Onko kellään kokemusta ruumiista irtautumisesta?
Kommentit (117)
Ruumis voi olla myös elävä.
Ruumis, ruumiillinen yms. Usein myös keho. Vasta viime vuosina alkanut muuttua enemmän engl. corpse suuntaan.
Kieltämättä itsellekin ensiksi tulee mieleen kuollut.
T. Eri
Mahtavia asioita. Olemme paljon muuta kuin kehomme.
Vierailija kirjoitti:
Meitsi irtaantuu ruumiistani joka yö. käyn jääkaapilla ja kuzella.
Henki ei tarvitse kumpaakaan joten luultavasti otit ruumiin mukaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on kokemusta niistä. On tosin jo monta vuotta tai jopa vuosikymmentä aikaa kulunut viimeisestä.
Kerro tarkemmin.
En jaksa pitkää sepustusta, mutta ollut useampia, en saa aikaan itse haluamalla. Ollut valtava jättikokemus, jossa oikein matkasin kauas ja näin henkiäkin ja eläviä tuttuja, sekä mm minikokemus, jossa olin ehkä vsin pari senttiä irtaantunut ja näin ja kuulin asioita ns eri ulottuvuudessa, jotka toteutuivat n puoli vuotta myöhemmin elämässäni.
Koko tämä kokonaisuus on liittynyt henkiseen herätykseen laajemmin, jonka myötä olen alkanut uskoa Jumalaan. Ehkä ne olivat se herätyspiste, ja nykyään en enää tarvitse sellaisia konkreettisia todisteita, kun uskon jo muutenkin. Kokemukset siis uudistivat maailmankuvani täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on kokemusta niistä. On tosin jo monta vuotta tai jopa vuosikymmentä aikaa kulunut viimeisestä.
Kerro tarkemmin.
En jaksa pitkää sepustusta, mutta ollut useampia, en saa aikaan itse haluamalla. Ollut valtava jättikokemus, jossa oikein matkasin kauas ja näin henkiäkin ja eläviä tuttuja, sekä mm minikokemus, jossa olin ehkä vsin pari senttiä irtaantunut ja näin ja kuulin asioita ns eri ulottuvuudessa, jotka toteutuivat n puoli vuotta myöhemmin elämässäni.
Koko tämä kokonaisuus on liittynyt henkiseen herätykseen laajemmin, jonka myötä olen alkanut uskoa Jumalaan. Ehkä ne olivat se herätyspiste, ja nykyään en enää tarvitse sellaisia konkreettisia todisteita, kun uskon jo muutenkin. Kokemukset siis uudistivat maailmankuvani täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutteko näistä kokemuksistanne muille, vai pidättekö omana tietonanne?
Onko jotain tapahtumaa joka on edeltänyt kokemusta? (Kuten sairaus/kuume, joka mainittiin.)
Pystyttekö saamaan aikaan tämän irtautumisen halutessanne?
Ap
Miksi kysyt?
Toinen vastaus toiselta....
Jos kysyt meditoinnin tapaisesta kokemuksesta, niin kyllä. Kyse ei kuitenkaan ole itämaisesta meditoinnista, vaan Rosicrusian Amorc tyyppisestä. Siinä mennään "sielun katedraaliin" ja muihin paikkoihin.
En sinänsä allekirjoita heidän oppejaan, mutta kunhan olen elämässani etsinyt ja ollut uteliaskin, niin tuotakin on joskus kokeiltu. Se tuntui ei varsinaisesti ruumiista irtaantumiselta, mutta no jaa aika lailla sen tapaiselta. Ja ympäristo johon siirryin ei ollut kauhean miellyttävä. Heidän oppinsa ei olekaan kovin puhdistava. Moni sanoisi varmaan, että siinä on kyse itsesuggestiosta.
Silti en kiellä ihmisten ulkopuolista tietoisuuden maailmaa. Se voi minusta olla todellakin olemassa, vaikka en väitä siellä käyneenikään. Sellainen on minusta olemassa. Toivon niin.
No niin ketju vaimenee. Lisäys sitten. Minäkin olen tosiaan aikanaan irtautunut useammankin kerran entisestä vaimostani.
Entisestä.
Ehkä siksi entisestä että tuossa mitä tapahtui, niin lopulta kumpikin oli ilmeisesti sittenkin jossain omassa maailmassaan, vaikka ns. kivaa olisi ollutkin. Niin että en oikeastaan edes irtautunut vaimostani.
Hullun leima estää kertomasta? Toisaalta jos näistä puhuttaisiin avoimemmn, ymmärtäisimme enemmän.
Yltiöjärkevät ihmiset ovat pelottavia.
Vierailija kirjoitti:
Hullun leima estää kertomasta? Toisaalta jos näistä puhuttaisiin avoimemmn, ymmärtäisimme enemmän.
Etsivä löytää. Näistä (myls NDE) on maailmanlaajuisesti tietoa netissä englanniksi lähinnä.
Tuhansia raportteja tms kertomuksia. Kukin voi vetää omat johtopäätöksensä.
Kyseinen tieto on niin järisyttävää, että maailma (ihmiskunta, tiedeyhteisö, uskonnot) tarvitsee aikaa sen sulatteluun pikkuhiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Puhutteko näistä kokemuksistanne muille, vai pidättekö omana tietonanne?
Onko jotain tapahtumaa joka on edeltänyt kokemusta? (Kuten sairaus/kuume, joka mainittiin.)
Pystyttekö saamaan aikaan tämän irtautumisen halutessanne?
Ap
En ole puhunut kuin vanhemmilleni ja läheiselle kaverilleni. Ei näistä oikein viitsi puhua, kun niitäkin on, jotka dissaavat koko jutun tai pitävät jonakin kuvitelmina, unennäkönä, harhoina tms. Minulle se oli ihan täysin aito kokemus, enkä ole luonteeltanikaan mikään eteerinen tyyppi, ennemmin jalat maassa -järkevä ja tieteellistä syytä asioihin etsivä.
En ole sen koommin kokenut enkä kokeillut koko irtautumista enkä oikein tiedä, miten se oikein käytännössä tapahtui. Mitään poikkeuksellista ei ollut, menin vain nukkumaan.
Sen voin sanoa, että olen nähnyt elämässäni myös ns. enneunia. Esim. Edesmennyt isoisäni tuli henkiolentona kertomaan, että tulee noutamaan mukaansa isoäitini. Keskustelin hänen kanssaan järkeenkäyvästi myös tuonpuoleisista asioista ja ymmärsin, että mehän tiedämme tämän kaiken. Kun heräsin, kerroin unesta miehelleni. Kesti 6 viikkoa ja terve isoäitini kuoli äkillisen liikenneonnettomuuden vuoksi. Harmi, etten muistanut unen jälkeen mitään keskustelustamme tuonpuoleisia koskien. Sitä ei kai ole meidän määrä vielä tietää taikka muistaa...
Kuulostaa näin kirjoitettuna todella absurdilta nämä jutut, mutta täysin tosia kokemuksia, täydessä järjessä koettuja nämä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsivä löytää. Näistä (myls NDE) on maailmanlaajuisesti tietoa netissä englanniksi lähinnä.
Kyseinen tieto on niin järisyttävää, että maailma (ihmiskunta, tiedeyhteisö, uskonnot) tarvitsee aikaa sen sulatteluun pikkuhiljaa.
Mä luulen, että näitä kokemuksia on ollut ihmisillä aina, ja että tietyissä piireissä nämä asiat ovat olleet hyvinkin tiedossa.
Ehkä ovat olleet yleisestikin hyväksytympiä ja tunnetumpia kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että näitä kokemuksia on ollut ihmisillä aina, ja että tietyissä piireissä nämä asiat ovat olleet hyvinkin tiedossa.
Ehkä ovat olleet yleisestikin hyväksytympiä ja tunnetumpia kuin nyt.
Näin voi olla. Mutta nykyisen tiedonvälityksen ja netin myötä tieto leviää ennennäkemättömästi yli pienten piirien. Mielestäni hienoa.
Tuntuu, että ollaan nyt todellisessa murrosvaiheessa.
T. 37
Kouluikäisenä kokeilin joskus ennen nukahtamista olla ajattelematta mitään. Siinä saattoi saada itsensä ikään kuin yllätettyä kun tajusi, että ajattelee sitä, että ei ajattele mitään. Hukkasin itseni hetkeksi. Saman tunteen sain joskus aikaan hokemalla mielessäni etunimeäni niin, että se menetti merkityksensä ja ikään kuin kadotin yhteyden itseeni. Kokemus oli lievästi epämiellyttävä mutta myös jännittävä. Hetken pelotti pääsenkö itseeni takaisin. En kuitenkaan nähnyt itseäni ulkopuolelta, oli vaan pimeää, koska olin pimeässä huoneessa.
Aikuisena tämä ei ole onnistunut. Kyse on joko heikentyneestä mielen hallinnasta tai parantuneesta itsesuojelukyvystä.
Vierailija kirjoitti:
Minä leijailin ruumiistani ylös ja käväisin vanhemmillani. Lensin ulos huoneesta ja taivaalle kattojen yläpuolelle. Minusta meni hopeinen lanka sängyssä olevaan kehooni.
Tämä tapahtui yöllä ja isäni oli herännyt ja sanonut äidille, että X on täällä. Isä oli siis oikeasti kuullut ulko-oven äänen ja askeleeni. Tosiaankin kävelin henkiolentona - vai mikä se irtaantunut sitten onkaan - ympäri vanhempieni asunnon ja lähdin ovesta ulos, kun totesin, että vanhempanihan ovat yöllä nukkumassa.
Tämä tuli puheeksi myöhemmin puhelimessa, kun äiti naurahtaen kertoi isän yöllisestä heräämisestä. Minä sitten kerroin oman kokemukseni, joka tapahtui täsmälleen samaan aikaan.
Kiitos kun jaoit erittäin mielenkiintoisen kokemuksesi! Me tosiaan olemme henkiolentoja (sieluja), jotka olemme fyysisessä ruumissamme tämän maanpäällistä elämää varten. Ja tuolla "hopeisella" langalla olemme kiinni fyysisessä ruumissamme. Muistatko, oliko tuo lanka kiinni rintakehäsi tienoilla?
Mä olen joskus nähnyt unta, että katselen katosta nukkuvaa itseäni, mutta olen 100 % varma, että se on ollut unta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen joskus nähnyt unta, että katselen katosta nukkuvaa itseäni, mutta olen 100 % varma, että se on ollut unta.
Ehkä unessa irtaudumme ruumiistamme sitä tiedostamatta?
Erittäin harvoille voi kertoa. Onko itselläsi kokemusta aiheesta?