Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?

Vierailija
04.03.2019 |

Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.

Kommentit (3976)

1341/3976 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalin näkemäni esine oli pahkasta kaiverrettu punaisella sametilla sisustettu baarikaappi, joka oli kiinnitetty johonkin kelokänkkyrään, jonka yläoksalla istui täytetty huuhkaja. Ja muistaakseni tekeleeseen oli ympätty myös messinkiraaminen seinäkello.

Muistan tuon vekottimen lähes 50 vuoden takaa ja vieläkin puistattaa.

Looks like we have a winner! :D

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
1342/3976 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallihökötykset,mustalla nahalla.Huonekaluiksi kutsuvat moderni tyylisuunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/3976 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultaisella 90-luvulla kamalinta oli ne vuokrakämpät, joissa oli muovimattolattia, halvimmat Sotkan kalusteet, karsea vaalea yksivärinen tapetti (miksei voi vain maalata seinää tyylikkäästi jos on kuitenkin yksivärinen??), viuhka ja joku pieni halpa taulunrääpäle keskellä seinää ja kummallisella korkeudella, ei kunnon kirjahyllyä koska kukaan taloudessa ei ilmeisesti osaa lukea ja vitriini täynnä aarteiden aarteita eli Mariskooleja ja posliinisia koriste-esineitä. Näitä näkee paljon vieläkin, koska tyylitaju tai sen puute on ilmeisesti peritytyvää.

Nykyään ärsyttää kalkkimaalilla maalatut huonekalut ja sisustustarrat. En enää ikinä halua nähdä yhtään "live, live, laugh" -tekstiä missään.

Vierailija
1344/3976 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitit varmaankin Marcel Breuerin vuonna 1925 suunnittelemaa Wassily-funkkisnojatuolia, tällaista:

https://www.bukowskis.com/fi/lots/889879-marcel-breuer-nojatuoli-wassil…

Vierailija
1345/3976 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen sisustus

Parempi tämä kuin kylmä ja kova mustavalkoinen.

Vierailija
1346/3976 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Miksi jemmata kahvinkeitin ja leivänpaahdin erilliseen komeroon? Miksi ne eivät voisi olla keittiön tasoilla ihan normaalisti?

Tuollainen kaappeihin jemmaaminen vie sitä muuta kaappitilaa pois, josta aina keittiössä on huutava pula. Mieluummin käytän sen kaappitilan muuhun.

En tajua aamiaiskaapin ideaa minäkään.

Kahvinkeitin ja leivänpaahdin ovat poikkeuksetta kamalan näköisiä. Lisäksi inhoan näkyvillä kiemurtelevia sähköjohtoja. Avokeittiössä näitä inhotuksia joutuisi katselemaan joka päivä, aina kun on kotona. Katselen mieluummin kauniita kaapinovia, pöytätasoja, valaisimia ja muita sellaisia asioita, jotka ihan oikeasti ovat kyllin kauniita tuottaakseen minulle silkkaa visuaalista mielihyvää. Siksi aamiaiskaappi.

Avokeittiön voi suunnitella siten, että niin kaappitilaa kuin tasotilaakin on riittävästi. Tarvitaan vain hieman tavallista enemmän tilaa keittiölle, niin sinne saa myös pyykkikoneen piilotettua kauniiden kaapinovien taakse. Kun ne ovet ovat riittävän laadukkaat ja silmää miellyttävät, ne sulautuvat osaksi olohuonetta, jolloin niiden hieman suurempi määrä ei haittaa ollenkaan.

Itselläni on johdot piilotettuina, vedettyinä mm. tasossa olevien reikien läpi tai johtokaukaloissa ja kodinkoneet samaa sarjaa kaikki jääkaappia ja tiskikonetta myöten. Yksiöön on vaikeaa saada taiottua "hieman tavallista enemmän tilaa", ja integroidut ratkaisut mutkistavat kodinkoneiden vaihtoa kun niistä aika jättää. Mielestäni pyykkikoneen paikka on kylpyhuoneessa, jossa kuivauskin hoidetaan ja jossa on vesieristeet kunnossa. Ennen minulla oli tiskikonekin kylppärissä, kun ei keittiöön mahtunut :D 

Ehkä sitten olen erikoinen, kun oikeasti pidän sähkölaitteista keittiön sisustuselementteinä. Olen ehkä vähän nörtti ja tekninen tyyppi muutenkin.

