Minkä ikäisenä vauvan yösyötöt loppuvat?
Minkä ikäisenä vauvasi lopetti yöllä syömisen?Meidän 7 kk ikäinen vauva syö vieläkin melkeimpä parin tunnin välein..uskaltaisinko pistää "kerrasta poikki" eli lopettaa yösyötöt kokonaan? Vauva syö jo hyvin kiinteitä.
Kommentit (22)
Itsellä kolmas lapsi nyt n. 6kk eikä ole vielä läheskään kokonaisista öistä tietoakaan... Sen sijaan kahden ensimmäisen lapseni kanssa niistä on nautittu n. 4-5kk ikäisestä alkaen. En tiedä, onko yksilöero vai onko kyse siitä, kun isompien vauva-aikana nuo suositukset olivat erilaiset, kiinteät aloitin heille 3,5kk iässä nykyistä nopeammalla tahdilla ja myös iltavellit olivat silloin "muotia", joten ne aloitettiin myös. Nyt tämän kuopuksen kanssa olen noudattanut nykysuosituksia, ja yöt mennään n. 2h pätkissä... Yhtään ainutta kertaa ei ole nukuttu yli 3h pätkää! Välillä on kyllä kieltämättä käynyt mielessä, teinkö virheen kun en tehnyt samalla hyväksi havaitulla tavalla kuin noitten isompien lasten kanssa! Toisaalta imetys on ymmärrettävästi tämän kanssa sujunut paremmin.
Tosin, joillakinhan vauvat nukkuvat jo synnäriltä asti jotain 6h pätkiä, että yksilöitä ovat juu... Meillä ei ole yksikään vauva nukkunut pitempiä kuin 1-2h pätkiä ennen kiinteiden aloitusta.
Ja minä kyllä ymmärrän täysin tuon kropan jäykistymisen, kun vauva perhepedissä. Itsellä nuo kaksi isompaa aikanaan nukkuneet omassa sängyssä, tämä pienimmäinen on vieressäni ja olen aivan jumissa... Päätä särkee lähes päivittäin, kun niska on niin jumissa.
Meillä lapsi lopetti itse vuoden ikäisenä, mutta unikoulu pidettiin 8kk:n ikäisenä jolloin katkaistiin toi tunnin välein syöminen. Siitä eteenpäin söi kerran yössä vuoden ikään jolloin loppui.