Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?
Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.
Kommentit (3977)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan tähän, että sälekaihtimet, ne metalliset ikkunanväliin tarkoitetut. Ne vaan on niin järkyn rumat (ankeat) ja lisäksi monet käyttävät niitä niin kovakouraisesti, että ne menevät rikki ja repsottavat. Ymmärrän, että ne ovat monen mielestä käytännölliset, mutta itse pidän ihan tavallisista kankaisista sivuverhoista, ja ne ajavat saman asian eli pimentävät tai estävät näkyvyyttä. Puiset, massiiviset kaihtimet ikkunalasin päällä eli sisällä huoneessa on ihan ok, mutta en mä niitäkään omaan kotiini ottaisi, kun eivät sovi tyyliin.
Jollain on sama inhokki kun mulla😄 Minustakin sälekaihtimet on rumat, ja en ymmärrä miksi jotkut haluavat sellaiset sinne ikkunan väliin. Sitten eivät edes nosta niitä ylös vaan katselevat sitä säleiden viipaloimaa maisemaa.
En mäkään sälekaihtimia rakasta, mutta käytännölliset ne on. Niillä voi säädellä sisälle tulevaa valoa paremmin kuin verhoilla. Esim. ne voi kääntää hieman ylöspäin, jolloin aurinko ei häikäise, mutta tulee kuitenkin valoa sisälle eikä ikkunaa tarvitse peittää. Vastaavan auringonpaisteen blokkaaminen sivuverhoilla voisi tarkoittaa sitä, että ikkuna pitäisi peittää suurimmaksi osaksi tai kokonaan.
Mä en seuraa muotia, muoti seuraa minua.
Överiminimalismi.
Kun jollain on vain sänky ja joku yksi pöytä. Ja nyt ei puhuta opiskelijoista.
Mitään ei saa olla pöydillä, kun kaikki osuu ikävästi silmään.
Mitään ei ole missään. Pelkkää pintaa.
Ja siis mä itsekin tykkään minimalismista, mutta välillä tulee vastaan näitä huusholleja, missä ei tunnu olevan kertakaikkiaan Mitään.
Keittiössä on vaan lamput ja joku taso.
Sitten tuomitaan kaikki muut, joita ei oikeasti kiinnosta, että pöydillä on tavaraa tai tiskiharja on näkyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan tähän, että sälekaihtimet, ne metalliset ikkunanväliin tarkoitetut. Ne vaan on niin järkyn rumat (ankeat) ja lisäksi monet käyttävät niitä niin kovakouraisesti, että ne menevät rikki ja repsottavat. Ymmärrän, että ne ovat monen mielestä käytännölliset, mutta itse pidän ihan tavallisista kankaisista sivuverhoista, ja ne ajavat saman asian eli pimentävät tai estävät näkyvyyttä. Puiset, massiiviset kaihtimet ikkunalasin päällä eli sisällä huoneessa on ihan ok, mutta en mä niitäkään omaan kotiini ottaisi, kun eivät sovi tyyliin.
Minun asuntoni kauppahintaan kuuluivat sälekaihtimet joka huoneessa. En tietenkään huomannut laskea kaihtimia alas käydessäni katsomassa asuntoa, joten yllätyin muuttopäivänä aika tavalla siitä, että jokaisesta kaihtimesta oli 2-5 sälettä poissa. Miten kovakourainen pitää olla, jotta saa alumiinisäleen hajalle? En olisi pitänyt kaihtimia kyllä ehjinäkään, koska ne olivat mustat. Minä en ollut edes tiennyt, että mustia sälekaihtimia on olemassa. Ei tämä kyllä ainoa pieni huijaus ollut, mitä asunnosta lopulta löytyi.
Sisustuksesta tuli massaa sen jälkeen, kun keskiluokka hurahti sisustamiseen v. 2005 jälkeen. Sitä ennen ei "sisustettu" vaan koti oli ennen kaikkea koti.
Nykyään on todella vaikea löytää persoonallisia sisustuksia.
Taulut, peilit, kuvakehykset tai ryijyt seinillä.
Vierailija kirjoitti:
Noistakin varmaan 30 vuoden kuluttua maksetaan maltaita, kun ne ovat retroa. Ehkä string-hylly on toinen vastaavanlainen sisustuselementti, joka kuvaa tätä aikaa, mutta en usko, että siitä tulee mikään moderni klassikko. Lähinnä päätyvät mökkien saunojen pukuhuoneisiin.
Ööööö. 😃 String on moderni klassikko jo 50-luvulta. Haloo nyt ananastesi kanssa.
Ruokapöydässä kaikki tuolit on eri lajia, muka-pirteällä tavalla.
Ja jos on sisustussuunnittelijan tai graafikon koti niin ne tuolit on "pirtsakan" oransseja, keltaisia, mustia ja valkoisia puisia kahvilatuoleja. Keltainen sohva, sit joku musta-valko kuubalainen piirros seinällä.
Niiiin nähty monessa lehdessä.
Se omistaja, graafikko on joku hipsteri jolla vahvasankaiset rillit ja musta poolopaita, tai joku musta tunika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen sisustus
Tämä. Miten pystyy elämään jos koko kämppä on valkoinen? Pitääkö olla koko ajan varpaillaan, ettei vahingossakaan likaa mitään. Lapsiperheitä ei ole hyvä kutsua käymään, koska lapset on kovia suttaamaan, illanviettoja on vaikea pitää, koska joku saattaa vahingossa kaataa viiniä jne. En todellakaan pystyisi asua kokovalkoisessa asunnossa.
Lapsiperheitä ei kannata muutenkaan kutsua kylään, kun sotkevat ja vanhemmat ei tee mitään. Sama kuinka värikäs asunto on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollain on sama inhokki kun mulla😄 Minustakin sälekaihtimet on rumat, ja en ymmärrä miksi jotkut haluavat sellaiset sinne ikkunan väliin. Sitten eivät edes nosta niitä ylös vaan katselevat sitä säleiden viipaloimaa maisemaa.
Minustakin ne ovat hirveitä. En huolisi. En myöskään polyesterisiä ns. valoverhoja, yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättimäinen taulutelevisio pilaamassa olohuoneen tunnelman.
Mitä se pilaa? Musta suorakulmio. Älytelkkariin saa muuten vaikka vaihtuvat taulut jos haluaa - mulla on usein takkatuli siinä pyörimässä jos puuhastelen jotain muuta. Mutta toki jos ei katso leffoja tai sarjoja niin mitäs sillä sitten tekee. Meille leffat on the juttu.
Se pilaa tunnelman kun sitä toosaa pitää koko ajan pitää päällä. Kyllästyttävää käydä kylässä jonkun luona kun ei voi edes siksi aikaa laittaa sitä vekotinta kiinni.. Takkatulivideot on älyttömyyden huippu, eihän se näytä oikealle takalle kuitenkaan ja sähköä kuluu koko ajan. Vaikka onhan se nyt sen verta ruma se iso musta möykky että kait se takkatulen näköinen video on paremman näköinen kuin pelkkä tyhjä ruutu...
Vierailija kirjoitti:
Pentik, unikkokuosi, mariskooli, golf, maalatut mietelauseet, ovikaaret, kolkko taide,...
Miellän mm. tämän luettelon asiat mielikuvituksen puutteeksi ja lifestyle-ohjelmien kopioinniksi. Näissä yritetään tekeytyä tyylitaitoiseksi ja pyritään näyttämään sisustuksen kustannukset.
Meillä on kaariovet parissa huoneessa. En niistä erityisesti tykkää, mutta kun ne tässä 80-luvun asunnossa oli jo valmiina niin en oo oikein nähnyt syytä alkaa tehdä isoa remonttia niiden poistamiseksi. Toisaalta tykkään että saa se ajan henki vähän näkyä vanhassa talossa eikä tarvi modernisoida nykymuodin mukaiseksi massaksi heti kaikkea :)
Heteka ja sen päällä "Hirvet Lähteellä" - gobeliini. + putkiradio sivupöydällä.
YYA meni jo! Ettekö kommarit ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitsiset ym. pöytäliinat esim. olohuoneen pöydällä :)
En minäkään jaksa niitä enää katsella, vino pino löytyy kaapista (mummun tekemät). Koko lapsuuteni niitä näin joka puolella ja perintönä ovat minulle tulleet. Nyt olen niinhin kyllästynyt, mutten viitsi kiikuttaa kirpparille koska en usko kenenkään ostavan. Virkattuja päiväpeittoja (parisänkyyn) löytyy myös, muttei kukaan niitä halua.
Minä sain joskus joululahjaksi anopiltani hänen itse virkkaamansa pitsiliinan. Ei sopinut ollenkaan kotini tyyliin, mutta oli pakko ihailla kuinka kaunista käsityötä se oli ja kuinka huolellisesti hän oli sen tehnyt. Kiitin häntä kovasti lahjasta ja se on minulla tallessa vieläkin, useiden vuosikymmenien jälkeen.
Uskoisin, että myös nuo virkatut päiväpeitteet, jonain päivänä, taas ovat haluttuja sisustusesineitä.
Mulle isä osti tuollaisen kalastajalangasta virkatun päiväpeitteen muutama vuosi takaperin Joensuun torilta ja maksoikin siitä muistaakseni satasen.
Kyllä käsittääkseni käsinvirkatut peitot ovat haluttua tavaraa.
On ne, kelpaisi kyllä itsellenikin! Muutaman oon fb-kirpuilla nähnyt myynnissä ja ne on mennyt heti hyvillä hinnoilla kaupaksi.
Siis täh! Onko Stringin hylly oikeasti 50-luvult? Miten siitä nyt on tullut tollanen jäätävä klishee?
Kusenkeltainen alle 4000k valo. Yrjöä. Kirjahyllyt. Edelleen yrjöä. Kappaverhot. Ei jessus..