Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin seurakunnan pastorille lahjan, tänään näin sen romuvarastossa

Vierailija
13.06.2023 |

Ostin hengellisen koriste-esineen joululahjaksi. Koskaan ei nainen edes kiittänyt asiasta. Tänään olimme purkamassa erästä lähetystä kirkkoherranviraston takahuoneessa, jossa on siis monentasoista varastotiloja sekä toinen lasten leikkihuoneista. No sieltähän se minun antamani lahja löytyi, leikkihuoneen viereisestä varastosta, jossa on vanhoja leluja ja sekalaista roinaa. Tunnistin kyllä, ei ollut epäilystäkään. Kyseessä ei voi olla sekaannus, sillä annoin lahjan pastorille käteen.
Olen loukkaantunut ja oikeastaan tyrmistynyt, vähän vihainenkin. Lahja on yleiskristillinen ja arvoltaan noin 75€ joten hyvin erikoiselta tämä tuntuu. Olen ajatellut, että pelastan esineen sieltä romuhuoneesta ja sijoitan sen omaan asuntooni, kun kerran se ei pastorin mieleen ole. Voinko näin tehdä? Mitään iloa se ei kenellekään siellä romuvarastossa tuota.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä esine se oli?

Jos kerran itse pidät siitä ja se lojuu jossain varastohyllyllä niin sen kun viet, tämä on minun kantani.

Vierailija
2/73 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko päätynyt sinne vahingossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjan saaja päättää mitä sillä tekee, arvosta huolimatta, joten et voi varastaa sitä takaisin.

Mutta näytä esinettä, ja kysy voitko ottaa sen jos se on kerran romuissa. Älä sano mitään, että olet antanut sen. Kysy, ja katso ilmettä muistaako.

Vierailija
4/73 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne pastorit ovat.

Vierailija
5/73 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä esine se oli?

Jos kerran itse pidät siitä ja se lojuu jossain varastohyllyllä niin sen kun viet, tämä on minun kantani.

sulla on aika vihervasemmistolainen kanta toisen varastossa oleviin tavaroihin.

Vierailija
6/73 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) kuka antaa lahjan pastorille

2) kuka antaa koriste-esineen

3)kuka antaa hengellisen koriste-esineen

Pastori teki täysin oikein.

Vierailija
7/73 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoille voi tehdä mitä tykkää. Koskee myös pastoreita.

Ite ehkä kaikessa hiljaisuudessa nyysisin takasin.

Vierailija
8/73 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia ne pastorit ovat.

onko se joku meijerityöntekijä?

Vierailija
9/73 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoitko lahjan, jonka itse haluaisit vai annoitko lahjan, jonka vastaanottaja haluaisi saada?

Tämä on yllättävän yleistä: villapaidoista pitävä antaa niitä kaikille, myös allergikoille ja kuumaverisille, koska "kaikkihan niistä pitää". Vielä pahempia ovat, anteeksi vaan, kaikki eripariset koriste-esineet ja kuppikipot. Sinusta kiva, eri maun omaavasta ihmisestä täysin turha. Pastori saa työnsä puolesta varmasti vaikka mitä krääsää, esilläkö se kaikki pitäisi pitää?

Anna ensi kerralla vaikka herkkukori.

Vierailija
10/73 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä varasta". Kuulostaako yhtään tutulta?

Vierailija
11/73 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂😂😂 Mitäs annoit..... Voi jessus, varasta nyt vielä se karmea "lahjasi" itsellesi..... Enpä ole noin outoa ennen kuullut 🤭

Vierailija
12/73 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin. Naiset eivät voi olla pastoreita. Toiseksi, pyysikö hän sellaista lahjaksi? Jos ei, turha kiukutella. Ei ollut mieleinen.

Vierailija
13/73 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko päätynyt sinne vahingossa?

Heh tuskin. Oon eri mutta näen jo silmissäni Pokka pitää -tyylisen sketsin, jossa ap ottaa esineen ja kuljettaa sen takaisin papille että voi sentään miten tämä posliininen patsas olikaan ajautunut romuvarastoon, onneksi huomasin ja pelastin. Ja pappi kihisee raivosta kun esine palautuu työhuoneeseen. Lahjoittaa sen sitten eteenpäin mutta seuraavalla viikolla ap kiikuttaa sen takaisin että *et arvaakaan mitä löysin kirpparilta, täsmälleen samanlaisen patsaan kuin sinulle annoin, nyt sinulla on niitä kaksi!* ja saaga jatkuu.. ..

Vierailija
14/73 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koriste-esinettä ei ikinä annata antaa lahjaksi, ellei lahjan saaja ole ilmaissut selkeästi haluavansa juuri sellaisen esineen.

Vierailija
15/73 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on ohjeistettu ettei arvokkaita lahjoja saa ottaa vastaan ja antanut saamansa lahjan seurakunnalle.

Vierailija
16/73 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastamista en sinänsä hyväksy, mutta jos joku olis antanut mulle kalliin lahjan josta en välitä ja antaja arvostaa ko.esinettä kovasti, todellakin toivoisin että antaja varastaa sen takaisin. Win-win -tilanne.

Vierailija
17/73 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin. Naiset eivät voi olla pastoreita. Toiseksi, pyysikö hän sellaista lahjaksi? Jos ei, turha kiukutella. Ei ollut mieleinen.

Eihän ap kiukuttele vaan pohtii voisiko ottaa pastorille antamansa lahjan, joka ei ollut pastorille mieleinen eikä hän ollut tätä pyytänyt.

Minusta voi. Pastori pääsee eroon ja ap saa itselleen mieluisan tavaran. Win win.

Vierailija
18/73 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastaa = varastaa lahja takaisin.

Vierailija
19/73 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ap kiukuttele vaan pohtii voisiko ottaa pastorille antamansa lahjan, joka ei ollut pastorille mieleinen eikä hän ollut tätä pyytänyt.

Minusta voi. Pastori pääsee eroon ja ap saa itselleen mieluisan tavaran. Win win.

Ap kysyy voiko varastaa kirkolta ja pastorilta.

Vierailija
20/73 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoitko lahjan, jonka itse haluaisit vai annoitko lahjan, jonka vastaanottaja haluaisi saada?

Tämä on yllättävän yleistä: villapaidoista pitävä antaa niitä kaikille, myös allergikoille ja kuumaverisille, koska "kaikkihan niistä pitää". Vielä pahempia ovat, anteeksi vaan, kaikki eripariset koriste-esineet ja kuppikipot. Sinusta kiva, eri maun omaavasta ihmisestä täysin turha. Pastori saa työnsä puolesta varmasti vaikka mitä krääsää, esilläkö se kaikki pitäisi pitää?

Anna ensi kerralla vaikka herkkukori.

Varmasti on näin, mutta ap kysyikin voiko ottaa epämieluisan lahjan takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän