Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku tehdä kansalaisaloitteen kuukautiskorvauksista?

Vierailija
04.03.2019 |

Menkat vituttaa joka kuukausi ihan yhtä paljon, vaikka oon jo 30-vuotias. Ei jaksais. Ei jaksa tätä väsymystä ja vessareissuja ja stanan tamponirumbaa. Rahaakin menee. Sääliks käy ne naiset, joilla on vielä kunnon PMS-oireet päälle.

Voisko joku aikaansaavampi henkilö tehdä kansalaisaloitteen siitä, että kaikki naiset saisi joka kuukausi hyvityksen ostetuista tamponeista/siteistä sekä kärsimyskorvauksen sen lisäksi? Sen läpimenemiseksi varmaan riittää, että av-mammat käy allekirjoittamassa. Kiitos!

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Samaistun.

Vierailija
2/105 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset on olemassa syystä. Olisi huolestuttavaa jos niitä ei olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautiset on olemassa syystä. Olisi huolestuttavaa jos niitä ei olisi.

Jep, ja sen vuoksi rahallinen korvaus olisi paikallaan.

Vierailija
4/105 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko todella lähetellä kelalle hakemuksia ja lääkärintodistuksia?

Vierailija
5/105 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä järjettömälle. Itse 23v naisena vastustaisin ja nauraisin moiselle aloitteelle. Mutta tosiasia taitaa olla, että jos miehillä olisi menkat niin tuo olisi ollut käytäntö jo aikojen alusta asti.

Vierailija
6/105 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko todella lähetellä kelalle hakemuksia ja lääkärintodistuksia?

Miksi se ei voisi tulla automaattisesti kaikille naisille esim. 12-vuotiaasta ylöspäin?

Vierailija
7/105 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lähivuosien synnytystalkoo puheita ajatellen, niin erinomainen idea. Kannatetaan. Voisi lisäksi lisäkouluttaa lääkäreitä ml. gynekologeja kuukautisvaivojen helpottamisessa. Ihan lapsen kengissä koko homma suomessa. Pitäis vaan pärjätä, koska se on luonnollista (pitäkää tunkkinne).  

Vierailija
8/105 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle ei siis riitä että pitäisi saada vastikkeetonta rahaa, vaan jonkun muun pitäisi se vielä ruinata sinulle sinun puolestasi.

Vierailija
9/105 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin kävisin heti allekirjoittamassa!

Vierailija
10/105 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit miettinyt tuota kun otit sen omenan. oma syy

Vierailija
11/105 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menkat ois miehillä, niillä olisi palkallinen menkkaloma joka kuukausi.

Vierailija
12/105 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kupin voisivat esim 5v välein korvata. Mutta jos mä tarvin paketin siteitä vuodessa niin kuvittelisin että kerralla korvaat vain joku 3kk edestä, niinkuin lääkkeetkin, niin hankalaks menee.

Vierailija
13/105 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta pitää muistaa PMS:n ja kuukautisten aiheuttama työtehon lasku ja tappio työnantajalle.

Vierailija
14/105 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama euro kuussa ei ole niin iso raha että pitäisi alkaa ruinaamaan korvauksia.

Vierailija
15/105 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iliman muuta. Jaellaan jo nyt terveydenhoitopalveluita paperittomille ja kortsuja nuorille.

Vierailija
16/105 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja ruiskuja narkeille unohtui kokonaan.

Vierailija
17/105 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kupin voisivat esim 5v välein korvata. Mutta jos mä tarvin paketin siteitä vuodessa niin kuvittelisin että kerralla korvaat vain joku 3kk edestä, niinkuin lääkkeetkin, niin hankalaks menee.

No sitä kuppia pitää kuitenkin pestä kokoajan, joten vettä kuluu ja kai sitä pitää myös desinfioida, joten desinfiointiaineeseen menee rahaa, samoin ihan käsisaippuaan. Monilla rahaa kuluu myös särkylääkkeisiin, joten kyllä se korvaus olisi ihan perusteltu.

Vierailija
18/105 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestositeitä saa ommeltua edullisesti, niin ei tarvitse huutaa valtiota apuun tässäkin asiassa. Itse olen ostanut vain kosteussulkukangasta ja neppareita, mutta muuten materiaalit on löytyneet omasta takaa. Vanhat lakanat ja T-paidat käyvät hyvin.

Vierailija
19/105 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että korvaus voisi olla esim. 15€/kk. Siteet ja tamponit 10€ + 5€ kärsimyskorvausta.

Vierailija
20/105 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän käyn töissä ja siitä saadulla palkalla ostan nämä arkiset hyödykkeet. Kannattaa kokeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan