Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tajua älypuhelinten vastustajia

Vierailija
04.03.2019 |

Ne on aivan hemmetin käteviä. Miksi jotkut änkyröi uutta teknologiaa vastaan ja tekee tarkoituksella elämästään vaikeampaa?

Kommentit (165)

Vierailija
141/165 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään just kattelin kun kävelin pankin ohi että siellä ne tyhmät jonottaa että pääsee maksamaan 5 euroa per lasku kun maksat sen tiskillä.

Onneksi ne voi maksaa ilmaiseksi vaikka kirjaston tietokoneella ellei omista omaa. Puhelimen käyttäminen pankkiasioihin on yhtä viisasta kuin 10-14 vuotiaan lähteä ***** mukaan huumeiden ja alkoholin toivossa.

Mitä ihmeen mörköjä te pelkäätte? Usein puhelin on paremmin suojattu, kuin se vanha pöytäkone kotona. Mitä sinä pelkäät pankkiasioinnissa puhelimen välityksellä. Mitä väliä onko se tietokone pöydällä vai taskumallinen. en ymmärrä.

Antaisitko pankkikorttisi, numerosi, pinkoodisi esim. Googlelle ja luotatko ettei sitä käytetä mitenkään väärin? Sillä jos omistat androidin google on siellä välissä, puhumattakaan valmistajan omista ohjelmistoista (esim. samsung) jotka voivat tehdä mitä tahansa. Sitten on vielä se asia että jos asennat pelejä tai ohjelmia niistäkin löytyy usein kaikenlaista. Älypuhelin ei ole luotettava eikä sen hallinta ole edes omissa käsissä. Tietokoneeseen voi sentään asentaa sen käyttiksen kuin itse haluaa ja päivitykset tulee tasaiseen tahtiin toisin kuin puhelimissa usein max 2 vuotta. Itselläni ei ole paljoa rahaa menetettävänä mutta jätit pitäkööt näppinsä erossa raha-asioistani. Tietysti voihan siinä olla se etu että google osaa olla mainostamatta kalliita tesloja jos olet köyhä. ;)

yyyyyy  sehän se olisikin hyvää pisnestä kun samsung ja google alkaisi varastaa käyttjiensä rahoja. Kauonkahan niitä laitteita ja ohjelmia käytettäisiin, kun tuosta jäsisi kiinni?

Kaiken tämän pelottelun takana on raha. Joku haluaa sinun rahasi, myymällä sinulle suojaa keksimääsi uhkaa vastaan.

Vierailija
142/165 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet ihmiset ovat muutenkin liikaa netissä ja älypuhelin vielä pahentaa ongelmaa.

Toiseksi ei ole mitään järkeä ostaa kallista puhelinta, joka menee rikki heti kun se ensimmäisen kerran putoaa. Tavallinen puhelin kestää putoamisia vaikka kuinka paljon.

Eipä aikuinen ihminen yleensä kovin paljon puhelimia pudottele. Ja voi myös ottaa vakuutuksen tällaisen varalle jos haluaa. Itse kun viimeksi ostin iPhone X:n joka on aika kallis, otin vakuutuksen joka korvaa myös omasta kömpelyydestä johtuvat hajoamiset.

Ainakin minä pudotan puhelimen hyvin usein vaikka en ole mitenkään erityisen kömpelö enkä pudota muita esineitä niin usein. Kun puhelin kulkee jatkuvasti mukana ja sitä käsitellään niin paljon, niin olisi aika outoa jos se ei koskaan putoaisi kädestä. Eikä minulla ole varaa ottaa vakuutuksia. Ei ole kyllä varaa ostaa älypuhelintakaan. Normaalin puhelinliittymän perusmaksu alkaa olla jo niin kallis, ettei enää ole varaa edes soittaa kenellekään jos ei ole ihan pakko.

älypuhelimilla ei tule puhelinlaskua, koska niissä voi soittaa ja tekstara ilmaiseksi. ks. whatsapp ohjelma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/165 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koske ne ovat myös samalla vakoilulaitteita, jotka raportoivat kaiken tekemisesi ja olemuksesi servereille, josta tietosi myydään yrityksille, jotka voivat sitten ohjata sinulle mainoksia tai profiloida muuten vain. Minä en ole yhtä äkkiä niin vähä-älyiseksi muuttunut, että tarvitsisin kauppareissullani älylelua. Muistan kyllä kaiken mitä pitää ostaa.

Jos sitten taas mietitään tietojenkäsittelyn kannalta niin näppäimistö, hiiri ja 3 x 22" tai isompaa näyttöä kuten minulla on hakkaa kyllä tietojenhaun ja opiskelun 100-0 verrattuna siihen tulitikkurasiaan, jota raplataan pakaisilla sormilla niskat vinossa. Pthui!

Älypuhelin ei ole edistystä vaan turruttavaa jarruttamista. Sitten kun pystyn pitämään virtuaalilaseja päässäni ja ohjailemaan mykiöideni liikkeillä ja luomien räpsäytyksellä internettiä, niin voidaan puhua edistymisestä.

METSIEN KARVAINEN MIES

Mulla ei ole mitään salattavaa, siitä vaan.

On muitakin kuin ns. "rehellisillä asioilla" liikkuvia tietojesi kalastelijoita.

Vierailija
144/165 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakoilulaitteita, ymmärrän jos ihminen on poliisi tai jossain salassapitojuttujen kanssa tekemisissä. Mitä vakoiltavaa tavallisella ihmisellä olis, telkkariohjelmat ja päivän syömiset. :D Niin ja mainoskiellon voi hommata myös siihen kännyyn jos pelkäätte jotain markkinointijuttuja verkkotapahtumien perusteella.

Autuaita ovat yksinkertaiset...

Vierailija
145/165 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännää, mutta monet Piilaakson tekniikkagurut eivät hanki lapsilleen älypuhelimia, ja jotkut eivät edes käytä sellaista itse. Suomessakin esim. Jyväskylän kyberturvallisuuden proffa ilmoitti jossain haastattelussa, ettei omista älypuhelinta.

Älypuhelimissa ongelmana on turvallisuus. Laitteen sovellukset vaativat usein luvan käyttää kaikkia toimintoja, joten siksi laite voi näkee, kuulee ja seuraa mitä teet. Nämä tiedot kerätään sovellusyritykseen. Ne voivat myös myydä tietoja eteenpäin kolmansille osapuolille. Esim. Whats-upit, yms.

Varmasti nykyään suurin osa viruksista tehdään toimimaan älypuhelimissa. Jostain syystä niiden avulla ihmisiä on niin paljon helpompi huijata kuin muilla laitteilla. Tämä on kasvava ongelma. koska useimmat ihmiset eivät osaa suojautua älypuhelimessa.

Älypuhelimissa toinen ongelma on itse sovellukset, varsinkin nämä some-sellaiset. Facebookit ynnä muut ovat alustoja kaikenlaiselle epäkurantille hommalle.

Tietoturvayritykset ovat vuosien ajan jo varoittelleet älypuhelinten käyttäjiä näistä ongelmista.

Monet eivät tajua sitäkään että älypuhelimet aiheuttavat liikenneonnettomuuksia ja muita haavereita. Ja sitten on vielä ergonomia, jonka takia niska-, selkä- ja muut kipuongelmat tulevat räjähtämään käsiin seuraavina vuosikymmeninä.

Miten uskallat käyttää terveyspalveluita, kun sielläkin kerätään vieläpä hyvin henkilökohtaista tietoa sinusta ja tietoa arkistoidaan, ja kuka tahansa hyvän päivän tuttu Pirkko joka sattuu alalla työskentelemään voi käydä lukemassa tietosi, ja onhan käynyt niinkin, että potilastietoja sisältäviä lappuja lojuu kadulla? Lisäksi tietojasi voidaan luovuttaa lääkefirmoille.

Tai miten voit käyttää postia, kun kuka tahansa postinjakaja tai lajittelija voi varastaa kirjeesi ja saada tietosi?

