Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuet laski 2550€ —> 2320€ enkä ymmärrä miksi?0

Vierailija
06.03.2019 |

Kelan ilmoituksen mukaan toimeentulotuen laskemisperuste muuttuu 1.3.

Tuet siis on vanhempainraha, kotihoidon tuki, elatustuki, lapsilisät asumistuki ja toimeentulotuki.

Musta tuntuu, et tästä on nyt jäänyt toimeentulotuki kokonaan pois.

Olen yh, 3 lasta alle 3 vuotta, vuokra 1180€ /kk

Mistä tässä voisi olla kyse?

Summat siis nettoja, vero % 17

Kommentit (201)

Vierailija
21/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten laiskat vielä valittaa kun raha ei riitä mihinkään

Vierailija
22/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko hankkia 3 kersaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vituttaa. Mulla on 4400 palkka ja netto SAMA kuin apn tukipotti. Tää ei oo totta!!

Mun työ vaatii yliopistokoulutuksen ja on vaikeaa asiantuntijahommaa, pitkät päivät. Ja joku kotona makaava laiskimus SAA SAMAN RAHAN ilmaiseksi.

Mikä tätä maata vaivaa?

Mullakin on kolme lasta mutta maksan kaiken ITSE.

Onko muista reilua että työtön saa saman verran nettona kuin esim minä?

Vierailija
24/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomustrolli onnistui taas loistavasti 10/10!

Vierailija
25/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet sitä ja tuet tätä. Turhaan kai tässä töissä käy. Grrrr......

Miksi uskot trollia? Perusfaktatkaan ei ole oikein tuossa.

Vierailija
26/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska maksajat loppuvat. Maksajien kantokyky ei enää riitä. Kun ne rahat on jonkun hankittava, ei ne taivaasta tipu. Enemmän saisivat kiristää terveiden ihmisten tukia.

Vierailija
27/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan se vuokran jälkeen jää vain 2800€ työtön perhekin valittamassa iltalehdessä ja pyytämässä almuja, että pääsevät lomalle, ihan sairasta kun makoilusta maksetaan.

Ai niin ne oululaiset. Mitähän niille nyt kuuluu?

Vierailija
28/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit valehdellu sen vuokran isommaksi.

Vierailija
29/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työssäkäyvällä on lapsia, kannattaa palkan lisäksi laskea mukaan esimerkiksi myös tuloista riippumattomat lapsilisät, kuten ap on laskelmassa laskenut mukaan myös lapsilisät.

Siis sinä, jolla on kolme lasta ja väität maksavasi kaiken itse: oletko kieltäytynyt ottamasta vastaan lapsilisiä?

Vierailija
30/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ketjuja alkaa vaalien alla olemaan, jotta saadaan ihmisten vihat nousemaan ja kokoomukselle ääniä. Muulloinhan palsta on täynnä "ei ole rahaa" -ketjuja, mutta palstalaiset ne menee joka vaalien alla samaan lankaan :D

Vierailija
31/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shit. Sä saat enemmän tukia kun mä teen duunia. 3 alle 3v. lasta ja yh, oletko kuullut kierukasta?

Vierailija
32/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvata,  jo on kallis vuokrakämppä. Kyllä työtön pitäisi velvoittaa muuttamaan johonkin halvempaan lukaaliin tai kokonaan halvempaan kaupunkiin. Tuolla summalla maksaa halvemmassa kaupungissa 2 saman kokoista perhettä kämppiinsä, jotka ovat taatusti isompia.

Vierailija
33/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työssäkäyvällä on lapsia, kannattaa palkan lisäksi laskea mukaan esimerkiksi myös tuloista riippumattomat lapsilisät, kuten ap on laskelmassa laskenut mukaan myös lapsilisät.

Siis sinä, jolla on kolme lasta ja väität maksavasi kaiken itse: oletko kieltäytynyt ottamasta vastaan lapsilisiä?

En tietenkään, mutta sehän on täysin eri asia!

Vierailija
34/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet sitä ja tuet tätä. Turhaan kai tässä töissä käy. Grrrr......

Jos haluat kokeilla elää 280€ kk vuokran maksun jälkeen niin vaihdetaan paikkoja?

Vierailija
35/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksajien kantokyky ei enää kestä. Pakko leikata tukia- ne rahat on jonkun hankittava, eivät tyhjästä ilmesty!

Vierailija
36/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kommentoin mihinkään juuri mitenkään, mutta itse kotona vielä ns luvallisesti kun toinen lapsista alle 3v ja siis kaksi lasta on kyseessä, tulot yhteensä asumistuki 720, kotihoidontuki verojen jälkeen 669€, lapsilisä 306€ koska yh korotus, elatus 312€ Plus toimeentulotuki vaihtelevasti 200-300, joten siihen nähden kun yksi lapsi vielä lisää niin luulisi summien olevan isommat. Tuet on minunkin mielestä isot koska meillä paljon lääkäri käyntejä ym jotka nyt menevät kelaan ja kun palaan omaan työhön niin palkka jää tuosta huomattavasti alemmas.

Vierailija
37/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksajien kantokyky ei enää kestä. Pakko leikata tukia- ne rahat on jonkun hankittava, eivät tyhjästä ilmesty!

Kestää ottaa ulkomailta ráiskareita kuitenkin? Come oon vasta sanottiin, että Suomi on yksi maailman rikkaimmista maista. Niin kauan kun täällä saa ráiskarit vaate ja auto rahaa niin te annatte mulle muutaman satasen ruoka rahaa. Se on ihan varma.

Vierailija
38/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi tyhmänä menin lukeen Pauli Vahteran kolumnit ja nyt tämä. En laita aamulla kelloa viideltä soimaan ja mene töihin, nyt tämä kusetus saa loppua. Mur. Mur.

Vierailija
39/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvata,  jo on kallis vuokrakämppä. Kyllä työtön pitäisi velvoittaa muuttamaan johonkin halvempaan lukaaliin tai kokonaan halvempaan kaupunkiin. Tuolla summalla maksaa halvemmassa kaupungissa 2 saman kokoista perhettä kämppiinsä, jotka ovat taatusti isompia.

Ihmisten pitää ensisijaisesti asua turvaverkkojensa lähellä. Nykymaailmassa kukaan muu ei auta, paitsi oma turvaverkkolainen

Vierailija
40/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattiko hankkia 3 kersaa.

Kannatti. Työtön ja lapseton saisi tukia noin 900-1000 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän