Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iholla Marketta

Vierailija
01.03.2013 |

alkoi niin ärsyttää se lässytys, että kuinka huonot menevät amkeihin tai muihin "random"-kouluihin mutta hyvät (kuten hän?) opiskelee teknillisessä korkeakoulussa jotain mitä lie. Ei helkkari.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kommentti tuo että mies ja nainen tienaa saman verran samassa työpaikassa, on vaan oma vika jos ei kouluttaudu ja joutuu bussikuskiksi eikä girusrkisi yms..pikkusen kannattas ottaa asioista selvää ennenku alkaa tommosta soopaa sanomaan.

Vierailija
2/36 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 08:26"]

Ihme kommentti tuo että mies ja nainen tienaa saman verran samassa työpaikassa, on vaan oma vika jos ei kouluttaudu ja joutuu bussikuskiksi eikä girusrkisi yms..pikkusen kannattas ottaa asioista selvää ennenku alkaa tommosta soopaa sanomaan.

[/quote]

Sori,mutta.. Girurki? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tämä Espoon kasvatti ei ymmärrä että kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia kouluttautua kuin hänellä

Ärsytti myös hänen omahyväisyys kun kertoi jutun ala-asteelta,  kun hän ei ole hyvä maalaaja mutta on onnellinen kun diplomi-insinöörinä tienaa sitten paremmin kuin joku käsityöläinen... Voi hitto mikä materialisti!

Hänellä on myös blogi Porvarin päiväuni, jolle ei voinut muuta kuin nauraa!

Vierailija
4/36 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 18:24"]

Marketta on rohkea ja sanavalmis. Ihailen häntä ja toivon että tässä maassa olisi enemmän hänen kaltaisiaan ihmisiä. Ymmärrän, että joillekin saattaa tulla pakottava tarve lokeroida itsenäinen ja fiksu nainen ärsyttäväksi kitisijäksi. Pahempi heille!

[/quote]

Ettei vaan Marketta itse kirjoittanut tätä kommenttia...

Vierailija
5/36 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä taas Marketalle kateellista porukkaa.

Vierailija
6/36 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 09:45"]

Joo tämä Espoon kasvatti ei ymmärrä että kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia kouluttautua kuin hänellä

Ärsytti myös hänen omahyväisyys kun kertoi jutun ala-asteelta,  kun hän ei ole hyvä maalaaja mutta on onnellinen kun diplomi-insinöörinä tienaa sitten paremmin kuin joku käsityöläinen... Voi hitto mikä materialisti!

Hänellä on myös blogi Porvarin päiväuni, jolle ei voinut muuta kuin nauraa!

[/quote]

joo tämä "Espoon kasvatti" on muuten asunut ja elänyt melkein koko ikänsä itä-Vantaalla ja muuttanut Espooseen vasta yliopiston myötä.

Vierailija
7/36 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipä ole ensimmäinen tuntemani teekkari, joka narisee ja on sosiaalisesti kömpelö. hänhän on ruikuttanut koko ohjelman ajan kuinka pelkää ettei kukaan halua jutella hänen kanssaan juhlissa yms. Pitäisiköhän silloin miettiä vähän niitä signaaleja, joita itse muille lähettää. Matemaattinen lahjakkuus ei tietenkään takaa sosiaalista lahjakkuutta eikä dipl.ins.-koulutus hyviä ansioita. Parhaat paikat vievät ne henkilöt, joilla on koulutuksen lisäksi myös kykyä JA halua toimia toisten ihmisten kanssa.

Vierailija
8/36 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 09:45"]

Ärsytti myös hänen omahyväisyys kun kertoi jutun ala-asteelta,  kun hän ei ole hyvä maalaaja mutta on onnellinen kun diplomi-insinöörinä tienaa sitten paremmin kuin joku käsityöläinen... Voi hitto mikä materialisti![/quote]

Juu tää pisti ärsyttämään vietävästi! On se kumma, että tyttö on sitä mieltä, että kaikilla on mahdollisuus kouluttautua mihin tahansa ammattiin, mutta kun hän itse on huono käsitöissä, niin sehän nyt on ihan normaalia ettei siinä olekaan kaikilla samoja lähtökohtia tulla yhtä hyväksi. 

Tulee mieleen 6 vuotias pikkutyttö, joka on oikeassa kaikessa, asia on oikein niin, miten hän sanoo. Hän voi kyseenalaistaa maailmaa,mutta maailma ei voi kyseenalaistaa hänen  juttujaan. UARGH 

Mutta joo, sarjassahan näytetään vain pieni osa heidän elämää, mutta sarjan perusteella... voi morjes

Vierailija
9/36 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei täällä kukaan kyllä Marketalle kateellinen ole, lähinnä kauhistuttaa, että tommonen ihminen pääsee joskus päättämään meidän muiden asioista. Kyllä mullakin nousi niskakarvat pystyyn siitä taiteilija-avautumisesta. Ihan niin kuin millään muulla ei olis väliä kuin sillä, kuinka paljon jostain ammatista tienaa. Ja palkka-asioille ei tarvii tehä mitään, kun jokainen voi valita kouluttautuuko kirurgiksi vai ei, joopa joo. Onneks ei tarvii äänestää Kokoomusta, mutta täytyy kyl sanoo, että hyvin sopii nää asenteet sinne. Köyhät kyykkyyn, vai mitä, Marketta.

Vierailija
10/36 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshoitsut tienaavat enemmän kuin naiset...

Vierailija
11/36 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsytti  ,kun sösötti se on sitä kommunnistiä!

Vierailija
12/36 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Markettahan oli syvästi katkera sille opelle ja päätti kostaa telkussa. Kuulosti kyllä tosi mulkulta se opettaja, mutta ei se Markekaan varmaan käsityöammatteja ilman sitä opettajaa vihaisia noin paljon.

On se kiva, että nuoriso tykkää politiikasta mutta vinkkinä, että kannattaisi hankkia myös oikeaa tietoa asioista, eikä vain jauhaa mutua ja peetä sen teinisällin kainalossa.

Vierailija
13/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen NIIN samaa mieltä. SIinä on likka vähän liikaa itseään täynnä, anteeksi vain

Vierailija
14/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa muuta :D

Vierailija
15/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hyvä se nyt on olevinaan. Eka tentti meni periilleen,kun ei enää toiminutkaan se tyyli mikä oli vielä toiminut peruskoulussa ja lukiossa.

On niin olevinaan,mutta seuraavassa hetkessä taas ryvetään pohjamudissa.

Vierailija
16/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ilmeisesti viettänyt hiukan liian suojattua elämää ja ollut aina vain kaltaistensa seurassa. eiköhän elämä jossain vaiheessa opeta hiukan nöyremmäksi, avoimemmaksi ja ymmärtäväisemmäksi, ainakin toivon näin (ja tällä en tarkoita että toivoisin hänelle mitään pahaa, päinvastoin).

Vierailija
17/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä, minä, minä... yhyyy... Ääh kun Marketta on rasittava!

Vierailija
18/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole pitänyt Marketasta tippaakaan, hän ja miehensä Visa ovat molemmat sellaisia ihmisiä, joiden kanssa en keksisi varmastikaan mitään puhuttavaa. Jotenkin sosiaalisesti hyvin kömpelöitä ja vaivaannuttavia. 

Mutta eilisessä jaksossa olin oikeastaan aika vaikuttunut siitä, että pisti kampoihin sitä "sovittua" äänestyslinjaa vastaan. Kyseenalaisti röyhkeästi asioita. Tällainen käytös ei kyllä todellakaan sovi minnekään muualle kuin politiikkaan, mutta siellä kaltaisiaan epäilemättä tarvitaan. Tyttö on kovin nuori, varmasti idealisti jossain määrin, ja intoa tuntuu löytyvän. Toivon että muissakin puolueissa olisi Marketan kaltaisia nuoria, joilla on palavat mielipiteet ja halu ajaa muutosta sietämättömään nykytilanteeseen.

Vierailija
19/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän Marketan elämässä on se sietämätön  nykytila? Joskaan en taustoista tiedä, vaikka mitä traagista olisi kokenut mutta epäilen suuresti.

Vierailija
20/36 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 12:02"]

Mikähän Marketan elämässä on se sietämätön  nykytila? Joskaan en taustoista tiedä, vaikka mitä traagista olisi kokenut mutta epäilen suuresti.

[/quote]

No eikö se selvinnyt eilisestä jaksosta, katso se.

Minä vaikutuin myös eilisestä Marketasta, oli itsevarma ja sanavalmis esiintyjä. Kyseenalaistajia tarvitaan aina.