10kk ikäiselle kanaa jossa mausteita valmiina
Voikohan antaa? Mausteita hän kyllä ruuan joukossa saa, mutta voikohan antaa broilerin suikaleita, joissa hunajamarinadi? Onkohan liian voimakasta, suolaista tms...?
Kommentit (13)
Allergialääkärit eivät suosittele näitä valmis marinoituja. Ensinäkin öljy on huonoita mahdollisinta sekä mausteseos sisältää glutamaattia aivan hurjasti. Osta ilman ja mausta itse niin tiedät missä mennään.
Ja käyttäkää aina oliiviöljyä, kookosöljyä tai voita.
Okei, eli paras vaihtoehto taitaapi nyt tänään lounaalla olla se että vauva syö lounaansa purkista :)
Ap
En antaisi niitä valmiiksi maustettuja lapselle. Ja en mielellään söisi itsekkään. Vaan osta mielummin maustamattomia ja mausta itse.
Totta.. Oon vaan niin hemmetin huono maustamaan itse, kun en saa siitä hyvää :) vauvan ruuat joita olen pakastanut, niin olen antanut maustamattomana tai yrteillä maustettuna.. No, pitääpä reenailla..
Ap
Curry! Yksi parhaimmista mausteista on curry koska sisältää kurkumaa. Kurkuma vaikuttaa antibiottien tapaan eli infektioita parantaa sekä väitetään myöskin olevan hyvä syöpäriskien alentaja.
Vinkki kanan maustamiseen:
Paista ensin hieman väriä suikaleisiin oliiviöljyssä. Siirrä syrjään pannulla. Lämpö puolelle teholle. Lorauta pannulle hieman lisää öljyä ja kuullota siinä reilusti paprikamaustetta, inkivääriä, curryä tai kurkumaa, sipulia ja mahdollisesti valkosipulia. Töräytä sekaan tomaattipyrettä ja hieman sokeria sekä suolaa (suola minimiin vauvalle). Sekoita kaikki keskenään ja lisää kaurakermaa (esim. Oatly). Kanan sekaan sopii tosi hyvin myös paprika, kesäkurpitsa ja munakoiso. Niitäkin voi paistaa joukossa.
Lisäkkeeksi riisä tai pastaa. On tosi hyvää!
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 11:21"]
Vinkki kanan maustamiseen:
Paista ensin hieman väriä suikaleisiin oliiviöljyssä. Siirrä syrjään pannulla. Lämpö puolelle teholle. Lorauta pannulle hieman lisää öljyä ja kuullota siinä reilusti paprikamaustetta, inkivääriä, curryä tai kurkumaa, sipulia ja mahdollisesti valkosipulia. Töräytä sekaan tomaattipyrettä ja hieman sokeria sekä suolaa (suola minimiin vauvalle). Sekoita kaikki keskenään ja lisää kaurakermaa (esim. Oatly). Kanan sekaan sopii tosi hyvin myös paprika, kesäkurpitsa ja munakoiso. Niitäkin voi paistaa joukossa.
Lisäkkeeksi riisä tai pastaa. On tosi hyvää!
[/quote]
Niin ja mustapippuria myös myllystä sekaan.
No voi herranjesta... Eiköhän tuo ole ihan hätävarjelun liioittelua, jos ei voi kerran kanaa antaa... Ei todellakaan aiheuta mitään lapsellesi! Maalaisjärki käyttöön nyt nainen.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 11:24"]
No voi herranjesta... Eiköhän tuo ole ihan hätävarjelun liioittelua, jos ei voi kerran kanaa antaa... Ei todellakaan aiheuta mitään lapsellesi! Maalaisjärki käyttöön nyt nainen.
[/quote]
Samaa mieltä. Jos nyt ei joka päivä syötä, niin tuskin vaikuttaa mihinkään.
Posket saattavat tullut kovasti punaiseksi tosta glutamaatista (sekä huulien ympärillä myöskin) joka saattaa kestää sen viikon verran. Jos annat ja sitä tulee niin tiedät ainakin mistä tuli.
Meillä noita marinoituja ei syö minkään ikäiset.
Resepti tuossa yllä kuulostaa namilta, kaurakerman sijaan laittaisin kookoskermaa.
Paistettuna siis varmaan antaisin.. Suolaa näytti olevan 0,8%
Ap