Onko tämä nyt sitä naisten perheväkivaltaa?
Pari päivää sitten tapahtui jotain, mikä laittoi pikkuisen miettimään, missä nyt mennään.
Vaimo suuttui minulle, kun olin hänen mielestään töpännyt lapsen harrastukseen liittyvässä asiassa. Suuttumus ilmeni sillä lailla, että hän haistatteli minulle täyttä kurkkua ja paiskasi minua kohti yhden huonekalun.
Rouva on toki ennenkin ollut minulle kiukkuinen ja viime aikoina hän itse asiassa on suunnilleen päivittäin purkanut suuttumustaan johonkin asiaan huutamalla kirosanoja ja paiskomalla tavaroita. Tämä oli kuitenkin ensimmäinen kerta kun minulle kotonani haistateltiin päin naamaa ja jotain viskattiin kohti. Varmaan olin toiminnallani antanut aihetta arvosteluun, mutta onko tämä nyt sellainen reaktio, joka miehen täytyy vain hyväksyä?
Jälkikäteen olen yrittänyt keskustella vaimon kanssa tapahtuneesta (ja hänen raivokohtauksistaan yleisemminkin) ja kertoa, että haistattelu oli minusta erittäin loukkaavaa ja tavaroiden paiskominen suorastaan uhkaavaa, mutta hän ei näe käytöksessään mitään ongelmaa, koska olin sen kuulemma ansainnut. Vaikka tähänastiset tapahtumat eivät ole olleet minulle sinällään pelottavia (vaimo ei paljain käsin muodosta minulle minkäänlaista fyysistä uhkaa), kysymys kuuluu, onko tämä nyt se paikka, jossa pitäisi tehdä jotain radikaalia, tai muutoin pian tapahtuu jotain vakavampaa?
M38
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 22:30"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 22:21"]
Mun mielestä jo eka viesti kertoi että tää on Porvoosta. Tai eikun oikeastaan jo otsikointi paljasti. "Naisten perheväkivaltaa". Miksi monikko? Siksi kun nää naisvihaajat tykkää jankuttaa 'naiset sitä ja tätä'. Tuossa tilanteessa oikeasti oleva olisi puhunut vain vaimostaan, ei naisista. Ei täällä kukaan nainenkaan avaudu omasta suhteestaan tyyliin "Miesten väkivalta".
Siksi harmittelenkin tällaista lokaamista kun aihe on kuitenkin ihan todellinen. Tällä ap:lla ei ole ongelmana vaimoa vaan paha pelko naisia kohtaan. Siksi se vaimokin on kuvitteellinen.
[/quote]
Mikä sun ongelma on? Toi perustelusi provonhuutelulle on ihan järjetön. Ei ihme, että miehillä on paha olla kun sen kerran kun suunsa uskaltaa edes nimettömänä keskustelupalstalla avata niin tämä on vastaanotto. Häpeä.
[/quote]
Häpeä itse keksittyjä hölötyksiäsi. Juuri niiden oikeasti kärsivien miesten puolesta.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 21:26"]
Tähän asti olen vaimon riehuessa aina tarkoituksella pysynyt korostetun tyynenä, mutta olen huomannut, että se vain kiihdyttää vaimon raivoa. Pitäisiköhän alkaa huutaa takaisin? Kyllä minä senkin osaan - en vain ole ajatellut, että siitä olisi jotain hyötyä.
ap
[/quote]
Kyllä minä ainakin sinuna huutaisin takaisin. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin mies, joka ei osaa pitää puoliaan.
ok, puolisosi on siis tulistuvaa tyyppiä.
sinä et voi hallita puolisosi temperamenttia hänen puolestaan. voit hallita vain omaa toimintaasi.
mieti oikeasti haluatko lisää samaa?
tulistuuko puolisosi /lapsellenne?
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 21:26"]
Jäi mainitsematta, että kirosanojen huutaminen ja tavaroiden paiskominen ei liity ainoastaan minuun, vaan vaimo voi reagoida siten ihan mihin tahansa vastoinkäymiseen. Esim. maitolasi kaatuu.
Tähän asti olen vaimon riehuessa aina tarkoituksella pysynyt korostetun tyynenä, mutta olen huomannut, että se vain kiihdyttää vaimon raivoa. Pitäisiköhän alkaa huutaa takaisin? Kyllä minä senkin osaan - en vain ole ajatellut, että siitä olisi jotain hyötyä.
ap
[/quote]
Miehet ovat kyllä väkivaltaisempia kuin miehet. Ihan paskan jauhantaa, etä naiset olisivat yhtä väkivaltaisia.
Ehta palstamamma tai palsta mamma olet :D
Naiset ovat yhtä väkivaltaisia kuin miehetkin, asia pidetään vaan jotenkin pimennossa. Työni puolesta olen tavannut useita nuoria perheitten isiä, joissa vaimo on väkivaltainen heitä kohtaan. Naiset hakkaavat, purevat, raapivat, uhkaavat veitsillä, heittävät esineillä, tönivät jne.
Osa miehistä pitää naisen väkivallan niin hävettävänä, ettei kerro kellekään siitä.
Toiseen käsiksi käyminen on aina väärin ja se on väkivaltaa, olipa tekijänä kuka tahansa. Aikuisen ihmisen pitää osata tai oppia purkamaan vihamielisyytensä muilla keinoilla kuin käymällä kimppuun. Mikään hermostuminen ei saa johtaa väkivaltaiseen tekoon.