Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuet laski 2550€ —> 2320€ enkä ymmärrä miksi?0

Vierailija
06.03.2019 |

Kelan ilmoituksen mukaan toimeentulotuen laskemisperuste muuttuu 1.3.

Tuet siis on vanhempainraha, kotihoidon tuki, elatustuki, lapsilisät asumistuki ja toimeentulotuki.

Musta tuntuu, et tästä on nyt jäänyt toimeentulotuki kokonaan pois.

Olen yh, 3 lasta alle 3 vuotta, vuokra 1180€ /kk

Mistä tässä voisi olla kyse?

Summat siis nettoja, vero % 17

Kommentit (201)

Vierailija
181/201 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet sitä ja tuet tätä. Turhaan kai tässä töissä käy. Grrrr......

Samaa mietin, ei kai nuo summat ole todellisia? Itse teen kokopäivätyötä ja vähemmän jää käteen. Ja aivan kaikesta pitää koko ajan maksaa lisää. Mitään alennuksia mistään en saa keski-ikäisenä työssäkäyvänä vaan olen kaikessa nettomaksaja. Alkaa kyllä aika rankasti ottamaan tämmöinen päähän.

Suomessa ajetaan nyt sosialistia pääministeriksi kuin käärmettä pyssyyn. Arvaas kenen olot ei ainakaan parane tuon mahdollisen valinnan jälkeen? Aivan ei ainakaan sinun, tai yhdenkään veronmaksajan.

Onko joku oikeasti tyytyväinen porvarihallitukseen? Köyhiä kuritetaan, ei mitään hyvää.

Maksan verot palkastani, vaikka olen pienituloinen. En koe että hyvinvointini kasvaisi sairaita ja köyhiä rääkkäämällä.

Vierailija
182/201 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin siitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/201 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaanyt nyt joku, että tämä on trolli. Ei kai kukaan voi saada tukia tuollaista määrää? Oikeasti.

Vierailija
184/201 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vituttaa. Mulla on 4400 palkka ja netto SAMA kuin apn tukipotti. Tää ei oo totta!!

Mun työ vaatii yliopistokoulutuksen ja on vaikeaa asiantuntijahommaa, pitkät päivät. Ja joku kotona makaava laiskimus SAA SAMAN RAHAN ilmaiseksi.

Mikä tätä maata vaivaa?

Mullakin on kolme lasta mutta maksan kaiken ITSE.

Onko muista reilua että työtön saa saman verran nettona kuin esim minä?

On.

Vierailija
185/201 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaanyt nyt joku, että tämä on trolli. Ei kai kukaan voi saada tukia tuollaista määrää? Oikeasti.

Ihan helposti saa, koska vuokra niin korkea. Ei kai tuo vielä iso summa ole. Kahdeksan lapsen perheessä tukia tulee jo 5000e/kk. Ja näitä suurperheitä riittää tukien saajissa.

Vierailija
186/201 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on vaikea vastata kysymykseen? Jaaritellaan omia asioita vaan.

Kelasta sun on pakko ap kysy.

Itse en noista tuista tiedä, kokkarit juuri haluaa että ne jotka saa kaiken tukena niin saavat vähemmän jatkossa.

Ja on kyllä tarpeen leikata kun tuollaisia tukia maksellaan...

Vierailija
187/201 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuille pitäisi panna absoluuttinen katto 1600 euroon/kk yhtä taloutta kohden.  Jos kaikki tuet lakkautettaisiin, niin olisin valmis jopa siihen vasemmistoliiton ehdottamaan 1000 euron perustuloon/kk. Mutta vain sillä edellytyksellä että tosiaan kaikki muut tuet lapsilisiä ja asumistukia myöten lakkautettaisiin.

Vierailija
188/201 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet sitä ja tuet tätä. Turhaan kai tässä töissä käy. Grrrr......

Samaa mietin, ei kai nuo summat ole todellisia? Itse teen kokopäivätyötä ja vähemmän jää käteen. Ja aivan kaikesta pitää koko ajan maksaa lisää. Mitään alennuksia mistään en saa keski-ikäisenä työssäkäyvänä vaan olen kaikessa nettomaksaja. Alkaa kyllä aika rankasti ottamaan tämmöinen päähän.

Suomessa ajetaan nyt sosialistia pääministeriksi kuin käärmettä pyssyyn. Arvaas kenen olot ei ainakaan parane tuon mahdollisen valinnan jälkeen? Aivan ei ainakaan sinun, tai yhdenkään veronmaksajan.

Onko joku oikeasti tyytyväinen porvarihallitukseen? Köyhiä kuritetaan, ei mitään hyvää.

Maksan verot palkastani, vaikka olen pienituloinen. En koe että hyvinvointini kasvaisi sairaita ja köyhiä rääkkäämällä.

Minä olen erittäin tyytyväinen. Vihdoinkin Suomen talous on saatu nousu-uralle.

Vierailija
189/201 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomas ehkä että emäntä on koko ajan raskaana ja otti hatkat. Miksi pitää tehdä noin pienellä välillä lapsia, sitten itketään kun ollaan yh ja valtio ei anna tarpeeks rahaa. jösses tätä maailman menoa.

Vierailija
190/201 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TJos kaikki tuet lakkautettaisiin, niin olisin valmis jopa siihen vasemmistoliiton ehdottamaan 1000 euron perustuloon/kk. Mutta vain sillä edellytyksellä että tosiaan kaikki muut tuet lapsilisiä ja asumistukia myöten lakkautettaisiin.

Tähän sama, mutta sillä ehdolla että puhuttaisiin 800-900 euron summasta/kk.

Vierailija
191/201 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuille pitäisi panna absoluuttinen katto 1600 euroon/kk yhtä taloutta kohden.  Jos kaikki tuet lakkautettaisiin, niin olisin valmis jopa siihen vasemmistoliiton ehdottamaan 1000 euron perustuloon/kk. Mutta vain sillä edellytyksellä että tosiaan kaikki muut tuet lapsilisiä ja asumistukia myöten lakkautettaisiin.

Mulle kävisi myös tuo 1000€/kk mutta niin että lapsilisät säilyvät ja niin että jokaisesta lapsesta se summa on 100€ eikä niin että nousee jokaisesta. Itse olen työkyvytön ja ilman lapsilisiä kuoltaisiin 1000€:lla nälkään.

Vierailija
192/201 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereelle YH-kodit (kuvaa kyllä asukkaita hyvin..) rakentaa taas uusia kerrostaloja johon sossun asukkaat muuttavat (tuloraja, tarpeen muakaan jne) kun työssäkäyvät joutuvat asumaan yksityisiltä vuokratuissa ylihintaisissa kämpissä.  Tää maa on kyllä mallillaan :DDDD Mitä enemmän vedät hommat vihkoon sitä enemmän sinua palkitaan. 

Ruokakupongit ja parakkimajoitus pitäisi olla riittävästi yhteiskunnan tukea. Ehkä lapsiperhe tai yh+lapset johonkin syrjäkylän kolmioon. 

Vierailija
193/201 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen tukien värisuora.

Onko tämä trollausta vai todellista elämää,että joku saa tukina melkein puolet enemmän kun joku työssä käymällä.

Vierailija
194/201 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomustrolli täällä kyselee ja porukka vastaa ihan tosissaan.

Ettei olis itse Juhana...

Vierailija
195/201 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereelle YH-kodit (kuvaa kyllä asukkaita hyvin..) rakentaa taas uusia kerrostaloja johon sossun asukkaat muuttavat (tuloraja, tarpeen muakaan jne) kun työssäkäyvät joutuvat asumaan yksityisiltä vuokratuissa ylihintaisissa kämpissä.  Tää maa on kyllä mallillaan :DDDD Mitä enemmän vedät hommat vihkoon sitä enemmän sinua palkitaan. 

Ruokakupongit ja parakkimajoitus pitäisi olla riittävästi yhteiskunnan tukea. Ehkä lapsiperhe tai yh+lapset johonkin syrjäkylän kolmioon. 

Asun Turussa yh-kodeilla ja kyllä tässä suurin osa asukkaista vaikuttaa olevan ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä. Niinkuin minäkin.

Kaupungin vuokrakämppiin ei tunnu olevan asiaa monella työssäkäyvällä. Ei edes pienituloisilla.. ne on kiven alla. Se on minusta iso epäkohta, kunnan pitäisi ehdottomasti rakennuttaa lisää uusia vuokrataloja joissa vuokrat voisi pysyä vähän kohtuullisemmalla tasolla. Yh-kodit, satot ym alkaa olla kalliita, niin kalliita että jopa työssäkäyvä joutuu hakemaan asumistukia.

Vierailija
196/201 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinainen tukien värisuora.

Onko tämä trollausta vai todellista elämää,että joku saa tukina melkein puolet enemmän kun joku työssä käymällä.

Työssäkäyvä yh ja kolme alle 3-vuotiasta. Oletetaan että asuu vaikka Vantaalla ja vuokra 1000e/kk. Äidin palkka brutto 2000e/netto 1600e/kk, peruslapsilisät 333,5e ja yh-korotukset 159,9e, elatustuet vähintään 476,22e tekee yhteensä nettona 2569e. Lisäksi asumistukea tulee 685e/kk. Yhteensä 3254e/kk tuloja. Äiti saa kyllä tukina työssäkäyvänäkin huomattavasti enemmän kuin palkkaa.

Eli ei saa tuplasti enemmän työttömänä vaan työssäkäyvänä saa noin 685e enemmän kuussa. Lisäksi rahaa säästyy jonkin verran ruokakustannuksissa koska lapset syövät hoidossa. Eri asia on onko kannattavaa yhteiskunnan kannalta kolmen alle 3-vuotiaan päivähoito verrattuna siihen että äiti hoitaa heitä vaikkapa kolmivuotiaaksi asti kotona.

Vierailija
197/201 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisikö mistä alennus johtuu?

Vierailija
198/201 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Joko selvisi?

Vierailija
199/201 |