Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku järkiperäistää mitä ihmettä meillä oikein tapahtuu?

Vierailija
04.03.2019 |

Kotona on nyt valju tunnelma, ja mietin miten tässä pitäisi toimia, koska tuntuu että millään sanomisillani tai päätöksilläni ei olisi mitään väliä, vaan mies teilaa kaiken omien mielialojensa mukaan. Tämä ihan todella absurdi tapahtumaketju sai alkunsa perjantaina, ja jatkuu edelleen ja tästä johtuen ilmoitin kylmästi, että eroamme, mutta mies vain tuntuu naureskelevan eikä ottavan eropuheitani vakavissaan. Kerrotakoon että olemme sitten kolmekymppisiä jo kumpikin, eikä mitään kovin nuoria enää, joten senkin takia olen ihmeissäni tästä kaikesta.

Tämä alkoi jo viikonloppuna, kun mies meni perjantaina käymään sisaruksillaan. Odottelin häntä kotiin, mutta miestä ei vain kuulunut eikä hän ilmoittanut mitään. Menin lopulta nukkumaan, kunnes yhtäkkiä puoli kolmelta käy ovi, mies rynnii sisään täydessä raivossa ja räppää valot päälle ennen kuin aloittaa hirveän huutamisen. Sanomattakin selvää, että hän oli umpihumalassa.

Mietin jo hetken soitanko poliisit, koska mies oli melkein tulossa päälleni. Kuuntelin sitä avautumista aikani, mikä kuului varmasti naapuriin, ennen kuin tajusin että ne jutut olivat kaikki aivan outoja ja suoria lainauksia joltain muulta. Miehellä on siis hyvä muisti ja hänellä on tapana kertoilla paljon toisiltaan kuulemia juttuja ominaan. Mies haukkui minua vastuuttomaksi lokiksi, joka kuluttaa kaikki hänen rahansa, olen turha ja tyhmä ihminen ja luulen aina että joku muu pelastaa - siis aivan järjettömän lapsellisia heittoja, joista en käsittänyt puoliakaan. Olen kuulemma kylmä ja kamala ä m m ä, joka ei tee edes tarpeeksi taloustöitä. Mies haukkui minut myös pystyyn siksi, että olin laittanut välit poikki erääseen ystävään, ja vaikka tämä ex-ystävä kävi meillä taannoin ja juttelimme asioista, niin emme ole edelleenkään palanneet vanhaan.

Sitä riehumista kuunnellessa ja katsellessa minulle välähti mikä on ollut illan pääpuheenaihe siellä sisaruksien luona. Mies oli siis istunut siskonsa luona ja lähtenyt siskon miehen kanssa jatkoille kaupungille, ja lopputuloksena oli tuo järjetön humalarähinäkiukku.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joltisenkin ämmämäistä käytöstä mieheltäsi. Kuuntelin kerran sivusta, kun eräs sukulainen esitti ilkeitä huomautuksia tyttärestäni, joka ei ollut siis paikalla. Hänen miehensä katkaisi tuon panettelun lyhyeen ja teki hyvin selväksi, että hän ei kuuntele sivullisten juoruja ja arvioita vaimostaan.

Vierailija
22/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selvästi se pitää teille sanoa, ennen kuin älyätte lähteä: olette rumia, tyhmiä, itsekkäitä, mitättömiä, turhia, tarpeettomia, turhia, tarpeettomia, turhia, tarpeettomia. Ja silti jaksaa joku vielä roikkua tällaisessa, että jos minä oikein sitä nöyristelisin ja miellyttäisin  ja häntääni heiluttaisin, niin josko se edes vähän minusta tykkäisi, tai edes sietäisi. Tai rakkauvvvestahan se vain potkii.

Tämä maa on täynnä näitä miehiä, jotka ulkoistavat avio- ja muutkin erot naisen tehtäväksi. Ei tarvitse itse vaivautua ja saa mielihyvän siitä, kun saa haukkua jonkun täydellisesti ja sitten eron jälkeen voi tarpeen tullen heittäytyä vielä marttyyriksi, jos on tarve, tyyliin akka otti eron ja vei multa lapset/asunnon/ystävät/rahat you name it.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkiperäistäminen ei kyllä tarkoita selittämistä tai tulkkaamista. Otsikkoa siis ihmettelin.

Minusta tilanteenne vaikuttaa melko tulehtuneelta, ja molemmilla on siinä vallankäytön elementtejä. Jos oikeasti haluat ratkaisua asiaan, tilanne pitäisi rauhoittaa kerta kaikkiaan niin, että lähdet vaikka pois, jos mies ei kerran lähde. Eikä mitään yhteyttä ennen ensi viikonloppua. Kummankin tekisi hyvää ajatella asioita ihan itsekseen hakematta välittömästi mieleenjuolahduksiinsa vastetta toiselta.

Vierailija
24/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trölli hanki elämä.

Vierailija
25/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no oletko lokkeillut miehes rahoilla ? 

