Miksi vaimoni ei sano, että rakastaa minua?
Olemme olleet naimisissa 12 v. ja meillä on 3 ihanaa tytärtä. Vaimoni ei ole kuitenkaan sanonut koskaan rakastavansa minua.
Tämä on alkanut vaivaamaan minua paljon. Ei kuulemma osaa sanoa ääneen tätä.
Lisäksi se olen minä, joka teen aina aloitteen seksiin ja tuntuu siltä, että vaimoni suorittaa pakosta.
Lisäksi hän on yksinäinen susi: ei halua muuttaa lähemmäksi työpaikkaamme, vaan viihtyy 50 km:n päässä maalla, jossa emme juuri tapaa ystäviämme. Rahasta tämä ei olisi kiinni, sillä palkkani on n. 5300 e/kk ja vaimoni palkka n. 4000 e/kk.
Mistä tässä on oikein kyse?
nimimerkki Hämillinen Hemmo
Kommentit (36)
Miksi sanoa sellaista, mitä ei oikeasti tarkoita?
Minulla on samanlainen vaimo.Ei ole koskaan sanonut rakastavansa minua.Ja seksiin hän ei ole tehnyt koskaan aloitetta.Seonkin loppunut kokonaan kun aina työntää pois.On oltu yhdessä kurjassa liitossa 35 vuotta.Voit arvata miten paljon minä vihaan häntä.Eroa sinä jolla on vielä vähänkin toivoa paremmasta.
Olin pari vuotta naisen kanssa. Hän ei koskaan sanonut rakastavansa minua. Ei kaivannut tai laittanut viestiä että tykkää tms. Hellyys puuttui. Tunsin olevani arvoton, syrjitty ja kiusattu suhteessa. Pelkkää hyväksikäyttöä oli se suhde. Eniten vituttaa ajanhukka ja turha yrittäminen, kun toinen on niin raukka ettei osaa sanoa mitä haluaa. Käytti vain hyväksi. Lopetin koko paskan. En halua todellakaan tuhlata aikaa loppueloa miettiessä miksi hän ei voinut sanoa niitä muutamaa kolmea sanaa.
Meillä on toisinpäin mies ei juurikaan sano noita sanoja, kun ei tunnu luontevalta. Miksei tunnu luontevalta, siksikö kun ei rakasta. Ei kuulemma niinkään ole. En mä tajua.
Kun mä sanon tai hellin, niin hän urahtaa vastaa jotain aww juttuja ja halii. Silloin kuulemma kaikkein höteintä vastata samalla mitalla.
Meillä mies huomautti, että mä teen harvoin aloitteen seksiin. Menin hieman hämilleni, että mähän teen aina aloitteen.
Sitten tajuttiin, että me tulkitsimme tilanteet pieleen. Eli mä aloittelen jo työpäivän aikana vihjailun, niin niitä ei lasketa. Se on vihjailua, ei aloite. Aloite on se, kun kosketus tapahtuu. Jaaha! Jospa sitten lopetaan analysointi ja vaan nautitaan hyvästä seksistä.
Älä välitä noista ilkeästi vastaavista. Joidenkin naisten tuntuu olevan mahdotonta puhua ventovieraillekin miehille asiallisesti ja ystävällisesti, kun omassa parisuhteessa on vaikeuksia.
Mitä vaimosi vastaa, jos kysyt suoraan että rakastaako hän? Oletko kysynyt minkä takia hän ei rakkauttaan voi ääneen tunnustaa? Minäkin elin tuollaisessa suhteessa vuosikausia. Kumppani selitti, ettei hänelle ole luontevaa puhua tunteistaan. Nyt kun sitä aikaa muistelen, niin tulee vain mieleen että vaikeahan sitä on sellaisista tunteista puhuakaan, joita ei ole.
Tsemppiä asian selvittelyyn! Toivon, että kohdallanne kaikki menee hyvin.
En minäkään sitä ole usein hokenu, olllaan oltu yhdessä jo 47 vuotta! Kait sitä huomaa ,jos välittää toisesta tekojen ja huomion kautta.
En minäkään sitä ole usein hokenu, olllaan oltu yhdessä jo 47 vuotta! Kait sitä huomaa ,jos välittää toisesta tekojen ja huomion kautta.
Hemmo:
- Miksi et sano, että rakastat minua?
- Sanoisit nyt, mitä ajattelet minusta?
- Onko sulla tunteita mua kohtaan?
- Vieläkö rakastat mua?
Hemmon vaimo vuosien kärttämisen jälkeen:
- Kyllä mää ilmootan, kun asiantilaan tulee muutos.
Jospa sillä on vastaava syy, mikä mun miehelläni (ex) oli: hän EI rakastanut minua, koska oli (piilo)homo, ja meni naimisiin sosiaalisesta painostuksesta ja koska halusi lapsia.
Olen ollut jo yli 20v vaimoni kanssa, meillä on neljä lasta, eikä vaimoni koskaan ole sanonut minulle suoraan että rakastaisi minua. Ei edes alku aikoina. Eikä ole pelkoa että tekisi minkään laista aloitetta seksin suhteen. Vaikka olen ottanut asian puheeksi useasti. Vastaus on yleensä että jos en kelpaa niin lähde. Tuntuukin nykyään siltä että satumme vain asumaan samassa osoitteessa. Vaikka itse kyllä vielä rakastan vaimoani, niin tämä yksipuolisuus alkaa jo ottamaan päähän.
Suomeksi sitä on jotenkin nolo ja vaikea sanoa. Minä sanoin että "tykkään susta", se oli tällainen suomalainen I love you. Sanoin myös että hän on elämäni mies. Sanooko sinun vaimo koskaan mitään tällaisia? Jos ei , niin minäkin jo uskon ettei rakasta.
ei minunkaan vaimoni ole koskaan sanonut rakastavansa minua. On varmaankin mennyt naimisiin kanssani, kunnollisuuteni, taloudellisen tilanteeni vuoksi. Vuosia sitten on lopettanut seksin, ei anna edes suukkoja, eikä halauksia. Muita kyllä kyllä halailee. Pelkkää kai saavansa bakteereja. Haluaisin hänen joskus edes pukeutuvan
kotonakin kauniisti, jotta minulle tarjoaisi edes silmän iloa, vaan ei kun ei. Ulos mennessään kyllä laittautuu, vaan kotiin tullessa heti vahtaa lökä housut jalkaan. Pelkää kai minun onnistuvan halailemaan. Koskaan elämäni aikana en ole kuullut minulle sanottavan "minä rakastan sinua" olen odottanut että joku edes valehtelua jotta voisin kokea miltä se tuntuu.
Jos vaimo alkaisi tehdä seksialoitteita viikottain, harmittaisiko sanojen puute?