Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko voimakkaasti vierastava taapero aina autistinen?

Vierailija
06.03.2019 |

Ystäväni 2-vuotias on tuollainen. Lapsi ripustautuu aina äitiin sosiaalisissa tilanteissa? Menee aina tuntikaupalla ennen kuin uskaltautuu irti äidistään vieraissa paikoissa.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tuleva peräkammarin poika

Vierailija
2/59 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap itse autistinen? Ihan normaalia käytöstä 2-vuotiaalle, temperamentteja on erilaisia.... toisena ääripäänä osa lapsista tunkee itsensä kenen tahansa vieraan syliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni pitää lastaan ihan normaalina.

Ap

Vierailija
4/59 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierastaminen on tosiaan luonnollista ja sitä esiintyy myös kausittain.

Meidän vaikeasti autistinen lapsemme ei osaa vierastaa ollenkaan.

Vierailija
5/59 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia tuossa vaiheessa, lapset on erilaisia.

Vierailija
6/59 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tyttö. Minusta tuo käytös ei ole normaalia. Oma lapseni uskaltaa kohdata vieraatkin ihmiset rohkeasti ja leikkii vapautuneesti uusissakin paikoissa.

Vierailija
7/59 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko somali?

Vierailija
8/59 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tyttö. Minusta tuo käytös ei ole normaalia. Oma lapseni uskaltaa kohdata vieraatkin ihmiset rohkeasti ja leikkii vapautuneesti uusissakin paikoissa.

Minusta oman lapsesi käytös ei ole normaalia, koska minun lapsi ei käyttäydy niin. Onkohan sinun lapsesi kehitysvammainen?

Vierailija
9/59 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni pitää lastaan ihan normaalina.

Ap

Johtuu varmaankin siitä, että vierastaminen on lapselle ihan normaali piirre. Mulla on kaksi lasta. Esikoinen ei vauva- ja taaperoaikana vierastanut juuri lainkaan, mutta kasvettuaan vähän isommaksi hänestä tuli melko ujo ja vetäytyvä. Kuopus taas vieraasti voimakkaasti lähes 3-vuotiaaksi asti (olimme suunnitelleet, että panisimme lapsen päiväkotiin 2-vuotiaana, mutta suunnitelmasta oli pakko luopua, koska lapsi oli niin kertakaikkisen kauhuissaan vieraista ihmisistä). No, kun vierastaminen meni ohi, lapsi muuttuikin erittäin sosiaaliseksi ja rohkeaksi. Hän moikkailee vieraita ihmisiä ja aloittaa keskusteluja erilaisista aiheista. Tutustuu usein leikkipaikoilla vieraisiin lapsiin.

Että joo, autisti varmaan.

Vierailija
10/59 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta oman lapsesi käytös ei ole normaalia, koska minun lapsi ei käyttäydy niin. Onkohan sinun lapsesi kehitysvammainen?

Lapseni ei todellakaan ole kehitysvammainen vaan erittäin lahjakas ja rohkea tyttö!

Ap

Vierailija
11/59 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin autisminkirjolaiseni oli pienenä hyvin rohkea ja ujostelematon.

Vierailija
12/59 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun autistiset ei vierastaneet, saattoivat " vaihtaa perhettä" kesken kauppareissun.

Saman perheen normaalit lapset vierastivat aivan julmetusti, eivätkä puhuneet vieraiden seurassa ennen eskati-ikää.

Nyt kaikki jo aikuisia ja teinejä

Vierailija
13/59 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aletaanko täällä nyt väittämään, että minun lapsi on autistinen?! Puhuu kaksisanaisia lauseita ja ilmaisee rohkeasti itseään. Uskaltaa myös näyttää harmituksen rohkeasti. Ap546

Vierailija
14/59 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aletaanko täällä nyt väittämään, että minun lapsi on autistinen?! Puhuu kaksisanaisia lauseita ja ilmaisee rohkeasti itseään. Uskaltaa myös näyttää harmituksen rohkeasti. Ap546

Kuulostaa kyllä autistiselta. Veisin sinuna tutkimuksiin.

Vierailija
15/59 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3,5v tyttö vierastaa vieläkin vieraita paikkoja ja niissä olevia vieraita ihmisiä. Päiväkodissa aloitti puolipäiväisenä elokuussa, eikä vieläkään uskalla käydä siellä tätien kanssa vessassa, ei halua että ne pyyhkivät eli koskevat. Käy sitten yksinänsä ja pyyhkii itse.

Toisaalta hän saattaa kaupassa ja kaduilla ollessamme aloittaa puhelemaan muille ja omalta pihalta huutelee yleensä kaikille ohikulkijoilla "moikka!". Mitään absoluuttista tuo vierastaminen ei ole.

Ei minulla ole tullut mieleenkään, että hän olisi jotenkin poikkeava 😯. Arka, herkkä ja hitaasti lämpenevä, ollut vauvasta asti. Ei tykkää kosketuksesta juurikaan, syli kelpaa kunhan ei samalla silittele. Itse olen vähän samanlainen, ehkei tuo siksi kummastuta.

Vierailija
16/59 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, ihan normaalia 2 vuotiaalta.

Vierailija
17/59 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleenkin todella ylpeä rohkeasta tyttärestäni. Sylinyhvälapsien vanhemmat täällä ilmeisesti aktivoituivat trollaamaan.

Vierailija
18/59 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni ei todellakaan ole kehitysvammainen vaan erittäin lahjakas ja rohkea tyttö!

Ap

Niin, teidän kohdalla vika taitaa tässä tapauksessa olla vanhemmassa.

Vierailija
19/59 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleenkin todella ylpeä rohkeasta tyttärestäni. Sylinyhvälapsien vanhemmat täällä ilmeisesti aktivoituivat trollaamaan.

Ap

Vierailija
20/59 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On autistinen, johtuu varmaan niistä rokotteista mitkä sai. Kannattaa ottaa asia vielä kerran puheeksi ystävän kanssa, tällä kertaa koita saada se tajuamaan ihan oikeesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan