Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?

Vierailija
04.03.2019 |

Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.

Kommentit (3976)

Vierailija
781/3976 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jiis mit kielioppi jeesuksii tääl hyörii..

Vierailija
782/3976 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva nähdä kuvia minkälainen on "oikeanlainen koti". Eli ei valkoista, mustaa, harmaata, lokkeja, viinipulloja, tekstejä, sitruunapuristimia, harmaita laminaatteja, tähtiä, tekstejä, korkeakiiltoa, jne jne.

Ei tässä ketjussa ole tarkoituksena keskustella siitä mikä on oikeanlainen koti, vaan ihmiset voivat kertoa omista inhokeistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/3976 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki heinäseiväsrakennelmat ja kuormalavakehitelmät

Vierailija
784/3976 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva nähdä kuvia minkälainen on "oikeanlainen koti". Eli ei valkoista, mustaa, harmaata, lokkeja, viinipulloja, tekstejä, sitruunapuristimia, harmaita laminaatteja, tähtiä, tekstejä, korkeakiiltoa, jne jne.

Tervetuloa meille:)

Ei mitään harmaata, ei mustaa (revittiin nämä kaikki pois muuttoremontissa), ei yhtään maalarinvalkoista seinää, ei laminaattia, ei tekstejä eikä tähtiä, sitruunapuristinkin sähkökäyttöinen. Edellisessä talossa oli valkoiset korkeakiiltoiset keittiön ovet (ihan maailman parhaat!!), nyt rumat tummat mutta ei viitsitty vaihtaa kun oli vain 3v vanhat kuten talokin. Kai niitä sietää muutaman vuoden. 

Vierailija
785/3976 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin keittiö-ruokailu-olohuonetila. Hirveän meluisa, jos olen tällaisessa lapsiperheen kodissa kyläilemässä, pitäisi mukaan muistaa ottaa korvatulpat.

Samaan liittyy hukkaneliöiden välttäminen, koska mitään aula- tai käytävätilaa ei sallita, kaikki asunnon makuuhuoneet kiertävät tätä avointa meluisaa tilaa.

Sitten ihmiset suunnittelevat omakototaloa omien piirustustensa pohjalta, ja niistä tulee kaikista lopulta edellä kuvatun kaltaisia.

Vierailija
786/3976 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasiseinäiset saunat. Löylyn pitää olla hämärä ja pesämäinen jossa puiset seinät eikä kolkko kuutio hikoilevine lasiseinineen

Vierailija
787/3976 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasiseinäiset saunat. Löylyn pitää olla hämärä ja pesämäinen jossa puiset seinät eikä kolkko kuutio hikoilevine lasiseinineen

Olen samaa mieltä. Naapuri teki perusteellisen remontin ja muun muassa yhdisti vessan, pesuhuoneen ja saunan yhdeksi kokonaisuudeksi. Saunassa on kolmella puolella normaalit puuseinät, mutta koko etuseinä ovineen on harmaata lasia. Lauteilla istuessaan voi ihailla esteetöntä näkymää WC-pönttöön, pesukoneeseen ja pyykkikoriin.

Vierailija
788/3976 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Naapuri teki perusteellisen remontin ja muun muassa yhdisti vessan, pesuhuoneen ja saunan yhdeksi kokonaisuudeksi. Saunassa on kolmella puolella normaalit puuseinät, mutta koko etuseinä ovineen on harmaata lasia. Lauteilla istuessaan voi ihailla esteetöntä näkymää WC-pönttöön, pesukoneeseen ja pyykkikoriin.

Lasiset saunan ovet on kans tätä samaa sarjaa. Ovat joo ihan nätit, mutta saunoessa kaikkea muuta kuin tunnelmalliset. En halua saunoessani katsoa, kun muut hinkkaavat itseään suihkussa. Puuoven sai saunaan vain erikseen tilaamalla ja vaihtoehtojakin taisi olla vain yksi malli.

