisuudessa 2 x 58mm = 116mm eli 11,6cm. Ja kannattaa välttää ostamasta lateksittomia kondomeja koska eivät veny yhtä hyvin ja muistuttavat muutenkin jotain elmukelmua peniksessä samasta syystä. 

Kumma juttu että kondomien tärkeyttä korostetaan oikein olan takaa mutta juuri missään ei anneta selkeitä ohjeita oikean kokoisen kondomin valitsemiseen.

Vierailija
6/13 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni peniksen mitat pituus n.16cm, leveys kärjessä 12,5 keskellä 14,5 ja tyvessä 14,0. Ostin MyFit 60mm ja ihan hyvin meni päälle. Ei mielestäni liian tiukka ja pysyi paikallaan. En tiedä miten sitten 64 tai 69 kanssa kävisi...

Vierailija
7/13 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin saat kunnon vastauksia palstamammoilta. Heidän miehillään on kaikilla semmoiset moukarit, että traktorinpyörän sisäkumi on pienin mahdollinen kondomikoko.

Vierailija
8/13 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku vastaa itse kysymykseen. Ei viitsisi ostaa vahingossa aivan liian isoja tai pieniä kortsuja.

ap

Vierailija
9/13 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa ensin joku sekoitus missä on eri kokoisia.

Vierailija
10/13 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ympärysmitta 12 cm ja valitsin antaa 60 millisen, jos kuitenkin otan 57 millisen, niin pysynee paremmin päällä.  Marketin kondomit valuu pikku hiljaa pois päältä aktin aikana.  Ei ole vielä kokonaan luistanut pois, mutta aika paljon on liukumaa tapahtunut.

Vierailija
11/13 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin itse selvittämään tämän, koska minulla on sama ympärysmitta kuin kysyjällä. 

On iso ogelma meille paksuvehkeisille löytää sopivia kondomeja. Niitä ei tahdo olla lähikaupassa. Syykin on selvä sillä tilastojen mukaan vain 4% miehistä on kalu jonka ympärysmitta on yli 14 cm.

Toki normikoon kumikin venyy ja sen saa kyllä paksunkin kalun suojaksi paremman puuttuessa (sen saa vaikka jalkaan jos haluaa). Peruskoon kondomi ei vain tahdo liian kireänä pysyä päällä. Peruskoon kumin leveys on noin 53 mm eli ympärysmitta on 106 mm ja halkaisija on 33,7 mm.

Meille 14,5 cm ympärysmitan vehkeille kondomin leveyden pitäisi olla 60-69 mm. Muodollakin on vaikutusta, mutta itselle mukavin koko löytyy vain kokeilemalla.

Kondomeille ilmoitettu leveys on siis kondomin ympärysmitan (engl. girth) puolikas, joten ison 60 mm kondomi leveys tarkoittaa että sen ympärysmitta on 120 mm. Suositus kai on että kondomin ympärysmitta on sentin pari pienempi kuin vehkeen ympärysmitta. Sama ei saa olla sillä puristusta pitää olla että kumi pysyy paikallaan.

Valitettavasti esim. yleisimmän valmistajan RFSUn tuotevalikoimista ei löydy meille yli 14 cm ympärysmitan kalun omaaville kondomia. Itse joudun tilaamaan kun täältä ei löydy isompia kokoja mistään.

Vierailija
12/13 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

aksu9999 kirjoitti:

Mulla on ympärysmitta 12 cm ja valitsin antaa 60 millisen, jos kuitenkin otan 57 millisen, niin pysynee paremmin päällä.  Marketin kondomit valuu pikku hiljaa pois päältä aktin aikana.  Ei ole vielä kokonaan luistanut pois, mutta aika paljon on liukumaa tapahtunut.

Minulla saman kokoinen ja nuo marketin kondomit ovat liian pieniä, joten käytän 57 millistä.  Luulin, että pienempi pysyy paremmin päällä, mutta näyttää olevan kuitenkin niin, että se valuu helpommin pois päältä.  57 millinen pysyy hyvin päällä, eikä valu.

Vierailija
13/13 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa ja ostaa "My Size" kondomimerkin kokotaulukko ja mittausohjeet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä