Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut ruokakaupan kassaan, jolla on hanskat kädessä?

Vierailija
04.03.2013 |

ja miksi ajattelet hänen niitä käyttävän?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä hanskoja. Koen ne hankaliksi koska joudun yhtenään aukomaan ohuita hedelmäpusseja kassalla ja hanskat kädessä tuntuu kömpelöltä. Meillä myös kuittipaperi on vaihdettu sellaiseksi, ettei sisällä haitallisia aineita. Jotkut tykkää käyttää hanskoja. Osalla kumihanskat kädessä jos esim. sormenpäät halkeaa talvisin ja joillain paksummat kumipintaiset hanskat joita käytetään myös kuormaa purkaessa. Niistä pitää sitten leikata etusormen pää ainakin pois, muuten kosketusnäyttö ei toimi.

Kai se on jokaisen makuasia tykkääkö käyttää tai ei. Itse pesen aina kädet hyvin vedellä ja saippualla heti kun tulen pos kassalta enkä koskettele käsillä itseäni kasvoihin tms., vesi jota tulee pestessä käsistä on todellakin mustaa.

Lähikaupan kassalla näin ekan kerran joskus kymmenen vuotta sitten hanskat ja kysyin miksi. Sanoi että rahojen takia. Joskus ovat jopa verisiä, ällöttävää. Itse en ole saanut silmin nähden verisiä tms. rahoja, toki joskus käsissä tai housun taskussa kostuneita seteleitä tulee.

Itse kiinnitän työssäni huomiota siihen, että kohtelen asiakkaan tavaroita siten kun itse omia tavaroitani haluaisin kohdeltavan tai ehkä jopa paremmin.

Vierailija
42/75 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin pitäisin hanskoja. Ei ole tyystin harvassa ne kerrat kun olen ollut kassajonossa ja edessä oleva humalainen on saanut jostain haavan käteensä ja vuotaa ympäriinsä. Kerran jopa niin pahasti että myyjä tarjosi laastaria ja ännikääliö siihen tyypilliseen suomalaismiehen tapaan: "Emmää tartte!" Myyjä yritti rauhallisesti selittää että lähinnä siksi se laastari kun kohta on kaikki paikat täynnä verta kun hän lähmii käsillään. Ohjasi vielä pesupisteelle. Silloin olisin itsellenikin toivonut hanskoja.

Mutta joo, syitähän on täällä jo lueteltukin. Ne hanskat kuuluvat ihan normaaliin myyjän työvälineistöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIdän hanskoja epähygieenisinä. Ei niitä tule pestyä yhtä usein kuin käsiä.

Valitsen mieluummin hanskattoman kassan.

Arvelen syyksi nikkeliallergiaa.

Vierailija
44/75 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hygienisyys on lähinnä tullut mieleen hanskojen käyttämisen syyksi. Olen miettinyt vain, että voisi tuntua ikävältä pitää hanskoja pitkään, mutta luotan siihen että heillä on tähän hyvä syy, joka ei välttämättä minulle kuulu.

Vierailija
45/75 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne puuvillaiset nyt varsinaisesti mitään suojahanskoja kuitenkaan ole, (kuten suojaa bakteereilta ym.) kertikset on tätä varten. 

Vierailija
46/75 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 10:05"]

ja miksi ajattelet hänen niitä käyttävän?

[/quote]

No ei tuommonen minua ainakaan haittaisi. Tulisi mieleen allergia.

Vierailija
47/75 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiselvästi rikollinen, joka ei halua jättää DNA:taan tai sormenjälkiään rikospaikalle. Vohkii kassan.

Vierailija
48/75 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, niinkö monessa paikassa on kassat joita voi käyttää hanskat kädessä, että kukaan ei ole vielä mua ennen tullut kertomaan, että kaikkien kassojen kanssa näin ei voi toimia.

Minulla on työpaikalla kosketusnäyttöinen kassa eikä siinä näytöllä tapahdu tasan mitään, jos sitä painaa hanska kädessä. Sama juttu oli edellisellä työpaikalla. Ja kyllä, olen kokeillut molemmissa paikoissa käyttää kassaa hanskat kädessä, se ei vain onnistu. Joskus voisinkin käyttää hanskoja jos se olisi mahdollista. Jos haluan käyttää hanskoja on ne riisuttava maksutapahtuman ajaksi.

Vierailija
49/75 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää niitä tietty siksi, koska kuittien muste on myrkyllistä kemikaalia. tsekin käyttäisin, jos olisin kassalla töissä.

Olen alkanut myös sääliä vaatekaupoissa työskenteleviä, koska uudet halpavaatteet ovat niin kyllästettyjä kemikaaleilla kuljetusta varten, ja ei todellakaan ole terveellistä hangittää niitä haihtuvia aineita ja käsitellä vaatteita päivät pitkät ahtaissa ja kuumissa vaatekaupoissa.

Vierailija
50/75 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanskat suojaa käsiä.Ja ne tomaatit ja omenat, minä ainakin panen ne pussiin ja pesen  tai kuorin kotona. Ei se hihnakaan taida kovin puhdas olla.

Vierailija
51/75 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin kassalla työskennellessäni aina hanskoja. Oksetti koskea paljain käsin rahoihin  jotka ovat pyörineet ties missä.

Vierailija
52/75 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän kysymys tämäkin taas on. Yhtä paljon uhraan ajatusta sille miksi jonkun postilaatikko on peltinen, tai joku kulkee huivi kaulassa. Kaiken pällistelyyn sitä energiaa uhrataankin..

Vierailija
53/75 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ne toisinaan siksi, että puran jotakin kuormaa. Pakasteita tai heviä, otan yleensä oikean käden hanskan pois kun menen kassalle, niillä on hankala käsitellä kolikoita, kun ei löydä sopivan kokoisia.

Mulla on käsidesi kassalla mukana, mä kyllä käytän sitä aika monta kertaa siinä istuessani, mutta käsiä en kyllä pesemään pääse aina kun haluaisin.

Vierailija
54/75 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tosi paha kala allergia, jonka takia pakko pitää hanskoja koko ajan käsissä.

Vierailija
55/75 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikkeliallergia, kolikot aiheuttaa ongelmia.

Vierailija
56/75 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko itse koskea kaikenlaisten rupusakkien käsissä olleisiin rahoihin???Yök!!

Vierailija
57/75 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä?

Vierailija
58/75 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että on varmaan allergioita minkä takia kädet ei kestä rahojen käsittelyä. 

Vierailija
59/75 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten hän on ihan allerginen rahoille. Tai on ollut vasta vaikka purkamassa kuormaa, tai pakasteita. Mitä tuosta nyt pitäisi ajatella. Ihan hassu ajatus,

Mitä itse ajattelet hoitajasta jolla on hanskat kädessä?

Vierailija
60/75 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri juin nettijutun myyjästä, joka suojaa itseään influenssalta ja haavoilta hanskojen avulla. Tuntuu vähän ällöttävältä ne hanskat, koska ne likastuvat aika nopeasti ja niitä tuskin pestään. Käpälöivät sitten tomaattejani ja omenoitani niillä hanskoilla.... yök

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän