Riittääkö De Gaullen kentällä 1h 10min vaihtoon?
En ole lentänyt Pariisin kautta vuosikausiin. Vaihtaa pitäisi terminaalista 2D'stä 2E'hen. Riittääkö aika?
Kommentit (15)
komppaan kakkosta, huonoimmat kokemukset juurikin Pariisin kentästä :( ja näitä siis useampi
En usko, että riittää. De Gaulle on tunnetusti aika haastava kenttä.
Kaarlo Kaulin on pahamaineinen matkatavaranhävittäjäkenttä. Jos matkustat käsipakaasilla niin sitten toiminee jos 1. lento ei ole järin paljon myöhässä.
Varaa lennot yhdellä kertaa minne sitten oletkin menossa = tyyliin Hki-Toronto. Välilaskupaikka voi sitten tietysti olla jokin muukin kuin Pariisi. Näin vaihto onnistuu ja matkatavaratkin on mukana ja asia on lennon järjestäjien vastuulla. (Ja tietysti aina, aina maksa luottokortilla niin saat rahasi takaisin jos jokin menee vikaan.)
Jos varaat itse eri pätkinä niin ei mitään takeita ja tosiaan CDG ei ole maailman helpoimpia kenttiä eli älä riskeeraa!
[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 16:10"]
komppaan kakkosta, huonoimmat kokemukset juurikin Pariisin kentästä :( ja näitä siis useampi
[/quote]
Roissy vai Charles vai molemmat?
Kerran olin niin tyhmä, että otin sellaisen lennon, missä vaihdetaan kenttää Pariisissa. Uskoin kyllä kerrasta ettei todellakaan kannata =) enkä edes myöhästynyt jatkolennolta.
riippuu ekaks onko koko matka samalla lipulla vai eri lipulla. Jos on eri lipulla, ei missään nimessä.
Pariisi on muutenkin sellainen kenttä että valitsen sen aina viimeiseksi asiakkaille. Äärimmäisen usein on että jonot ovat mahtavat ja virkailijoiden asenne pepusta
nimimerkillä 20 v matkamirkkuna, jotain tietoa asiasta on oikeesti
[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 16:06"]
En ole lentänyt Pariisin kautta vuosikausiin. Vaihtaa pitäisi terminaalista 2D'stä 2E'hen. Riittääkö aika?
[/quote]
Komppaan aiempia eli matkatavarat todennäköisesti eivät ehdi, vaikka itse juuri ja juuri ehtisitkin. Itselläni on jääneet matkatavarat CDG:lle kaksi kertaa, vaikka vaihtoaika oli ihan kohtalainen. Ja olen noin viitisen kertaa matkustanut sitä kautta.
Roissy ja CDG on sama asia. Orly on se toinen kenttä.
Juu kyllä De Kullille kannattaa varata todella runsaasti aikaa, jos sitä kautta on pakko lentää. Jos mahdollista niin kannattaa valita esim. Amsterdam vaihtokentäksi. Siellä asiat toimii paljon sujuvammin.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 16:56"]
Roissy ja CDG on sama asia. Orly on se toinen kenttä.
[/quote]
Niin se taisikin olla
No niin, tästä sen huomaan, palstailu kannattaa, kun aina oppii uutta tai muistaa vanhaa =)
Ap vastaa,
Olen siis kokenut matkaaja, lähinnä mietityttää 'de Kullin' mahdolliset ruuhkat ym. ylimääräiset hidastukset. Netistä löytyneiden tietojen mukaan noiden terminaalien välillä siirtymiseen ei pitäisi tuhrautua kauheasti aikaa. Ja joo, lennot on tietenkin samalla lipulla.
Aika hyvin olen jo vaikka kuinka monta vuotta onnistunut välttelemään tota kenttää, nyt ei ikävä kyllä ollut vaihtoehtoja. Ja joo, kaikki mahdollinen käsimatkatavaroihin.
Kiitos vastauksista!
Itse saatat juuri ja juuri ehtiä mutta ruumaan menevät matkatavarasi 99,99% varmuudella eivät!!