Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?

Vierailija
04.03.2019 |

Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.

Kommentit (3977)

Vierailija
2181/3977 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, nuo bonanza-sohvat (joiden nimen opin vasta äsken tästä ketjusta) on kyllä karseita. Muistan nähneeni niitä lapsuudessa joissain kodeissa, oli rumia ja epämukavia jo silloin. Jos tosiaan tulevat uudelleen tiedän ainakin että siinä on yksi villitys johon en lähde mukaan.

Vierailija
2182/3977 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takka olohuoneessa, varsinkin tämän vuosituhannen taloissa. Täysin vastuutonta ja välinpitämätöntä ympäristöä, ilmanlaatua ja naapureita kohtaan. En kehtais käyttää, jos sellainen olisi.

odotas kun tulee joku kriisitilanne eikä talosi lämpenekään enää normaaliin tapaan. Silloin olisit kiitollinen takasta.

Meillä on takka, ja se oli pakollinen. Talo on rakennettu viitisen vuotta sitten. Kaunis se on, sisustuelementtinä tykkään siitä, vaikka ei koskaan lämmitetä sillä. Poltetaan siellä kynttilöitä talvisaikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2183/3977 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takka olohuoneessa, varsinkin tämän vuosituhannen taloissa. Täysin vastuutonta ja välinpitämätöntä ympäristöä, ilmanlaatua ja naapureita kohtaan. En kehtais käyttää, jos sellainen olisi.

odotas kun tulee joku kriisitilanne eikä talosi lämpenekään enää normaaliin tapaan. Silloin olisit kiitollinen takasta.

Meillä on takka, ja se oli pakollinen. Talo on rakennettu viitisen vuotta sitten. Kaunis se on, sisustuelementtinä tykkään siitä, vaikka ei koskaan lämmitetä sillä. Poltetaan siellä kynttilöitä talvisaikaan.

Miksi ihmeessä ette käytä takkaa? Mikä sen ihanampaa kuin takkatulen katselu.

Vierailija
2184/3977 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ette käytä takkaa? Mikä sen ihanampaa kuin takkatulen katselu.

Mies ei tykkää savunhajusta, ja takkaa lämmittäessä tulee yleensä ainakin vähän savunhajua sisälle. Siksi kynttilätkin on takassa tai ulkona, ettei tule hajua tai pienhiukkasia sisäilmaan.

Vierailija
2185/3977 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi todella nähdä minkälaisia sisustuksia kirjoittajilla on. Kyllä sieltä varmaan löytyy kivoja sisustuksia mutta varmaan myös aivan kaameita ja siksi tänne on hakeutunut haukkumaan tyylikkäitä koteja.

Minulla on hyvin värikäs sisustus.

Vaikutteita olen kerännyt vähän sieltä ja täältä. Tykkään kontrasteista ja olen sekoittanut erilaisia tyylejä varsin vahvasti.

Minulle olisi sellainen koti olisi ahdistava, missä olisi seurattu orjallisesti yhtä tyyliä ja yhtä aikakautta. En jaksaisi asua sellaisessa tyylikkäässä kodissa. Se ei tuntuisi lainkaan omalta.

Tiedän kyllä, että suurin osa ihmisistä pitäisi kotiani kamalana ja outona jos sen näkisi, mutta itse viihdyn ja voin hyvin kodissani.

Tyylikkäitä koteja en ole tässä ketjussa kuitenkaan haukkunut. Ovathan ne hienoja ja tyylikkäitä ja moni näyttää viihtyvän erittäin hyvin tyylikkäässä kodissaan. Ja sehän se on tärkeintä että itse viihtyy kodissaan.

Kauheimpina sisustusratkaisuina pidän sellaisia, jotka valitaan sillä perusteella että kodin saisi myöhemmin helposti myytyä.

Tunnen ihmisiä jotka valitsevat uuden kotinsa tapetit siten, että asunnon myynti olisi sitten joskus helpompaa. Nämä ihmiset sitten voivottelevat kuinka olisivat halunneet jotkut tietyt ihanat tapetit, mutta piti valita erilaiset että saa sitten myytyä jos joskus haluaako muuttaa.

Vierailija
2186/3977 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummomatot, kuviolliset, itämaiset, villaset

Millainen on mummomatto? Ei kai aito käsinkudottu itämainen matto ole sellainen? 

Eniten niitä taitaa juuri mummoilla olla.

Oikeasti kaikenlaisia mattoja on eniten mummoilla. He kun ovat tottuneet siihen, että kodissa on oltava matot, ja heilläkin makuja on monenlaisia. Siksi väitän, että kaikki matot ovat mummomattoja 😃

Omassa kodissani on vain 2 mattoa, sillä lattialämmityksen kanssa matot ovat aika turhia ja vähän hankaliakin.

Villamattoja ovat kumpikin käytössä oleva. Ovat sellaista paksua neulosta. Tykkään muutenkin neulotuista jutuista ja omistan myös erilaisia neulottuja tyynyjä ja peittoja.

Terassilla ja parvekkeilla on sitten enemmän mattoja. Vanhoja räsymattoja ja uudempia ikean halpismattojakin. Mummomattoja kaikki nämäkin taitavat olla.

Vierailija
2187/3977 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkamatot.

Vierailija
2188/3977 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi todella nähdä minkälaisia sisustuksia kirjoittajilla on. Kyllä sieltä varmaan löytyy kivoja sisustuksia mutta varmaan myös aivan kaameita ja siksi tänne on hakeutunut haukkumaan tyylikkäitä koteja.

Vaikutteita olen kerännyt vähän sieltä ja täältä. Tykkään kontrasteista ja olen sekoittanut erilaisia tyylejä varsin vahvasti.

Minulle olisi sellainen koti olisi ahdistava, missä olisi seurattu orjallisesti yhtä tyyliä ja yhtä aikakautta. En jaksaisi asua sellaisessa tyylikkäässä kodissa. Se ei tuntuisi lainkaan omalta.

Tiedän kyllä, että suurin osa ihmisistä pitäisi kotiani kamalana ja outona jos sen näkisi, mutta itse viihdyn ja voin hyvin kodissani.

Tyylikkäitä koteja en ole tässä ketjussa kuitenkaan haukkunut. Ovathan ne hienoja ja tyylikkäitä ja moni näyttää viihtyvän erittäin hyvin tyylikkäässä kodissaan. Ja sehän se on tärkeintä että itse viihtyy kodissaan.

Kauheimpina sisustusratkaisuina pidän sellaisia, jotka valitaan sillä perusteella että kodin saisi myöhemmin helposti myytyä.

Tunnen ihmisiä jotka valitsevat uuden kotinsa tapetit siten, että asunnon myynti olisi sitten joskus helpompaa. Nämä ihmiset sitten voivottelevat kuinka olisivat halunneet jotkut tietyt ihanat tapetit, mutta piti valita erilaiset että saa sitten myytyä jos joskus haluaako muuttaa.

Minä tiedän aina muuttaessani, ettei tuleva asunto ole loppuelämäni koti. Minusta olisi ihan hirveän ahdistavaa päättää, että TÄSSÄ ASUTAAN SITTEN HAMAAN TAPPIIN SAAKKA. Öööö ei. Mistä minä tiedän jäänkö ikuisesti Suomeen? En minä ole asunut Suomessakaan muualla kuin etelässä, vtustako minä tiedän haluanko olla täällä ikuisesti. Todennäköisesti kyllä, mutta en minä voi sitä tietää NYT.

Kyllä koti kannattaa rempata niin, että menee tarvittaessa kaupaksi. Eli jättää ne kaikkein sekopäisimmät ideat toteuttamatta ja toteuttaa sekopäisiä juttuja sitten sisustuksessa. Se on vain kylmä fakta, että asunnon on oltava neutraali, mikäli mielii saada sen myydyksi joskus.

Tapeteilla ei ole vttuakaan väliä, kuka tahansa osaa vaihtaa tai vaihdattaa ne tai poistaa kokonaan.

Vierailija
2189/3977 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän aina muuttaessani, ettei tuleva asunto ole loppuelämäni koti. Minusta olisi ihan hirveän ahdistavaa päättää, että TÄSSÄ ASUTAAN SITTEN HAMAAN TAPPIIN SAAKKA. Öööö ei. Mistä minä tiedän jäänkö ikuisesti Suomeen? En minä ole asunut Suomessakaan muualla kuin etelässä, vtustako minä tiedän haluanko olla täällä ikuisesti. Todennäköisesti kyllä, mutta en minä voi sitä tietää NYT.

Kyllä koti kannattaa rempata niin, että menee tarvittaessa kaupaksi. Eli jättää ne kaikkein sekopäisimmät ideat toteuttamatta ja toteuttaa sekopäisiä juttuja sitten sisustuksessa. Se on vain kylmä fakta, että asunnon on oltava neutraali, mikäli mielii saada sen myydyksi joskus.

Tapeteilla ei ole vttuakaan väliä, kuka tahansa osaa vaihtaa tai vaihdattaa ne tai poistaa kokonaan.

Mukava lukea pitkästä aikaa oikein reippaasti kuselta hausevan retardin kirjoittama kommentti.

Vierailija
2190/3977 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen sisustus

Mustat kaapinovet. Musta keittiö. Musta sauna.

Ihan pimeetä.

Musta sauna on ihana! Kuin hämyisä savusauna, tunnelmallinen ja hämärä, ei mitään lasiseinää joka päästää liikaa valoa.

Mustasta keittiöstä en itsekään tykkää.

Mustaseinäinen sauna on synkkä ja antaa likaisen vaikutelman. Luonnostaan tummunut lauta tai nokeentuneet seinät on ihan eri asia.

Tunnelmallisuus saunassa syntyy hämäryydestä, lempeästä vähästä valosta eikä mustista seinistä.

Vierailija
2191/3977 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään muu kommentti tässä ketjussa ei ole niin hullu kuin ylläoleva.

Mikä olisi luonnonmukaisempaa kuin puulämmitys, jonka avulla pohjoisen ilmansuunnan asukkaat ovat säilyneet hengissä vuosituhansia. Pari vuotta sitten koko asuinseutuni oli 3 vrk sähkökatkon kourissa, ja kyllä olisi meillekin tullut vilu ja nälkä ilman leivinuunia, takkaa ja puuhellaa.

Savusta ei ole ympäristölle haittaa, kun polttaa kuivaa, hyvää klapia.

Vierailija
2192/3977 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristallikruunut ja ristipistotyöt. Pahin nähty ehkä Scanian rekasta tehty ristipistotyö.

No Scanian rekka on sentään omaperäinen.

Yleensähän ne on jotain kamalia suojelusenkeleitä tai vastaavia.

Vierailija
2193/3977 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristallikruunut ja ristipistotyöt. Pahin nähty ehkä Scanian rekasta tehty ristipistotyö.

No Scanian rekka on sentään omaperäinen.

Yleensähän ne on jotain kamalia suojelusenkeleitä tai vastaavia.

Mun mielestä se voisi olla ihan hauska sopivassa paikassa jos on kivat värit valittu!

Vierailija
2194/3977 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset painavat ja massiiviset kädenmuotoiset nojatuolit oli ainakin meidän kaupungissa lasten ja varhaisteinien suuressa suosiossa joskus vuosina 2003-2006. En muista mikä kauppa niitä myi. Siinä oli siis kolme sormea selkänojana ja peukalo ja pikkurilli vähän taipuneina "käsinojiksi". Kaverilla oli semmoinen, ja ai että miten se tummansininen varsin groteski nojatuoli sointuikaan kauniisti vuokrarivarin kellastuneisiin kukkatapetteihin ja vaalean puun värisiin lastulevyhuonekaluihin. Toisella kaverilla oli samanlainen punaisena. Minusta ne oli järkyttävän rumia, mutta kaverit rakasti niitä joten en ikinä sanonut mitään. Toisen kaverin tuoli kaiken lisäksi muistaakseni hajosi vain parissa vuodessa ja päätyi kaatopaikalle.

Vierailija
2195/3977 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Erilaisilla sisustuskalvoilla tuunatut keittiöt. Yöks.

2. Tapetti, joka imitoi tiiliseinää tai vastaavaa

3. Kivi-imitaatiolaatat kerrostalossa olohuoneen seinillä (jösses!)

5. Valkoiseksi maalattu mosaiikkiparkettilattia (maali rakoilee mukavasti parketin tapaan viimeistään parin vuoden kuluessa maalauksesta)

6. Itse tehnyt, halkeilleet ja epätasaiset mikrosementtipinnat

Kiinteistönvälittäjänä näkee kaikenlaista. Nyrkkisääntö on kuitenkin se, että kaikenlaiset tasoa nostavaksi tarkoitetut viritelmät eivät innosta asunnon ostajia. Jokainen remontoi kuten haluaa mutta ostaja kyllä tylyttää reilusti kaikkea muovista, päälleliimattua, liian omaperäistä tai muuten vain harrastelijanikkarin aikaansaannokselta näyttävää.

Vierailija
2196/3977 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiseksi rapattu tai valkotiilinen takka, joka väistämättä vähitellen tummuu noesta.

Vierailija
2197/3977 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eero Aarnion Pastilli. 😕

Vierailija
2198/3977 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokki.  Kristallikruunu, so classy.

Vierailija
2199/3977 |