Vierailija
26/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies taitaa olla jonkin sortin reppana, jos ei osaa omilla aivoillaan ajatella. Olisiko joku parisuhdeterapia paikoillaan? Ero voi kuulostaa äkkiseltään helpolta ja oikealta ratkaisulta, mutta ei välttämättä ole sitä. Muistelkaa miksi aikoinaan ylipäätänsä toisiinne rakastuitte ja menitte naimisiin. Paljon on tulehtunutta ilmaa välillänne (harvalla ei ole), joten ei kun puhdistamaan ilmaa. Tsemppiä :)

Vierailija
27/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies taitaa olla jonkin sortin reppana, jos ei osaa omilla aivoillaan ajatella. Olisiko joku parisuhdeterapia paikoillaan? Ero voi kuulostaa äkkiseltään helpolta ja oikealta ratkaisulta, mutta ei välttämättä ole sitä. Muistelkaa miksi aikoinaan ylipäätänsä toisiinne rakastuitte ja menitte naimisiin. Paljon on tulehtunutta ilmaa välillänne (harvalla ei ole), joten ei kun puhdistamaan ilmaa. Tsemppiä :)

Jos kyseessä on lapseton pari, kyllä ero on juuri sitä eli helppoa ja ainut järkevä keino siirtyä vahingollisesta suhteesta takaisin normaaliin elämään. On aivan turha tekohengittää suhdetta joka pitäisi purkaa kokonaan palasiksi ja opetella kaikki kädestäpitäen uudelleen tullakseen kuntoon - puoleksi vuodeksi, jonka jälkeen vanhat tavat ja todellisuus palaa.

On kokemusta, enkä todellakaan suosittele ylläpitämään suhdetta vain siksi ettei tarvitsisi erota. Suhteen pitäisi perustua yhteiseen kunnioituksen ja tahtoon sekä siihen, että se tarjoaa turvasataman (eikä helvettiä).

Vierailija
28/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on lapseton pari, kyllä ero on juuri sitä eli helppoa ja ainut järkevä keino siirtyä vahingollisesta suhteesta takaisin normaaliin elämään. On aivan turha tekohengittää suhdetta joka pitäisi purkaa kokonaan palasiksi ja opetella kaikki kädestäpitäen uudelleen tullakseen kuntoon - puoleksi vuodeksi, jonka jälkeen vanhat tavat ja todellisuus palaa.

On kokemusta, enkä todellakaan suosittele ylläpitämään suhdetta vain siksi ettei tarvitsisi erota. Suhteen pitäisi perustua yhteiseen kunnioituksen ja tahtoon sekä siihen, että se tarjoaa turvasataman (eikä helvettiä).

Niin, naisethan ei tunnetusti osaa katsoa sinne peiliin. Uusi lompakko vaan kehiin, oli lapsia tai ei 

Vierailija
29/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että miehen ajatukset ovat hetkessä syntyneet. Kyllä hän on pitkään tuota hautonut ja varmasti tuntee mitä kertoo. Itse en haluaisi tuota korjata ja kokisin, että se on lähtöisin jostain syvempää. Mies siis ei ole tyytyväinen suhteeseen. Enkä olisi itsekään. Silloin olisi aika erota.

Vierailija
30/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ainakaan lapsia hankkiko känniraivoamis-suhteeseen

Vierailija
31/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteno romaneja tms

Vierailija
32/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pimee pari!

33/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tyypillinen kuvio, jossa humala laittaa purkamaan aivan liian rajusti näkemyksiä jotka on pinnan alla vaivanneet kauan, eli teillä nuo raha-asiat. 

Älytöntähän se on jos tuollaisen takia pelkästään tulee ero. Toki jos muutenkin on paljon ongelmia tai nihkeyttä, sitten voi olla että tuo on se viimeinen oljenkorsi joka murtaa kamelin selän.

Mies rähisee minulle estottomasti joka kerta humalassa, selvin päin ja krapulassa. Hän on joskus sulkenut minut ulos kodistamme kiukkuisena ja joskus raivonnut julkisella paikalla. Syy on joka kerta, siis aivan joka kerta minun, koska hän sanoo niin. Minulle riittää. Mies on nyt huoneessaan eikä vastaa mihinkään mitä kyselen, vaan esittää kuin olisin ilmaa ja välttelee minua kuin ruttoa. Aiemmin olin aivan hajalla näistä hänen tempuistaan, nyt en ole päästänyt kyyneltäkään hänen takiaan. Olen aivan varma että ero tulee, koska minulla ei ole enää voimia tällaiseen. Ap 

Tuollaiset äkilliset raivoamiset, joiden syy ja sisältö eivät edes selviä kohteelle kunnolla kertoo ehkä passiivisaggressiivisuudesta: raivoaja hautoo jotain asiaa mielessään pitkään ja ärtymys ja suuttumus kytee, mutta hän ei puhu siitä. Sitten humalassa raivoaa kuin olettaen, että toinen tietää, mistä kyse.

Todella raskasta saman katon alla asuville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme