Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko omatoiminen vieras AV-mammojen inhokki?

Vierailija
28.03.2013 |

Minä ja perheeni käydään aika usein yökylässä kavereilla, koska suurin osa tärkeistä kavereista asuu opiskelupaikkakunnallamme, mutta me olemme muuttaneet usean sadan kilometrin päähän. 

Mä olen aika omatoiminen vieras, otan itse juotavaa, keitän kahvia ja teetä ym. Saatan tosin myös innostua imuroimaan, ja tietenkin tiskaan, kerään astioita ym. omatoimisesti.

Tiedän, että ystäväni arvostavat tätä, se on vastavuoroista, ja muutenkin meillä on hyvin rennot välit ja arvostamme vieraanvaraisuutta paljon. Mutta miten AV-mammat, onko omatoiminen yövieras kauhistus? Pahastutteko, jos kyläilijä menee keittiöön ottamaan vettä itse, vai haluatteko mieluummin kiikuttaa sen lasillisen käteen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän nyt riippuu ihan vieraista, miten läheisiä välit ovat. Mutta ei meillä vieraat sentään imuroi...:O

Vierailija
2/11 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on muutama lapsuuden ystävä, joilla käydään ja he meillä. Välimatkaa on ja kyllä! Voidaan puolin ja toisin imuroida :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 09:07"]

Tämähän nyt riippuu ihan vieraista, miten läheisiä välit ovat. Mutta ei meillä vieraat sentään imuroi...:O

[/quote]

En mäkään nyt jatkuvalla syötöllä imuroi, mutta kun niissä yöpaikoissa, joissa on lapsia, lasten määrä yhtäkkiä kaksinkertaistuu, tulee sitä sotkuakin huomattavasti enemmän!

Ap

Vierailija
4/11 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä siitä, että vieraat ovat kuin kotonaan kuvailemallasi tavalla. Ainakin on sopivaa kysyä tarvitaanko keittiössä apua. Tahdon itse passata meillä käyvät ihmiset ja tiskata omat tiskini. En myöskään pidä siitä, että vieraat penkovat kaappeja tai tulevat aikuisten makuuhuoneeseen. Se on yksityinen huone.

On sitten ihan eri asia, jos vieras on niin tuttu, että käy vaikka siskosta. Silloin voidaan yhdessä touhut ruuatkin.

Ikää 42v, viisi lasta

Vierailija
5/11 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vierailta odoteta itsepalvelua, vaan minä ja mieheni hoidetaan kokkaukset, tarjoilut, tiskit ja siivoukset. Samaa edellytän, jos itse mentäisiin kylään.

Vierailija
6/11 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tietenkin pääsääntöisesti isäntäväki hoitaa taloudenpidon, niin minäkin kotona, mutta en vaan voi kuvitella, että sanoisin kavereiden luona, että anteeksi, voisitko tuoda mulle lasillisen vettä.

Mä passaan ihan mielelläni vieraita kotona, laitan ruokaa ja sängyt valmiiksi ym., mutta kun tosiaan meidän sosiaalinen elämä on aika yökyläilypainoitteista, on kanssakäymisen vähän pakkokin olla aika rentoa, ettei tule jäykkä tunnelma.

Ap

Vierailija
7/11 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, huomaavainen emäntä kyllä tajuaa vieraidensa tarpeet ja tekee selväksi mikä omatoimisuus on ihan suotavaakin. Tietysti vesilasin ottaminen on niitä asioita. Mutta valtava puuhakkuus, siivoaminen, imuroiminen, lattioiden pesu, pyykkääminen, petaaminen jne. tekaa todella jännityyneen olon. Emäntänä kyllä tuntisin itseni siinä kohtaajo liian laiskaksi, siivottomaksi ja avuttomaksi, jos vieraat alkaisivat talon töihin.

Et aina varnasti osu pirteydelläsi ihan asian ytimeen.

Vierailija
8/11 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 09:19"]

ap, huomaavainen emäntä kyllä tajuaa vieraidensa tarpeet ja tekee selväksi mikä omatoimisuus on ihan suotavaakin. Tietysti vesilasin ottaminen on niitä asioita. Mutta valtava puuhakkuus, siivoaminen, imuroiminen, lattioiden pesu, pyykkääminen, petaaminen jne. tekaa todella jännityyneen olon. Emäntänä kyllä tuntisin itseni siinä kohtaajo liian laiskaksi, siivottomaksi ja avuttomaksi, jos vieraat alkaisivat talon töihin.

[/quote]

Haha, millä pirteydellä? Mä en ole ihminen, jota ensimmäisenä, tai edes toisena tai kolmantena voisi kuvailla pirteäksi.

Mä en usko, että mä oon ollut teillä yökylässä, enkä ole varmaan tulossakaan, joten älä huoli! Yökyläilen vain semmoisten tuttujen luona, joiden kanssa on mutkattomat välit. Kun on pieni ja ehtivä lapsikin, ei jaksa mennä semmoiseen paikkaan, jossa pitää kauheasti miettiä, millainen käytös on sopivaa.

Ap

Vierailija
9/11 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 09:22"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 09:19"]

[/quote]

Haha, millä pirteydellä? Mä en ole ihminen, jota ensimmäisenä, tai edes toisena tai kolmantena voisi kuvailla pirteäksi.

Mä en usko, että mä oon ollut teillä yökylässä, enkä ole varmaan tulossakaan, joten älä huoli! Yökyläilen vain semmoisten tuttujen luona, joiden kanssa on mutkattomat välit. Kun on pieni ja ehtivä lapsikin, ei jaksa mennä semmoiseen paikkaan, jossa pitää kauheasti miettiä, millainen käytös on sopivaa.

Ap

[/quote]

Totta, et varmasti ole käynytkään. Kuulostamme hyvin erilaisilta ihmisiltä. Hauskoja yökyläilyjä! Tästä saattaa tulla myös hyvä provoilun aihe koko päiväksi, lähti kivasti käyntiin.

Vierailija
10/11 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kyllä edes siskoni, eikä äitini kaivele makuuhuoneemme kaappeja ja ole kuin "kotonaan"

Pitäisin aika omituisena, jos vieras alkaisi penkoa siivouskomeroa ja rätti alkaisi heilua.

Mutta jokainen tavallaan. Meillä ei tarvitse vieraiden siivota. Maksan siivoajalle siitä. 

Vierailija
11/11 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän makuuhuoneen kaappeja mä olen kaivellut... en kyllä mielestäni... no, yhdessä kyläpaikassa emäntä sanoi, että ota tuosta kaapista lisää tyynyjä, ja kys. kaappi oli makuuhuoneessa, jossa myös nukuimme (ja nukumme yleensä aina, kun olemme tuolla kylässä).

Ai tää oli provo? No, kun kyseessä on ihmiset, joiden luona on roikuttu koko opiskeluaika, tehty yhdessä ruokaa ja jopa asuttu väliaikaisesti, mä pitäisin aika outona, että käytännöt muuttuu, kun ikää tulee lisää.

Ap