Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?
Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.
Kommentit (3976)
Verhotangot väärällä korkeudella tai väärän pituiset, yleensä liian lyhyet, verhot. Hirvein on kappaverho neliöhkön mallisessa perusikkunassa n. 250-huonekorkeuden kanssa. Okei no kappa on aina hirveä, vaikka ikkuna olis kuinka hieno.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuo sisustuskrääsä (tyynyt, taulut, irtokirjaimet), jossa lukee HOME tai SWEET tai jotain muuta englanniksi. Miksi oi miksi?
Juu, noita tyhmiä mietelauseita siellä sun täällä en oikein ymmärrä. Samaten se vaaterekki jossain huoneessa näkyvällä paikalla ja liuta vaatteita roikkuu henkareissa siinä... MIKSI niiden rättien pitää roikkua näytteillä? Itse pidän ihanimmat lempivaatteenikin kaapeissa ovien takana, en oikein käsitä, että miksi niiden pitäisi olla näytillä.
Vierailija kirjoitti:
Harmahtava laminaattilattia, joka näyttää juuri siltä, mitä se onkin. Puuta kehnosti jäljittelevältä muovilta.
Valkoinen sohva. Epäkäytännöllisin ja epäkodikkain kaluste koskaan.
Vuokrakämppäni ruma muovimatto vaihdettiin ja vaihtoehtona oli erivärisiä muoviparketti-laminaatteja: Tummaa ruskeaa, tammen väristä ja sitten....just sitä typerää harmaata! En tajua vieläkään miksen ottanut sitä tummanruskeaa, joka näytti eniten ihan oikealta puulta.
Lattiamies sai houkuteltua ottamaan sitä harmaata, mikähän valko-tammi, oli muka väriltään.
Ja saatte usko että v-tuttaa joka päivä se lattia. Toivon hartaasti vesivahinkoa tai vaikka hometta, että lattia pitäisi taas uusia. Paitsi, että lattiamies houkuttelisi minut tällä kertaa valitsemaan jonkun vielä ällömmän värin.
Vierailija kirjoitti:
Verhotangot väärällä korkeudella tai väärän pituiset, yleensä liian lyhyet, verhot. Hirvein on kappaverho neliöhkön mallisessa perusikkunassa n. 250-huonekorkeuden kanssa. Okei no kappa on aina hirveä, vaikka ikkuna olis kuinka hieno.
Samaa mieltä. Kappaverhot pimentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuo sisustuskrääsä (tyynyt, taulut, irtokirjaimet), jossa lukee HOME tai SWEET tai jotain muuta englanniksi. Miksi oi miksi?
Juu, noita tyhmiä mietelauseita siellä sun täällä en oikein ymmärrä. Samaten se vaaterekki jossain huoneessa näkyvällä paikalla ja liuta vaatteita roikkuu henkareissa siinä... MIKSI niiden rättien pitää roikkua näytteillä? Itse pidän ihanimmat lempivaatteenikin kaapeissa ovien takana, en oikein käsitä, että miksi niiden pitäisi olla näytillä.
En tunne kyseistä ilmiötä, mutta itse olen miettinyt, että voisiko tuollaisella ratkaista ikuisuusongelman nimeltä puolipitoiset vaatteet. Eihän se mikään ihanneratkaisu ole, mutta ehkä käytännön kompromissi. Nyt ne kasaantuvat tuolien selkänojille ja milloin minnekin. Kukaan ei oikein edes hahmota, mitä niissä läjissä on, eikä niitä sitten muista kaivaa siitä käyttöön. Parasta jos näille olisi joku riittävän iso oma kaappi, mutta kun ei ole. Mihinkään ne ei mahdu ja kuitenkin erityisesti täällä Suomen ilmastossa ja moneen erilaiseen tilanteeseen osallistuvana niitä vain kertyy. Eikä viitsisi koko ajan turhaan pestä.
Vierailija kirjoitti:
Mummolasta haalittu ikivanha kaappi, josta maalit rapisseet vuosien saatossa. Sitä ei kunnosteta, koska se on kuulemma juuri hyvä sellaisenaan. Ajan tuomaa patinaa.
Juu, ihan tyhmä. Anna mulle. Maksan. Noudan. Kunhan et todella ole pilannut moista jollain lateksilla tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin mietin tuollaista vaaterekkiä. En siksi että se olisi sisustuksellinen vaan siksi että se vie vähemmän tilaa kuin vaatekaappi. Esim. rintamamiestaloissa on usein vino makuuhuoneen katto, joten vaatekaappi ei vain mahdu.
Yli varallisuuden sisustaminen on ehkä karseinta. En tykkää hirveästä ökyilystä muutenkaan, mutta jotenkin en ymmärrä, että kauheasta rahapulasta kärsivillä pitää olla sisustus viimeisen päälle. Jossain kerjätään hätäapua ja sitten ei kelpaa muu kuin priimakuntoinen merkkitavara, vaikka se tulisi varakkaamman ihmisen käytöstä suoraan ja kelpaisi yhä tälle, mutta on vain jäänyt tarpeettomaksi. Ehkä se selittääkin osan siitä, miksi toiset ei saa hyvilläkään tuloilla talouttaan kuntoon ja toisilla pienet tulot riittää moneksi. Oikeasti köyhäthän ei merkeistä, väreistä tai pikkuvioista kitise.
Vierailija kirjoitti:
Mummolasta haalittu ikivanha kaappi, josta maalit rapisseet vuosien saatossa. Sitä ei kunnosteta, koska se on kuulemma juuri hyvä sellaisenaan. Ajan tuomaa patinaa.
Kajosit pyhään sisustuselementtiin eli Vanhaan Huonekaluun. Se voi herättää melkoista raivoa.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Tämä tyyli
DC-fix tuunaukset.
Nää siis VOI olla tosi hienonkin näköisiä ja antaa kulahtaneelle pöydälle uuden elämän. Itsekin olen uudistanut tällä tavaroita.
Mutta kun ihmiset vetää jollain halkokuviolla vetolaatikoston, seeprakuosilla tv-tason ja keittiön kaapit, niin voi hyvää päivää!!
Suosikkini on "marmoriset" keittiön tasot ja ikean hyllyt. Marmorinen kuosi ei sovi oikein muuhun, kuin aitona laattoina lattiaan ja tasoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne kyseistä ilmiötä, mutta itse olen miettinyt, että voisiko tuollaisella ratkaista ikuisuusongelman nimeltä puolipitoiset vaatteet. Eihän se mikään ihanneratkaisu ole, mutta ehkä käytännön kompromissi. Nyt ne kasaantuvat tuolien selkänojille ja milloin minnekin. Kukaan ei oikein edes hahmota, mitä niissä läjissä on, eikä niitä sitten muista kaivaa siitä käyttöön. Parasta jos näille olisi joku riittävän iso oma kaappi, mutta kun ei ole. Mihinkään ne ei mahdu ja kuitenkin erityisesti täällä Suomen ilmastossa ja moneen erilaiseen tilanteeseen osallistuvana niitä vain kertyy. Eikä viitsisi koko ajan turhaan pestä.
Kyllähän se on tainnut sinunkin eteistä koristaa sisustuselementtinä vaaterekki tarkkaan valitut, sisustuksen väritykseen sopivat rätit. Muistelisin. Palstaillessa se ei sitten olekkaan enää kivaa.
Kaikki kalusteet jotka ovat lastulevyä.
Masku/sotka/jysk sohvat jotka ovat huonoilla rungoilla tehty, huonoilla kankailla verhoiltu mutta ah, "niin hyvännäköiset". Kestävät siis maksimissaan kaksi vuotta ja kulahtavat.
Dc-fix.
Seinäboordit.
Laatat keittiön välitasossa, ihan hirveä homma siivota.
Sininen väri. Jossain vaiheessa kaikki kylppärit oli sinisiä, hyi. Ja sohvat.
Paljon hyviä ideoita täällä. Siinä vaiheessa kun AV:lla joku sisustus tuomitaan, alkaa se olemaan trendien kierrossa taas täysin relevantti vaihtoehto.
Kuormalavoista ja kaapelikeloista väsätyt kalusteet
Ja tällainen elämätön koti on siis valtaisan kansansuosion saavuttanut... milloin?