Kehtaako ulkomaan elävälle syöttää mustaa makkaraa?
Kommentit (14)
Kehtaa varmasti! Voit sanoa senkin, että sehän oli tv-kokki Anthony Bourdaininkin herkkua, kun kävi Suomessa. :)
Musta makkara ei ole mikään suomalainen uniikki herkku. Ihasyödään monissa maissa:)
[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 16:52"]
Musta makkara ei ole mikään suomalainen uniikki herkku. Ihasyödään monissa maissa:)
[/quote]No varmaan reseptit on eri. Eihän Suomessakaan syötävää ole kuin Tapolan
Mustassamakkarassa on verta. Olisi ehkä hyvä ottaa ensin selville, onko toisella jotain estettä veren syömiselle. Muuten sitä voi tietysti tarjota, kunhan muistaa antaa kyytipojaksi marjakastiketta.
Voithan kehottaa maistamaan paikallista erikoisuutta, mutta voi olla että ennakkoluuloisimmat suhtautvat nihkeästi.
Englantilaiselle tarjoaisin, en välttämättä amerikkalaiselle... Kyllä noita veriruokia syödään muuallakin. Tietty jos tietäisin jonkun vaikka muslimiksi niin en tarjoaisi.
No, ei tuo niin erikoista ole. Mm Ranskassa, Italiassa ja Espanjassa on vastaavaa verimakkaraa. Ihan mahtavan makuista vieläpä - lihaan tehty, ei jauhoihin
Miksei sitä kehtaisi??
Tottakai kehtaa sano tamperelelainen. Ja se on tamperelainen herkku, joka pitää syödä tuoreena ja lämpöisenä. Ei siis mistään vakuumipakkauksesta tod.!
[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 20:49"]
No, ei tuo niin erikoista ole. Mm Ranskassa, Italiassa ja Espanjassa on vastaavaa verimakkaraa. Ihan mahtavan makuista vieläpä - lihaan tehty, ei jauhoihin
Miksei sitä kehtaisi??
[/quote]
Mä oon Ranskassa syönyt vain sellaista ryynitöntä mustaa makkaraa. Tehdään ohueksi jauhetusta lihasta tms.
Ihan erilaista kuin täkäläinen musta makkara. Se Tapola on miljoona kertaa parempaa ja rapsakampaa.
Toki voi tarjota, mutta eri asia haluavatko syödä. Itse olen ihan supi suomalainen, enkä ole ennakkoluuloiltani koskaan maistanut mustaa makkaraa.
Kun aikoinaan olin sveitsissä au pairina, lähetti äitini sinne pyynnöstäni verilettujauhetta (vieläköhän sitä myydään kaupoissa, en muista nähneeni) ja paistoin sitten verilettuja. Kukaan muu niitä ei kyllä sitten syönyt kuin minä ja perheen koira hyvällä ruokahalulla. Muut eivät halunneet edes maistaa niitä.
Black puddingia syödään kyllä sekä Irkuissa että Skotlannissa.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 20:54"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 20:49"]
Miksei sitä kehtaisi??
[/quote]
Mä oon Ranskassa syönyt vain sellaista ryynitöntä mustaa makkaraa. Tehdään ohueksi jauhetusta lihasta tms.
Ihan erilaista kuin täkäläinen musta makkara. Se Tapola on miljoona kertaa parempaa ja rapsakampaa.
[/quote]
Sitä löytyy monenlaista -on hienoksi jauhetusta lihasta ja karkeampaa "maalaismakkaraa". Erotuksena tosiaan suomalaiseen se ettei siinä ole jauhoja eli on parempaa
No jos vieras ei ole muslimi eikä juutalainen, miksikäs ei?