Kiva kun tykkäät keittiöstäsi. Itse en voi sietää näkyviin jätettyjä kodinkoneita pienessä tilassa. Olen asunut myös suuressa teollisuushallimaisessa ratkaisussa, johon rosterikoneet sopivat hienosti ja jätin ne siellä esille, mutta seuraava kohde tulee olemaan pienehkö kerrostaloasunto. Minun mielestäni jokainen katseenvangitsija, esim. kone, tarvitsee paljon visuaalisesti rauhallista tilaa ympärilleen, jotta sen ulkonäöstä voi aidosti nauttia. Tuossa isossa tilassa asuessani minulla oli myös ihan peruslaatuiset (simppelit rosteriset) kahvinkeitin ja leivänpaahdin tason päällä, koska se taso oli niin pitkä, että se oli koneista huolimatta enimmäkseen tyhjänä.

Ja tuosta viestistäsi pääsinkin toiseen inhokkiasiaani: pyykkikone kylppärissä. Ei ikinä enää minun kotiini tätä. Haluan, että kylppärissä on rentouttava, kylpylämäinen tunnelma eikä mitään ylimääräisiä vimpaimia ja härpäkkeitä. :D Joko laitan uudessa kodissa pyykkikoneen erilliseen pieneen kodinhoitohuonekoppiin (epätodennäköistä että löytyisi asunto, jossa tämän voi toteuttaa), tai sitten keittiön alakaappiin oven taakse. Myös wc-pönttö tulee erilliseen tilaansa, ei kylppäriin. Näin kylpyhuoneeseen jää vain rauhoittavia ja rentouttavia toimintoja, suihku/kylpy ja tilava kauneudenhoitopiste.

On totta että tällaiset "luksus"-ratkaisut vaativat hieman enemmän tilaa kuin normaaliratkaisut, mutta ne ovat mielestäni kuitenkin sen arvoisia. 

Pienehkö kerrostaloasunto erillisellä wc:llä? Onnea etsintään!

Sanoin, että wc tulee erilliseen tilaan. Tästä nokkelimmat ehkä osasivat päätellä, että aion tehdä täysremontin jossa rakennan sen erillisen vessan asuntoon, jossa sitä todennäköisimmin ei valmiiksi ole.

Vierailija
1347/3976 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mattojen asettaminen päällekkäin ja limittäin esim. Olohuoneeseen koska se on "korkealaatuista sisustamista". Sehän on epäkäytännöllistä! Miten sohva pöytä kuuluisi pysyä paikallaan kun on kasattu mattoja vinksin vonksin kerroksittain. Älytöntä.

Minulla itselläni on makkarissa matto niin, että se on vain osittain sänhyn alla yhdestä kulmasta ja vessassa on muutama matto limittäin. Mutta siis olohuoneessa? Saisinko kuvia?

On varmaan mainittu jo useampaan kertaan, mutta itse en tykkää kliinisestä valkoisesta sisustuksesta. 

Vierailija
1348/3976 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liesituulettimet ja keittiön yläkaapit. Äärimmäisen suosittuja, minun mielestäni yök.

Heh. Mulle keittiö, jossa ei ole liesituuletinta eikä yläkaappeja, on juhannuskokossa poltettavan arvoinen. Sun kielellä ilmaistuna varmaankin ”yök”. :-)

Niin varmasti. Mutta vain toinen näistä kahdesta vaihtoehdosta on otsikon mukaisesti valtaisa hitti kansan keskuudessa.

Ihan puhtaasta uteliaisuudesta: kumpi noista on se hitti?

Yläkaapit + liesituuletin -yhdistelmä on valtaisan suosittu.

Mun mielestä taas kodin peruskamaa, samalla lailla ku wc-pytty ja lavuaari. Eivät lainkaan siis tähän ketjuun kuuluvia ”karseita sisustusjuttuja”.

Olen eri mieltä. Wc-pönttö on pakko olla jotta pystyy hoitamaan asiansa, mutta keittiön yläkaapit eivät ole millään tavalla välttämättömyys. Se on siis "juttu", eli sisustusvalinta. Moni kyllä tekee tämän "valinnan" automaattisesti ja sen enempää miettimättä, eikä tajua että voisi valita toisinkin, mutta valinta se silti on.

Vierailija
1349/3976 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liesituulettimet ja keittiön yläkaapit. Äärimmäisen suosittuja, minun mielestäni yök.

Heh. Mulle keittiö, jossa ei ole liesituuletinta eikä yläkaappeja, on juhannuskokossa poltettavan arvoinen. Sun kielellä ilmaistuna varmaankin ”yök”. :-)

Niin varmasti. Mutta vain toinen näistä kahdesta vaihtoehdosta on otsikon mukaisesti valtaisa hitti kansan keskuudessa.

Mun mielestä taas kodin peruskamaa, samalla lailla ku wc-pytty ja lavuaari. Eivät lainkaan siis tähän ketjuun kuuluvia ”karseita sisustusjuttuja”.

Olen eri mieltä. Wc-pönttö on pakko olla jotta pystyy hoitamaan asiansa, mutta keittiön yläkaapit eivät ole millään tavalla välttämättömyys. Se on siis "juttu", eli sisustusvalinta. Moni kyllä tekee tämän "valinnan" automaattisesti ja sen enempää miettimättä, eikä tajua että voisi valita toisinkin, mutta valinta se silti on.

En kirjoittanutkaan, että yläkaapit ois välttämättömyys. Ne on silkkaa peruskamaa, yleensä olemassa, joskus taas ei. Mun(kaan) kohdalla yläkaapit ei oo valinta, tää on simppeli vuokrakämppä.

Me voidaan olla keskenämme eri mieltä, ei siinä kato mitään eikä ketään :)

Vierailija
1350/3976 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joka on trendikästä tai subtrendikästä.

Juuri nyt rottinkituolit, tähtityynyt, teak-senkki, Tapiovaaran tuolit, valkoinen paimentolaismatto, jossa mustia ristikoita, retrosomisteet, itse kunnostetut maalaisromanttiset kalusteet, string-kirjahylly.Kaikilta hipstereiltä ja wannabee hipstereiltä varmaan löytyy noi.Yäk

Vierailija
1351/3976 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artekin pöytä ja tuolit löytyy, tsek .Ostin ne käytettyinä.Muut huonekalut, matot , verhot ja lamput on perittyjä tai nettikirppiksiltä ostettuja. Olkkarissa mustat tapetit ja makkarissa keltaiset. Ja olkkarissa vihreä matto. Ei ole trendikäs, hipsteri tai instakamaa, mutta mun oma 👍😃

Vierailija
1352/3976 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Poronkarvasta ja puusta kasatut peikkopatsaat. Lienevät jtn 70-lukua?

- Kuivatut hedelmäviipaleet. Yök, kuin jotain ruuantähteitä.

- Ympäripyöreät englanninkieliset mietelauseet esimerkiksi tarrojen tai kylttien muodossa.

- Kukkakuosiset, oksennuksensävyiset sohvat ja nojatuolit.

Vierailija
1353/3976 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki on ehdointahdoin vähentää säilytystilaa poistamalla yläkaapit?

Vierailija
1354/3976 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki on ehdointahdoin vähentää säilytystilaa poistamalla yläkaapit?

En ole keltä kysyit, mutta meillä syy oli matala huonekorkeus. Avarampaa ilman. Nyt on paikalleen rakennettu tilava ruokakomero, saarekkeen vetolaatikot ja työtason vetolaatikot joihin mahtuu kaikki tarvittava rompe enemmän kuin hyvin.

Vierailija
1355/3976 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jemmata kahvinkeitin ja leivänpaahdin erilliseen komeroon? Miksi ne eivät voisi olla keittiön tasoilla ihan normaalisti?

Tuollainen kaappeihin jemmaaminen vie sitä muuta kaappitilaa pois, josta aina keittiössä on huutava pula. Mieluummin käytän sen kaappitilan muuhun.

Kaappitilasta on puutetta vain hamstraajilla. Meillä on tasan neljä yläkaappia, kaksi alakaappia (ilman hyllyjä) ja kolme laatikkoa, ja osa hyllyistä on silti tyhjinä...

Montako vaatekaappia teillä on?

Yksi hyllyllinen ja yksi jossa kaksi tankoa päällekkäin. Eteisessä avonaulakko takeille. Taloudessa kaksi henkeä. Kuinka niin?

Vierailija
1356/3976 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitit varmaankin Marcel Breuerin vuonna 1925 suunnittelemaa Wassily-funkkisnojatuolia, tällaista:

https://www.bukowskis.com/fi/lots/889879-marcel-breuer-nojatuoli-wassil…

Tämä on hieno, Barcelonaa karsastan.

Vierailija
1357/3976 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasohvat ja -nojatuolit ja laavalamput menee jotenkin siihen samaan. Kaikki hilavitkuttimet, joita kansa rakastaa hetken ja kohta niitä on kaatopaikka täynnä.

Vierailija
1358/3976 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvinkeitin ja leivänpaahdin ovat poikkeuksetta kamalan näköisiä. Lisäksi inhoan näkyvillä kiemurtelevia sähköjohtoja. Avokeittiössä näitä inhotuksia joutuisi katselemaan joka päivä, aina kun on kotona. Katselen mieluummin kauniita kaapinovia, pöytätasoja, valaisimia ja muita sellaisia asioita, jotka ihan oikeasti ovat kyllin kauniita tuottaakseen minulle silkkaa visuaalista mielihyvää. Siksi aamiaiskaappi.

Avokeittiön voi suunnitella siten, että niin kaappitilaa kuin tasotilaakin on riittävästi. Tarvitaan vain hieman tavallista enemmän tilaa keittiölle, niin sinne saa myös pyykkikoneen piilotettua kauniiden kaapinovien taakse. Kun ne ovet ovat riittävän laadukkaat ja silmää miellyttävät, ne sulautuvat osaksi olohuonetta, jolloin niiden hieman suurempi määrä ei haittaa ollenkaan.

Itselläni on johdot piilotettuina, vedettyinä mm. tasossa olevien reikien läpi tai johtokaukaloissa ja kodinkoneet samaa sarjaa kaikki jääkaappia ja tiskikonetta myöten. Yksiöön on vaikeaa saada taiottua "hieman tavallista enemmän tilaa", ja integroidut ratkaisut mutkistavat kodinkoneiden vaihtoa kun niistä aika jättää. Mielestäni pyykkikoneen paikka on kylpyhuoneessa, jossa kuivauskin hoidetaan ja jossa on vesieristeet kunnossa. Ennen minulla oli tiskikonekin kylppärissä, kun ei keittiöön mahtunut :D 

Ehkä sitten olen erikoinen, kun oikeasti pidän sähkölaitteista keittiön sisustuselementteinä. Olen ehkä vähän nörtti ja tekninen tyyppi muutenkin.

Kiva kun tykkäät keittiöstäsi. Itse en voi sietää näkyviin jätettyjä kodinkoneita pienessä tilassa. Olen asunut myös suuressa teollisuushallimaisessa ratkaisussa, johon rosterikoneet sopivat hienosti ja jätin ne siellä esille, mutta seuraava kohde tulee olemaan pienehkö kerrostaloasunto. Minun mielestäni jokainen katseenvangitsija, esim. kone, tarvitsee paljon visuaalisesti rauhallista tilaa ympärilleen, jotta sen ulkonäöstä voi aidosti nauttia. Tuossa isossa tilassa asuessani minulla oli myös ihan peruslaatuiset (simppelit rosteriset) kahvinkeitin ja leivänpaahdin tason päällä, koska se taso oli niin pitkä, että se oli koneista huolimatta enimmäkseen tyhjänä.

Ja tuosta viestistäsi pääsinkin toiseen inhokkiasiaani: pyykkikone kylppärissä. Ei ikinä enää minun kotiini tätä. Haluan, että kylppärissä on rentouttava, kylpylämäinen tunnelma eikä mitään ylimääräisiä vimpaimia ja härpäkkeitä. :D Joko laitan uudessa kodissa pyykkikoneen erilliseen pieneen kodinhoitohuonekoppiin (epätodennäköistä että löytyisi asunto, jossa tämän voi toteuttaa), tai sitten keittiön alakaappiin oven taakse. Myös wc-pönttö tulee erilliseen tilaansa, ei kylppäriin. Näin kylpyhuoneeseen jää vain rauhoittavia ja rentouttavia toimintoja, suihku/kylpy ja tilava kauneudenhoitopiste.

On totta että tällaiset "luksus"-ratkaisut vaativat hieman enemmän tilaa kuin normaaliratkaisut, mutta ne ovat mielestäni kuitenkin sen arvoisia. 

Pienehkö kerrostaloasunto erillisellä wc:llä? Onnea etsintään!

Sanoin, että wc tulee erilliseen tilaan. Tästä nokkelimmat ehkä osasivat päätellä, että aion tehdä täysremontin jossa rakennan sen erillisen vessan asuntoon, jossa sitä todennäköisimmin ei valmiiksi ole.

Et sinä niin vain rakenna vessaa kerrostaloasuntoon, siihen tarvitaan ensin lupa taloyhtiöltä.

Vierailija
1359/3976 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ihmiset raahaa koteihinsa valkoisia sohvia?  Kymmenisen vuotta sitten ne tuntui olevan nuoren perheen ykkös- ja must -valinta.  Vieläkö ne on valkoisia?

Ja tunnetteko tyypin: kaikki on typerää, mikään ei kiinnosta.  Kodissa ei ole mitään, mikä millään tavalla kertoisi ihmisestä itsestään.  Koska mikään ei ole tarpeellista.  Minkään ei tarvitse näyttää viihtyisältä, koska hänen viihtymisensä perustuu ei-olemiseen.  En osaa tätä tarkemmin selittää, mutta tunnen yhden oikein tyypillisen ja pari "lähisukulaista."  Tällainen tyyppi vihaa erityisesti joulua, pääsiäistä, vappua ja siis sellaista, että kodissa olisi mitään niihin viittaavaa.  Hän ahdistuu jo kahvilassa, jos siellä on joulukuusi tai jouluvalot.  Tyyppi on nuorehko nainen ja elää yksin tai kaksin miehen kanssa, joka ei myöskään välitä mistään tai ei uskalla välittää.   Vain tämän ajan ilmiö.  

Vierailija
1360/3976 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oviverhot. Ne sellaiset helminauhahärpäkkeet mitä laitettiin oviaukkoihin. Näitä oli meillä joka huoneessa kun äiti hurahti niihin joskus, oisko ollut 90-luvulla.