Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?

Vierailija
04.03.2019 |

Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.

Kommentit (3977)

Vierailija
1761/3977 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Wave kirjoitti:

Ns.mummotyyli eli kasarihuonekalut, talonpoikaishuonekalut, pitsipeitteet, pitsivehot, pitsityynyt ,pitsiliinat. loimet sohvatuolien päällä, seinäryijyt, rukit, rukinlavat, öljyvärimaalaukset, kukkapöydät, kukkatasot, keinutuolit, keinutuoliloimet, räsymatot, seinävaatteet, hetekat, sivustavedettävät, lasipullokoristeet, ikkunalaudat, pelargoniat, lampunvarjostimet pitsireunalla, lampunvarjostimat tupsureunalla, uuninpankot, leipälapiot, aahh..nyt jo oksettaaa....

Mulla on just tollasta mökillä!

Vierailija
1762/3977 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavinta ja samalla surullisinta on ehkä se, että käytännössä melkein jokainen asunto näyttää samalta. Valkoista, typeriä Livelovefart -tekstejä seinillä, jokaisella joko se lentotukialuksen kokoinen ruskea, harmaa tai valkoinen kulmasohva tai se Ikean pölyinen parinsadan euron lössösohva, Ikean lokerikkohylly ja harmaa mukalautalattiainen laminaatti, Ikean tötteröliesituuletin ja sama junttimainen ”avokeittiö”, jättitelkkari sillä Ikean telkkaripöydällä ym.

On luettu jostain lehdestä tai blogista, miten sisustetaan yksilöllisesti ja sisustetaan sitten tismalleen yhtä yksilöllisesti kuin kaikki muutkin. Näissä asunnoissa on masentava vierailla: mitä positiivista sanottavaa keksii mestasta, joka ei poikkea tusinasta muusta samanlaisesta? Siksi intoa hihkuva isäntäväki saa minulta aina sen ympäripyöreän ”tässä asunnossa on tosi kiva pohjaratkaisu” -kommentin. Se on kaunis tapa todeta, että jos olette yhtä persoonallisia kuin kotinne, niin meillä ei taida olla paljoa puhuttavaa..

:D Minua ei ainakaan kiinnosta briljeerata persoonallisella kodilla vieraille. Valitsen sisustusratkaisut ihan muilla perusteilla: toimivuus arjessa, neutraalius (yhteensopivuus + en halua kyllästyä parissa vuodessa), hinta-laatusuhde, puhtaanapito, varaosien saatavuus jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/3977 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot akvaariot. Yöks.

Vierailija
1764/3977 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Duma kirjoitti:

Kelohonka, ihan ylivoimaisesti. Pahimmillaan huone on muuten täysvalkoinen, mutta seinälle ja mattoon on valittu kirkuvan violettia kelohonkaa. Minulle on mysteeri miksi suomalaiset muuten arkailevat värien kanssa esimerkiksi seinien maalauksessa, mutta lähtevät sitten innolla tällaiseen sekoiluun.

https://scontent-yyz1-1.cdninstagram.com/vp/2b50478a87708158039eca63169…;

Nyt kyllä löytyi hirveimmät verhot ikinä! Siis tuossa on kaikki pielessä. Kuosi, värit, asettelu ja ripustus, mittasuhteet. KAIKKI.

Arrgh! Mä vein keräyslaatikkoon just viime vk useamman palan tota kelohonkaa. Ovat siis leikattu kapeammaksi kahdesta pitkästä verhoista... tuossa on laitettu se suikale vielä niinku honka poikittain!! Nuo oli meillä vähän aikaa joskus melkein 20v sitten kunnes totesin liian räikeäksi.

Jonku on täytyny nuo palaset hakea Etelä-Suomesta, joku kierrätys?

Anteeks olis pitäny heittää roskiin. Mut olin säästänyt sitävarten et istuintyynyt mökille olisin päällystäny.

Vierailija
1765/3977 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

...maatuskanuket, räsynuket, gobeliinit, puulusikat, samovaarit, matkamuistolautaset, muovista kudotut pyöreät matot, muovista kudotut suorat matot, hirvensarvet, täytetyt eläimet, lankakerät, käsityökorit, kissanpaska-astiat, silmälasikotelot, hedelmäkorit, poppanaliinat, kangaspuut jne.

Vierailija
1766/3977 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolakammoinen kirjoitti:

...maatuskanuket, räsynuket, gobeliinit, puulusikat, samovaarit, matkamuistolautaset, muovista kudotut pyöreät matot, muovista kudotut suorat matot, hirvensarvet, täytetyt eläimet, lankakerät, käsityökorit, kissanpaska-astiat, silmälasikotelot, hedelmäkorit, poppanaliinat, kangaspuut jne.

Todellakin ärsyttää mummotyyli kaikkine tilpehööreinensä.

Vierailija
1767/3977 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa perheessä avokeittiö on ihan ehdoton. Kuka haluaa olla yksin keittiössä, kun muu perhe ja vieraat seurustelevat keskenään?[/quote]

Tää mua aina naurattaa avokeittiöiden puolustajissa :D 

Kaikilla on koko ajan vieraita, jotka eivät voi hetkeäkään 'seurustella' keskenään ilman illan emäntää. Mies ja lapsetkin ihan hukassa kun rouva kokkaisi keittiössään gurmeeta. Onneksi on avokeittiö! :D

Vierailija
1768/3977 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kaunein koti

Vierailija
1769/3977 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavinta ja samalla surullisinta on ehkä se, että käytännössä melkein jokainen asunto näyttää samalta. Valkoista, typeriä Livelovefart -tekstejä seinillä, jokaisella joko se lentotukialuksen kokoinen ruskea, harmaa tai valkoinen kulmasohva tai se Ikean pölyinen parinsadan euron lössösohva, Ikean lokerikkohylly ja harmaa mukalautalattiainen laminaatti, Ikean tötteröliesituuletin ja sama junttimainen ”avokeittiö”, jättitelkkari sillä Ikean telkkaripöydällä ym.

On luettu jostain lehdestä tai blogista, miten sisustetaan yksilöllisesti ja sisustetaan sitten tismalleen yhtä yksilöllisesti kuin kaikki muutkin. Näissä asunnoissa on masentava vierailla: mitä positiivista sanottavaa keksii mestasta, joka ei poikkea tusinasta muusta samanlaisesta? Siksi intoa hihkuva isäntäväki saa minulta aina sen ympäripyöreän ”tässä asunnossa on tosi kiva pohjaratkaisu” -kommentin. Se on kaunis tapa todeta, että jos olette yhtä persoonallisia kuin kotinne, niin meillä ei taida olla paljoa puhuttavaa..

:D Minua ei ainakaan kiinnosta briljeerata persoonallisella kodilla vieraille. Valitsen sisustusratkaisut ihan muilla perusteilla: toimivuus arjessa, neutraalius (yhteensopivuus + en halua kyllästyä parissa vuodessa), hinta-laatusuhde, puhtaanapito, varaosien saatavuus jne.

Juuri hinta-laatu -suhteen vuoksi vain pösilö ostaa noita mainittuja Ikean hyllyköitä ja sohvia. Alle aikayksikön täynnä kolhuja ja nuhjaantumia.

Sivuhuomiona sekin, että kuka ihmeessä briljeeraa omalla kodillaan muille? Mun nähdäkseni sitä harrastavat juuri ne, jotka katsovat Ikean katalogista miltä kodin kuuluu just nyt näyttää ja asuvat sitten siinä katalogikodissaan huutaen valinnoillaan, että kattokaa, mäkin oon messissä, kelpaanko.

Vierailija
1770/3977 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on koko ajan vieraita, jotka eivät voi hetkeäkään 'seurustella' keskenään ilman illan emäntää. Mies ja lapsetkin ihan hukassa kun rouva kokkaisi keittiössään gurmeeta. Onneksi on avokeittiö! :D

Miksi arvelet, että kokkaava osapuoli on nimenomaan rouva? 

Meillä ei kovin usein käy vieraita, mutta useimmissa perheissä kuitenkin kokataan monta kertaa viikossa, eli kyllä siinä erillisessä aika suuren osan vapaa-ajastaan joutuisi seisoskelemaan yksinään, jos sellainen olisi. Onneksi tosiaan on avokeittiö!

Vierailija
1771/3977 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se langoista solmittu koristesysteemi on nimeltään? En millään muista. Kamala. Ylipäänsä "tekemällä tehdyt" asetelmat. Lasipurkissa vanha kamera, valokuva ja jouluvalot. Yh.

Vierailija
1772/3977 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tykkään mummolatyylistä, mutta tosin vähän enemmän modernimmasta kuitenkin.  Räsymatot on kauniita, kun vain osaa valita sopivat.  Kyllä minulle muutama maatuskakin kelpaa, ja kaunis samovaari.  Mutta ei nyt sentään mitkään muovimatot eikä hirvensarvet.  Matkamuistolautaset on - myönnän: ihan kamalia.  Siis niitä ei ole.  

En pidä liiallisesta askeettisuudesta ja värittömyydestä.  

80-luvulla oli niitä massiivisia painavia, koristeellisilla metalliheloilla varustettuja kirjahyllyjä.  Mieluiten tummaa puuta ja ehdottomasti piti olla baarikaappi.  Yleensä siinä ei ollut kirjoja kuin jokunen.  Lähinnä siinä oli matkamuistoja, joku lasivaasi, valokuvia ja tietysti televisio siinä keskellä sitä varten olevassa syvennyksessä.  Pieniä pitsiliinoja oli niitten esineitten päällä.  Äidilläni on tämä kombinaatio vieläkin.  

Kyllä minulla nytkin on kirjahylly, mutta enemmän se muistuttaa arkistohyllykköä ja se on tupaten täynnä kirjoja.  En luopuisi siitä mistään hinnasta.

Vierailija
1773/3977 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvun tummat värit kaikessa sisustuksessa.

Vierailija
1774/3977 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti mua ärsyttää sellaiset steriilit ylisiivotut konmarikodit yhtä paljon kuin saastaiset ja täyteen tukitut rotanloukut.

Jotenkin näen sieluni silmin noissa sairaaloissa asuvat kontrollifriikit, joilla joka ikinen tavara pitää sointua yhteen ja jotka pakonomasesti siirtävät jokaisen häiritsevän asian mukaan lukien kaikenlaistet muistot ja henkilöhistoriaa kuvaavan esineistön pois silmistään. Kodit, joiden perusteella ei voi päätellä henkilöstä yhtään mitään. Tyhjä mieli, tyhjä koti.

Vierailija
1775/3977 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi arvelet, että kokkaava osapuoli on nimenomaan rouva? 

Meillä ei kovin usein käy vieraita, mutta useimmissa perheissä kuitenkin kokataan monta kertaa viikossa, eli kyllä siinä erillisessä aika suuren osan vapaa-ajastaan joutuisi seisoskelemaan yksinään, jos sellainen olisi. Onneksi tosiaan on avokeittiö!

Sehän on just ihan parasta että saa omalla vuorollaan olla ihan omissa oloissa ja ajatuksissa samalla kun tekee niitä pakollisia keittiöhommia. Tai voi ottaa lapsen vuorollaan mukaan ruoan laittoon ja siinä voi samalla jutella kahden kesken, tai jutella miehen kanssa kahden kesken ilman lasten korvia. Tai välillä koko jengi keittiön pöydän äärellä piirustusten ja läksykirjojen kanssa. Olen kyllä onnellinen, että meillä tällainen mahdollisuus on.

1776/3977 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta keittiö. Tulee menemään nopeasti pois muodista.

Samaa mieltä. Nämä tuntuu nyt olevan kuuminta hottia. Aivan kammottavaa, kun en muutenkaan hämäräsokeana näe yhtään mitään. Saati sitten vielä talvella mustassa keittiössä. Todella kolkkoa ja ahdistavaa.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
1777/3977 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokki valaisin.

Nyt taitaa olla kaikki mainittu :D

Vierailija
1778/3977 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimukit jossain esillä. Kyllä me tiedetään näkemättäkin että sinulla on niitä iso kasa, ja ne avatarvokkaita(sinulle).

Vierailija
1779/3977 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-luvun tummat värit kaikessa sisustuksessa.

Mä taas rakastan tummia värejä! Ja isokuvioisia tapetteja❤️Metsänvihreä, karpalonpunainen, tummansininen... meillä ei ole valkoista missään huoneessa päävärinä muuta kuin vessassa, kaakeleissa.

1780/3977 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No värit onkin ihania, mutta musta koti...

Eräs ystäväni remontoi juuri omansa. Olohuoneessa on yksi ikkuna, joka on pohjoiseen. Makuuhuone erotettiin isosta olohuoneesta yhdellä väliseinällä, jolloin makuuhuone jäi kokonaan ilman ikkunaa. Ja seinät on maalattu mustaksi.

Samoin keittiö on musta, siellä on sentään ikkuna etelään päin, mutta mitäs se talvella auttaa. En voi käsittää, kuka haluaa asua tuollaisessa dungeonissa. Pieni asunto kannattaisi nimenomaan tehdä mahdollisimman valoisaksi ja vaaleaksi!

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä