Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?
Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.
Kommentit (3976)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dc-fix
Dc-fixiä on käytetty oikein kun kukaan ei huomaa, että on fiksattu. Sitten taas sellaiset puukuviolla päällystetyt jääkaapit tai kalterikuosi vessanseinässä... Hirveää.
Lieneekö muoti menossa jo ohi, kun Prismassa oli rullien loppuunmyynti -50 %.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen edelleen sitä, miten kaikesta saadaan kauhea ongelma. Minun taloni on uudistuotantoa enkä pystynyt vaikuttamaan mihinkään tähän liittyvään. Kun edellinen kerrostaloasunto oli minun toiveideni mukaan rempattu, täällä ei ole yhtäkään henkilökohtaista toivetta. Värimaailma on tumma, mistä pidän erittäin paljon. Saunassa on lasiovi, joka on tyylikkään näköinen. En minä ymmärrä, miksi pesukoneen näkeminen pilaa saunailun. Asun yksin, joten ei minun tarvitse katsella ketään suihkussakaan tai pskaa vääntämässä. Lauteet saisivat olla leveämmät, mutta näillä mennään.
Mitkäköhän ovat minun inhokkejani? No se ikuinen valkoinen, valkoinen ja valkoinen. Kopiointi. En käsitä, miksi kaikilla pitää olla samanalaiset matot, pöydät... No siis ihan kaikki. Pidän nykyaikaisuudesta, mutta vihaan massapskaa, joka aiheuttaa myötähäpeää.
Samanlaiset siis.
Eikä tuo saunan lasiovi ole mikään "hitti" tai muotijuttu. Tiedän että aloituksessa ei pyydetty kertomaan omasta kodista, mutta kerroin nyt kuitenkin koska saunan lasiovi ei liity tähän hittijuttuun mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa hauskaa nähdä koti, jossa ei ole mitään tässä ketjussa mainituista asioista. :D
Toi laminaattilattioista valittaminen on vähän typerää. Olisiko muovimatto sitten nätimpi ja parempi? Niinpä, tuskin. Parketti tai puulattia on tietysti kaunis, mutta ei sovi kaikkien tarkoituksiin ja budjettiin. Vuokralla asuvillekin se laminaatti on varmaan kiva vaihtoehto verrattuna johonkin kulahtaneeseen ja värjäytyneeseen muovimattohirvitykseen.
Muovimatto on paljon parempi ainakin lapsiperheessä. Laminaattia on varottava koko ajan. Koko ajan kytättävä onko jossain vettä roiskunut. Lisäksi kolhuja tulee tosi helposti.
Siis laminaattiin kolhuja ja varottava koko ajan? Siis parkettihan se on pehmeää saatika muovimatto. Jos on huono laminaatti niin uskon ehkä mutta meillä ainakin erittäin kulutustakestävä ja saumat vesitiiviit joten ei mitään ongelmaa. Parketti olisi jo ihan kuralla verrattuna laminaattiin, eikä sekään mitään vettä kestä.
Parkettia voi hioa ja korjata. Parketin kovuus riippuu puulajista.
Niin kunnolla tyyliin kerran ja siitäkään ei ihan uutta vastaavaa hiomalla yleensä saa. Laminaatille ei tarvi tehdä mitään eikä se mene ajan saatossa pahan näköiseksi. Vaikka menisikin niin helppo vaihtaa kokonaan.
Niin, kertakäyttölattia, jätteeksi vaan.
Laminaatti laskee asunnon arvoa, on kaikkein paskin materiaali mitä voi olla.Asunnon arvoonhan se ei kyl vaikuta paskan vertaa.
Miten ei? Esim. kaksi samanlaista asuntoa, joissa toisessa on lankkulattia ja toisessa laminaatti, eikö muka näy hinnassa?
Ei, suhteessa asunnon arvoon, lattiamateriaalilla ei ole väliä. Ja kuka mistäkin tykkää T. Kiinteistövälittäjä
Olen eri mieltä. Jopa asunnon stailauksella voi olla selvää vaikutusta siitä saatavaan hintaan. Totta kai lattiamateriaalista tuleva fiilis vaikuttaa siihen, tuntuuko ostajasta siltä että asunto on pakko saada, vai jääkö hänelle hälläväliä-tason fiilis. Erityisesti nykyisessä markkinatilanteessa tällä voi olla suurikin merkitys.
Terveisin amatööri, joka on tehnyt useamman kerran isot voitot asuntokaupoilla (myyn aina asuntoni itse)
Tämä taas kertoo paljon ostajasta. Uskon kyllä että näin voi käydä, mutta itseä ei ainakaan fuulata stailauksella. Pitää osata katsoa asuntoa pinnan läpi koska ostan asunnon, en sisustusta.
Kertoo se ostajasta tai ei, ilmiö on todellinen. Muuten asuntojen stailauksia ei tehtäisi. Koska niitä tehdään, ko. toiminta on kannattavaa, ts. stailaus vaikuttaa tilastollisesti asunnon arvoon. Toisin sanoen on erittäin todennäköistä, että siihen vaikuttaa myös asunnon lattiamateriaali.
Asuntojen kosteusmittaus, ns "kuntotarkastuksiakin" tehdään vaikka ne ei pintapuolisesti tehtyinä kerro yhtään mitään. Joten tohon mä en vetois.
Sinä et nyt tajunnut pointtia.
On ihan sama, onko tehdyllä toimenpiteellä ns. todellista vaikutusta mihinkään, jos sen tekemällä saa asunnon myytyä nopeammin ja/tai korkeammalla hinnalla. Jos jälkimmäinen ehto täyttyy, toimenpide vaikuttaa asunnon arvoon. Ensin mainitulla asialla ei ole mitään merkitystä.
Karseita hittijuttuja sisustuksissa:
-Kokovalkoisuus ja tämä tietynlainen kliini blogisisustus muutamia vuosia sitten. Onneksi nykyisin ei ole enää muodissa.
-Isot rumat möhkösohvat, jotka on niin yleisiä että varmaan 7/10 kodissa moinen on. Liekö oikealta nimeltä se divaanisohva?
-Desenion tms julisteet seinissä.
Oikeastaan mua ei todellisuudessa ärsytä juuri mikään trendisisustus, mutta aina kun jonkun kotona on jotain omaperäistä tai esteettistä silmää hivelevää niin se on iiiiso plussa ja ilo minulle.
Mun on pakko kommentoida niitä sisustustikkaita... olen makkarissa ratkaissut puolipitoisten vaatteiden ongelman niillä tikkailla :’D en jaksa katsella vaatekasaa jossain tuolin reunalla, enkä laita niitä kaappiin puhtaiden vaatteiden joukkoon. Mutta hyvin menee jotku farkut ja pari paitaa siinä tikkailla! Sitä tosin en älyä, että ne tikkaat tönöttää koristeena jonkun olohuoneessa vailla mitään käyttötarkoitusta. Omassa tapauksessani selitän koristetikkaiden olemassaolon sillä, että niitä käytetään johonkin :D voihan ne silti olla kamalat, mutta ainakin käytännölliset!
Mikä oikeutus teillä on arvostella kenenkäään sisustusta? Antaas tulla selvitystä tästä! Jos ei ole, voitte tietenkin jatkaa, kun jokin sanavapaus kuulemma on. Tosin sellaisen pitäisi koskea vain korkeasti koulutettuja...
Mulla on just sitä yhden täällä haukkumaa Villeroy & Bochin New Wavea. Kyllästyin halpoihin mukeihin koska niiden sisäpuolelle tulee semmoisia harmaita naarmuja.
Uteliaisuuesta, mikä vika on minun mukeissani?
Six haluun kattoo Marilynia seinällä ku se oli kaunis nainen.
Vierailija kirjoitti:
Eikä tuo saunan lasiovi ole mikään "hitti" tai muotijuttu. Tiedän että aloituksessa ei pyydetty kertomaan omasta kodista, mutta kerroin nyt kuitenkin koska saunan lasiovi ei liity tähän hittijuttuun mitenkään.
Saunan lasiseinä liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen edelleen sitä, miten kaikesta saadaan kauhea ongelma. Minun taloni on uudistuotantoa enkä pystynyt vaikuttamaan mihinkään tähän liittyvään. Kun edellinen kerrostaloasunto oli minun toiveideni mukaan rempattu, täällä ei ole yhtäkään henkilökohtaista toivetta. Värimaailma on tumma, mistä pidän erittäin paljon. Saunassa on lasiovi, joka on tyylikkään näköinen. En minä ymmärrä, miksi pesukoneen näkeminen pilaa saunailun. Asun yksin, joten ei minun tarvitse katsella ketään suihkussakaan tai pskaa vääntämässä. Lauteet saisivat olla leveämmät, mutta näillä mennään.
Mitkäköhän ovat minun inhokkejani? No se ikuinen valkoinen, valkoinen ja valkoinen. Kopiointi. En käsitä, miksi kaikilla pitää olla samanalaiset matot, pöydät... No siis ihan kaikki. Pidän nykyaikaisuudesta, mutta vihaan massapskaa, joka aiheuttaa myötähäpeää.
Tähän ketjuun ei kuulu se, että sinä pidät sattumalta saamastasi värimaailmasta, saunan lasiovesta ja pesukoneesta ja vessanpöntöstä saunatunnelman luojana.
Ööööö... Minkä takia katsoisin pesukonetta ja vessanpönttöä saunassa? Mikä saunatunnelma? Minulle sauna on lihasten rentoutuspaikka. Lauteillani ei mahdu makoilemaan mukavasti, joten se ei ole mikään hengailupaikka. Eikä minun päivääni pilaa oman pesukoneen ja vessanpöntön katselu. Mitä ihmeellistä niissä on?
Ihan pikku vinkki: silloin kun menen saunaan, pidän silmät kiinni tai katselen saunassa ympärilleni. Lasiovi on tumma, muttei estä näkymiä. Eipä se minua haittaa, kun en saa mitään ahdistuskohtausta pesukoneesta ja vessanpöntöstä, jos niitä nyt jostain syystä katselisin saunasta käsin.
Makrameet tai mitkä lienee, aivan outoja aikuisten tekemiä hökötyksiä. Ymmärtäisin jos ois lasten koulussa väsäämiä, niin pitäis laittaa esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saunan lasiseinä liittyy.
Löytyy myös lasiseinä. Minulta.
Vierailija kirjoitti:
Mun on pakko kommentoida niitä sisustustikkaita... olen makkarissa ratkaissut puolipitoisten vaatteiden ongelman niillä tikkailla :’D en jaksa katsella vaatekasaa jossain tuolin reunalla, enkä laita niitä kaappiin puhtaiden vaatteiden joukkoon. Mutta hyvin menee jotku farkut ja pari paitaa siinä tikkailla! Sitä tosin en älyä, että ne tikkaat tönöttää koristeena jonkun olohuoneessa vailla mitään käyttötarkoitusta. Omassa tapauksessani selitän koristetikkaiden olemassaolon sillä, että niitä käytetään johonkin :D voihan ne silti olla kamalat, mutta ainakin käytännölliset!
Samat tikkaat ovat koristetikkaat, jos ne ovat koristeena, tai sitten käyttöesine, jos niillä on käyttötarkoitus, eli kuten sulla, toimia puolipitoisten vaatteiden telineenä. Sulla ei siis oikeasti ole koristetikkaita :) Tässä aiemmin ei ole ymmärretty niitä koristetikkaita. Mullakin on tikkaat makkarissa... Ne tosin eivät ole alunperin koristetikkaat, vaan ne ovat 100-vuotiaat maalarin tikapuut, mutta käyttötarkoitus on tehnyt niistä mun makkarissani koristetikkaat. Ne vain nojaavat seinään ja muistuttavat mua lapsuuden kesähuvilasta.
Kakkahattutäti kirjoitti:
Koko ketju on vähän vesittynyt, kun tänne on nyt aika moni tullut selostamaan, millaista heillä on kotona ja mistä tyylistä he pitävät ja mistä eivät pidä.
Olisi hyvä, jos kaikki sisäistäisivät aloituksen ja puhuttaisiin niistä trendikkäistä sisustushiteistä, jotka eivät sitten kuitenkaan ole kestäneet aikaa. Koska niitähän tässä haettiin.
Muutama tuli vielä mieleen, jota ei ole mainittu:
-Pentikin porokynttilänjalat. Yhteen aikaan KAIKILLA oli näitä.
-Sitten kliseinen kasariklassikko, eli sellainen pyörivä enkelikello. Äidilläni on edelleen, ja se on oikeastaan aika suloinen! Lapsuudessani näitä oli joka kodissa. Oikean kokoisia kynttilöitä on tosi vaikea vaan enää löytää näihin...
-Tuulikellot. Yhteen aikaan trendi, taisi mennä sekin jo.
Pentikin porokynttelikkö on mainittu ainakin kerran jo, mielestäni useammankin.
Tuulikellot pitäisi kieltää lailla. Onko mitään kammottavampaa?
Vierailija kirjoitti:
Kaunokirjoitetut tekstit "home is where your heart is", "home sweet home" ym. Harmaa tähti ja valkoista, överi maalaisromantiikka
Yli seitsemänsataa viestiä, ja viimeinkin joku sanoi tämän!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän ketjuun ei kuulu se, että sinä pidät sattumalta saamastasi värimaailmasta, saunan lasiovesta ja pesukoneesta ja vessanpöntöstä saunatunnelman luojana.
Ööööö... Minkä takia katsoisin pesukonetta ja vessanpönttöä saunassa? Mikä saunatunnelma? Minulle sauna on lihasten rentoutuspaikka. Lauteillani ei mahdu makoilemaan mukavasti, joten se ei ole mikään hengailupaikka. Eikä minun päivääni pilaa oman pesukoneen ja vessanpöntön katselu. Mitä ihmeellistä niissä on?
Oliko tämän ketjun tarkoituksena se, että kaikki pitävät kaikesta, minkä muut muistavat mainita? Ei muuten ole muiden syy, että sinun saunassasi ei ole tilaa eikä tunnelmaa.
Dc-fixiä on käytetty oikein kun kukaan ei huomaa, että on fiksattu. Sitten taas sellaiset puukuviolla päällystetyt jääkaapit tai kalterikuosi vessanseinässä... Hirveää.