Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?
Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.
Kommentit (3977)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kyllä edelleen ihmetellä aloituksen upotettavia spotteja. Ne ovat tyylikkäät ja hienot! Minulla on viime vuonna valmistuneessa talossa parissa kohtaa valmiiksi asennetut spottivalot, joita en siis itse valinnut tänne. Tykkään! Meillä oli myös lapsuudenkodissa olkkarissa spotit, himmennettävät. Ihan lempparit.
Ne on kyllä ihan kamalat, kaukana tyylikkäistä. Sorry.
Ap
Tyylikkäät. Tykkään.
Vierailija kirjoitti:
...näyttää Antartikselle eksyneiltä kanarialinnuilta siellä harmaabeigevalkoisessa lähiölaatikossa.
Pidän kovasti kanarialinnun keltaisesta yhdistettynä neutraaliin!
Itsellä ei ole keltaista asunnossa (vielä?), mutta mitä olen kuvista nähnyt, niin pidän.
:D
http://cdn.home-designing.com/wp-content/uploads/2016/01/yellow-living-…
http://tajgai.info/wp-content/uploads/2019/04/mustard-yellow-interior-d…
http://ourredeemerherington.org/wp-content/uploads/2018/12/gray-yellow-…
http://cooltee.co/wp-content/uploads/2019/07/yellow-and-gray-walls-bedr…
http://ronthewarhero.org/wp-content/uploads/2019/07/gray-and-yellow-liv…
http://cheapinsurancenid.info/wp-content/uploads/2019/04/grey-yellow-li…
Vierailija kirjoitti:
Mietelauseet seinillä
Nämä on jotain niin kamalaa! Täällä oli myynnissä yksi asunto, jossa oli joka ikisessä huoneessa joku mietelause seinässä, alkaen eteisen peilistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...näyttää Antartikselle eksyneiltä kanarialinnuilta siellä harmaabeigevalkoisessa lähiölaatikossa.
Pidän kovasti kanarialinnun keltaisesta yhdistettynä neutraaliin!
Itsellä ei ole keltaista asunnossa (vielä?), mutta mitä olen kuvista nähnyt, niin pidän.
:D
Nämä olivatkin oikein kivan näköisiä huoneita. Mutta ei nämä olleet "betonikuutioista" muutenkaan. -Eri
Poppanat. En ole tähän päivänäkään vielä ymmärtänyt mihin niitä tarvittiin.
Vierailija kirjoitti:
Poppanat. En ole tähän päivänäkään vielä ymmärtänyt mihin niitä tarvittiin.
Mihin poppanoita tarvittiin? Kysytkö ihan tosissasi?
Mihin mitään kaitaliinoja tarvittiin tai tarvitaan?
Mieti sitä. Jos pöydälle ei mielestäsi koskaan ikinä milloinkaan tarvita minkäänlaista liinaa, niin sitten voit listata kaikki pöytäliinat ja niiden mukana myös ne poppanat ei-ikinä-tarvittaviin elementteihin. Moni on varmasti kanssasi eri mieltä.
Mutta jos olet sitä mieltä, että vain ja ainoastaan poppana -menetelmällä tehdyt liinat ovat tarpeettomia, niin on kysyttävä sinulta, miksi.
Poppanat ovat itse asiassa kauniita. Niissä on vahva käsityön leima ja ne ovat lämpimämmän näköisiä kuin joku puuvillakaitale pöydällä. Moni pitää niiden antamasta kodikkuuden tunteesta, niin minäkin.
Aino asia, mitä ihmettelen, on se, kuinka paljon niissä on käytetty rumia väriyhdistelmiä, Tehdään huolella ja taidolla käsityö, mutta pilataan se aivan mauttomalla väriyhdistelmällä. Mutta jos vain näen jossain myynnissä hyvän värisen poppanan, ostan aivan varmasti. Poppanat oli muotia 60- ja 70 -luvuilla ja kärsivät nyt inflaatiosta, nykynuoret pitävät niitä vanhanaikaisina ja maalaisina. Mutta niidenkin aika tulee vielä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
...
Mutta jos olet sitä mieltä, että vain ja ainoastaan poppana -menetelmällä tehdyt liinat ovat tarpeettomia, niin on kysyttävä sinulta, miksi.
Poppanat ovat itse asiassa kauniita. Niissä on vahva käsityön leima ja ne ovat lämpimämmän näköisiä kuin joku puuvillakaitale pöydällä. Moni pitää niiden antamasta kodikkuuden tunteesta, niin minäkin.
Aino asia, mitä ihmettelen, on se, kuinka paljon niissä on käytetty rumia väriyhdistelmiä, Tehdään huolella ja taidolla käsityö, mutta pilataan se aivan mauttomalla väriyhdistelmällä. Mutta jos vain näen jossain myynnissä hyvän värisen poppanan, ostan aivan varmasti. Poppanat oli muotia 60- ja 70 -luvuilla ja kärsivät nyt inflaatiosta, nykynuoret pitävät niitä vanhanaikaisina ja maalaisina. Mutta niidenkin aika tulee vielä takaisin.
On muuten kestäviäkin!
Minulla on itsetehty poppana peruskouluajoilta. Se on ollut ensin keittiössä ja nyt viimeiset pari vuotta kylppärin mattona. Pesen koneessa. Eikä näy kulumisen merkkejä! Edelleen priimakuntoinen vaikka on yli 20 vuotta vanha.
Noita mauttomia väriyhdistelmiä ihmettelen minäkin.
Olen nähnyt todella paljon myös omasta mielestäni kauniin värisiä.
Jokainen toki kotiinsa valitsee sen värisen mistä itse pitää.
Vierailija kirjoitti:
Likaiset, tavararöykkiöitä täynnä olevat kodit kauhistuttavat. En voi ymmärtää ihmistä joka ei välitä itsestään sen vertaa että rakentaisi kotipesästään esteettisen, terveellisen ja turvallisen.
Koska likaiset, tavararöykkiöitä täynnä olevat kodit ovat olleet valtava hitti kansan keskuudessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FB-ryhmässä Moderni ja skandinaavinen sisustus on joka kodissa nyt rottinkihuonekaluja ja macrame-neuloksia. En lämpene kummallekaan. Lisäksi ihmettelen sitä, että vaikka koti olisi muuten vimosen päälle laitettu, niin seinältä löytyy asetelma pelkästään jotain superkliseisiä Desenion tauluja. Luulisi nyt vuosien varrella muutakin kertyneen? Ylipäänsä harvalla on seinillä kauniita tauluja.
Tämä on kyllä outoa ja olen samaa ihmetellyt, että sisustus saattaa olla tosi upea ja persoonallinenkin, mutta siellä seinällä on ne samat mauttomat desenion taulut! Oikeaa taidetta tai kauniita, yksilöllisiä tauluja ei monelta löydy
Niin ja oikealla taiteella tarkoitan että se voi olla siis vaikka itse maalattu kuvakin. Jotain muuta kuin nämä valmiajulisteet.
Kannattaa ostaa myös suomalaisten taiteilijoiden teoksia. Esim. grafiikka ei ole kovin kallista, koska menetelmällä tulee useita teoksia nopeasti. Jos on enemmän rahaa käytettävissä voi ostaa veistoksia, maalauksia ym, ja tilata vaikka itse sellaisen teoksen kuin haluaa. Suomessakin on paljon taiteilijoita, jotka varmasti ilahtuisivat, kun suomalaiset alkaisivatkin panostaa kotien sisustukseen taiteen muodossa.
Jos kuitenkin haluaa sisustaa julisteilla, ei kannata ostaa mitään Mona Lisa tai Tähtikirkas yö -julistetta, vaan joku vähemmän tunnettu teos, jotta se ei ole niin ilmeistä, että tämä kuva ei mitenkään voi olla se aito teos. Esim. art.comissa on ainakin ennen ollut paljon kaikenlaisia teoskuvia ja monen kokoisia julistevaihtoehtoja. Tuosta deseniosta olen samaa mieltä muiden kanssa, ne samat g-julisteet joka kodissa on vähän tympeitä.
Nimenomaan tämä! Ostetaan kalliita design-esineitä, mutta seinillä roikkuu massatuotetut julisteet. Itse ole ostanut instagramin kautta ja myyjäisistä nuorilta nousevilta tekijöiltä hienoja teoksia, etenkin grafiikkaa tosi kohtuulliseen hintaan. Esim Tokyon joulumyyjäisistä (Aalto-yliopiston opiskelijoilta), voi löytää vaikka mitä ihanaa ja uniikkia. Nyt viikonloppuna ajattelin mennä tekemään löytöjä Kaapelitehtaan Design myyjäisiin.
Entäpä jos tykkää massajulisteista? Miksi pitää esittää jotain niin fiiniä ja uniikkia? Mitkä kicksit siitä saa? Tulee hyvä olo, kun joku kysyy, mitä sulla on seinällä? Eikö koti tehdä itselleen miellyttäväksi ja nimenomaan kodiksi eikä miksikään esittelytilaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FB-ryhmässä Moderni ja skandinaavinen sisustus on joka kodissa nyt rottinkihuonekaluja ja macrame-neuloksia. En lämpene kummallekaan. Lisäksi ihmettelen sitä, että vaikka koti olisi muuten vimosen päälle laitettu, niin seinältä löytyy asetelma pelkästään jotain superkliseisiä Desenion tauluja. Luulisi nyt vuosien varrella muutakin kertyneen? Ylipäänsä harvalla on seinillä kauniita tauluja.
Tämä on kyllä outoa ja olen samaa ihmetellyt, että sisustus saattaa olla tosi upea ja persoonallinenkin, mutta siellä seinällä on ne samat mauttomat desenion taulut! Oikeaa taidetta tai kauniita, yksilöllisiä tauluja ei monelta löydy
Niin ja oikealla taiteella tarkoitan että se voi olla siis vaikka itse maalattu kuvakin. Jotain muuta kuin nämä valmiajulisteet.
Kannattaa ostaa myös suomalaisten taiteilijoiden teoksia. Esim. grafiikka ei ole kovin kallista, koska menetelmällä tulee useita teoksia nopeasti. Jos on enemmän rahaa käytettävissä voi ostaa veistoksia, maalauksia ym, ja tilata vaikka itse sellaisen teoksen kuin haluaa. Suomessakin on paljon taiteilijoita, jotka varmasti ilahtuisivat, kun suomalaiset alkaisivatkin panostaa kotien sisustukseen taiteen muodossa.
Jos kuitenkin haluaa sisustaa julisteilla, ei kannata ostaa mitään Mona Lisa tai Tähtikirkas yö -julistetta, vaan joku vähemmän tunnettu teos, jotta se ei ole niin ilmeistä, että tämä kuva ei mitenkään voi olla se aito teos. Esim. art.comissa on ainakin ennen ollut paljon kaikenlaisia teoskuvia ja monen kokoisia julistevaihtoehtoja. Tuosta deseniosta olen samaa mieltä muiden kanssa, ne samat g-julisteet joka kodissa on vähän tympeitä.
Nimenomaan tämä! Ostetaan kalliita design-esineitä, mutta seinillä roikkuu massatuotetut julisteet. Itse ole ostanut instagramin kautta ja myyjäisistä nuorilta nousevilta tekijöiltä hienoja teoksia, etenkin grafiikkaa tosi kohtuulliseen hintaan. Esim Tokyon joulumyyjäisistä (Aalto-yliopiston opiskelijoilta), voi löytää vaikka mitä ihanaa ja uniikkia. Nyt viikonloppuna ajattelin mennä tekemään löytöjä Kaapelitehtaan Design myyjäisiin.
Entäpä jos tykkää massajulisteista? Miksi pitää esittää jotain niin fiiniä ja uniikkia? Mitkä kicksit siitä saa? Tulee hyvä olo, kun joku kysyy, mitä sulla on seinällä? Eikö koti tehdä itselleen miellyttäväksi ja nimenomaan kodiksi eikä miksikään esittelytilaksi?
Näinhän se ilman muuta onkin. Jokainen tekee kotinsa sisustuksen sellaiseksi, mikä omaa silmää miellyttää.
Minä olen ajatellut, että kunpa jostain löytyisi vielä edes jotenkin hyväkuntoinen Beatlesien kuva 60-luvulta, niin laittaisin sen kunnon kehyksin ja seinälle. Mitään sellaista "julistetaide -kuvaa" aiheesta en halua, vaan ihan kunnon mustavalkoisen kuvan yhtyeestä. Minähän olin juuri parhaassa fanitusiässä Beatlesin tullessa meillä tunnetuksi ja silloisen huoneeni seinät oli joka puolella täynnä Beatlesin kuvia. Oli muitakin, oikein söpö kuva Dannystakin ja Irwin myös virnisteli seinälläni. Mutta Beatles oli se ykkönen. Ne kuvat oli kaikki Suosikin julisteita. Haluaisin myös sen kuvan, joka oli vähän pienempi, ilmeisesti jostain lehdestä leikattu, missä Danny ajaa punaisella avoautolla ja Anki Lindquist istuu konepellillä, tietenkin se oli lavastettu kuva, mutta kertoo sen ajan nuoruuden unelmista.
Jaa-a, eletään toivossa. Ehkä jostain saan haluamani kuvan vielä.
En jaksanu kahlata läpi tätä ketjua mutta just oli fb-ryhmässä myynnissä todella isokokoinen järkyttävän värinen "sisustus"taulu tekstillä "HOME IS WHERE THE HEART IS". Ei vaan jaksa ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kyllä edelleen ihmetellä aloituksen upotettavia spotteja. Ne ovat tyylikkäät ja hienot! Minulla on viime vuonna valmistuneessa talossa parissa kohtaa valmiiksi asennetut spottivalot, joita en siis itse valinnut tänne. Tykkään! Meillä oli myös lapsuudenkodissa olkkarissa spotit, himmennettävät. Ihan lempparit.
Ne on kyllä ihan kamalat, kaukana tyylikkäistä. Sorry.
Ap
En kyllä ymmärrä miten spotit näyttävät jonkun silmään noin kamalilta. Itselle ne näyttäytyvät vain neutraaleilta. Valaisevat hyvin ison, siis tosi ison kattopinta-alan, ja himmentimellä nillä saa eri tilanteisiin sopivan tunnelma. En osaa ajatella mikä muu meillä valaisisi noin hyvin. En tosin ole ollenkaan sisustajaluonteinen, joten ehkä en vaan ymmärrä tyylikkyyden päälle tai osaa nähdä, mikä on poissa muodista, kun en tiedä mikä on muodissa.
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen sisustus
Mällillä sisustetut tapetit ja verhot.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanu kahlata läpi tätä ketjua mutta just oli fb-ryhmässä myynnissä todella isokokoinen järkyttävän värinen "sisustus"taulu tekstillä "HOME IS WHERE THE HEART IS". Ei vaan jaksa ymmärtää.
Ehkä näitten ihmisten koti vaihtuu aina, kun sattuu vähän ihastumaan...
Yhdellä Home is where the heart is -tuttavalla unohtuu perhe, kun hän ihastuu ja perustaa uuden.
Ja kohta taas uuden... kolmekymppinen ihminen ja kolmas perhe jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että moni kyllästyy tauluihin aika nopeasti, ja siinä missä himottuja design tuotteita on suht helppo myydä eteenpäin, niin taulujen suhteen asia on toinen. Suurimmalla osalla on kuitenkin budjetti rajallinen, taulut lienee se mistä säästetään. Monilla on varmasti vanhemmilta ja isovanhemmilta perittyjä tauluja, mutta harvat niistä sopivat nykykoteihin. Miehen isä dumppasi meille jonkun järkyttävän ison karhutaulun kun se ei avovaimoa miellyttänyt. Nyt se on sitten meillä varastossa, ei sovi meidän pieneen kaksioon enkä keksi miten se sopisi muutenkaan meidän sisustukseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein järkyttävin näistä teksteistä on 'HOME'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustat, kahdeksankulmaiset kahvikupit - niin WT:tä että...!
Minulla on nama. 80-luvulta. Joku Ranskalainen merkki, en nyt muista mika. Myos viinilasit loytyy jossa jalka on musta ja 'juomaosa' tavallista lasia. Olin niin onnellinen, etta sopivat hyvin yhteen...
Arcoroc?
Nämä varmaan tosiaan ovat Luminarc - Arcoroc Octime -astiat. Älä vaan heitä pois äläkä vielä kierrätä! Näitä jo nyt sanotaan vintageksi ja niitä myydään ulkomaisillakin nettikirppiksillä, jopa yli 120 euron hinnalla setti. Mutta sanoisin, että näiden aika ei ole ihan vielä. Kun 80-luvun lapset tulevat yli 50 vuoden ikään, nämä ovat aivan varmasti ihania muistoja tuovia astioita "mummolasta". Odota vaan!
Ai perhana, muisti palaa pätkittäin. Mullakin oli yksi muki ja lautanen. Jostain syystä on jäänyt mieleen.
On ollut ja on edelleen suuri sisustusjuttu, eli se Suuri Suomalainen Design.
Kallista ja järjestään jostain 60-luvulta. Näillä laitetut kodit ovat kuin aikakoneita, jotka ovat jämähtäneet siihen suuren designin vuosikymmeneen. Ainoastaan isäntäperheen tupeeratut hiukset ja teryleenihousut puuttuvat...
Omat inhokit:
-jalkalistat eri väriä kuin lattiat ja seinät
-tehosteseinät
-sisustustarrat
-dc-fix ihan missä tahansa
-kokovalkoinen sisustus
-maalaisromanttinen tyyli
-makrameet ja muut naruhärvellykset
-tilaan nähden liian pienet matot (todellinen kansantauti)