Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille tulee toinen lapsi, enkä ole laskenut sitä isovanhempien varaan.

Vierailija
28.02.2013 |

Mun puolesta saavat hoitaa tai olla hoitamatta sisarusteni lapsia, itsellä ei ole odotuksia, että hoitaisivat meidän lapsia. Jos pyytävät, niin saavat totta kai tulla meille lapsien kanssa aikaa viettämään. En ajatellut vertailla miten paljon hoitavat tai viettävät aikaa muiden lasten kanssa. Mitä väliä sillä on? Itsehän me ne lapset ollaan tehty, joten me niistä huolehditaan. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilleppä tulee neljäs ja olen ihan varma, että haluaisivat hoitaa vaikka heti synnyttyään. Mutta meillä onkin omituisen tiivis ja lapsirakas suku ja kaikki auttaa toisiaan joidenkin mielestä ihan liikaakin. Minusta mukavampi näin :)

Eikä se ole mitään heidän varaansa laskemista, tottahan minä lapseni hoidan itse, mutta mummolaan pääsee aina halutessaan kylään, ei oikeastaan edes kutsuta sitä miksikään hoitamiseksi.

Vierailija
2/16 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Hyvä pointti, mutta meidän tukiverkostot perustuu enimmäkseen muihin ystäväperheisiin. Me haluamme käydä välillä hoitamassa parisuhdettamme, kuten meidän ystäväperheemmekin. Suosittelen.

Toki meillä hoitaa mummut, vaarit, kummit, sedät ja täditkin tarvittaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoi, että me ei hoideta parisuhdettamme? Tai anneta isovanhempien tai muiden sukulaisten olla yhteydessä lapsiimme? Mua vaan niin ärsyttää nää alotukset täällä: "Yhyy isovanhemmat hoitaa paljon enemmän siskoni lapsia eikä ikinä meidän". Ketä varten te ne lapset ootte tehny? 

Kyllä isovanhemmat meilläkin käy ja saa käydä. Ja aina se on kivaa. Mutta en oleta heidän hoitavan meidän lapsiamme tai nalkuta kateellisena jos ne kävivät puistossa keinuttamassa siskoni Marja-Pekkaa, muttei tehnyt samaa oman Pentti-Liisani kanssa. 

Vierailija
4/16 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 16:56"]

Kuka sanoi, että me ei hoideta parisuhdettamme? Tai anneta isovanhempien tai muiden sukulaisten olla yhteydessä lapsiimme? Mua vaan niin ärsyttää nää alotukset täällä: "Yhyy isovanhemmat hoitaa paljon enemmän siskoni lapsia eikä ikinä meidän". Ketä varten te ne lapset ootte tehny? 

Kyllä isovanhemmat meilläkin käy ja saa käydä. Ja aina se on kivaa. Mutta en oleta heidän hoitavan meidän lapsiamme tai nalkuta kateellisena jos ne kävivät puistossa keinuttamassa siskoni Marja-Pekkaa, muttei tehnyt samaa oman Pentti-Liisani kanssa. 

[/quote]

Otti sitten niin paljon kupoliin, että oli pakko tehdä avaus asiasta?? Ja miltä itsestäsi tuntuisi, jos et sitten saisi sitä hoitoapua KOSKAAN esim. isovanhemmiltasi, mutta samaan aikaan isovanhemmat tyyliin kasvattaisivat toisia lapsenlapsiaan kuin omiaan. Kyse on siitä, että EI KOSKAAN saa sitä apua, ja toinen SAA KAIKEN avun. Mikä tuossa on vaikeaa ymmärtää epäreiluksi? Varsinkin kun AP avauksessa kertoi, että isovanhempi ei jaksaisi hoitaa kokoa ajan niitä siskon lapsia...

Tule sitten itkemään tänne, kun et saakaan sitä hoitajaa koskaan lapsillesi. Siinähän sitten lähdette miehenne kanssa viettämään sitä kahdenkeskistä aikaa... Mulle on MLL.n kautta hankitut hoitajat tehneet pari kertaa ohareita, ja siinä sitten jäätiinkin kotiin.  Että semmosta.

Koska et ymmärtänyt AP.n pointia, olet varmaankin itse se hyväksikäyttäjä, joka itse ottaa kaiken avun vastaan, mutta ei anna mitään toisille. Kasva aikuiseksi.

Vierailija
5/16 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ap! 

Me tehtiin 6 lasta tasan tarkkaan tietoisina siitä, että meitä ei auta KUKAAN.

Olen silti onnellinen :)

Vierailija
6/16 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin kaksi lasta ihan tietoisina siitä, ettei tukiverkostoa ole. Tehtiin päätös, että mehän pärjätään, kele!

Tukiverkostoakin sitten ilmaantui tosin, äitini ryhdistäytyi lastenlasten myötä ja rupesi aivan ihanaksi mummoksi. Siskostani on kasvanut ihana täti.

Vierailija
7/16 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kadehdin sitä monien maiden tapaa, jossa suku pitää tiiviisti yhtä, ja jossa vanhemman eit tarvitse miettiä, että " Minun on pakko selvitä itse, jos en selviä, niin olen luuseri, ja menen vaikka hirteen (lahtaan kenties perheenikin)"

Onneksi itsellä on ihana suku, joka on tukena ja toisin päin, minä autan heitä, silloin, kun tarvitsevat apua.

Vierailija
8/16 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, otti niin paljon kupoliin, että tein avauksen asiasta.

Mulle on ihan sama vaikka isovanhemmat hoitaisivat sisarusteni lapsia, kuin omiaan, minä aion kasvattaa, joka tapauksessa omani itse. Ihan oikeasti luulisi, että jokainen äiti on mielessään tähän sitoutunut lapset saadessaan. Ja jokainen äiti tietää, että se kahdenkeskinen aika on kortilla, se tuskin tulee kellekkään yllätyksenä? 

Ja tuon sun viimeisen kommentin putteissa toteaisin, että se aikuiseksi kasvamisen paikka taitaa olla jossain muualla. 

Vierailija
9/16 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 lasta ja heitä tehtäessä on tiedetty ettei myöskään KUKAAN auta.

Saisi kyllä auttaa jos olisi intoa tai asuisi lähempänä tai olisi isovanhemmat nuorempia. Mutta niin se vaan on että jos miehen kanssa kaksin johonkin halutaan on käytettävä maksullisia lastenhoitajia. Näin ehkä muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
10/16 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja samaan aikaan sisko saa taakottaa mummon vaikka kuoliaaksi?? Sinä et välitä? Mutta niinhän se on, epäitsekkyyttä ei voi opettaa, tai toisten huomioimista. Ei vaikka rautalangasta vääntäisi. Siskohan tuossa oli se, joka koko ajan jatkuvasti taakoitti mummoa... Mutta sinusta se on ihan okei, että mummo uupuu.

Vierailija
11/16 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 17:37"]

Niin ja samaan aikaan sisko saa taakottaa mummon vaikka kuoliaaksi?? Sinä et välitä? Mutta niinhän se on, epäitsekkyyttä ei voi opettaa, tai toisten huomioimista. Ei vaikka rautalangasta vääntäisi. Siskohan tuossa oli se, joka koko ajan jatkuvasti taakoitti mummoa... Mutta sinusta se on ihan okei, että mummo uupuu.

[/quote]

Sinä taidat olla tuo numero neljä? Ihmettelen, että miten ihmeessä saitkin tulkittua ja toisaalta väännettyä viestini tuohon muotoon. Pointtini koko viestiketjun aikana on ollut, etten odota isovanhempien hoitavan meidän lapsiamme. Totta kai isovanhemmat saavat tulla kylään ja viettää laatuaikaa lastenlastensa kanssa, mutta hoitoapua en odota. Ja nyt olen mielestäsi itsekäs, kun en puutu siihen miten paljon isovanhemmat hoitavat sisarusteni lapsia? Minä en pidä kirjaa muiden hoiteluista ja menemisistä. Jos isovanhemmat ilmoittaisivat, että ovat väsyneitä, eivätkä osaa itse sitä ilmaista hoitoavun pyytäjille, voisin soittaa tälle sisarukselle ja sanoa, ettei isoäiti tai isoisä itse kehtaa sanoa, mutta eivät jaksa tulla hoitamaan. Sen enempää en ihan periaatteesta muiden asioihin puutu.

Vierailija
12/16 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta tukiverkkoa ovat muut perheet, jos ei omaa sukua satu löytymään. Kukapa ei haluaisi käydä hotellisssa miehensä kanssa viikonlopun? Luultavasti se  naapurin perhekin haluaa, joten vaihtareita vaan kehihin.

Vierailija
13/16 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikea asenne aloittajalla. Jokainen hankkii omanlaisensa perheen, minkä pystyy hoitamaan ja kasvattamaan, elättämään iitse, ilman yhteiskunnan ja mahdollisten sukulaisten apuja. Onhan se aika ihme tyyli jos ajattelee että teenhän tässä lapsia, kaksi kolme tai enemmän, kyllä yhteiskunta maksaa ja isovanhemmat hoitaa, ihan hölmöä.

Mutta mukavahan se on kun on kivat isovanhemmat jotka auttavat halunsa/voimiensa mukaan, moni elää siinä mukana mielellään vapaaehtoisesti, mutta ei sitä saa pitää itsestäänselvyytenä, hehän ovat jo oman kasvatusvelvoitteensa tehneet..ja toivottavasti hyvin ettei jouduta poikkiteloin.

Vierailija
14/16 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asenne, ap. Saattaa kuitenkin olla, että kun teillä sitten on ne kaksi lasta niin huomaat, kuinka paljon raskaampaa se on kuin elämä yhden lapsen kanssa. Riippuu tietysti lasten ikäerosta ym mutta kahden kanssa hommaa on luonnollisesti enemmän. Varsinkin sitten kun menet töihin niin eläessäsi todellisia ruuhkavuosia on isovanhempien apu kullanarvoista. Hyvä kuitenkin kun et pidä sitä itsestäänselvänä.

Vierailija
15/16 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tehnyt lapsia, me saatiin kaksi ihanaa lasta.

Vierailija
16/16 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tänään taas kruunuja kiilotellaan.. hohoijjaaa.... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi