Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä nimet ovat nousemassa muotiin?

Vierailija
27.02.2013 |

Mitkä nimet ovat nyt todella yleisiä pikkulapsilla? Minkälaiset nimet ovat uusin muotivirtaus? Millaisille nimille pyörittelet silmiäsi (vaikka ihan oman pääsi sisällä)? Olisi hauska kuulla erityisesti juuri esim päiväkodin tätien havaintoja!

Olen miettinyt, että millainen nimi olisi ei-todella-yleinen mutta kuitenkin normaali näinä aikoina... Olen miettinyt jotain ihan tavisnimeä tyyliin Elina, onkohan sekin todella yleinen (tai tulossa yleiseksi) ihan pikkulapsilla?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä odotan, milloin tulee perttejä ja pirkkoja yms.

vähän uudemmista sirpa, pirjo, päivi, kari, timo, jari yms.

Vierailija
2/18 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no noi elinat sun muut tavisnimet on ainakin ihan helvetin tylsiä, älä nyt niitä ainakaan anna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

janica on tosi trendikäs. Mielummin trendikäs kuin joku tylsä Elina.

Vierailija
4/18 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Aada-buumi yhtään rauhoittunut?

Vierailija
5/18 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan en halua trendikästä, eli ei janicaa ;)

ap

Vierailija
6/18 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten se selviää lukemalla kasteilmoituksia. Mulla on sellainen kutina, että Aada-buumi on rauhottunut. Kasteilmoituksia katsellessa olen huomannut, että nimiä annetaan paljon monen eri tyylisiä, juuri esim Luca mutta myös vaikka Eino ja kaikkea siltä väliltä. Luulenpa siis että kaikki muut nimet ovat normaaleja, paitsi niiden ketä on nyt 20-60 vuotiaita (koska ovat aikuisten nimiä) Eli vaikka Heidi, Suvi, Minna, Tarja, Sari, Jenni, Ritva ovat nyt out. Elina kuullostaa ikivihreältä minun korvaan.

Vierailija
7/18 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassiset Anna, Helena, Maija ym. ovat nousussa

Vierailija
8/18 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tulossa kohta nuo 50-luvun nimet muotiin jälleen. Mutta riippuu nimivalinnat paljon perheestä. Toiset suosii kansainvälisemmän kuuloisia nimiä, toiset suomalaisia. Kestosuosikkeja ovat päiväkodin lapsissa ainakin Valtteri, Petteri, Aleksi ja Konsta. Tytöistä tulee mieleen Jenni, Jenny, Jenna, Emma, Emmi, Enni suosituista nimistä.

Vierailija
9/18 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on puistoissa ja muskarissa tullut vastaan sellaisia lapsia kuin Helmi, Hertta, Viljo, Eino, Aino, Peppi jne.. Jonkin verran on noita "vierasielisiä" nimiäkin, kuten Axel tai Luka.

Elina on kaunis nimi, eikä mitenkään liian yleinen.

Vierailija
10/18 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on olemassa kauniita nimiä, jotka ovat muodissa aina. Toisin sanoen näitä löytyy joka ikäluokasta. Elina kuuluu mielestäni näihin nimiin. Muita voisivat olla Anna, Maria, Elisa, Hanna, Jussi, Matti, Ville esim. 

Vierailija
11/18 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina on kaunis ja klassinen.

Vierailija
12/18 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn edellisiin siinä mielessä, että olen huomioinut viimeisen parin vuoden aikana Luca/Luka nimen yleistyneen nopeaa tahtia. Ja kuluneen vuoden aikana tuttavapiiriin syntyneistä poikavauvoista peräti Kolme on saanut nimekseen Peetu. Liekö lumilautailija Peetu Piirosen ansiota? Muutamia vuosia rasittavuuteen asti suosiossa ollut Veeti nimi sointuu myös tuohon Peetu nimeen, joten luulenpa monen Veetin saavan Peetu nimisen pikkuveljen.

Ja monikohan tyttö on saanut viime aikoina nimekseen Lumi? Kaunis nimi, mutta jo heti kättelyssä "kulutettu puhki". Peppi nimi on varmasti yleistynyt myös huimaa vauhtia. Edellä joku suositteli Janicaa... Minusta se on aivan järkky! Kuten kaikki sen tyyliset Janina, Jessica, Jemina:/

Elina on varmaan hyvä valinta. Luulen, että se on kohtalaisen yleinen nimi kaiken ikäisillä suomalaisilla tytöillä/naisilla, mutta enemmänkin toisena nimenä, kuin kutsuma nimenä.

Vierailija
13/18 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clergy ja Percival.

Vierailija
14/18 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-luku on seuraavana muotia.

Vierailija
15/18 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vrk.fi/default.aspx?id=279

Tuolla on suosituimmat nimet listattuna. Kaikki etunimet ja ensimmäiset etunimet.

Vierailija
16/18 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista!

Vähän juuri pelkään, että nämä klassisemmat nimet tulisivat muotiin ja sitten olisi päiväkodit aadojen sijasta täynnä elinoita! Sitä en haluaisi....

Vaikeaa ennakoida...

ap

Vierailija
17/18 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinat on 4-kymppisiä, joten ei ole ihan heti tulossa muotiin.

Vierailija
18/18 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen kolme pientä Elinaa:)

t. lastenhoitaja