Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?
Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.
Kommentit (3977)
Lattialle asti roikkumaan asetellut torkkupeitot ja täkit.
Epähygieenistä. En makoile lattialla, enkä halua käyttää peittoa, joka on ollut lattialla.
https://4.bp.blogspot.com/-aN4-fzYRt1Q/WS7FREMsw-I/AAAAAAAAdsI/zEHpSSqx…
https://i0.wp.com/trendhmdcr.com/wp-content/uploads/2019/04/Modern-Thro…
https://3.bp.blogspot.com/-lMnhcFY15EE/XB-F-Tv12XI/AAAAAAAAaQs/iXg44uzN…
https://i.pinimg.com/originals/25/ca/d4/25cad404d54631dd0719499aebe203a…
https://i2.wp.com/coffeetablediary.com/wp-content/uploads/2017/04/gant-…
70-luku. Isot kuviot, likaisetv oranssi, ruskea, vihreä ja keltainen.
Vierailija kirjoitti:
Tulihan näitä sisustuksen kukkasia nähtyä aiemmassa ammatissa:
Kun ei ole raaskinut laittaa edes sitä samaa laminaattia kaikkiin huoneisiin, vaan kämppä näyttää joltain laminaattikuvastolta. Jossain huoneissa ehkäpä vielä muovimatto.
Puolipanelointi näyttää useimmiten kamalalta. Suomessa kodit ei muutenkaan ole kovin korkeita, joten tuo on hyvä tapa korostaa mataluuden vaikutelmaa. Aika on ajanut jo ohi tästä, mutta yhä jotkut näitä haluaa laittaa.
Kauttaaltaan mäntypaneloidut seinät muistuttavat enemmän saunaa kuin olohuonetta. Pahimmillaan seiniin on laitettu karheaa raakalautaa.
Seinissä ja katoissa näkyvät levyjen raot.
Tee-se-itse -miehen maalaamat seinät, jossa hakkausjälki menee miten sattuu, valorajaa ei ole tehty, ja seinissä on kuivaneita maaliklimppejä ja telasta jääneitä höytyviä. Parhaimmillaan telalla on osuttu valkoiseen kattoonkin. Olen nähnyt myös näitä aivopieruja, että lattia on lämmintä puuta ja seinään on lätkitty kylmää harmaata. Unohtamatta sitä, että ei ole älytty tasoittaa seinää kunnolla.
Kuviollista tapettia ei ole osattu kohdistaa, vaan kuvio menee miten sattuu. Mutta kun on pitänyt itse se "helppo" non-woven -tapetti sinne laittaa.
Lattialista ihan eri väriä kuin lattia tai seinä.
Tämä oli hyvä!
Kokeillaan montako saan oikein listastasi,
1. Melkein jokaisessa huoneessa on erilainen lattia, lasketaan
2. Puolipaneeli meni pikkasen pieleen, se on 2/3 paneeli, lasketaan
3. Puunväristä panelia löytyy ja naulasauma kiemurtelee, lasketaan
4. Seinien ja katon välissä on rako. Joo, laitan listat tällä vuosituhannella, ehkä. Lasketaan
5. Maalattu olohuoneen katto, epätasainen. Vihje: älä maalaa pahimmalla helteellä, lasketaan.
6. Seinä on kylmää väriä ja lattia lämmintä puuta, lasketaan
7. Tapetit ovat kuvioineen tolkuttoman tarkkaan paikallaan, laiton ihan ite. Ei lasketa.
8. Lattialista on eriväriä kuin... Noh, näitä on vähän erilaisia eri paikoissa. Lasketaan.
Mutta kappas, minä pidän kodistani.
Vierailija kirjoitti:
Peikonlehti -kasvi. Ollut jo jonkin aikaa kauhean suosittu, mutta itse en pidä ollenkaan kauniina. Halkeilleet lehdet ja kasvin holtiton rönsyily ovat jotenkin epäsiistin näköisiä. En vaan tykkää yhtään sen ulkonäöstä.
Kasveja pidetään, jotta niitä voi itse hoitaa, nähdä niiden kasvavan ja seurailla kehitystä sekä muutenkin ihailla niitä.
En ole ainakaan koskaan kokenut viherkasveja minään sisustuselementtinä vaikka toki ne siellä kotona ovatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhat kalusteet, perintösenkit, jakkarat yms.. Kaiken kruunaa tikkuinen ja vanha lautalattia, sekä nariseva katto, joka hetkenä minä hyvänsä tipahtaa alas.
Niin tämäkö on siis ollut kansan keskuudessa valtaisa hitti?
Kyllä, nariseva katto nimenomaan, monelta on tipahtanutkin. Oli valtava hitti, niitä suorastaan jonotettiin.
Tähtimatot ja -tyynynpäälliset
Paimentolaismatto. Se kauhee karvamatto. Yök.
Onko mainittu jo ruokapöytä?
Siis niin vanha ja mauton huonekalu! Ja käyttääkö sellaista enää kukaan oikeasti, paitsi jos isovanhemmat tulee kylään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kaipaili kerran betonista kylppäriä, siis kaikki pinnat pelkkää harmaata betonia. Kuvakin oli mukana, että kun saisi tällaisen. Se näytti vankilan pesutilalta.
Vanha navetta. Ne olivat juuri betonia. Vieläkin muistan lapsuudesta ne p*skaroiskeet siellä häntäpuolen seinällä
Voi lehmä parat:( Tuntuu niin pahalta nämä kaikki eläinten olot. Säälittää se, että heitä säilytetään jossain, välittämättä niiden tarpeista. Siat, kanat ( broilerit ), lehmät, hevoset jne. Jos mulla olisi taikasauva ja valta muuttaa jotakin, muuttaisin ihmisten käsityksen eläinten pidosta ja kohtelusta. Jos on rahaa pitää eläimiä, pitäisi olla myös rahaa panostaa niiden hyvinvointiin. Ja se hyvinvointi tarkoittaa sen eläimen näkökulmaa, ei ihmisen.
Sylvester kirjoitti:
70-luku. Isot kuviot, likaisetv oranssi, ruskea, vihreä ja keltainen.
Kyllä! Oksettaa pelkkä ajatus.
Valkoiset pinnat. Tylsät hailakat värit.
FB-ryhmässä Moderni ja skandinaavinen sisustus on joka kodissa nyt rottinkihuonekaluja ja macrame-neuloksia. En lämpene kummallekaan. Lisäksi ihmettelen sitä, että vaikka koti olisi muuten vimosen päälle laitettu, niin seinältä löytyy asetelma pelkästään jotain superkliseisiä Desenion tauluja. Luulisi nyt vuosien varrella muutakin kertyneen? Ylipäänsä harvalla on seinillä kauniita tauluja.
Vierailija kirjoitti:
Lastenhuoneissa olevat mekot. Eli kaapin oveissa olevat henkareihin jätetyt yksittäiset juhlamekot. Haluttiin kai jotenkin korostaa söpöyttä tai jotain. En ymmärtänyt tätä koskaan.
7v tyttäreni tahtoo erään juhlamekkonsa roikkuvan kaapin ovessa :)
Vierailija kirjoitti:
FB-ryhmässä Moderni ja skandinaavinen sisustus on joka kodissa nyt rottinkihuonekaluja ja macrame-neuloksia. En lämpene kummallekaan. Lisäksi ihmettelen sitä, että vaikka koti olisi muuten vimosen päälle laitettu, niin seinältä löytyy asetelma pelkästään jotain superkliseisiä Desenion tauluja. Luulisi nyt vuosien varrella muutakin kertyneen? Ylipäänsä harvalla on seinillä kauniita tauluja.
Tämä on kyllä outoa ja olen samaa ihmetellyt, että sisustus saattaa olla tosi upea ja persoonallinenkin, mutta siellä seinällä on ne samat mauttomat desenion taulut! Oikeaa taidetta tai kauniita, yksilöllisiä tauluja ei monelta löydy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä outoa ja olen samaa ihmetellyt, että sisustus saattaa olla tosi upea ja persoonallinenkin, mutta siellä seinällä on ne samat mauttomat desenion taulut! Oikeaa taidetta tai kauniita, yksilöllisiä tauluja ei monelta löydy
Niin ja oikealla taiteella tarkoitan että se voi olla siis vaikka itse maalattu kuvakin. Jotain muuta kuin nämä valmiajulisteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peikonlehti -kasvi. Ollut jo jonkin aikaa kauhean suosittu, mutta itse en pidä ollenkaan kauniina. Halkeilleet lehdet ja kasvin holtiton rönsyily ovat jotenkin epäsiistin näköisiä. En vaan tykkää yhtään sen ulkonäöstä.
Kasveja pidetään, jotta niitä voi itse hoitaa, nähdä niiden kasvavan ja seurailla kehitystä sekä muutenkin ihailla niitä.
En ole ainakaan koskaan kokenut viherkasveja minään sisustuselementtinä vaikka toki ne siellä kotona ovatkin.
Minullakin on kasveja, ja tykkään hoitaa niitä ja seurata niiden kasvua.
Saatan olla outo, mutta en hanki sellaisia kasveja, jotka ei minua visuaalisesti miellytä. Kasvit kun vaikuttavat todella paljon kodin ilmeeseen, vaikka juuri sinä et pidä niitä sisustuselementteinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja oikealla taiteella tarkoitan että se voi olla siis vaikka itse maalattu kuvakin. Jotain muuta kuin nämä valmiajulisteet.
Kannattaa ostaa myös suomalaisten taiteilijoiden teoksia. Esim. grafiikka ei ole kovin kallista, koska menetelmällä tulee useita teoksia nopeasti. Jos on enemmän rahaa käytettävissä voi ostaa veistoksia, maalauksia ym, ja tilata vaikka itse sellaisen teoksen kuin haluaa. Suomessakin on paljon taiteilijoita, jotka varmasti ilahtuisivat, kun suomalaiset alkaisivatkin panostaa kotien sisustukseen taiteen muodossa.
Jos kuitenkin haluaa sisustaa julisteilla, ei kannata ostaa mitään Mona Lisa tai Tähtikirkas yö -julistetta, vaan joku vähemmän tunnettu teos, jotta se ei ole niin ilmeistä, että tämä kuva ei mitenkään voi olla se aito teos. Esim. art.comissa on ainakin ennen ollut paljon kaikenlaisia teoskuvia ja monen kokoisia julistevaihtoehtoja. Tuosta deseniosta olen samaa mieltä muiden kanssa, ne samat g-julisteet joka kodissa on vähän tympeitä.
Koti jossa kaikki oli harmaata, yksi lehtiteline musta ja tv-ruutu. Makuja on monia voisi joku sanoa minun kodistani jossa värit leiskuu.