Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?
Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.
Kommentit (3977)
Maalarinvalkoiset seinät.
Ovat todella haasteelliset sisustuksen kannalta.
Tekokukat ja kasvit
samaa varia olevat kylpparit
piano tai kitara joka pelkkana sistustuselementtina
kiemuraiset kirjahyllyt
poston kulmasohva
hohtavat tapetit ja ylipaansa boordit
delffiinilaatat
lastenhuoneessa jokin teema, esim spiderman
hopeiset kiekuraiset kuvakehykset, kuvat kirjahyllyssa
pulleat enkelit pyyhekoukkuina
Likaiset, tavararöykkiöitä täynnä olevat kodit kauhistuttavat. En voi ymmärtää ihmistä joka ei välitä itsestään sen vertaa että rakentaisi kotipesästään esteettisen, terveellisen ja turvallisen.
Vierailija kirjoitti:
...ihmettelen sitä, että vaikka koti olisi muuten vimosen päälle laitettu, niin seinältä löytyy asetelma pelkästään jotain superkliseisiä Desenion tauluja. Luulisi nyt vuosien varrella muutakin kertyneen? Ylipäänsä harvalla on seinillä kauniita tauluja.
Kaikki taulut on vuosien varrella "konmaritettu" ja tilalle on tilattu niitä sisustukseen sopivia tauluja.
T. Tyhjät seinät (entiset ei tunnu sopivan tähän asuntoon ja en ole vielä päättänyt, mitä hankin tilalle. En bloggaa, joten siltä osin ei ole painetta hankkia mitään muodikasta)
Laminaattilattiat, ehdottomasti. Jos remontoisin kotini, vaihtaisin kauniiseen ja hiljaiseen muovimattoon! Laminaatti on sähköinen, liukas, kolahteleva ja lisäksi väri voi olla omaa sisustussilmää rajoittava tai sen kanssa riitelevä.
En myöskään ymmärrä täydellisiä kopioita sisustuslehtien kodeista. Voiko tylsempää olla kuin valkoinen- beige-harmaa ympäristö, tähtikuvioineen, teksteineen..
Hieman myös ihmetyttää, jos pitää olla sitä Marimekkoa, Vallilaa tai Arabiaa. Paljon halvemmalla saa kauniimpaakin
Duma kirjoitti:
Kelohonka, ihan ylivoimaisesti. Pahimmillaan huone on muuten täysvalkoinen, mutta seinälle ja mattoon on valittu kirkuvan violettia kelohonkaa. Minulle on mysteeri miksi suomalaiset muuten arkailevat värien kanssa esimerkiksi seinien maalauksessa, mutta lähtevät sitten innolla tällaiseen sekoiluun.
https://scontent-yyz1-1.cdninstagram.com/vp/2b50478a87708158039eca63169…;
Tämä on muuten niin totta!
Duma kirjoitti:
Kelohonka, ihan ylivoimaisesti. Pahimmillaan huone on muuten täysvalkoinen, mutta seinälle ja mattoon on valittu kirkuvan violettia kelohonkaa. Minulle on mysteeri miksi suomalaiset muuten arkailevat värien kanssa esimerkiksi seinien maalauksessa, mutta lähtevät sitten innolla tällaiseen sekoiluun.
No tämä oli kyllä ihan kamala. Tuo kelohonka -teema on muutenkin järkky.
Vallilalta löytyy ihan kauniitakin tekstiilejä. Itse asiassa olen aika lailla tykästynyt niihin, mutta ihan kaikkea en niistä hyväksy. Tuota kuvan kappaa en laittaisi mihinkään. Kaarevana se vielä oikein korostuu.
Duma kirjoitti:
Tätä minäkään en pysty ymmärtämään. Kuvitellaan, että koti on värikäs, kun on Vallilan verhot ja joku oksennuskuosimatto plus pari pientä, kirjavaa tyynyä greigen sohvan nurkassa. Ei se ole värikästä, ei tyylikästä tai persoonallista -ne "väripilkut" näyttää Antartikselle eksyneiltä kanarialinnuilta siellä harmaabeigevalkoisessa lähiölaatikossa.
Design by Markku kama ja kuparipannut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peikonlehti -kasvi. Ollut jo jonkin aikaa kauhean suosittu, mutta itse en pidä ollenkaan kauniina. Halkeilleet lehdet ja kasvin holtiton rönsyily ovat jotenkin epäsiistin näköisiä. En vaan tykkää yhtään sen ulkonäöstä.
Kasveja pidetään, jotta niitä voi itse hoitaa, nähdä niiden kasvavan ja seurailla kehitystä sekä muutenkin ihailla niitä.
En ole ainakaan koskaan kokenut viherkasveja minään sisustuselementtinä vaikka toki ne siellä kotona ovatkin.
Minullakin on kasveja, ja tykkään hoitaa niitä ja seurata niiden kasvua.
Saatan olla outo, mutta en hanki sellaisia kasveja, jotka ei minua visuaalisesti miellytä. Kasvit kun vaikuttavat todella paljon kodin ilmeeseen, vaikka juuri sinä et pidä niitä sisustuselementteinä.
Mainittiinhan tuossa, että muutenkin ihailla niitä.
Eli tuskin viestin laittajallakaan omasta mielestään rumia kasveja on, joita sitten "ihailee"... :D
Sylvester kirjoitti:
70-luku. Isot kuviot, likaisetv oranssi, ruskea, vihreä ja keltainen.
Jep. Meidän lapsuudenkodissa oli 70-luvun jäljiltä kylppärissä munakoison väriset laatat seinillä ja mustat lattialla. Isä ei koskaan saanut aikaiseksi sen remppausta, joten lapsuuteni ja teini-ikäni peseydyin ja myöhemmin meikkasin siinä hämärässä kopperossa.
Vierailija kirjoitti:
Hammasharjat esillä vessassa.
Kaikki kakka leijailee niihin kiinni.
Minkälaista ruokavaliota oikein noudatatte, jos perheenjäsenten kakka leijailee kiinni hammasharjoihin? Meillä kakka pysyy siististi pöntössä, josta se poistuu vetämällä viemäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FB-ryhmässä Moderni ja skandinaavinen sisustus on joka kodissa nyt rottinkihuonekaluja ja macrame-neuloksia. En lämpene kummallekaan. Lisäksi ihmettelen sitä, että vaikka koti olisi muuten vimosen päälle laitettu, niin seinältä löytyy asetelma pelkästään jotain superkliseisiä Desenion tauluja. Luulisi nyt vuosien varrella muutakin kertyneen? Ylipäänsä harvalla on seinillä kauniita tauluja.
Tämä on kyllä outoa ja olen samaa ihmetellyt, että sisustus saattaa olla tosi upea ja persoonallinenkin, mutta siellä seinällä on ne samat mauttomat desenion taulut! Oikeaa taidetta tai kauniita, yksilöllisiä tauluja ei monelta löydy
Niin ja oikealla taiteella tarkoitan että se voi olla siis vaikka itse maalattu kuvakin. Jotain muuta kuin nämä valmiajulisteet.
Kannattaa ostaa myös suomalaisten taiteilijoiden teoksia. Esim. grafiikka ei ole kovin kallista, koska menetelmällä tulee useita teoksia nopeasti. Jos on enemmän rahaa käytettävissä voi ostaa veistoksia, maalauksia ym, ja tilata vaikka itse sellaisen teoksen kuin haluaa. Suomessakin on paljon taiteilijoita, jotka varmasti ilahtuisivat, kun suomalaiset alkaisivatkin panostaa kotien sisustukseen taiteen muodossa.
Jos kuitenkin haluaa sisustaa julisteilla, ei kannata ostaa mitään Mona Lisa tai Tähtikirkas yö -julistetta, vaan joku vähemmän tunnettu teos, jotta se ei ole niin ilmeistä, että tämä kuva ei mitenkään voi olla se aito teos. Esim. art.comissa on ainakin ennen ollut paljon kaikenlaisia teoskuvia ja monen kokoisia julistevaihtoehtoja. Tuosta deseniosta olen samaa mieltä muiden kanssa, ne samat g-julisteet joka kodissa on vähän tympeitä.
Enpä ollut kuullutkaan koko deseniosta, mutta kauniitahan noi oli, mitä katsoin. Vaan mitä tarkoittaa g-juliste? Ihan tosissani kysyn, jos tää nyt on jotain, mikä kaikkien pitää tietää.
Kaikki muu paitsi mäntyinen ja ihanan aidosti kellastunut pirttikalusto.
Pirttikaluston kanssa sopii salisiinit, joissa kiva printtikuvio. Ehkä yhdistettynä kerman värisiin vloverhoihin. Muut verhot ovat YÖKS!
Puiset laudasta sahatut ja tyylitellyt isäntä/emäntä hahmot, joista isännällä on peniksen kohdalla puutappi ja emännällä reikä.
Pakko kyllä edelleen ihmetellä aloituksen upotettavia spotteja. Ne ovat tyylikkäät ja hienot! Minulla on viime vuonna valmistuneessa talossa parissa kohtaa valmiiksi asennetut spottivalot, joita en siis itse valinnut tänne. Tykkään! Meillä oli myös lapsuudenkodissa olkkarissa spotit, himmennettävät. Ihan lempparit.
Mielikuvituksettomuus ja samojen sisustusesineiden ja huonekalujen hankinta, mitä kaikki muutkin trendi"pellet" hankkii. Kysellään Modernia ja skandinaavista sisustusta -ryhmässä, mitä laittaa String-hyllylle, kun ei itse keksi. No sitten kaikilla on niillä samat Marimekon Räsymattö-kulhot ja -purkit ja mehikasvit jne. Tusinakodit, missä ei ole mitään omaa ja persoonallista, merkkejä eletystä elämästä ja omista mielenkiinnonkohteista.
Vierailija kirjoitti:
Pakko kyllä edelleen ihmetellä aloituksen upotettavia spotteja. Ne ovat tyylikkäät ja hienot! Minulla on viime vuonna valmistuneessa talossa parissa kohtaa valmiiksi asennetut spottivalot, joita en siis itse valinnut tänne. Tykkään! Meillä oli myös lapsuudenkodissa olkkarissa spotit, himmennettävät. Ihan lempparit.
Ne on kyllä ihan kamalat, kaukana tyylikkäistä. Sorry.
Ap