789/3976 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sisustushitti, joka tuli ja meni: batiikivärjätyt isot intianpuvillaiset kankaat, joita ripustettiin seinälle. Näitä oli paljon 90-luvun loppupuolella trendikkään  nuorekkaissa ja boheemeissa kaupunkilaiskodeissa.

Tähän yhdistettynä tietysti vielä batiikkinen pöytäliina ja tyynyt (tai sohva peitetty sellaisella batiikkikankaalla) sekä Che Guevara -juliste seinällä! Sitten vielä joku viinipullo kynttilänjalaksi, niin oltiin tosi cool :D

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
790/3976 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokapöydän ympärille "kerätyt" erilaiset tuolit.

Vierailija
791/3976 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasakattojen tuojat, arkkitehdit, joiden mielestä tasakattotalot sopivat Suomeen ja ovat vieläpä heidän mukaan kauniita.

Vierailija
792/3976 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen edelleen sitä, miten kaikesta saadaan kauhea ongelma. Minun taloni on uudistuotantoa enkä pystynyt vaikuttamaan mihinkään tähän liittyvään. Kun edellinen kerrostaloasunto oli minun toiveideni mukaan rempattu, täällä ei ole yhtäkään henkilökohtaista toivetta. Värimaailma on tumma, mistä pidän erittäin paljon. Saunassa on lasiovi, joka on tyylikkään näköinen. En minä ymmärrä, miksi pesukoneen näkeminen pilaa saunailun. Asun yksin, joten ei minun tarvitse katsella ketään suihkussakaan tai pskaa vääntämässä. Lauteet saisivat olla leveämmät, mutta näillä mennään.

Mitkäköhän ovat minun inhokkejani? No se ikuinen valkoinen, valkoinen ja valkoinen. Kopiointi. En käsitä, miksi kaikilla pitää olla samanalaiset matot, pöydät... No siis ihan kaikki. Pidän nykyaikaisuudesta, mutta vihaan massapskaa, joka aiheuttaa myötähäpeää.

Vierailija
793/3976 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean Flådis-kori ja sinne joku ihq muodikas viherkasvi tapettavaksi. Juhannuskokkoja odotellessa...

Vierailija
794/3976 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen edelleen sitä, miten kaikesta saadaan kauhea ongelma. Minun taloni on uudistuotantoa enkä pystynyt vaikuttamaan mihinkään tähän liittyvään. Kun edellinen kerrostaloasunto oli minun toiveideni mukaan rempattu, täällä ei ole yhtäkään henkilökohtaista toivetta. Värimaailma on tumma, mistä pidän erittäin paljon. Saunassa on lasiovi, joka on tyylikkään näköinen. En minä ymmärrä, miksi pesukoneen näkeminen pilaa saunailun. Asun yksin, joten ei minun tarvitse katsella ketään suihkussakaan tai pskaa vääntämässä. Lauteet saisivat olla leveämmät, mutta näillä mennään.

Mitkäköhän ovat minun inhokkejani? No se ikuinen valkoinen, valkoinen ja valkoinen. Kopiointi. En käsitä, miksi kaikilla pitää olla samanalaiset matot, pöydät... No siis ihan kaikki. Pidän nykyaikaisuudesta, mutta vihaan massapskaa, joka aiheuttaa myötähäpeää.

Tähän ketjuun ei kuulu se, että sinä pidät sattumalta saamastasi värimaailmasta, saunan lasiovesta ja pesukoneesta ja vessanpöntöstä saunatunnelman luojana.

Vierailija
795/3976 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasiset saunan ovet on kans tätä samaa sarjaa. Ovat joo ihan nätit, mutta saunoessa kaikkea muuta kuin tunnelmalliset. En halua saunoessani katsoa, kun muut hinkkaavat itseään suihkussa. Puuoven sai saunaan vain erikseen tilaamalla ja vaihtoehtojakin taisi olla vain yksi malli.

Puusepällä voi teettää haluamansa oven. Ei ole niin kallista.

Vierailija
796/3976 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LOL

Älä muuta sano. Joku täällä näköjään työkseen pyörii päivät, lukee muiden postauksia ja etsii niistä kirjoitus- tai ko-virheitä... Ei taida olla kaikki muumit laaksossa tai elämä muuten tyhjää?

Vierailija
797/3976 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peesi ne lasiset saunaseinät. En mäkään halua katsoa muita suihkussa hinkkaamassa kun olen saunassa.

Vierailija
798/3976 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL

Älä muuta sano. Joku täällä näköjään työkseen pyörii päivät, lukee muiden postauksia ja etsii niistä kirjoitus- tai ko-virheitä... Ei taida olla kaikki muumit laaksossa tai elämä muuten tyhjää?

Pissiskieli pistää aika monen kohtalaisen hyvänkin kirjoittajan silmään. Ei täällä kukaan pyöri pelkästään kirjoituksia korjailemassa.

Vierailija
799/3976 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katiskainenkin321 kirjoitti:

Avoin keittiö-ruokailu-olohuonetila. Hirveän meluisa, jos olen tällaisessa lapsiperheen kodissa kyläilemässä, pitäisi mukaan muistaa ottaa korvatulpat.

Samaan liittyy hukkaneliöiden välttäminen, koska mitään aula- tai käytävätilaa ei sallita, kaikki asunnon makuuhuoneet kiertävät tätä avointa meluisaa tilaa.

Sitten ihmiset suunnittelevat omakototaloa omien piirustustensa pohjalta, ja niistä tulee kaikista lopulta edellä kuvatun kaltaisia.

Me olemme suunnitelleet 2 taloamme itse. Pakettitalot ei sopineet tontille ja niiden rakenteet ja huonejärjestykset oli niin typeriä kompromisseja ettei niitä ymmärtänyt Erkkikään:) Siispä teimme talot joissa oli tarpeeksi  makuuhuoneita (lasten erillään vanhempien makkarista) ja kaikille kunnon pesutilat/wc:t. Kummassakin talossa mm 3 vessaa. Koska rakastamme ruuanlaittoa ja isolla porukalla syömistä piti erityisesti keittiön olla täydellinen. 

162m2 385k€ talo myytiin 2 viikossa 15 vuotta sitten ja 250m2 talomme (yli 600k€) 3 kuukaudessa nyt syksyllä - tuo on todella lyhyt myyntiaika pk seudulla tällähetkellä. Mutta ilmeisesti käytännöllinen ja avoin pohjaratkaisu sopi muillekin:) 

Nyt ostimme valmiin 3v vanhan "pikkutalon" koska emme saaneet tonttia haluamaltamme alueelta ja kotona on enää 1 lapsista. Talopaketti johon rakennuttajat oli tehneet todella paljon muutoksia. Ilman niitä tämä olisi ollut jälleen kömpelö ja epäkäytännöllinen. Nyt ainoastaan khh on huonosti suunniteltu mutta sen kanssa pystyy elämään. 

800/3976 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketju on vähän vesittynyt, kun tänne on nyt aika moni tullut selostamaan, millaista heillä on kotona ja mistä tyylistä he pitävät ja mistä eivät pidä.

Olisi hyvä, jos kaikki sisäistäisivät aloituksen ja puhuttaisiin niistä trendikkäistä sisustushiteistä, jotka eivät sitten kuitenkaan ole kestäneet aikaa. Koska niitähän tässä haettiin.

Muutama tuli vielä mieleen, jota ei ole mainittu: 

-Pentikin porokynttilänjalat. Yhteen aikaan KAIKILLA oli näitä.

-Sitten kliseinen kasariklassikko, eli sellainen pyörivä enkelikello. Äidilläni on edelleen, ja se on oikeastaan aika suloinen! Lapsuudessani näitä oli joka kodissa. Oikean kokoisia kynttilöitä on tosi vaikea vaan enää löytää näihin...

-Tuulikellot. Yhteen aikaan trendi, taisi mennä sekin jo.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua