Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kun kirjastossa ei varaukset maksa enää mitään, onko sinun kirjastokäyttäytymisesi muuttunut?

Vierailija
04.03.2019 |

Mulla on ihan täysin. Ennen tuli paljon haahuiltua hyllyjen välissä etsimässä luettavaa, nyt käytän pääosin ainostaan kustantajien uutuusluetteloita ja sitten jos jostain aiheesta olen erityisen kiinnostunut, käytän ohjelman hakua ja varaan teoksen (vaikka se olisi hyllyssäkin). Käyn kirjastossa nykyään 1-2 vko välein entisen useamman kerran viikossa sijaan ja haen pääasiassa vain nuo varaamani jotka ovat saapuneet. Palautushyllyn kurkkaan silloin tällöin.

Ilmeisesti moni muu tekee samaa kun varattujen hylly kasvaa kasvamistaan. Sieltäkin joskus vilkuilen löytöjä kun meillä siis varaukset haetaan itse varausnumerolla, ei tarvitse virkailijan kanssa asioida.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin samoin on muuttunut minullakin.

Vierailija
2/12 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno uudistus, ehkä ihmiset käyttävät siten enemmän kirjastoa. Ja kiireisetkin kerkii käydä, kun voi vaan ottaa varauksensa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko siis, että otat jonkun toisen varaamia kirjoja omin nokkinesi?

Vierailija
4/12 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin Oodissa tulee vaellettua hyllyjen väleissäkin ja tehtyä löytöjä. On niin kiehtovan tulava ja valoisa.

Vierailija
5/12 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, ei se ole edes mahdollista kun automaatti ei hyväksyisi lainaa. Mutta siis otan kirjan nimen ylös jos se vaikuttaa kiinnostavalta. En mitään takakansia kehtaa siinä ruveta lueskelemaan muiden varauksista, mutta nimestäkin osaa päätellä usein jo paljon. ap

Vierailija
6/12 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän vaihtelee kirjastottain, onko varaaminen ilmaista vaiko ei.

Vierailija
7/12 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, ei se ole edes mahdollista kun automaatti ei hyväksyisi lainaa. Mutta siis otan kirjan nimen ylös jos se vaikuttaa kiinnostavalta. En mitään takakansia kehtaa siinä ruveta lueskelemaan muiden varauksista, mutta nimestäkin osaa päätellä usein jo paljon. ap

Hyvä sentään. :) Minä en ole pitkään aikaan käyttänyt kirjastoa, kun luen melkein kokonaan sähköisessä muodossa, joten en tunne systeemejä. Anteeksi, kun sain väärän käsityksen. 

Vierailija
8/12 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se tullut ihan lain mukaan taannoin maksuttomaksi kaikissa kirjastoissa?

Vierailija
9/12 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä se oli aiemmin ilmaista, sittemmin muuttui maksulliseksi ja nyt on taas ilmaista. Ihan samalla tavalla olen koko ajan varaillut kirjoja, eli sellaisia, jotka ovat uusia tai muusta syystä koko ajan lainassa.

Vierailija
10/12 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni varaaminen on lain mukaan kaikkialla ollut ilmaista jo monta vuotta.

Vierailija
11/12 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikirjastoon varaan kirjoja, jotka poimin uutuslistoista, Instagrammista jne. Oodissa käyn pyörimässä ja tekemässä herätelainoja

Vierailija
12/12 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se meilläpäin ainakaan ole koskaan maksanut mitään.