En oikein ymmärrä miksi se että sovellusyritykset saavat datatietoja minusta olisi kauhea asia, jos he eivät käytä sitä minua vastaan. En koe että minulle kohdennettu mainonta on sellaista käyttämistä.

Nää terveystietojen urkkijat on tietääkseni mahdollista selvittää. Että Pirkon voi nähdä kohta oikeudessa.

Tätä sivuaa uutinen (YLE eilen vaiko tänään?), että oikeuteen on todella kallista mennä ellet ole varaton, jolloin saat oikeusavun ilmaiseksi.

Ohiksena tähän.

Vierailija
146/165 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakoilulaitteita, ymmärrän jos ihminen on poliisi tai jossain salassapitojuttujen kanssa tekemisissä. Mitä vakoiltavaa tavallisella ihmisellä olis, telkkariohjelmat ja päivän syömiset. :D Niin ja mainoskiellon voi hommata myös siihen kännyyn jos pelkäätte jotain markkinointijuttuja verkkotapahtumien perusteella.

Autuaita ovat yksinkertaiset...

Kun et keksi mitään järkevää sanottavaa, niin osoita kuitenkin olevasi toisen yläpuolella.

Vierailija
147/165 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännää, mutta monet Piilaakson tekniikkagurut eivät hanki lapsilleen älypuhelimia, ja jotkut eivät edes käytä sellaista itse. Suomessakin esim. Jyväskylän kyberturvallisuuden proffa ilmoitti jossain haastattelussa, ettei omista älypuhelinta.

Älypuhelimissa ongelmana on turvallisuus. Laitteen sovellukset vaativat usein luvan käyttää kaikkia toimintoja, joten siksi laite voi näkee, kuulee ja seuraa mitä teet. Nämä tiedot kerätään sovellusyritykseen. Ne voivat myös myydä tietoja eteenpäin kolmansille osapuolille. Esim. Whats-upit, yms.

Varmasti nykyään suurin osa viruksista tehdään toimimaan älypuhelimissa. Jostain syystä niiden avulla ihmisiä on niin paljon helpompi huijata kuin muilla laitteilla. Tämä on kasvava ongelma. koska useimmat ihmiset eivät osaa suojautua älypuhelimessa.

Älypuhelimissa toinen ongelma on itse sovellukset, varsinkin nämä some-sellaiset. Facebookit ynnä muut ovat alustoja kaikenlaiselle epäkurantille hommalle.

Tietoturvayritykset ovat vuosien ajan jo varoittelleet älypuhelinten käyttäjiä näistä ongelmista.

Monet eivät tajua sitäkään että älypuhelimet aiheuttavat liikenneonnettomuuksia ja muita haavereita. Ja sitten on vielä ergonomia, jonka takia niska-, selkä- ja muut kipuongelmat tulevat räjähtämään käsiin seuraavina vuosikymmeninä.

Miten uskallat käyttää terveyspalveluita, kun sielläkin kerätään vieläpä hyvin henkilökohtaista tietoa sinusta ja tietoa arkistoidaan, ja kuka tahansa hyvän päivän tuttu Pirkko joka sattuu alalla työskentelemään voi käydä lukemassa tietosi, ja onhan käynyt niinkin, että potilastietoja sisältäviä lappuja lojuu kadulla? Lisäksi tietojasi voidaan luovuttaa lääkefirmoille.

Tai miten voit käyttää postia, kun kuka tahansa postinjakaja tai lajittelija voi varastaa kirjeesi ja saada tietosi?

En oikein ymmärrä miksi se että sovellusyritykset saavat datatietoja minusta olisi kauhea asia, jos he eivät käytä sitä minua vastaan. En koe että minulle kohdennettu mainonta on sellaista käyttämistä.

Nää terveystietojen urkkijat on tietääkseni mahdollista selvittää. Että Pirkon voi nähdä kohta oikeudessa.

Tätä sivuaa uutinen (YLE eilen vaiko tänään?), että oikeuteen on todella kallista mennä ellet ole varaton, jolloin saat oikeusavun ilmaiseksi.

Ohiksena tähän.

Rikosasian ajaminen ei maksa uhrille mitään.

Köyhällä ei ole varaa lähteä riitelemään oikeuteen, mutta rikoksen ilmiantaminen ei maksa mitään.

Vierailija
148/165 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään just kattelin kun kävelin pankin ohi että siellä ne tyhmät jonottaa että pääsee maksamaan 5 euroa per lasku kun maksat sen tiskillä.

Verkkopankin käyttöön ei tarvitse älypuhelinta, vaan tavallinen kotikonekin riittää.

Riittää toki, mutta sitä ei nyt kovin usein tule kannettua mukana. Älypuhelin on mukana aina, jolloin saat maksettua laskut mökillä, reissuilla jne. Saat tarkistettua tilin tilanteen, siirrettyä rahaa kaverille tms. Aika outoa, jos haluaa rajoittaa sen kotikoneelle.

Ei se ole outoa, koska vaikka mielellään soisi kaikille niille mobiilimaksamisen mahdollisuuden, jotka sitä haluavat, pian otetaan kaikki muut mahdollisuudet pois, eli kohta kaikilta vaaditaan älypuhelin. Se on tässä se syy, miksi ihmiset vastustavat. Ei älypuhelinta itseään vaan pakkokäyttöä. Se on jo lähellä.

Vierailija
149/165 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena tähän.

Köyhällä ei ole varaa lähteä riitelemään oikeuteen, mutta rikoksen ilmiantaminen ei maksa mitään.

Miten niin ei maksa? Ei ennen käräjöintiä tiedä, kenet oikeus tuomitsee. 

Köyhillä nimenomaan on varaa, koska varattomalla kulut menevät valtion piikkiin. Keskituloisilla ei ole varaa, koska joutuvat itse maksamaan maksutilanteessa (mitä ei voi tietää etukäteen, kun lähtee oikeutta hakemaan).

Vierailija
150/165 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ne voi maksaa ilmaiseksi vaikka kirjaston tietokoneella ellei omista omaa. Puhelimen käyttäminen pankkiasioihin on yhtä viisasta kuin 10-14 vuotiaan lähteä ***** mukaan huumeiden ja alkoholin toivossa.

Mitä ihmeen mörköjä te pelkäätte? Usein puhelin on paremmin suojattu, kuin se vanha pöytäkone kotona. Mitä sinä pelkäät pankkiasioinnissa puhelimen välityksellä. Mitä väliä onko se tietokone pöydällä vai taskumallinen. en ymmärrä.

Ei kyse ole mistään muusta kuin siitä ikänäön vaivaamat eivät näe käyttää puhelinta, vaan pitää olla tietokoneen näyttö ja sekin vielä suurennettuna. Silmälaseja ei voi hankkia tai ei ainakaan voi pitää julkisesti.

Vierailija
151/165 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ymmärrä, niin kysele turvallsuus- ja it-asiantuntijoilta, miksi monet heistä eivät suosi älykännykkää tiettyjen asioiden hoitamiseen.

Vierailija
152/165 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena tähän.

Miten niin ei maksa? Ei ennen käräjöintiä tiedä, kenet oikeus tuomitsee. 

Köyhillä nimenomaan on varaa, koska varattomalla kulut menevät valtion piikkiin. Keskituloisilla ei ole varaa, koska joutuvat itse maksamaan maksutilanteessa (mitä ei voi tietää etukäteen, kun lähtee oikeutta hakemaan).

Mitä väliä. Poliisi ja syyttäjä hoitaa rikosasiat.

Vierailija
153/165 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkeenjääneet vihaavat mitä vaan.

Minun mielestäni nimenomaan jälkeenjääneitä voi viedä kuin pässiä narussa.

Aikoinaan yksi mies sanoi, että suomalaiset on niin tyhmiä, että jos Kekkonen sanoisi, että kaikkien olisi juostava jääpuikko hanurissa, niin 90% kansasta tottelisi.

Sama pätee nykyteknologian hillitön puolustelu.

T. It- alalla pitkään kehitystä seuraillut

Vierailija
154/165 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ymmärrä, niin kysele turvallsuus- ja it-asiantuntijoilta, miksi monet heistä eivät suosi älykännykkää tiettyjen asioiden hoitamiseen.

Sen lauluja laulat kenen leipää syöt. Tietoturvakonsulttien kuuluu olla huolissaan ja varoitella vaaroista. Se on pisnestä.

Vierailija
155/165 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua, että yhyeen pieneen helposti varastettavaan laitteeseen liitetään liian monia tärkeitä toimintoja. Liian hauras ja epävarma.

Se voidaan varastaa, se voi mennä rikki, akku voi loppua hankalassa paikassa ym.

Siksi en halua pankkiasioita tms älykännyyn.

Ei se tieto ja data ole siinä sinun puhelimellasi fyysisesti. Saat uudelle puhelimella samantien yhteyden pankkiisi jne. Tai muusta tietokoneesta. vaikka puhelin menee rikki, niin saat kaikki ohjelmat myös uuteen puhelimeen. Ainoastaan jos et käytä pilipalveluja, niin valokuvat voivat hävitä.

Kohta viedään muut mahdollisuudet pois; eli jos känny häviää, ei välttämättä ole vastaavia palveluita enää siinä hetkessä otettavaksi vaan ainoastaan älypuhelinsovelluksen kautta.  Siksi ei tiettyjä palveluita mobiiliin, koska muut versiot lopetetaan.

Vierailija
156/165 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälkeenjääneet vihaavat mitä vaan.

Minun mielestäni nimenomaan jälkeenjääneitä voi viedä kuin pässiä narussa.

Aikoinaan yksi mies sanoi, että suomalaiset on niin tyhmiä, että jos Kekkonen sanoisi, että kaikkien olisi juostava jääpuikko hanurissa, niin 90% kansasta tottelisi.

Sama pätee nykyteknologian hillitön puolustelu.

T. It- alalla pitkään kehitystä seuraillut

Jälkeen jääneet pässit jonottaa maksullisia palveluita pankissa, kun eivät suotu hoitamaan halvemmalla netissä. Tuttava juuri kertoi että äitinsä oli jonottanut 5 tuntia verotoimistossa, kun ei halunnut hoitaa asiaa netissä, jossa se olisi onnistunut vartissa.

Vierailija
157/165 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkkopankin käyttöön ei tarvitse älypuhelinta, vaan tavallinen kotikonekin riittää.

Hmm, minusta yksi kunnollisen älypuhelimen hyvä puoli on, ettei tarvi ollenkaan erillistä tietokonetta.

Kyllä moneen asiaan tarvitsee isompaa laitetta :)

Töissä tarvin kyllä, kun koodaan työkseni. Mutta kotiini en halua minkäänlaista läppäriä saati pöytäkonetta. Älykännykkä ja iPad riittävät hyvin kaikkiin tarpeisiini. 

Ja se on sinun valintasi. Minä taas tarvitsen konkreettisen näppäimistön, enkä varmasti aijo luopua siitä ikinä.

Ihan fyysinen näppäimistö mun iPadissa on. Olen ostanut siihen lisälaitteena sellaisen kannen, jossa on sisäpuolella näppis. Kun haluan vaikka kirjoittaa Vauva-palstalle niin laitan padin pysty- tai vaaka-asentoon kannessa olevaan kouruun, ja käytän siinä olevaa fyysistä näppäimistöä. Tällaista siis https://www.verkkokauppa.com/fi/product/20354/kmhhm/Logitech-Slim-Folio…

No millä perusteella tuo viritys olisi jotenkin parempi kuin läppäri

Se on monella tapaa ns. kevyempi ratkaisu. 

- Vie vähemmän tilaa

- On paljon kätevämpi esim. sängyssä e-Kirjaa lukiessa kuin että siellä olisi mukana läppäri

- Samoin sohvalla mukavampi surffata netissä pädin kanssa kuin läppäri sylissä

- Ei kulu aikaa käynnistämiseen, kun avaa kännen niin laite on samantien käyttövalmis

Kun mun kotikoneen tarve on lähinnä nettisurffailu, e-Kirjojen lukeminen ja laskujen maksu niin en tee kyllä mitään järeämmällä tietokoneella. Laskut tosin maksan yleensä puhelimella, kun sillä saa suoraan luettua viivakoodit eikä tarvi näpytellä viitteitä ja summia.

E-kirjat on kyllä seuraava asia mihin en koske pitkällä tikullakaan.

Läppäri muuten aukeaa myös kantta avaamalla, jos ei sammuta välissä. Niin ja kyllä mulla ainakin tilaa löytyy sellaiselle, sekä asunnosta että sylistä (vaikka en mikään valas ole), ei ne nyt NIIN isoja nykyään ole.

Itselläni taas niin, että en enää hanki paperisia lehtiä enkä kirjoja ollenkaan, tykkään paljon enemmän lukea padilta, eikä tule turhaa jätettä paperista, tai ympäristökuormitusta sen paperipostin painamisesta ja jakelusta.  

Jep, ja sinun laitteesi eivät tarvitse sähköä? Tuntuu unohtuvan ihmisiltä, että älylaitteet syövät sähköä.

Kirjastoistakin saa kirjoja lainaksi, kirjoja on maa täynnä. 

Vierailija
158/165 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etämaksuun ei tarvita älyluuria, tietokone riittää.

Entäs lähimaksu?

Puhelin on tosi kätevä laskunmaksussa, sillä voi kuvata viivakoodin niistä harvoista laskuita, jotka vielä tulee kotiin paperisina ja sen jälkeen ne voi maksaa nettipankissa, ilman kirjoitusvirheitä.

En ymmärrä yhtään niitä jotka änkyröi periaatteesta tekniikkaa vastaan.

Ei tekniikkaa, vaan tekniikan pakkosyöttöä. Insinöörit ovat ottaneet vallan, uusi tekniikka on itsetarkoitus.

Vierailija
159/165 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaavat niitä kun eivät osaa käyttää niitä. Vanhoja ihmisiä ne on.

Olet niin väärässä.

Fiksuimmat ihmiset joihin olen törmännyt , niin tadaa! mikä yhdistää ? -- kaikilla peruskänny ja ei facea. Otantaan kuuluu ihan terävistä 16-20-vuotiaista sinne mainitsemaasi "vanhoihin ihmisiin".

Älypuhelimen omistamattomuus tuskin korreloi älykkyyden kanssa. Mitä tulee siihen, osaako käyttää, eikö älypuhelimen idea juuri ole helppokäyttöisyys.

Itselläni on älyluuri mm. pankkitunnistautumista varten. Lisäksi käytän paljon navigointia ja WhatsAppia. Facea, instaa tms. ei ole, mutta se älypuhelimen kategorinen vastustaminen alkaa olla jo hifistelyä. Ei ole pakko käyttää, mutta ei siitä tarvitse tehdä numeroakaan.

Vierailija
160/165 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua, että yhyeen pieneen helposti varastettavaan laitteeseen liitetään liian monia tärkeitä toimintoja. Liian hauras ja epävarma.

Se voidaan varastaa, se voi mennä rikki, akku voi loppua hankalassa paikassa ym.

Siksi en halua pankkiasioita tms älykännyyn.

Ei se tieto ja data ole siinä sinun puhelimellasi fyysisesti. Saat uudelle puhelimella samantien yhteyden pankkiisi jne. Tai muusta tietokoneesta. vaikka puhelin menee rikki, niin saat kaikki ohjelmat myös uuteen puhelimeen. Ainoastaan jos et käytä pilipalveluja, niin valokuvat voivat hävitä.

Pilipalvelu! Anteeks mut 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Apuva, kohta kuolen nauruun. Piääkö nyt minunkin hankkiä älyläpyskä, koska ainoa hyvä sovelles olisi tuo pilipalvelu🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