Aikuinen, miksi käytät Visa Electronia?
Vaikka taloudellisesti olisitkin niin hyödytön, etteivät pankit myönnä sinulle luottoa, mikset silti käytä Debit -korttia?
Kommentit (87)
Aikuinen. Miksi kyselet tyhmiä? Oletko yksinkertainen? Eikö aivokapasiteetti riitä?
En ole jaksanut vaihtaa electronia debitiin.
Puolison kanssa yhteinen kauppatili, ei voi vahingossa mennä miinukselle, jos toinen vasta tehnyt jonkun ostoksen mikä ei vielä tilillä näy ja josta ei ole tietoa. Omat henk.kohtaiset tilit sitten debit-korttejen takana.
No mitä muutakaan?
Jos on muita vaihtoehtoja, kerro tietämättömälle? :D
Siis mikä debit kortti? Miten se eroaa Visa Electronista? Onko siinä hienompi visa logo?
Sain muutama kuukausi sitten vakituisen työn, joten periaatteessa voisin hakea. Käytännössä sille ei ole ollut tarvetta, koska tilillä on aina pätäkkää. Mutta matkustamista se helpottaisi. Tässä mietin, onko järkee vai ei, kun käyttäisin ehkä kerran vuodessa.
En näe järkeä ostaa luotolla. Oon tyytyväinen Electroniin.
Kun olin ulkomailla töissä, tarvitsin Suomen käyntejä varten pankkikortin (eli nykyään debit-kortin) ja sain Visa Electronin. Ei ole ollut syytä luopua. On sen lisäksi luottokorttikin. Kumpaakin käytän.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä debit kortti? Miten se eroaa Visa Electronista? Onko siinä hienompi visa logo?
Sain muutama kuukausi sitten vakituisen työn, joten periaatteessa voisin hakea. Käytännössä sille ei ole ollut tarvetta, koska tilillä on aina pätäkkää. Mutta matkustamista se helpottaisi. Tässä mietin, onko järkee vai ei, kun käyttäisin ehkä kerran vuodessa.
Debit on se perinteinen pankkikortti. Sillä voi vetää tilin miinukselle ja maksaa myös silloin, kun maksupääte ei ole yhteydessä pankkiin. Muuuten ei eroa.
Mulla on luottokortti jossa ei ole debitiä ja mastercard electron. Maksan tolla electronilla kaiken muun paitsi nettiostokset, hotellivaraukset, lennot jne.
Tykkään kun electron on aina ajan tasalla. Ei vois edes teoriassa mennä miinukselle. En koe tuossa mitään haittaa. Tai näe etua että olis bebit/credit kortti jostain pankista.
Electron on ok päivittäiseen asiointiin. Oho uppis! Tiskikone levis ja autokaan ei käynnisty -tilanteisiin mulla on luottokortti varalla.
Sain sen 20 vuotta sitten. Miksi pitäisi käyttää jotain muuta? Tietysti luottokortti olisi hyvä joissakin tilanteissa, mutta sitten pitäisi valita minkä luottokortin ottaa ja se on pain-in-the-ass.
Ei oo luottotietoja ja oon köyhä yh. Tämänhän sä halusit kuulla.
Taloudellisesti hyödytön? Ap kuulostaa vihaiselta.
Tykkään elää reaaliajassa, minulla on 0€ velkaa.
On minulla luottokorttikin, mutten näe mitään hyötyä käyttää sitä päivittäisissä ostoksissa.
Maksan electronilla kaupassa. Kuinka tyhmä pitää olla kysyäkseen mitä visa electronilla tehdään? Olisit vaikka googlettanut ensin...
En keksi mitään syytä vaihtaa luottokorttiin.
Koska rahani riittävät Visa Electronilla ja tarvitsen harvoin Master Cardiani. Siksi.
Minulla ei ole velkaa enkä ikinä ottaisi.Tilillä oon rahaa omiksi tarpeiksi.
En viitsi vastata tyhmiin juttuihin muuta kuin että, tunsin tämän tulehtuneella umpisuolellani ennakoon tms.
En tee sillä mitään.