Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menikö ihan tasapuolisesti?

Vierailija
04.03.2019 |

Mies tekee reissutöitä. Lähtee su iltana ja palaa kotiin to iltana. Olin kotona lapsen kanssa 1,5 -vuotta. Pitää aina viikonloppuisin antaa miehen levätä ja nukkua niin paljon kuin haluaa. Saattaa välillä nukkua 15 tuntia putkeen ja useimmiten 12-14 aikaan herää. Sitten ei enää viimeistään lauantai iltana saa unta, kun on nukkunut liian pitkään. Ja valvoo la-su yönä 03-06 eli sunnuntaisin herää vasta päivällä.

Tämä tarkoittaa sitä, että hoidan lapsen lähes kokonaan yksin. Koska viikonloppuisin kun mies on hereillä hänellä oli kaikkea muuta tekemistä kuin olla kotona. Mm. harrastukset, joita ei voi tehdä kuin kotikaupungissa eli viikonloppuisin ja pitää myös kavereita nähdä.

Nyt sitten palasin töihin eli minä vien ja haen lapsen päiväkodista ja kaikki kotityöt teen myös edelleen. Mies tarvitsee perjantain lepäämiseen. Minä hoidan siis lapsen, kodin ja työni edelleen, mutta mitään erillisiä lepohetkiä ei ole. Yöt silloin kuin lapsi nukkuu ja viikonloppuisin päiväuniaika n. yksi tunti.

Mietinkin miksei miehelle riitä lepo arkisin niissä hotelleissa kun ei tarvitse kotitöitäkään tehdä eikä lasta hoitaa, voi vaan levätä. Ja periaatteessa nukkua niin pitkät yöunet kuin haluaa. Herätys on 05-07 aikaan hänellä. Minulla on myös tuohon aikaan kun vien lapsen päiväkotiin ja työmatkat bussilla, niihin mene tunti eli kaksi tuntia päivässä.

Onko tuo reissutyö sitten niin väsyttävää? Ja kyllä minäkin olen välillä todella väsynyt. Pitää vaan mennä aikaisin nukkumaan, että saa tarpeeksi pitkät yöunet. Minulla ne on 7-9 tuntia. Ei mies koskaan kysy olenko väsynyt, tarvitsenko levätä. Mies sanoo aina ensin "oli törkeän rankka viikko, pitää levätä, älkää sitten melutko."

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se väsyttää kun on "töissä" hippajalassa kaiken iltaa.

Vierailija
2/61 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mikä sika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä olet sen valinnut, mitä valitat. Jos ei kelpaa, jätä se sika.

Vierailija
4/61 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei selvästi perhe-elämä kiinnostaa. Ulkoistaisin tuommosen ukon aika nopiaan.

Vierailija
5/61 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät itsekin ettei mennyt. Ihan kivat saavutetut edut miehelläsi. Suosittelen vakavaa keskustelua asiasta ja nimenomaan niin, että mies saa kertoa oman kantansa siihen miten jatkossa hoidetaan kasvatus/kotityöt.

Vierailija
6/61 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies maksaa puolet perheen kuluista, niin anna asian olla.

Mutta älä pese vaatteitaan tai laita miehelle ruokaa, vaan opettele elämään yh-elämää miehen ollessa kotonakin. Anna tämän mennä ja tulla oman mielensä mukaan ja jos mahdollista, niin keksi lapsen kanssa yhteistä tekemistä poissa kotoa viikonloppuisin. Menkään mummolaan, kylään kavereille, lastentapahtumiin. Jos mies tätä ihmettelee, niin muistuta, että itse pyysit, ettei meluttaisi.

Ajattele asia niin, että miehen ansiosta asumiskulusi ovat mukavan pienet.

Vierailija
7/61 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy nyyh olen uhri byää. Ukon rahat kyllä kelpaa ja elintaso, minkä työllään saa aikaan. Olisiko mukavampi sitten muuttaa vaikka edullisempaan asuntoon ja laskea hieman elintasoa? Niin eihän se tietenkään käy. Jos asia olisi toisinpäin niin olisit ulisemassa siitä kuinka mies ei tuo talouteen tarpeeksi rahaa ja itse joudut raatamaan reissutyössä. Häpeäisit!

Vierailija
8/61 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
9/61 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä reissutyö tietysti väsyttää vähän enemmän kuin tavallinen, minua ainakin. Mutta ihan epäreilu kuvio on teillä. Jos mies tarvitsee perjantaina lepoa niin se tulisi tietenkin hoitaa niin, että aluksi hän lepää ja sinä saat perjantaina tai seuraavana päivänä myös omaa aikaa levolle tai mille tahansa.

Kannattaa nyt olla tiukka siitä, että sinäkin saat sitä omaa aikaa. Mies on jotenkin laiskistunut tuollaiseksi, mutta kyllä siitä vielä voi nousta. Jutelkaa, viettäkää yhdessä aikaa, mutta myös vaadi sitä omaa aikaa. Menet vain sänkyyn päiväunille tai lähdet johonkin omiin puuhiin, kyllä se mies lapsen hoitaa kun pakko on. Viikonlopun toisena aamuna tietenkin sinä saat nukkua, kun mies herää lapsen kanssa. Ilmoita se jo illalla, niin mies ei voi vedota valvomiseensa.

Vierailija
10/61 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Meillä minä olen vielä kotona lasten kanssa, hoidan siis yöt, paitsi mies hoitaa 1 yön viikossa. Seuraavana päivänä hänen pitää antaa nukkua pitkään ja ottaa vielä päikkärit kun on niin väsynyt kun valvoi lasten kanssa.. minä en ikinä saa nukkua pitkään tai ottaa mitään päikkäreitä ellei lapset nuku samaan aikaan. Mies ei jotenkin ymmärrä että minä valvon Joka.yö muuten kuin sen 1 yön.

Vierailija
11/61 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kovin hyvä isä lapselleen. No kun eroatte, hän saa levätä entistä enemmän, kun ei enää asu perheensä kanssa. Paitsi jos hän hoitaa lasta esimerkiksi viikonloppuna, silloin hänen on oltava myös isänä välillä ja sinäkin saisit levätä.

Vierailija
12/61 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sanotte "mies ei ymmärrä", kun selkeästi tarkoitatte "mies ei välitä"? Onko tuo jokin mielen puolustuskeino ettette muka itsekään ymmärrä että kyse on välittämisen puutteesta, ei suinkaan ymmärryksen?

Vierailija
13/61 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se reissutyö on raskasta. Mun mies reissaa myös, ja kyllä sitten viikonloppuisin saa nukkua niin pitkään kun huvittaa koska saattaa tehdä siellä reissuissa 10-15h töitä vuorokaudessa eli yöunet jää lyhyeksi. Ensimmäinen kotipäivä menee aina palautuessa siitä reissusta. Ei todellakaan ole mitään lomaa tollainen reissutyö vaikka kuinka saiskin nukkua hotellissa rauhassa ja se pelkkä matkustaminen on jo rankkaa. 

Tässä on nyt vaan erona se että meillä ei ole lapsia. Jos meillä olisi, niin kyllä vaatisin sitä että mies hoitaisi osansa myös siitä. Jos tuo reissutyö ei teidän elämäntilaneeseen sovi niin pitäiskö sen miehen kanssa keskustella asiasta? Ei sekään ole oikein että sulle jää sitten yksin kodin pyörittäminen myös niinä päivinä kun mies on kotona. 

Vierailija
14/61 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen reissutyötä. Lähden su aamulla n. 4:00 ajamaan kohteeseen ja työpäivä jatkuu n. 21:00. TI- TO työtä 6:00 - 18:00 ja torstaina vielä ajomatka kotiin. Perjantai on kylpytakkipäivä sumussa ja viikonloppuna sitten on aikaan lapselle  ja vaimo menee omissa menoissa, joten ota sitä omaa aikaa äläkä uhriudu siellä kotona.

Vierailija
15/61 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas kotonamakaajalla rankkaa. Sinähän siellä kotona sotket ja makoilet, ei mies. 

Vierailija
16/61 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme asu mitenkään hienosti, pienehkö kerrostalokolmio halvahkoilla kalusteilla. Hyvin minimalistinen sisustus. Maksan puolet vuokrasta ja ruoatkin itse ja lapselle, bussikortin, omat laskut myös. Mies joskus viikonloppuna käy kaupassa tai hakee/tilaa ruokaa, mutta muuten kyllä maksan ihan itse ruoatkin. Mies maksaa sähkön ja vakuutukset. Hänellä on toki isommat tulot, mutta en kyllä elä hänen siivellään tms. On hänellä suuremmat menotkin.

Ap

Vierailija
17/61 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On taas kotonamakaajalla rankkaa. Sinähän siellä kotona sotket ja makoilet, ei mies. 

Luitko aloituksen kokonaan? Olen siis töissä, kokoaikaisesti. Herätys aikaisin aamulla, koska työmatkoihin menee yhteensä kaksi tuntia päivässä (tuohon sisältyy päiväkotiin vienti) Eli näihin menee 10 h päivässä. Mies tekee 8-10 tuntisia päiviä. Todella harvoin on niitä yli kymmenen tunnin päiviä. Hänellä on sitten työt ma-to. Mulla ma-pe. Tänään en ole töissä kun lapsi sairaana. Kyllähän mies sotkee viikonloppuisin, mutta ei kyllä tee silloinkaan kotitöitä. Mutta ne nyt saan tehtyä kun olen siinä aika tehokas.

Ap

Vierailija
18/61 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme asu mitenkään hienosti, pienehkö kerrostalokolmio halvahkoilla kalusteilla. Hyvin minimalistinen sisustus. Maksan puolet vuokrasta ja ruoatkin itse ja lapselle, bussikortin, omat laskut myös. Mies joskus viikonloppuna käy kaupassa tai hakee/tilaa ruokaa, mutta muuten kyllä maksan ihan itse ruoatkin. Mies maksaa sähkön ja vakuutukset. Hänellä on toki isommat tulot, mutta en kyllä elä hänen siivellään tms. On hänellä suuremmat menotkin.

Ap

Ei tämä kelpaa kuule nyt näille miesasiamiehille, koska naisen tehtävä on ilmaiseksi hoitaa koti ja lapset. Se on silkkaa hupia ja lepoa kun on kyseessä nainen. Mieheltä tämä on ihan liikaa pyydetty. Mies on jalo, jos käy töissä ja tuo edes jonkun killingin siihen yhteiseen kassaan, nainen ei vaikka kävisi töissä ja pyörittäisi koko perheen yksinään.

Oletko varma, ettei kotonasi asu tällainen miesasiamies?

Vierailija
19/61 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap keskustellut miehen kanssa asiasta? Oletko kertonut kuinka epäreilulta tilanne tuntuu sinusta? Mitä mies on asiasta mieltä?

Vierailija
20/61 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan ala lasta hyssyttelemään viikonloppuaamuisin. Eläkää omaa elämäänne, ei ole teidän tehtävänne hissutella kotona miehen typerän unirytmin takia. Eri asia jos puoliso joskus satunnaisesti kävisi kavereiden kanssa iltaa viettämässä ja tulisi myöhään kotiin, olisi tullut yövuorosta tms. mutta itse en alkaisi mahdollistamaan sitä, että aikuinen mies leikkii teini-ikäistä ja nukkuu iltapäivään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän