19 vuotta yhdessä, mies petti.
Kävi panemassa toista naista. Meillä on lapsia. Miten tästä eteenpäin? Eikä edes kertonut asiasta itse, vaan sain sen selville myöhemmin muuta kautta.
Pitääkö mun niellä tämä hirveä pettymys ja koittaa antaa anteeksi, lähinnä lasten takia. Muuten en edes harkitsisi asiaa, mutta kun on noi lapset.
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä ollut seksiä? Jos ei, niin eikö asia ole ihan ymmärrettävää?
Tätä sitä miettii aina ekana. Samoin myös sitä minkälaisessa kunnossa arvon rouva oikein on nykyään. 19 vuoden jälkeen ei välttämättä viitsi enää samoilla suksilla hiihtää, vaan kaipaa jo jotain hieman enemmän ja päivitettyä versiota rouvasta. Jos miehellä vientiä riittää, niin se kertoo jo omaa kieltään rouvasta ja kodin ilmapiiristä.
Sama se on meillä naisillakin. Ei sama kulli ja mies jaksa enää noin pitkän ajan jälkeen kiinnostaa.
Muutenkin on biologinen fakta että nainen kyllästyy mieheen parissa vuodessa. Sitten biologia määrää hakemaan parempia geenejä seuraavalle lapselle.
Älä jauha paskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, että pettämistä todella pidetään nykyään jotenkin hyväksyttävänä asiana? On ok hypätä toisen punkkaan karkuun parisuhteen ongelmia?
Jos parisuhteessa ei ole asiat kunnossa niin pettäminen ei ole ratkaisu parisuhteen ongelmiin. Missä maailmassa porukka oikein elää? Miksi on niin vaikeaa saada se suu auki jos jokin mättää? Jos on valmis pettämään niin siinä jää toissijaiseksi se, miksi se on tehty kun sen seuraukset ovat jotain aivan muuta. Pettämisessä petetään toisen luottamus kokonaan ja annetaan toisen elää valheessa, kunnes asia paljastuu.
Jos seksi ei rullaa tai on ihastunut toiseen, siitä sanotaan sille kumppanille. Sitten yhdessä mietitään lähdetäänkö kantapäät vastakkain vai selvitetäänkö ongelma jatketaan yhdessä. Ei ole aikuisen toimintaa lähteä pakoon.
Suvaitsevaisessa yhteiskunnassa, jossa ei enää eletä raamatun mallin mukaan? Suurinta osaa ihmiskunnasta ei ole luotu näihin suljettuihin kahden välisiin parisuhteisiin vaan suhteet voi olla mitä monimuotoisempia. Vai mitä erot ja pettämistilastot sinulle kertoo? Ihmiset on yksiavioisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä sitä miettii aina ekana. Samoin myös sitä minkälaisessa kunnossa arvon rouva oikein on nykyään. 19 vuoden jälkeen ei välttämättä viitsi enää samoilla suksilla hiihtää, vaan kaipaa jo jotain hieman enemmän ja päivitettyä versiota rouvasta. Jos miehellä vientiä riittää, niin se kertoo jo omaa kieltään rouvasta ja kodin ilmapiiristä.
Sama se on meillä naisillakin. Ei sama kulli ja mies jaksa enää noin pitkän ajan jälkeen kiinnostaa.
Muutenkin on biologinen fakta että nainen kyllästyy mieheen parissa vuodessa. Sitten biologia määrää hakemaan parempia geenejä seuraavalle lapselle.
Tämähän ei pidä paikkaansa. Uudet miehet ovat 90%:sesti aiempia heikkotasoisempia, varsinkin jos naisella on lapsi valmiina.
Miksi tästä pettämisasiasta on tehty joku sukupuolten välinen vaihtelu? Miehet ja naiset pettävät yhtä paljon. Se kertoo ihmisestä itsestään, ei sukupuolesta. Jos on pokkaa hypätä toisen ihmisen sänkyyn, niin pitäisi olla myös pokkaa keskustella parisuhdetta hiertävistä asioista ennen, kuin menee tekemään jotain peruuttamatonta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä pettämisasiasta on tehty joku sukupuolten välinen vaihtelu? Miehet ja naiset pettävät yhtä paljon. Se kertoo ihmisestä itsestään, ei sukupuolesta. Jos on pokkaa hypätä toisen ihmisen sänkyyn, niin pitäisi olla myös pokkaa keskustella parisuhdetta hiertävistä asioista ennen, kuin menee tekemään jotain peruuttamatonta.
Siis taistelu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei. Miehellä etureppu roikkuu polvissa, hiukset harventuneet ja päälaki loistaa, karvoja tuppaa kaikista ruumiinaukoista, seisokkikin on heikko. Kyllä päivitetty ja nuorempi versio miehestä aina piristää rouvankin päivää.
Toi on ihan totta. Kyllä se toisen kondis vaikuttaa. Mulla vaimo lihonnut sen plus 40kg ja mua ei sytytä se ihminen yhtään seksuaalisesti enää. Ite pitäny itteni kondiksessa aina ja käyn uimassa ja puntilla ja juoksemassa. Muija narisee ja valittaa himassa jatkuvasti. Lapsi muutti just omaan asuntoon ja alan olla sitä mieltä etten jatka tätä suhdetta enää. Mua on pyydetty muutaman kerran deiteille uimahallissa ja punttiksella. En aio tuhlata elämääni enempää olemalla suhteessa missä en saa enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, että pettämistä todella pidetään nykyään jotenkin hyväksyttävänä asiana? On ok hypätä toisen punkkaan karkuun parisuhteen ongelmia?
Jos parisuhteessa ei ole asiat kunnossa niin pettäminen ei ole ratkaisu parisuhteen ongelmiin. Missä maailmassa porukka oikein elää? Miksi on niin vaikeaa saada se suu auki jos jokin mättää? Jos on valmis pettämään niin siinä jää toissijaiseksi se, miksi se on tehty kun sen seuraukset ovat jotain aivan muuta. Pettämisessä petetään toisen luottamus kokonaan ja annetaan toisen elää valheessa, kunnes asia paljastuu.
Jos seksi ei rullaa tai on ihastunut toiseen, siitä sanotaan sille kumppanille. Sitten yhdessä mietitään lähdetäänkö kantapäät vastakkain vai selvitetäänkö ongelma jatketaan yhdessä. Ei ole aikuisen toimintaa lähteä pakoon.
Ei kai sen seksin takia kannnata erota, jos muuten menee mukavasti. Jos toisella ei seksi kiinnosta pätkääkään, niin ei luulisi haittaavan, jos toinen käy vieraissa. Luulisi toisen olevan vain tyytyväinen ettei tarvitse enää hoitaa seksivelvollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kuitenkin ole niin, että näihin asioisin nykyään suhtaudutaan tiukemmin kuin ennen? Kautta aikoijen tuolla on emännät ja isännät renkejä ja piikoja paineet, mutta parit pysyi yhdessä.
Jos rouva pihtaa ja miehelle seksi on yksi tärkeä asia, niin eikö luulisi olevan molemmille ok, että mies saa muualta? Eihän siihen tarvitse mitään rakkauksia sekaan sotkea, vaan puolen tunnin pano viikon parin välein ja kotiin. Se olisi sellainen miehen oma harrastus ja pihtaaja vaimolle voisi keksiä oman harrastuksen, hän voi mennä vaikka hierojalle tai kasvohoitoon ja molemmat ovat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos rouva pihtaa ja miehelle seksi on yksi tärkeä asia, niin eikö luulisi olevan molemmille ok, että mies saa muualta? Eihän siihen tarvitse mitään rakkauksia sekaan sotkea, vaan puolen tunnin pano viikon parin välein ja kotiin. Se olisi sellainen miehen oma harrastus ja pihtaaja vaimolle voisi keksiä oman harrastuksen, hän voi mennä vaikka hierojalle tai kasvohoitoon ja molemmat ovat tyytyväisiä.
Se on juuri näin, että molemilla on oikeus seksuaaliseen vapauteen. Meillä se menee niin, että minulla on oikeus olla harrastamatta seksiä ja miehellä oikeus hakea sitä muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kuitenkin ole niin, että näihin asioisin nykyään suhtaudutaan tiukemmin kuin ennen? Kautta aikoijen tuolla on emännät ja isännät renkejä ja piikoja paineet, mutta parit pysyi yhdessä.
Nykyään halutaan omistaa ja valvoa toista. Sitä sanotaan rakkaudeksi, mutta ei se mitään rakkautta ole, jos toinen halutaan omia täydellisesti. Useat ihmiset eivät halua puolisolleen edes toista sukupuolta edustavia ystäviä, vaan heidät koetaan uhkaksi. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri näin, että molemilla on oikeus seksuaaliseen vapauteen. Meillä se menee niin, että minulla on oikeus olla harrastamatta seksiä ja miehellä oikeus hakea sitä muualta.
Tämä ratkaisu on mielestäni hyvä. Näin sen pitäisi mennäkin.
19 vuotta ja kerran vasta pettänyt? Älä päästä tuollaista miestä käsistäsi, luotettavamman miehen löytäminen on vaikeampaa kuin lottovoitto.
Kilttimies157 kirjoitti:
Jos naiseni pettäisi minua niin haluaisin eron. Miksi pettää jos on jo kumppani. En ole koskaan tajunnut miksi joku voi pettää vaikka kotona on se mies tai nainen kenen kanssa ollaan yhdessä. Erotkaa ihmiset ennen kuin alatte käydä vieraissa. Se kuitenkin rikkoo toisen ihmisen jos petätte.
Se rikkoo koko perheen. Oma mieheni kärsii edelleen aikuisena siitä, kun isänsä petti mieheni äitiä. Miehelläni on suuria vaikeuksia luottaa ihmisiin ja tuntea tunteita, mutta yritetään paikkailla niitä tässä. Tapahtumilla on kauaskantoiset seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään halutaan omistaa ja valvoa toista. Sitä sanotaan rakkaudeksi, mutta ei se mitään rakkautta ole, jos toinen halutaan omia täydellisesti. Useat ihmiset eivät halua puolisolleen edes toista sukupuolta edustavia ystäviä, vaan heidät koetaan uhkaksi. Sairasta.
Olen huomannut myös tämän, että kaikki haetaan elämään vain parisuhteen kautta. Enää ei ole uskontoa, yhteisöä, sukua, jne. Ihmisellä on erilaisia tarpeita, joita ei tyydytetä vain sen yhden ihmisen kanssa.
Mä oon pohtinut kumpi on pahempaa, se että pettää heti suhteen alussa vai se että pettää ku oltu jo pitkään yhdessä ja mielestäni pahempi on kun pettää suhteen alussa. Silloin on selkeästi valehteleva petturi. Pitkän suhteen aikana tulee parisuhteessa ja omassa henkilökohtaisessa mielenmaailmassa kriisejä, on ylä ja alamäkiä, ajatukset elämästä ja parisuhteesta heittelevät, tapahtuu kasvua ja pelkoja elämän loppumisesta. Se että petti kun ootte ollut yhdessä jo pitkään ei välttämättä tarkoita että teidän suhteessa olisi ollut jotain miksi siihen päätyi vaan ehkä hänellä on oma henkilökohtainen kriisi menossa ja siksi jos puoliso on valmis jatkamaan liittoa niin nyt olisi aika mennä terapiaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Kilttimies157 kirjoitti:
Jos naiseni pettäisi minua niin haluaisin eron. Miksi pettää jos on jo kumppani. En ole koskaan tajunnut miksi joku voi pettää vaikka kotona on se mies tai nainen kenen kanssa ollaan yhdessä. Erotkaa ihmiset ennen kuin alatte käydä vieraissa. Se kuitenkin rikkoo toisen ihmisen jos petätte.
Se rikkoo koko perheen. Oma mieheni kärsii edelleen aikuisena siitä, kun isänsä petti mieheni äitiä. Miehelläni on suuria vaikeuksia luottaa ihmisiin ja tuntea tunteita, mutta yritetään paikkailla niitä tässä. Tapahtumilla on kauaskantoiset seuraukset.
Jaa...isälläni oli sivusuhde lähes koko vanhempieni liiton ajan ja miestä tuli ihan terveitä aikuisia. Eikä tuo suhde äidiltänikään mitenkään pois ollut vaan hän keskittyin ihan itseään kehittäviin asioihin.
Minusta se kertoo miehestäsi kaiken olennaisen ettei hän itse edes kertonut pettämisestä. Hän ei arvosta sinua sen vertaa, että antaa sinulle mahdollisuuden valita haluatko kumppaniksesi pettäjän. Itse en eläisi ihmisen kanssa, joka ei minua sen vertaa arvostaisi.
Olen itsekin tullut petetyksi ja mies siitä kertoi ja katui selkeästi, hän oli itseasiassa tilanteesta lopulta enemmän paskana kuin minä. Jatkettiin suhdetta, eikä se helppoa ole ollut sen jälkeen. Miehen itsetunto täysin nollissa, pelkää kuollakseen että jätän hänet, petän kostoksi tai etsin uuden miehen. Mikään näistä ei ole ollut kyllä suunnitelmissani, eikä todellakaan minun toimintatapojani tällaisissa tilanteissa. Joudun ottamaan järjettömät määrät paskaa niskaan miehen epävarmuuden vuoksi, olen lohduttanut häntä kun hänellä on paska olla omien hölmöilyjen takia ja kuuntelen perättömiä syytöksiä siitä, että minulla olisi sivusuhde tms. Ja tätä on jatkunut pitkään.
Itse pystyn luottamaan mieheeni vain siitä syystä, että hän itse kertoi syrjähypystään ja vaikuttaa oikeasti katuvan sitä. Jos olisi selvinnyt muuta kautta, en olisi edes harkinnut suhteen jatkoa. Ja edelleenkään en ole varma tuleeko tämä suhde lopulta kaatumaan, sillä miehen vainoharhaisuus aiheuttaa toistuvia riitoja ja välillä kodin ilmapiiri on suorastaan myrkyllinen. Jos tilanne ei helpota miehen terapian myötä, aion kyllä lähteä.
Kannattaa myös selvittää käytettiinkö ehkäisyä, monelta tuntuu pettäessäkin unohtumaan tautien mahdollisuus ja ne sitten surutta tartutetaan myös kotona omaan kumppaniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilttimies157 kirjoitti:
Jaa...isälläni oli sivusuhde lähes koko vanhempieni liiton ajan ja miestä tuli ihan terveitä aikuisia. Eikä tuo suhde äidiltänikään mitenkään pois ollut vaan hän keskittyin ihan itseään kehittäviin asioihin.
Kuulostaa surulliselta ja kylmältä elämältä :(
Juu ei siitä rangaista, mutta ei se tarkoita että on oikeus. Onko sinulla oikeus loukata toisten ihmisten tunteita? Onko sinulla oikeus saada toinen tuntemaan itsensä hylätyksi ja nöyryytetyksi? Onko sinulla oikeus antaa toisen elää valheessa?
Ei ole, vaikka laki ei noista mitään sano. Olet empatiakyvytön ja tunnevammainen, jos ajattelet näin.