Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?

Vierailija
04.03.2019 |

Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.

Kommentit (3976)

Vierailija
1301/3976 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naistenlehdistä kopioitu naurettava tyyli kirjoitella seinille koukeroisilla tarrakirjaimilla lattauksia tyyliin "Live your life to the fullest", "Smile, Love Laugh". Mikään ei alleviivaa henkistä alaluokkaisuutta sen paremmin.

Tuo sun vika lause alleviivasi kuinka seniili sä olet... Onnea elämääsi :)

Vierailija
1302/3976 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naistenlehdistä kopioitu naurettava tyyli kirjoitella seinille koukeroisilla tarrakirjaimilla lattauksia tyyliin "Live your life to the fullest", "Smile, Love Laugh". Mikään ei alleviivaa henkistä alaluokkaisuutta sen paremmin.

Paitsi ehkä tiukkapipoisuus 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/3976 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinää vasten nojaamaan laitetut irtonaiset kuluneet ovet ja koristetikkaat (esim heinäseipäistä valmistetut).

Vierailija
1304/3976 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinää vasten nojaamaan laitetut irtonaiset kuluneet ovet ja koristetikkaat (esim heinäseipäistä valmistetut).

Niin näähän on suurta huutoo just nyt.  Siis tosi turhakkeita.

Nyt on kai jo mennyt pois muodista ne isot lasipurkit, joitten sisällä on korkkeja.  En oo ainakaan noissa sisustuslehdissä enää nähnyt.  Eikä enää ole niitä käppyräisiä lehdettömiä oksia tai korsia, mitä lie ovatkaan, joita pidettiin lasitölkeissä esillä.  Nekin siis ihan turhakkeita.

Puhviverhot on varmaan kauheinta mitä ihmiset saattoi tavalliseen kerrostaloon tai rintsikkaan raahata joskus 80-luvulla.  Mullakin oli sellaiset yhdessä huoneessa.  Ne on kuninkaallisten palatsien verhoja, ei tavallisten kotien, mutta eihän ne kiellettyjä tietenkään ole.  

Vierailija
1305/3976 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni on maininnut valkoisen sisustuksen inhokiksi. Millaiset kodit teillä on?

Minusta valkoinen on raikasta ja ei hypi silmille. En ole tietoisesti sisustanut valkoisella mutta ajan saatossa huonekaluja uusiessa suurin osa on hankittu valkoisena. Toki minulla on aina ollut paljon viherkasveja ja milloin minkäkin värisiä mattoja ja tyynyjä yms. Ja tehostevärisiä seiniäkin löytyy. Ja lattia on tummanharmaa. Mutta siis millaisissa kodeissa te asutte, minusta useimpien tuntemieni ihmisten kodit ovat hyvin vaalea sävyisiä.

Niin, muakin kiinnostais! Valkoinen, musta, harmaa ja kirsikka on tuomittu täällä. Millaisia koteja teillä oikein on?

Mulla on seinät valkoiset ja lattia harmaa muovimatto, ikkunan karmit harmaat ja ne on ne mihin en itse voi vaikuttaa. Pöydät on vaalean puun väriset, samoin kirjahyllyt ja keittiön tuolit. Nojatuoli on vaaleanruskea kangasnojatuoli, rahi on isän tekemä ja Marimekon Kivet kuosilla päällystetty.

Lattialla värikkäitä räsymattoja ja itse virkattuja pyöreitä mattoja. Verhot vihreät, itse ommellut. Sohvapöydän pöytäliina on valkoinen itse virkattu ja ruokapöydällä on pinkki kaitaliina ja palmuvehka. Viherkasveja löytyy ikkunalaudalta (aloe veroja useampi, jukkapalmu, peikonlehti ja rahapuu koska ne on ainoat jotka pysyy mulla hengissä).

Seinillä ei ole mittään muuta kuin kello. Suurin sisustuselementti on 5 kirjahyllyä sijoiteltuna sinne mihin ne järkevästi mahtuu ja niissä on kirjat nätisti järjestyksessä. Kaikki huonekalut paitsi rahi on ostettu kirpputorilta.

Vierailija
1306/3976 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Miksi jemmata kahvinkeitin ja leivänpaahdin erilliseen komeroon? Miksi ne eivät voisi olla keittiön tasoilla ihan normaalisti?

Tuollainen kaappeihin jemmaaminen vie sitä muuta kaappitilaa pois, josta aina keittiössä on huutava pula. Mieluummin käytän sen kaappitilan muuhun.

En tajua aamiaiskaapin ideaa minäkään.

Kahvinkeitin ja leivänpaahdin ovat poikkeuksetta kamalan näköisiä. Lisäksi inhoan näkyvillä kiemurtelevia sähköjohtoja. Avokeittiössä näitä inhotuksia joutuisi katselemaan joka päivä, aina kun on kotona. Katselen mieluummin kauniita kaapinovia, pöytätasoja, valaisimia ja muita sellaisia asioita, jotka ihan oikeasti ovat kyllin kauniita tuottaakseen minulle silkkaa visuaalista mielihyvää. Siksi aamiaiskaappi.

Avokeittiön voi suunnitella siten, että niin kaappitilaa kuin tasotilaakin on riittävästi. Tarvitaan vain hieman tavallista enemmän tilaa keittiölle, niin sinne saa myös pyykkikoneen piilotettua kauniiden kaapinovien taakse. Kun ne ovet ovat riittävän laadukkaat ja silmää miellyttävät, ne sulautuvat osaksi olohuonetta, jolloin niiden hieman suurempi määrä ei haittaa ollenkaan.

Vierailija
1307/3976 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jemmata kahvinkeitin ja leivänpaahdin erilliseen komeroon? Miksi ne eivät voisi olla keittiön tasoilla ihan normaalisti?

Tuollainen kaappeihin jemmaaminen vie sitä muuta kaappitilaa pois, josta aina keittiössä on huutava pula. Mieluummin käytän sen kaappitilan muuhun.

Onkohan ne aamiaiskaapit seurausta avokeittiöistä? Kun siis nykymuodissa "keittiö" onkin olohuoneen seinustalla, tarvitaan tällaista kaappia aamiaissotkut hälventämään. Tästä se lienee levinnyt varsinaiseen keittiöönkin. Enpä tiedä, kunhan pohdin.

Varmaankin, ja tämän takia listaan avokeittiön yhdeksi karseaksi hitiksi. Oma keittiöni tuplaa työpisteenä ja harrastepisteenä ja on aina jonkinasteisessa kaaoksessa ompeluineen, koiranjuttuineen, toimistohommineen, taimilaatikoineen ym. 

Tykkään myös pitää keskeneräiset pikkuhommat esillä, jotta ne muistaa ja hoitaa ja seuraavan päivän tavarat valmiissa pinossa, jotta aamupöhnässä en unohtaisi asioita.

Onneksi on seinä välissä siistin rentoutumispuolen ja aktiivisen touhuamispuolen välissä :) 

Vierailija
1308/3976 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvinkeitin ja leivänpaahdin ovat poikkeuksetta kamalan näköisiä. Lisäksi inhoan näkyvillä kiemurtelevia sähköjohtoja. Avokeittiössä näitä inhotuksia joutuisi katselemaan joka päivä, aina kun on kotona. Katselen mieluummin kauniita kaapinovia, pöytätasoja, valaisimia ja muita sellaisia asioita, jotka ihan oikeasti ovat kyllin kauniita tuottaakseen minulle silkkaa visuaalista mielihyvää. Siksi aamiaiskaappi.

Avokeittiön voi suunnitella siten, että niin kaappitilaa kuin tasotilaakin on riittävästi. Tarvitaan vain hieman tavallista enemmän tilaa keittiölle, niin sinne saa myös pyykkikoneen piilotettua kauniiden kaapinovien taakse. Kun ne ovet ovat riittävän laadukkaat ja silmää miellyttävät, ne sulautuvat osaksi olohuonetta, jolloin niiden hieman suurempi määrä ei haittaa ollenkaan.

Itselläni on johdot piilotettuina, vedettyinä mm. tasossa olevien reikien läpi tai johtokaukaloissa ja kodinkoneet samaa sarjaa kaikki jääkaappia ja tiskikonetta myöten. Yksiöön on vaikeaa saada taiottua "hieman tavallista enemmän tilaa", ja integroidut ratkaisut mutkistavat kodinkoneiden vaihtoa kun niistä aika jättää. Mielestäni pyykkikoneen paikka on kylpyhuoneessa, jossa kuivauskin hoidetaan ja jossa on vesieristeet kunnossa. Ennen minulla oli tiskikonekin kylppärissä, kun ei keittiöön mahtunut :D 

Ehkä sitten olen erikoinen, kun oikeasti pidän sähkölaitteista keittiön sisustuselementteinä. Olen ehkä vähän nörtti ja tekninen tyyppi muutenkin.

Vierailija
1309/3976 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goottien ja rokkareiden kodit on aina toistensa kopioita, joilla luulevat erottuvansa "massasta". Joka ikisellä on sit ne feikkibarokkituolit ornamenttisametti/satiinikankaineen, lilaa ja purppuraa tehosteseinää, ja Victoria Frances -juliste kehystettynä. Much original, doin me a fascinate.

Vierailija
1310/3976 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen juliste jossa oli kuva isopäisestä, ylisuurisilmäisestä lapsesta jonka toisesta silmästä valui iso kyynel.

Olikohan siinä kuvassa tyttö, poika vai joku sukupuoleton?

Tämän hirviöjulisteen lisäksi seinällä oli Espanjan-matkalta tuotu juliste, missä nainen tanssi flamencoa tai härkätaistelija väisti härkää. Juliste oli kustomoitu painattamalla siihen omistajan nimi. Ai että mullakin oli sellainen, ja oli niin hieno.

Vierailija
1311/3976 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen juliste jossa oli kuva isopäisestä, ylisuurisilmäisestä lapsesta jonka toisesta silmästä valui iso kyynel.

Olikohan siinä kuvassa tyttö, poika vai joku sukupuoleton?

Tämän hirviöjulisteen lisäksi seinällä oli Espanjan-matkalta tuotu juliste, missä nainen tanssi flamencoa tai härkätaistelija väisti härkää. Juliste oli kustomoitu painattamalla siihen omistajan nimi. Ai että mullakin oli sellainen, ja oli niin hieno.

Lisäksi oli niitä söpöjä Rakkautta on -julisteita sekä yliherttaisia kuvia niityllä vaeltavasta isopäisestä ja pitkähameisesta tytöstä, jolla oli päässään bonetti.

Vierailija
1312/3976 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on johdot piilotettuina, vedettyinä mm. tasossa olevien reikien läpi tai johtokaukaloissa ja kodinkoneet samaa sarjaa kaikki jääkaappia ja tiskikonetta myöten. Yksiöön on vaikeaa saada taiottua "hieman tavallista enemmän tilaa", ja integroidut ratkaisut mutkistavat kodinkoneiden vaihtoa kun niistä aika jättää. Mielestäni pyykkikoneen paikka on kylpyhuoneessa, jossa kuivauskin hoidetaan ja jossa on vesieristeet kunnossa. Ennen minulla oli tiskikonekin kylppärissä, kun ei keittiöön mahtunut :D 

Ehkä sitten olen erikoinen, kun oikeasti pidän sähkölaitteista keittiön sisustuselementteinä. Olen ehkä vähän nörtti ja tekninen tyyppi muutenkin.

Kiva kun tykkäät keittiöstäsi. Itse en voi sietää näkyviin jätettyjä kodinkoneita pienessä tilassa. Olen asunut myös suuressa teollisuushallimaisessa ratkaisussa, johon rosterikoneet sopivat hienosti ja jätin ne siellä esille, mutta seuraava kohde tulee olemaan pienehkö kerrostaloasunto. Minun mielestäni jokainen katseenvangitsija, esim. kone, tarvitsee paljon visuaalisesti rauhallista tilaa ympärilleen, jotta sen ulkonäöstä voi aidosti nauttia. Tuossa isossa tilassa asuessani minulla oli myös ihan peruslaatuiset (simppelit rosteriset) kahvinkeitin ja leivänpaahdin tason päällä, koska se taso oli niin pitkä, että se oli koneista huolimatta enimmäkseen tyhjänä.

Ja tuosta viestistäsi pääsinkin toiseen inhokkiasiaani: pyykkikone kylppärissä. Ei ikinä enää minun kotiini tätä. Haluan, että kylppärissä on rentouttava, kylpylämäinen tunnelma eikä mitään ylimääräisiä vimpaimia ja härpäkkeitä. :D Joko laitan uudessa kodissa pyykkikoneen erilliseen pieneen kodinhoitohuonekoppiin (epätodennäköistä että löytyisi asunto, jossa tämän voi toteuttaa), tai sitten keittiön alakaappiin oven taakse. Myös wc-pönttö tulee erilliseen tilaansa, ei kylppäriin. Näin kylpyhuoneeseen jää vain rauhoittavia ja rentouttavia toimintoja, suihku/kylpy ja tilava kauneudenhoitopiste.

On totta että tällaiset "luksus"-ratkaisut vaativat hieman enemmän tilaa kuin normaaliratkaisut, mutta ne ovat mielestäni kuitenkin sen arvoisia. 

Vierailija
1313/3976 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liesituulettimet ja keittiön yläkaapit. Äärimmäisen suosittuja, minun mielestäni yök.

Vierailija
1314/3976 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ristipistotyöt, mitkä on kehystetty ja ripustettu seinälle. Ruusuja ja se iänikuinen Tuhkimo ruokkimassa kyyhkysiä.

Ristipistotyöt myös niissä pyöreissä sohvatyynyissä, minkä keskellä oli kuvattuna ruusu ja ympärillä oli rypytettyä satiinia.

Ristipistotyöt ovat sentään oikeita käsitöitä. Paljon laadukkaampia kuin nykyiset pilipalihallista saatavat julisteet, joita kaikilla tuntuu olevan.

Nyt ei puhuttukaan laadukkuudesta, vaan karseista sisustuselementeistä.

Ristipistotyöt eivät muuten vaadi mitään erityistä taitoa.

Tuohan ei pidä paikkaansa. Kaikissa teksteilleissä, myös ristipistotöissä tarvitaan tyylitajua ja hyvää värisilmää. Ristipistotyöt voit olla taideteoksia. Ja harvalla löytyy niiden tekemiseen taitoa ja osaamista.

No joo. Yleensä siitä tyylitajusta tai värisilmästä ei ole häivääkään niillä, jotka ostavat valmiita räikeitä ristipistopakkauksia.

Se aiemmin mainitsemani Tuhkimo ruokkii kyyhkyjä -ristipistotyö on malliesimerkki mauttomasta aiheesta ja räikeistä väreistä. Uskomatonta, miten joku voi sellaisen ripustaa seinälleen.

Teillä on käsitteet sekaisin.  Se tuhkimojuttu ei ole ristipistotyö, vaan kanavatyö.  

Ristipistotöitä edustaa lähinnä ne mummolanaikaiset sohvatyynyt.  

Nämä tehdään siis eri tekniikoilla.  Ristipistotöitä tekee nykyään aika harva, sen sijaan kanavatöitä on taas alettu harrastaa ja arvostaa.  Niihin soisi vaan enemmän niitä kotimaisia aiheita.  Ne pohjakuviot kun taitaa tulla jostain Keski-Euroopasta ja siellä on jos jotakin tuulimyllyä ja espanjalaista maisemaa sun muuta.   Eihän niitä tietenkään voi pestä sen kummemmin kuin mitään muitakaan tauluja, mutta toki voi pitää puhtaana ja pölyttömänä ja huolehtia siitä, ettei aurinko pääse haalistamaan värejä.  Joihinkin sisustuksiin ne nimittäin kyllä sopii ja ollaanhan me ihmisetkin erilaisia.   

Kanavatöiden tekniikka taitaa olla ristipistotöitäkin simppelimpää. No, mikäs siinä.

Kyse on kai lähinnä ollut tässä keskustelussa siitä, miten mauttomia ja räikeitä nuo työt ovat. Katsokaapa nyt malleja vaikka täältä: http://www.lankatalo.net/product_catalog.php?c=184.

Vierailija
1315/3976 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni on maininnut valkoisen sisustuksen inhokiksi. Millaiset kodit teillä on?

Minusta valkoinen on raikasta ja ei hypi silmille. En ole tietoisesti sisustanut valkoisella mutta ajan saatossa huonekaluja uusiessa suurin osa on hankittu valkoisena. Toki minulla on aina ollut paljon viherkasveja ja milloin minkäkin värisiä mattoja ja tyynyjä yms. Ja tehostevärisiä seiniäkin löytyy. Ja lattia on tummanharmaa. Mutta siis millaisissa kodeissa te asutte, minusta useimpien tuntemieni ihmisten kodit ovat hyvin vaalea sävyisiä.

Niin, muakin kiinnostais! Valkoinen, musta, harmaa ja kirsikka on tuomittu täällä. Millaisia koteja teillä oikein on?

Mulla on seinät valkoiset ja lattia harmaa muovimatto, ikkunan karmit harmaat ja ne on ne mihin en itse voi vaikuttaa. Pöydät on vaalean puun väriset, samoin kirjahyllyt ja keittiön tuolit. Nojatuoli on vaaleanruskea kangasnojatuoli, rahi on isän tekemä ja Marimekon Kivet kuosilla päällystetty.

Lattialla värikkäitä räsymattoja ja itse virkattuja pyöreitä mattoja. Verhot vihreät, itse ommellut. Sohvapöydän pöytäliina on valkoinen itse virkattu ja ruokapöydällä on pinkki kaitaliina ja palmuvehka. Viherkasveja löytyy ikkunalaudalta (aloe veroja useampi, jukkapalmu, peikonlehti ja rahapuu koska ne on ainoat jotka pysyy mulla hengissä).

Seinillä ei ole mittään muuta kuin kello. Suurin sisustuselementti on 5 kirjahyllyä sijoiteltuna sinne mihin ne järkevästi mahtuu ja niissä on kirjat nätisti järjestyksessä. Kaikki huonekalut paitsi rahi on ostettu kirpputorilta.

Kotisi vaikuttaa kivalta.  Minäkin tykkään räsymatoista ja verhojesi vihreä väri miellyttää.   Olen yrittänyt saada makuuhuoneeseeni vihreän tunnelman, mutta sopivanväristä päiväpeittoa on ihan mahdoton löytää.  Jotain harmaanvihertävää löytyy ja sameanvihreätä, mutta minä pidän sellaisesta puhtaasta koivunlehden väristä.  Elän toivossa.  Kirjahyllyillesi kymmenen pistettä!  

Meidän "omituisuutemme" on vanhat kipsitaulut.  Juu, juuri ne, missä on vanhoja linnoja ja kauriita ja joutsenia jne.  Niitä on pyöreitä ja kulmikkaita.  Kirppareilta ja rompetoreilta aina joskus löytyy, mutta ihan huonokuntoisia ei kelpuuteta.  Kirpparilta löysin aivan ihanan pyöreän hyväkuntoisen kipsitaulun, joka kuvaa joutsenia virrassa, kaunis kuin mikä.  Takana lukee "Rakkaalle Aunelleni" ja vuosiluku 1945.  Aune lienee kuollut ja perikunta pistänyt myyntiin, muutamalla eurolla.  Nyt se elää meidän sänkymme yläpuolella uutta elämää.  Ja tiedän: hulluja on monenlaisia.

Vierailija
1316/3976 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mattojen asettaminen päällekkäin ja limittäin esim. Olohuoneeseen koska se on "korkealaatuista sisustamista". Sehän on epäkäytännöllistä! Miten sohva pöytä kuuluisi pysyä paikallaan kun on kasattu mattoja vinksin vonksin kerroksittain. Älytöntä.

Ja montako kertaa tulet olemaan naamallasi, kun kompastut näihin mattokasoihin? Miksi tehdä kodista epäkäytännöllinen onnettomuuspesä?

Vierailija
1317/3976 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaikkien runotyttöjen ja elämäntapaintiaanien rakastama tuunaus. Sydän itkee verta, kun näkee näitä piloille tärveltyjä kauniita kalusteita. Juu ja tähän sanotte, että olivat korjauskunnossa. Ammattinsa osaavan entisöijän jäljiltä olisivat nekin kalusteet saaneet uuden elämän, toisin kuin nyt emännän lempiväreillä kaatopaikkakelpoisiksi itse sudittuina.

Vierailija
1318/3976 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoista valkoisen perään.

Vierailija
1319/3976 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju kiteytettynä: av-mamman mielestä kaikki sellainen on ihan karseeta ja wt, jota ei ole itsellä. Omat perseestä revityt sisustusideat taas on maailman parasta ja tyylikkäintä.[/quote]

Mikä tuossa on vaikea ymmärtää? Jos minun mielestäni esim. Tuplakupla-lamppu on ruma niin sitä et minun kodistani löydä. Sen sijaan sieltä löytyy tavaroita joista pidän, ehkä jonkun mielestä rumia mutta siitähän minun ei tarvitse välittää. Ja kyllä tässä ketjussa moni on arvostellut sellaistakin mitä ei ikikuunaan enää ottaisi kotiinsa tai pitäisi hienona.

Vierailija
1320/3976 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liesituulettimet ja keittiön yläkaapit. Äärimmäisen suosittuja, minun mielestäni yök.

Heh. Mulle keittiö, jossa ei ole liesituuletinta eikä yläkaappeja, on juhannuskokossa poltettavan arvoinen. Sun kielellä ilmaistuna varmaankin ”yök”. :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän