Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?
Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.
Kommentit (3977)
Stringhylly, erityisesti uustuotanto
Ne ihme valotekstitaulut
vanhat koulukartat seinällä
juliste, jossa pääosassa asuin/kotikaupungin kartta
Sisustuskirjaimet
Kirjainjulisteet
Peikonlehti
Siirtolapuutarha
Kartellin yöpöydät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan tähän, että sälekaihtimet, ne metalliset ikkunanväliin tarkoitetut. Ne vaan on niin järkyn rumat (ankeat) ja lisäksi monet käyttävät niitä niin kovakouraisesti, että ne menevät rikki ja repsottavat. Ymmärrän, että ne ovat monen mielestä käytännölliset, mutta itse pidän ihan tavallisista kankaisista sivuverhoista, ja ne ajavat saman asian eli pimentävät tai estävät näkyvyyttä. Puiset, massiiviset kaihtimet ikkunalasin päällä eli sisällä huoneessa on ihan ok, mutta en mä niitäkään omaan kotiini ottaisi, kun eivät sovi tyyliin.
Jollain on sama inhokki kun mulla😄 Minustakin sälekaihtimet on rumat, ja en ymmärrä miksi jotkut haluavat sellaiset sinne ikkunan väliin. Sitten eivät edes nosta niitä ylös vaan katselevat sitä säleiden viipaloimaa maisemaa.
En mäkään sälekaihtimia rakasta, mutta käytännölliset ne on. Niillä voi säädellä sisälle tulevaa valoa paremmin kuin verhoilla. Esim. ne voi kääntää hieman ylöspäin, jolloin aurinko ei häikäise, mutta tulee kuitenkin valoa sisälle eikä ikkunaa tarvitse peittää. Vastaavan auringonpaisteen blokkaaminen sivuverhoilla voisi tarkoittaa sitä, että ikkuna pitäisi peittää suurimmaksi osaksi tai kokonaan.
Plus ei huvita elää akvaariossa toisin kuin useimmat jättikkunnoiden takana asuvat perheet kaupunkialueella. Maalla eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Siis täh! Onko Stringin hylly oikeasti 50-luvult? Miten siitä nyt on tullut tollanen jäätävä klishee?
Siten, että se onnistuttiin myymään ihmisille, joille tanskalainen viime vuosisadan puolivälin design on tosiaan "siis täh". Kaikesta tulee klisee sillä tavalla. Tehokasta markkinointia ja luonnollista kehitystä, mutta todellakin itse tuote menettää siinä hohtoaan.
Kartellin pöytälamput ja tuolit
Valotaulut
Verhottomuus
Ylipitkät verhot
Kappaverho. Ei sovi mihinkään!
Vierailija kirjoitti:
Heteka ja sen päällä "Hirvet Lähteellä" - gobeliini. + putkiradio sivupöydällä.
YYA meni jo! Ettekö kommarit ymmärrä?
Huu… onks jollain tosissaan? Hetekoita en ole nähnyt kuuskytluvun jälkeen missään, paitsi yhden ainoan kerran jossain rompetorilla ja sekin ruosteinen ja pohja rikki eikä sitäkään ollut kuin se päällisosa. Gobeliinit on kaikki haalistuneita ja kulahtaneita ja risoja, niitä näkee joskus harvoin kirpputoreilla, en kenenkään kotona ole nähnyt enää herran aikoihin.
Putkiradio kelpais mullekin, jos vain löytyisi siisti ja kaunis malli. Papan radio 70-luvulta mulla onkin, mutta se on turhan modernin näköinen.
Virkatun sängynpeitteen saattaisin vielä sulattaa, mutta niitä virkattuja verhokappoja en kaipaa yhtään.
Festivo-kynttiläjalka asetelma on kyllä niin nähty, että en osaa niitä edes arvostaa enää, olkoot miten arvokkaita hyvänsä. Vielä punaiset pallokynttilät kaikkien päissä, niin avot.
Itämaiskuvioiset matot ei ilmeisesti mene ikinä pois muodista, aina niitä vaan tehdään ja ostetaan. Ja ihan sama, onko ne aitoja jostain ulkomailta tuotuja, vai näitä täällä halvalla myytäviä plyysijuttuja, ne ei minusta sovi minnekään. Ikävän näköisiä.
Vaikka nyt on alettu esittää näitä hienoja mökkisisustuksiakin, niin suurin osa suomalaisten kesämökeistä on ankean näköisiä. Siksi kun sinne on rahjattu kaikki ne huonekalut ja astiat ja verhot ja matot, mitkä on hylätty sieltä varsinaisesta asunnosta tyyliin "kyllä se vielä mökillä menee."
Miulla on vielä tuo Hirvet lähteellä -gobeliini. Sain sen vanhemmiltani ja vanha poron talja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heteka ja sen päällä "Hirvet Lähteellä" - gobeliini. + putkiradio sivupöydällä.
YYA meni jo! Ettekö kommarit ymmärrä?Huu… onks jollain tosissaan? Hetekoita en ole nähnyt kuuskytluvun jälkeen missään, paitsi yhden ainoan kerran jossain rompetorilla ja sekin ruosteinen ja pohja rikki eikä sitäkään ollut kuin se päällisosa. Gobeliinit on kaikki haalistuneita ja kulahtaneita ja risoja, niitä näkee joskus harvoin kirpputoreilla, en kenenkään kotona ole nähnyt enää herran aikoihin.
Putkiradio kelpais mullekin, jos vain löytyisi siisti ja kaunis malli. Papan radio 70-luvulta mulla onkin, mutta se on turhan modernin näköinen.
Virkatun sängynpeitteen saattaisin vielä sulattaa, mutta niitä virkattuja verhokappoja en kaipaa yhtään.
Festivo-kynttiläjalka asetelma on kyllä niin nähty, että en osaa niitä edes arvostaa enää, olkoot miten arvokkaita hyvänsä. Vielä punaiset pallokynttilät kaikkien päissä, niin avot.
Itämaiskuvioiset matot ei ilmeisesti mene ikinä pois muodista, aina niitä vaan tehdään ja ostetaan. Ja ihan sama, onko ne aitoja jostain ulkomailta tuotuja, vai näitä täällä halvalla myytäviä plyysijuttuja, ne ei minusta sovi minnekään. Ikävän näköisiä.
Vaikka nyt on alettu esittää näitä hienoja mökkisisustuksiakin, niin suurin osa suomalaisten kesämökeistä on ankean näköisiä. Siksi kun sinne on rahjattu kaikki ne huonekalut ja astiat ja verhot ja matot, mitkä on hylätty sieltä varsinaisesta asunnosta tyyliin "kyllä se vielä mökillä menee."
Mä en ole myöskään ikinä tajunnut sitä, että mökille raahataan vanha ja huono kama mitä ei kotona enää viitsi käyttää. Sisustus on sitten yhtä sillisalaattia ja keittiön käyttötavarat kulahtaneita muovikippoja ja kupruja paistinpannuja. Onneksi alkaa olla jo vähän harvinaisempaa, taisi olla enemmän sodan nähneiden ja näiden lapsien juttuja tuo roinan kierrätys mökeille.
No mulla on kaikkea täällä mainittua. On itämainen matto ( aito silkkinen Intiasta ), string -hylly. Harmaa laminaattilattia,Kaivo -verho, Ikeaa ja jos vaikka mitä muuta.
Tuntuu että tätä palstaa kun lukee niin mikään ei käy, mikään ei ole tarpeeksi yksilöllistä.
Minulla on kotonani 50-luvun liinavaatekaappi ( juu just se mikä kaikilla on nykyään ), ja vieressä 80-luvun piano ja teen tätä kotia ihan itselleni. Toiset jutut olen poiminut blogeista/pinterestistä.. toiset vaan miellyttää silmää. Ja Hui, desenion taulu löytyy myös! Tiedän kyllä ihan muutaman ihmisen jotka on sanoneet että meillä on viihtyisää ja kaunista. No, kauneus on katsojan silmässä. Sellaista sisustusta ei olekaan joka uppoaisi kaikkiin
Vierailija kirjoitti:
No mulla on kaikkea täällä mainittua. On itämainen matto ( aito silkkinen Intiasta ), string -hylly. Harmaa laminaattilattia,Kaivo -verho, Ikeaa ja jos vaikka mitä muuta.
Tuntuu että tätä palstaa kun lukee niin mikään ei käy, mikään ei ole tarpeeksi yksilöllistä.
Minulla on kotonani 50-luvun liinavaatekaappi ( juu just se mikä kaikilla on nykyään ), ja vieressä 80-luvun piano ja teen tätä kotia ihan itselleni. Toiset jutut olen poiminut blogeista/pinterestistä.. toiset vaan miellyttää silmää. Ja Hui, desenion taulu löytyy myös! Tiedän kyllä ihan muutaman ihmisen jotka on sanoneet että meillä on viihtyisää ja kaunista. No, kauneus on katsojan silmässä. Sellaista sisustusta ei olekaan joka uppoaisi kaikkiin
Siis tässähän kysytään ihmisten henkilökohtaisia mielipiteitä, ei keskustella mistään yleispätevästä hyvän maun määritelmästä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainut, jota ihmetyttää joidenkin bloggaajien ankeat joulusisustukset? En nyt tarkoita, että joka paikka pitäisi olla täynnä tonttuja, vihreää ja punaista. Mutta luulisi lapsienkin tykkäävän, jos olisi muutakin koristetta kuin valkoinen tähti ja muutama pallo.
Minua kauhistuttaa ne hervottomat jättikokoiset tontunraadot (joulukalenterit?) jotka lojuu jossain nojatuolissa.
Näkisin painajaisia, jos joutuisin nukkumaan samassa talossa sellaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Makunsa kullakin, ei sun kannata pahoittaa mieltäsi muiden mielipiteistä. Muuten munkin korvaan kuulostaa ihan kivalta ja etenkin ajanmukaiselta ja trendikkäältä tuo sisustus, mutta itse en voi sietää harmaata lattiaa (ainoana poikkeuksena maalattu lautalattia oikeassa ympäristössä), sillä se riitelee etenkin noiden 50-lukulaisten kalusteiden oranssin sävyn ja tyylin kanssa liikaa. En tajua, että miksi kenenkään sisustus "pitäisi kelvata". Kuka on se sisustusylipappi, joka tulee jakamaan tuomioita, jos et ole onnistunut? Ehkä itse ajattelet liikaa, että sun pitäisi olla yksilöllisempi, luovempi tai "toteuttaa itseäsi rehellisemmin itsellesi" tms. Sitä paitsi, olet ymmärtänyt vähän vinoon tämän ketjun - jos monet ovat sulle sanoneet, että sun sisustus on kiva, niin tässähän just parjataan näitä monien mielestä kivoja sisustusjuttuja ihan otsikon puolesta. Sullahan on just sellainen sisustus mikä on monien mielestä "hitti" tällä hetkellä eli kenelle se nyt ei sitten kelpaa..?
Maailma vaan menee niin, että suurin osa seuraa trendejä, vain muutama luo niitä.
Ps. Ei Deseniolla myydä tauluja, vaan julisteita. Julisteesta ei tule taulua vaikka sen laittaisi kehyksiin. B-)
En ole jaksanut lukea koko keskustelua läpi mutta itselleni no no -sisustus on sellainen Ritan ja Akin remontoima koti... sellaisesta sisutuksesta en syty yhtään.
Mitä nipottamista! Mun mielestä tähän halpaan vuokrakaksioon 90-luvun elementtitalossa sopii Ikean valko-harmaa-musta tyyli kuin nappi silmään. Vaaleanharmaaksi maalatulle seinälle olen koonnut värikästä välimerellistä kitchiä, ja viihdyn hyvin. Kaikki on kiinni siitä, mikä omaa silmää viehättää kokonaisuutena. Jos tila toimii käyttötarkoituksessaan asujalle itselleen, niin mitäs ongelmaa siinä on? Tosin hometta en julista seinilläni...
Vierailija kirjoitti:
Mitä nipottamista! Mun mielestä tähän halpaan vuokrakaksioon 90-luvun elementtitalossa sopii Ikean valko-harmaa-musta tyyli kuin nappi silmään. Vaaleanharmaaksi maalatulle seinälle olen koonnut värikästä välimerellistä kitchiä, ja viihdyn hyvin. Kaikki on kiinni siitä, mikä omaa silmää viehättää kokonaisuutena. Jos tila toimii käyttötarkoituksessaan asujalle itselleen, niin mitäs ongelmaa siinä on? Tosin hometta en julista seinilläni...
Noinhan se ideaalisti meneekin, että sisustus asunnon tason ja aikakauden mukaan. Ei nyt tietenkään niin että kaikki olis just jostain aikakausikatalogista, mutta omaan silmään ottaa vaikkapa 70-luvun retrosisustus jugend-talossa tai kartanotyyli rintamamiestalossa (ne mittasuhteet!!). Ikea ja kaupungin vuokra-asunto on ihan täydellinen match. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mutta itse en voi sietää harmaata lattiaa (ainoana poikkeuksena maalattu lautalattia oikeassa ympäristössä), sillä se riitelee etenkin noiden 50-lukulaisten kalusteiden oranssin sävyn ja tyylin kanssa liikaa.
Oon samaa mieltä tosta harmaasta lattiasta. Itse asun uudessa vuokra-asunnossa ja mikäpä muukaan kuin harmaa laminaattilattia tänne on ladottu. Ei sovi sitten ollenkaan mun kalusteiden värien kanssa (juurikin näitä 50-lukulaisia). Mutta en kyllä tiedä, minkä kanssa nämä harmaat lattiat toimii. Väristä tulee ihan mieleen sellainen vuosia hoitamattomana ollut lautaterassi, joka on ollut sään armoilla ja harmaantunut. Ja tämä siis uudessa kerrostalossa. No olen matoilla yrittänyt peittää lattiaa, mutta ei se paljon auta.
Tykkäisitte varmasti mun kodista! Vanhaa perintötavaraa ja vanhemmilta kiertoon laitettua ikeaa sekaisin, sänkynä patja lattialla kun en ole saanut aikaiseksi ostaa uutta, värien ja kuosien sekamelskaa sekä kahdet vallilan verhot samassa ikkunassa. Päällimmäiset sain äidiltä ja takimmaiset on pimennysverhot, jotka näyttivät kuvassa tosi nätiltä mutta tekevät mun kämpästä vielä levottomamman. Vessan seinät on edellinen vuokralainen maalannut siniseksi, ei erityisen taidokkaasti. Yhden kerroksen on sutinut maalia jota löytyy roiskeina myös pöntöltä ja lattiasta, joka myös on sininen tappelee seinän sävyn kanssa keskenään kuin kaksi apinaa. Keittiössä on muovimatto ja muussa kämpässä päin pyllyä asennettu laminaatti, listoja puuttuu sieltä täältä. Keittiö on lämpimän keltainen joka on muuten ihana, mutta vähän ristiriidassa siniharmaan kaapiston kanssa. Hylly on lundia ja olen kulttuurillisesti ominut kotiini buddhapatsaan vaikka en ole buddhalainen. 3 - 4 eri puun sävyä edustaa ja harkitsen vakavasti laavalampun hankkimista. Palapeilikin täältä löytyy.
Omat inhokit on aika pitkälti jo listattu. En tykkää harmaan skandinaavisesta sisustuksesta, lexington-tyylistä, nukkamatoista, livelovelube, kovin kontrastisista musta-valko-tehostevärisisustuksista, maalaisromantiikasta tai minimalismista. Ankea ja väritön on vähän kuin talvi, kun itse tykkään kesästä, väreistä ja eloisuudesta. Boho-tyyli voi mennä helposti myös liiaksi yrittämiseksi ja rock/metalliestetiikka sisustuksen lähtökohtana on vaikea saada näyttämään uskottavalta. Toisaalta tuollein sisustetut kämpät voi olla viihtyisiä ja hienojakin, vaikken voisi omaan kotiin semmoista kuvitellakaan. Tyylinsä kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Ankea ja väritön on vähän kuin talvi, kun itse tykkään kesästä, väreistä ja eloisuudesta. Boho-tyyli voi mennä helposti myös liiaksi yrittämiseksi ja rock/metalliestetiikka sisustuksen lähtökohtana on vaikea saada näyttämään uskottavalta.
Kopio-boho on kyllä yks kauheimmista mitä tällä hetkellä näkyy. Sellainen kitch-boho, eli jostain prismasta ostettu keinokuituroinaa, joka vain etäisesti valokuvissa näyttää esikuviltaan eli upeilta etnisiltä käsitöiltä. Ne todella runsaat, lämpimän värikkäät inspiraatiokuvat ovat niin kaukana näistä matkituista viritelmistä, ettei tosikaan. Pahimmillaan on useampaa mennyttä trendiä sekaisin, on mustavalkoista, on maalaisromantiikkaa ja se harmaa laminaattilattia ja sit seinällä neljä leipäkoria tuomassa "bohoa".
Palstan perusteella joutuisin sulkemaan kotini lopullisesti vierailta. Onneksi meillä käydään seuran vuoksi, ei arvostelemassa sisustusta tai sen puutetta nenä pystyssä:D
Lokki-valaisin
Lattia jossa ei mattoa
Pallotuoli
Unikko-kuosi
Warholin Campbell's julisteet