Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?

Vierailija
04.03.2019 |

Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.

Kommentit (3977)

Vierailija
1621/3977 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä431 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustat, kahdeksankulmaiset kahvikupit - niin WT:tä että...!

Minulla on nama. 80-luvulta. Joku Ranskalainen merkki, en nyt muista mika. Myos viinilasit loytyy jossa jalka on musta ja 'juomaosa' tavallista lasia. Olin niin onnellinen, etta sopivat hyvin yhteen...

Arcoroc?

Nämä varmaan tosiaan ovat Luminarc - Arcoroc Octime -astiat. Älä vaan heitä pois äläkä vielä kierrätä! Näitä jo nyt sanotaan vintageksi ja niitä myydään ulkomaisillakin nettikirppiksillä, jopa yli 120 euron hinnalla setti. Mutta sanoisin, että näiden aika ei ole ihan vielä. Kun 80-luvun lapset tulevat yli 50 vuoden ikään, nämä ovat aivan varmasti ihania muistoja tuovia astioita "mummolasta". Odota vaan!

Vierailija
1622/3977 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain vuosia sitten sellaiset "canvastaulut", joku 1000 kertaa nähty kuva New Yorkista. Nykyään Decenion tjsp. tylsääkin tylsemmät taulut. 

Räikeän vaaleanvihreä, turkoosi tai pinkki jne. yhdistettynä tummanruskeaan 2000-luvun alussa. Tällöin muodissa olleet tummat, möhkälemäiset ja paksujalkaiset huonekalut olivat myös järkkyjä. Ja ne huputetut ruokapöydän tuolit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/3977 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvien ja nojatuolien suojaaminen kamalalla rypytetyllä, kirjavalla kankaalla! Jotkut laittoivat nojatuolin päälle jopa MUOVIN. 

Vierailija
1624/3977 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sohvien ja nojatuolien suojaaminen kamalalla rypytetyllä, kirjavalla kankaalla! Jotkut laittoivat nojatuolin päälle jopa MUOVIN. 

Näitä suojia sai ostaa vaikka Kuponkiuutisista. Niin loistavaa kamaa täynnä koko julkaisu, ettei tosikaan. :D

Tuo muovitus on käytössä monessa lämpimässä maassa, niin karmeilta kun näyttävätkin. Suomessa en ole nähnyt varmaan koskaan, mutta en epäile yhtään.

Vierailija
1625/3977 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Mustaksi värjätty sauna huh huh.  Kuin lapsuuden savusauna.

2. Ne vanhat rapistuneet ikkunanpokat peilillä.  Toki ne sopii johonkin kesämökkiin.

Ei ne oikein sovi sinnekään.

Itse asiassa kesämökkien sisustus se vasta kauheeta on.  Ollaan sitten millä vuosikymmenellä tahansa.  Mökille on raahattu kaikki sellainen, mikä kuuluisi oikeastaan heittää pois, mutta "kyllä se mökillä vielä menee."  Kaikenmaailman pinttyneitä ja säröisiä mukeja ja eriparisia astioita ja veitsiä ja haarukoita ja haalistuneita mattoja ja rumia huonekaluja, ankean ja ikävän näköistä.  Ikivanhat poronsarvet seinällä, hyvässä lykyssä vanha porontaljakin, pihassa pinttynyt pallogrilli, loppuunpoltettuja hyttyssavuja, vanhoja tossunrisoja ihmisille, kaikki niin perus perus perus kuin ikinä olla voi ja sitten siellä pitäisi viihtyä ja ihastella, puh huh.  

Itse olen sitä mieltä, että semmoinen epämääräisempi mutta vielä käyttökelpoinen rompe sopii mökille oikein hyvin. Tavara ei katoa maailmasta roskiin heittämällä, joten jos sille löytyy vielä käyttöarvoa rumuudesta/eriparisuudesta huolimatta niin mökkihän on hyvä paikka sille. Roskia ja saastetta on jo tarpeeksi muutenkin. Menen mökille sillä asenteella, että siellä saa olla ihmisten katseilta ja tuomioilta piilossa, ja viihtyisyyden takaa ympäröivä luonto ja rauha. Ei haittaa yhtään vaikka grilliherkut syödään rumalta lautaselta eripariaterimilla pieruverkkarit ja crocsit jalassa, kun se itse ruoka on hyvää ja on henkisesti hyvä olla. Kotia taas on kiva sisustaa oikeasti nätiksi kun siellä on loukussa 8 - 9 kuukautta vuodesta. Ehkä haemme mökiltä eri asioita.

Vierailija
1626/3977 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä, että epämääräisempi ja trendittömämpi esineistö sopisi hyvin moneen kotiin. Sisustuksen kerroksellisuus ja yksilöllisyys syntyy siitä, että on osattu yhdistellä eri aikakausien tuotteita taiten.

Olen ajoittain selaillut sisustuslehtiä, ja todella usein vaikutelma on todella tylsä johtuen juuri siitä, että ihmiset luopuvat toimivista erineistään siksi, etteivät ne ole enää trendikkäitä.

Ennen tehtiin paljon kestävää ja hyvälaatuista. Nykyään halppistuotteiden kirjo on niin laaja, että ihmiset ovat ihan sekaisin, milloin mitäkin pitäisi ostaa ja hävittävät vielä hyvin toimivia tavaroitaan.

Taustalla on tietysti tämä v. 2015 käynnistynyt konmaribuumi. Hassua, että monet noista konmari-kodeista näyttävät todella kylmiltä, steriileiltä ja riisutuilta. Nuo esineet ovat todellisuudessa niitä, jotka ihmiset ovat halunneet säästää kaiken raivauksen jälkeen?

Vierailija
1627/3977 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sitä mieltä, että epämääräisempi ja trendittömämpi esineistö sopisi hyvin moneen kotiin. Sisustuksen kerroksellisuus ja yksilöllisyys syntyy siitä, että on osattu yhdistellä eri aikakausien tuotteita taiten.

Olen ajoittain selaillut sisustuslehtiä, ja todella usein vaikutelma on todella tylsä johtuen juuri siitä, että ihmiset luopuvat toimivista erineistään siksi, etteivät ne ole enää trendikkäitä.

Ennen tehtiin paljon kestävää ja hyvälaatuista. Nykyään halppistuotteiden kirjo on niin laaja, että ihmiset ovat ihan sekaisin, milloin mitäkin pitäisi ostaa ja hävittävät vielä hyvin toimivia tavaroitaan.

Taustalla on tietysti tämä v. 2015 käynnistynyt konmaribuumi. Hassua, että monet noista konmari-kodeista näyttävät todella kylmiltä, steriileiltä ja riisutuilta. Nuo esineet ovat todellisuudessa niitä, jotka ihmiset ovat halunneet säästää kaiken raivauksen jälkeen?

Puhut erittäin painavaa asiaa. Ihmisten tavat kuluttaa on jotain aivan järjetöntä. Ostetaan sälää, heitetään sitä trendien takia pois ja sitten ostetaan uudestaan tai ollaan jatkuvasti lainaamassa, kun tuli hankkiuduttua eroon sellaisestakin tavarasta mille on käyttöä.

Vierailija
1628/3977 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa laminaatti on kyllä ihan hirvee. Kyllä kymmenen vuoden päästä ne on oikeasti ihan out kaikissa kodeissa, ja varmaan tuovat vähemmän arvoa asunnoille.

Vierailija
1629/3977 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tämä on naurettava ketju siinä mielessä, että haukutaan lähinnä toisten ihmisten koteja. Asiahan on niin, etteivät ne muiden ihmisten sisustusvalinnat kuulu tippaakaan muille!

Minä hankin perheellistyessäni kaikki huonekalut kirpputorilta ja en ole katunut koska monenlaista on tapahtunut mutta minkäänlaisia suuria taloudellisia menetyksiä en ole kokenut.

Sohvista puhuen kannattaisi kesällä suojata sohvat vaikka valkeilla lakanoilla koska niistä näkee jos punkkeja on kulkeutunut sisälle.

Yksi sukulainen ja entinen kaverini valittivat, ettei meillä ole uusia huonekaluja lasten pilattavaksi. Miksi olisi pitänyt hankkia? Ihan yhtä hyvin on pystytty elämään monien tässä ketjussa haukuttujen tavaroiden kanssa. Minulle on pääasia, että tavaroita voi käyttää. Trendien seuraamisen jätän muille.

Vierailija
1630/3977 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokokoo-huonekalut. Epäkäytännölliset ja rumat.

Vierailija
1631/3977 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhuoneissa olevat mekot. Eli kaapin oveissa olevat henkareihin jätetyt yksittäiset juhlamekot. Haluttiin kai jotenkin korostaa söpöyttä tai jotain. En ymmärtänyt tätä koskaan.

Vierailija
1632/3977 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2. Ne vanhat rapistuneet ikkunanpokat peilillä.  Toki ne sopii johonkin kesämökkiin.

Itse asiassa kesämökkien sisustus se vasta kauheeta on.  Ollaan sitten millä vuosikymmenellä tahansa.  Mökille on raahattu kaikki sellainen, mikä kuuluisi oikeastaan heittää pois, mutta "kyllä se mökillä vielä menee."  Kaikenmaailman pinttyneitä ja säröisiä mukeja ja eriparisia astioita ja veitsiä ja haarukoita ja haalistuneita mattoja ja rumia huonekaluja, ankean ja ikävän näköistä.  Ikivanhat poronsarvet seinällä, hyvässä lykyssä vanha porontaljakin, pihassa pinttynyt pallogrilli, loppuunpoltettuja hyttyssavuja, vanhoja tossunrisoja ihmisille, kaikki niin perus perus perus kuin ikinä olla voi ja sitten siellä pitäisi viihtyä ja ihastella, puh huh.  

Itse olen sitä mieltä, että semmoinen epämääräisempi mutta vielä käyttökelpoinen rompe sopii mökille oikein hyvin. Tavara ei katoa maailmasta roskiin heittämällä, joten jos sille löytyy vielä käyttöarvoa rumuudesta/eriparisuudesta huolimatta niin mökkihän on hyvä paikka sille. Roskia ja saastetta on jo tarpeeksi muutenkin. Menen mökille sillä asenteella, että siellä saa olla ihmisten katseilta ja tuomioilta piilossa, ja viihtyisyyden takaa ympäröivä luonto ja rauha. Ei haittaa yhtään vaikka grilliherkut syödään rumalta lautaselta eripariaterimilla pieruverkkarit ja crocsit jalassa, kun se itse ruoka on hyvää ja on henkisesti hyvä olla. Kotia taas on kiva sisustaa oikeasti nätiksi kun siellä on loukussa 8 - 9 kuukautta vuodesta. Ehkä haemme mökiltä eri asioita.

No noin voi olla kun puhutaan tietynlaisista käyttöesineistä ja tarvikkeista, mutta minä kirjoitin rikkinäisistä, kuluneista,  haalistuneista, siis sanalla sanoen rumiksi menneistä, jo todellakin aikansa eläneistä tavaroista.  Kyllä jokaisella tavaralla se ikänsäkin on.  Jos yhtään mitään tässä maailmassa ei saisi heittää pois, vaan käyttää ikuisuuksiin asti, niin kaikki tuotanto loppuisi siihen ja samalla ihmisten työpaikat.  Minä en tykkää juoda vaikkapa teetä tai kahvia mukista, josta on kaikki lasitus kulunut pois ja siinä on säröjä ja halkeamia.  Silti minulle on tällaista tarjottu, koska "kyllä se mökillä menee."   Minusta se on jo epähygieeninen, koska se imee itseensä likaa ja bakteereja.  Entä joku sänky, joka on raahattu mökille, koska se siellä "vielä menee" mutta se on loppuun käytetty,  kuoppainen ja kiikkerä ja siinä ei muuta kuin selän saa kipeäksi, mutta unta ei.  Entä ne ikivanhat koviksi ja litteiksi kuluneet tyynyt?  Eikö mitään saisi uudistaa?   Lusikat ja haarukat jotka on niin vanhoja ja pinnastaan kuluneita, että niissä maistuu metalli?  

Minä kyllä olen sen verran esteetikko, että minusta mökilläkin saa olla kaunista.  Ei siellä tarvitse kallista eikä  huippulaatua olla, mutta jos ympärillä on pelkkää rumaa huonokuntoista vanhaa rotiskoa ja ikävän näköisiä tavaroita, niin en viihdy.  Toisen mökillä voin tietysti olla ja viihtyäkin sen hetken kun siellä olen, mutta itselleni en sellaista halua.  Valitettavasti meillä on paljon sellaistakin vanhaa tavaraa, jota ei ikinä voi kutsua retroksi eikä todella näytä kauniilta ja kerrokselliselta, vaikka kuinka yrittäisi.  Sitä roinaa on kirpputoritkin täynnä, eikä näytä kenellekään kelpaavan, vaikka niin aitoa vanhaa tiimariroinaa 80-luvulta onkin.

Vierailija
1633/3977 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokokoo-huonekalut. Epäkäytännölliset ja rumat.

Totta.  Koskee myös kaikkia muitakin tyylihuonekaluja.  Oli sitten aitoja tai uustuotantoa.  Mahalipasto on rumin lipastomalli minkä tiedän.  

Ylipäänsä kaikenlainen pompöösi sisustus on hirveä.  Tavallaan siis hieno, mutta kuitenkin epäviihtyisä.  Meillä sitä suosii erityisesti romanit. 

Vierailija
1634/3977 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No noin voi olla kun puhutaan tietynlaisista käyttöesineistä ja tarvikkeista, mutta minä kirjoitin rikkinäisistä, kuluneista,  haalistuneista, siis sanalla sanoen rumiksi menneistä, jo todellakin aikansa eläneistä tavaroista.  Kyllä jokaisella tavaralla se ikänsäkin on.  Jos yhtään mitään tässä maailmassa ei saisi heittää pois, vaan käyttää ikuisuuksiin asti, niin kaikki tuotanto loppuisi siihen ja samalla ihmisten työpaikat.  Minä en tykkää juoda vaikkapa teetä tai kahvia mukista, josta on kaikki lasitus kulunut pois ja siinä on säröjä ja halkeamia.  Silti minulle on tällaista tarjottu, koska "kyllä se mökillä menee."   Minusta se on jo epähygieeninen, koska se imee itseensä likaa ja bakteereja.  Entä joku sänky, joka on raahattu mökille, koska se siellä "vielä menee" mutta se on loppuun käytetty,  kuoppainen ja kiikkerä ja siinä ei muuta kuin selän saa kipeäksi, mutta unta ei.  Entä ne ikivanhat koviksi ja litteiksi kuluneet tyynyt?  Eikö mitään saisi uudistaa?   Lusikat ja haarukat jotka on niin vanhoja ja pinnastaan kuluneita, että niissä maistuu metalli?  

Minä kyllä olen sen verran esteetikko, että minusta mökilläkin saa olla kaunista.  Ei siellä tarvitse kallista eikä  huippulaatua olla, mutta jos ympärillä on pelkkää rumaa huonokuntoista vanhaa rotiskoa ja ikävän näköisiä tavaroita, niin en viihdy.  Toisen mökillä voin tietysti olla ja viihtyäkin sen hetken kun siellä olen, mutta itselleni en sellaista halua.  Valitettavasti meillä on paljon sellaistakin vanhaa tavaraa, jota ei ikinä voi kutsua retroksi eikä todella näytä kauniilta ja kerrokselliselta, vaikka kuinka yrittäisi.  Sitä roinaa on kirpputoritkin täynnä, eikä näytä kenellekään kelpaavan, vaikka niin aitoa vanhaa tiimariroinaa 80-luvulta onkin.

Olen samaa mieltä että roskat kuuluu roskikseen, mutta kun mainitsit rumat ja eripariset tavarat, niin viestistäsi sai sellaisen kuvan että myöskään ne eivät kelpaa vaikka käyttökuntoa riittääkin. 

Vierailija
1635/3977 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä, että on myös rumia sisustusjuttuja tms, joista en pidä, mutta voisin silti ottaa kotiini. Vaaterekki on yksi tällainen.

Vierailija
1636/3977 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuormalavoista tehdyt sohvat ja muut "huonekalut".

Vierailija
1637/3977 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohva. Miksi pitää tönöttää vierivieressä jonkun kanssa? Yleensä vielä epämukavia joissa liian pitkä istuinosa ja matala selkätyyny, joten joutuu röhnöttämään takakenossa. Jos vielä on matala ja pehmeäreunainen niin vaikea päästä ylös. Ja järjestäen rumia.

Vierailija
1638/3977 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kymmenen vuoden kuluttua tähän ketjuun tulee:„Tyhjäksi konmaritetut kodit, jotka ei näytä kodeilta vaan hammaslääkärin odotushuoneelta“. :)

Vierailija
1639/3977 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kun yksi kaveri hehkutti uutta tummanharmaa-mustaa keittiötään, että miltähän se näyttää muutamien vuosien päästä.... Aika synkkiä sävyjä tuntuu tällä hetkellä olevan muodissa. Arvelen, että jälkeenpäin nämä tuntuvat samalta kuin 70-luvun tummanvihreät, oranssit ja tummanruskeat.

Vierailija
1640/3977 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapetoitu ns.tehosteseinä.Mitä järkee, tekee huoneesta levottoman ja pienemmän näköisen