Kuinka paljon noita kuivattuja luumuja uskaltaa syödä kun ummetus vaivaa?
En nyt kuitenkaan haluaisi siellä veskissä istua ihan vuorokauttakaan ;)
Oiskohan hyvä jos syön vaikka 10?
Kommentit (29)
Älä turhaan luumuja syö. Osta apteekista tai kaupasta (minusta S-kaupan Rainbow on paras ja halvin) magnesiumia. Ota iltaisin 1-2 tablettia, nuku yön yli ja käy aamulla vessassa: ummetuksesta ei tietoakaan. Magnesiumista on lisäksi paljon terveyshyötyä suurin osa ihmisistä kärsii sen puutteesta.
Mitään ei tapahdu vaikka söis kaks pussia. Syön niitä usein eväinä koska ne on hyviä.
Jaa, mä taas söin ummetukseen puoli pussillista ja seuraavassa käänteessä ripuloin housuuni.. Eli en suosittelisi kovin montaa syömään.
Aamulla tyhjään mahaan pari lusikallista pellevansiemenrouhetta veteen sekoitettuna. Toimi tod hyvin raskaana ollessa.
Pellavansiemenissä vaan on syanidia. En ihan heti raskaana niitä vetäisi. Minäkin liputan magnesiumin puolesta.
Voin syödä puoli pussia ilman isoja vaikutuksia. Mies syö yhden ja taas toimii maha! Normaalisti hän siis ei ummetuksesta kärsikään kun taas minulle se on ollut elinikäinen vaiva. Aloita siis varovasti. Vaikutus on kuitenkin lyhytaikainen, eli jos maha menee löysäksi, se tyhjenee ja that's it. Ei luumulla mitään pitkäkestoista ripulia aikaiseksi saa.
Osta Werther's Original karkkikoppa, ei sokerilla makeutettua.
Syö koko koppa, ehkä kaksi koppaa. Melko varmasti noin 2 tunnin kuluttua istut pöntöllä lopun päivää.
Söin nyt niitä sitten jonkun kymmenkunta ja otin magnesiumiakin lisäksi,jospa illalla vielä puuroa vetäis.Mulla ei ole ikinä ollut tällaista vaivaa paitsi nyt loppuraskaudessa,edes kahvi ei auta mitään.ap
Terve olen syönyt kaks pussillista luumuja saman päivän aikana eikä mitään tapahdu montako viikkoa menee kun alkaa toimimaan,liikun säännöllisesti ja käyn salilla mut mikä siihen auttaa
Ne kuivat luumut on liotettava yön yli ja vasta sitten ne alkaa tehota. Saat syödä niitä muuten vaikka kuinka paljon ja sun maha ei siitä löysty!!
Luumut ja viikunat sisältävät kuitujen lisäksi suolen toimintaa lisääviä aineita. Sopiva annos on 6–7 vedessä liotettua luumua liotusvesineen aamulla.
Ootte te hauskoja, teette asioita joista ei ole hyötyä! Siis ne lumut on todellakin LIOTETTAVA!
Mitä järkeä on ahmia luumuja, kun apteekista saa laksatiivia? Illalla tabletti tai pari niin aamulla paska tulee.
Söin kerran 2/3 pussillista kuivattuja sekahedelmiä. Meni ehkä tunti, kun tuli jumalattomat vatsakrampit ja sen jälkeen ripuloin hillittömästi pari tuntia. Kai nuo vaikutukset ovat yksilöllisiä.
Itselläni menee vatsa kovaksi luumuista. Sen sijaan, jos on ummetusta, vetäsen askillisen läkerol dentsejä. Puoli tuntia ja vatta tyhjenee! Oma suosikki on mustaherukan makuiset.
Mulla ei oo tullu 4-6päivään yhtään vessahätää jos pientä pissaliriä ei lasketa. Mikä avuksi ja onko kyseessä ummetus? Olen sönyt normaalisti ja vatsa turvoksissa ("ummetuksen(?)") takia..
Harmi vaan et toi pellavansiemenrouhe on kiellettyjen listalla raskausaikana.
Mä oon syönyt koko pussin vaikka ei ois tarvetta. Ja ihan hyvin pärjäsin, ei ne vedelle vie.