Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä artikkeli antaa kampaajista aika vittuimaisen kuvan:

Vierailija
25.02.2013 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013022416712779_uu.shtml

Olisi kyllä kiva tietää, kuka tämän tiedonannon on väsännyt. Onko se ihmekään, jos ammattikunnan arvostus on laskussa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni taas tuo oli täynnä itsestäänselvyyksiä. Ja ei, en ole kampaaja.

Vierailija
2/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajat ei tietääkseni ole toimittajia eli tuo on toimittajan tekemä. Ja en yllättyisi, jos toimittaja olisi käyttänyt lähteenään nettikeskusteluja.

Ei tuo minun arvostustani kyllä vähentänyt, millainen ihminen oikeasti pitää ärsyttävänä, jos kampaaja kertoo, että myöhästyminen kampaajalta ei ole ok, koska se voi sotkea koko päivän aikataulun..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kampaajalle kommentoisin, että jos asiakas kertoo hiuksistaan jotain, niin sen voisi uskoa.

Meinaan itselläni-- meillä on kaivovedessä/putkistosta tulee kuparia, joka kertyy hiuksiin. Ennen värjäystä pesen kyllä hiukseni mineraalinpoisto shampoolla, mutta ei se kaikkea poista. Kupari hiuksissani aiheuttaa senn, että väriaineet reagoivat jotenkin ihmeellisesti välillä.. vakiokampaajani tämän tietää, mutta muut eivät usko. Parhaimmillaan eräs kampaaja joutui korvaamaan minulle paitani kun ei uskonut... 

Kerroin asiasta, hän vaan hymisteli että juu, juu. Foliopaketit sitten kuumenivat ja kampaaja tullessaan vilkaisemaan säikähti, avasi nopeasti yhden nyytin-- väriaine oli muuttunut jotenkin juoksevaksi ja valahti pitkin niskaa ja paidan selkää......  no, minä varoitin etukäteen.

Vierailija
4/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammin ne kampaajan ajat on myöhässä kuin asiakas. Otetaan varaukset liian tiukalla aikataululla ja sit ne ei pidä..

Vierailija
5/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään myöhästele, mutta jos sanotaan, että tee sitten raidat itse, jos kerran tiedät paremmin, on aika paksua. Kai nyt asiakkaalla saa toiveita olla. Ja se, että mennessään hiusten leikkaukseen hiukset pitäisi olla samana päivänä pestyt. Eikö siihen hintaan yleensä kuulu hiusten pesu? Esimerkiksi jos olen menossa vasta töiden jälkeen kampaajalle, laitan hiuksiin vahaa ja lakkaa, muuten näyttäisin töissä ihan peikolta. Mun tukan saa pestä ja siitä maksan ihan ilomielin. En vain tiennyt, että se on niin vastenmielinen toimenpide jollekulle. Ehkä kannataisi vaihtaa ammattia, jos ei kampaajana halua pestä ihmisten hiuksia?

Vierailija
6/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta voi olettaa, eikö parturi-kampaajalinjalle hakeudu juuri ne pikkupissikset, joilla ei ole mitään sen suurempaa älyllistä toimintaa?

Vierailija
7/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 11:38"]

Useammin ne kampaajan ajat on myöhässä kuin asiakas. Otetaan varaukset liian tiukalla aikataululla ja sit ne ei pidä..

[/quote]

Oletko siis ollut kärpäsenä katossa seuraamassa, että sinua ennen ei ASIAKKAAT ole tulleet myöhässä, kun noin innokkaasti haluat nähdä tuon kampaajan vikana?

Vierailija
8/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran otin kampaajalle aamuajan ja kampaaja tuli itse myöhässä, krapulassa oli. Että näinkin voi käydä.

Vierailija
9/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosiasioitahan nuo oli.

Vierailija
10/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutusta saa sen kuvan, että kaikki asiakkaat on näitä idiootteja, kun jutussa korostetaan vain negatiivisia asioita.

Vierailija
11/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 11:39"]

Ja se, että mennessään hiusten leikkaukseen hiukset pitäisi olla samana päivänä pestyt. Eikö siihen hintaan yleensä kuulu hiusten pesu? Esimerkiksi jos olen menossa vasta töiden jälkeen kampaajalle, laitan hiuksiin vahaa ja lakkaa, muuten näyttäisin töissä ihan peikolta. Mun tukan saa pestä ja siitä maksan ihan ilomielin. En vain tiennyt, että se on niin vastenmielinen toimenpide jollekulle. Ehkä kannataisi vaihtaa ammattia, jos ei kampaajana halua pestä ihmisten hiuksia?

[/quote]

Ilmeisesti et ymmärrä lukemaasi. Tuossa IL-jutussahan kampaajaa ärsytti ne asiakkaat, jotka haluavat nopean kampaajakäynnin, eli että hiukset leikataan nopeasti lennossa. Se ei onnistu, jos hiukset pitää pestä tai niissä on jotain mömmöjä.

Eihän kampaaja väittänyt, että ei halua pestä hiuksia. Ja itselleni on sanottu, että vaalennusväri tarttuu paremmin, jos hiukset eivät ole ihan puhtaat. Mutta minulle tehdäänkin silloin vaalennus, eikä hiustenleikkausta 30 minuutissa. Ymmärrätkö tämän eron?

Vierailija
12/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.... ainahan näitä on vähän herkkä lukea, kun jotenkin asiakkaana (on kyse sitten kaupan tai päiväkodin tai kampaamon asiakkuudesta) kuvittelee naiivisti, että ne asiakaspalvelijat suhtautuu ystävällisesti aina. No ei tietenkään järjellä ajatellen suhtaudu - osa kampaajistakin on ns. väärällä alalla tai heillä on huono päivä tai edellinen asiakas on ollut veemäinen jne.

Ei ap kannata kuitenkaan loukkaantua, oikeasti. Jos luet kunnolla nuo esimerkit, niin pahahan niistä on eri mieltä olla. Asiakkaan on syytä olla ajoissa ja pestä tukkansa itse, jos ei ota pesua. Ja luottaa kampaajan asiantuntemukseen - tottahan omia toivomuksia saa olla ja ne pitääkin sanoa selvästi ääneen, mutta on vähän kälyistä alkaa kinata raidan paikasta ammattilaisen kanssa, eikö vaan?

Vierailija
13/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kampaajalla saa tai ole ennen saanut sellaista palvelua kuin pesu ja föönaus? Sellaiseenkaan ei sitten varmaan saa mennä tukka pesemättömänä?

Vierailija
14/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sama toimittajahan on nuo kaikki eri alaojen edustajien "ohjeet" kirjoittanut, kaikki aivan samalla tyylillä ja jaottelutlla, ym. Eli on haastatellut eri alojen ihmisiä ja sitten kirjoittanut nuo tuohon samaan v-mäiseen tyyliin.

Vierailija
15/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kehnosti kirjoitettu juttu! 

Meillä on perheessä neljä parturi/kampaajapalveluiden käyttäjää, eikä mikään noista oikein natsaa. Kaikilla käyttämillämme kampaajilla pesu kuuluu leikkauksen hintaan. Jokaisen kampaajan kanssa on tarvittaessa voitu ihan asiallisesti keskustella, mitä hiuksille voi tai ei voi tehdä enkä usko, että keskivertoasiakaskaan kuvittelisi, että mikään kampaus olisi aamulla herätessä sellaisenaan salonkikelpoinen. Jos asiakas haluaa yhden raidan tähän ja toisen tuohon, niin kyllähän fiksu kampaaja ne pyydettyihin kohtiin laittaa. Jos haluaa, voi toki ehdottaa, että hänen mielestään jotenkin muuten olisi parempi, mutta aika harva kampaaja mieluummin haluaa, että asiakas ne kaksi raitaa laittaa silti kotona, ei niitä töitä kenelläkään liikaa ole.

Varatun ajan noudattaminen, sekä itsen että lapsen kohdalla on itsestäänselvää, yhtä itsestäänselvää on se, että sairasta lasta ei viedä parturiin.

Ja tuosta seurustelusta: kuka tahansa ammattitaitoinen asiakaspalvelija alalla kuin alalla osaa antaa juttujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos eikä ota siitä pultteja. Minua ei hiljaisuus haittaa, yksi ikävä kokemus on kampaajasta, jolla suu kävi koko ajan enkä olisi niin välittänyt kuulla hänen ainoan lapsensa ihmeellisistä kyvyistä jokaisella hiustenleikkauskerralla. Kolmannen kerran jälkeen vaihdoin kampaajaa.

Vierailija
16/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 11:34"]

Kampaajat ei tietääkseni ole toimittajia eli tuo on toimittajan tekemä. Ja en yllättyisi, jos toimittaja olisi käyttänyt lähteenään nettikeskusteluja.

Ei tuo minun arvostustani kyllä vähentänyt, millainen ihminen oikeasti pitää ärsyttävänä, jos kampaaja kertoo, että myöhästyminen kampaajalta ei ole ok, koska se voi sotkea koko päivän aikataulun..

[/quote]

Eikö tosiaan tuo vaikuttanut susta yhtään vittumaiselta? Esim. se raitojenlaittamisjuttu oli tosi töykeästi sanottu. Jutussa ainakin sanottiin, että toimituksen sähköpostiin on tulvinut näitä juttuja, tietysti varma ei voi olla voiko kyseiseen lehteen ja sen väitteisiin luottaa. Mutta en mä yhtään ihmettele, jos kaikki muutkin turhautuneet ja vähäsen vihanhallintaongelmaiset ammattilaiset nyt innostuvat, kun kassa aloitti tämän vittuilusävytteisen avautumisen.

Vierailija
17/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo - kuka oikeasti alkaa kampaajaa neuvomaan raitojen laitossa??? Minä en ole kampaaja, mutta ymmärrän sen olevan hänen perusammattitaitoaan, että osaa laittaa niitä oikeille paikoille. En ala perkeles autonkorjaajaa tai ravintolakokkiakaan neuvoa.

PS: meilläpäin hiustenpesusta velotetaan aina erikseen, eivätkä kaikki pihiuttään tai kiireisyyttään sitä ota. Jos jonkun oma kampaaja pesee samaan hintaan, hän voinee kuitenkin käyttää sitä ymmärrystään ja tajuta, että tuon jutun kirjoittaja ei varmaankaan puhu hänen kampaamonsa tilanteesta (buahahaha...)

Vierailija
18/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä tuo, että pesu kuuluu hintaan. En ole eläessäni törmännyt sellaiseen kampaajaan, joka pesee samaan hintaan kuin leikkaa. Mutta mä en kyllä ole käynyt millään kalliilla kampaajalla, siellä voisin hyvinkin kuvitella noin olevan.

Vierailija
19/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 11:39"]

Ja se, että mennessään hiusten leikkaukseen hiukset pitäisi olla samana päivänä pestyt. Eikö siihen hintaan yleensä kuulu hiusten pesu? Esimerkiksi jos olen menossa vasta töiden jälkeen kampaajalle, laitan hiuksiin vahaa ja lakkaa, muuten näyttäisin töissä ihan peikolta. Mun tukan saa pestä ja siitä maksan ihan ilomielin. En vain tiennyt, että se on niin vastenmielinen toimenpide jollekulle. Ehkä kannataisi vaihtaa ammattia, jos ei kampaajana halua pestä ihmisten hiuksia?

[/quote]

Ilmeisesti et ymmärrä lukemaasi. Tuossa IL-jutussahan kampaajaa ärsytti ne asiakkaat, jotka haluavat nopean kampaajakäynnin, eli että hiukset leikataan nopeasti lennossa. Se ei onnistu, jos hiukset pitää pestä tai niissä on jotain mömmöjä.

Eihän kampaaja väittänyt, että ei halua pestä hiuksia. Ja itselleni on sanottu, että vaalennusväri tarttuu paremmin, jos hiukset eivät ole ihan puhtaat. Mutta minulle tehdäänkin silloin vaalennus, eikä hiustenleikkausta 30 minuutissa. Ymmärrätkö tämän eron?

[/quote]

Onkohan sulla nyt ihan varaa kuittailla muiden luetun ymmärtämisestä?

"Tuossa IL-jutussahan kampaajaa ärsytti ne asiakkaat, jotka haluavat nopean kampaajakäynnin, eli että hiukset leikataan nopeasti lennossa." Missään ei sanottu noin. Pesemisen maksullisuudesta kampaaja puhui, ja siitä että "Haluaisitko itse koskea tuntemattoman rasvaisiin hiuksiin puolen tunnin ajan". Tuo, että kampaajaa ärsyttäisi ne jotka haluvat nopean leikkauksen lennossa, on aivan sun omaa tulkintaasi, etkä sä voi sen perusteella tehdä päätelmiä muiden luetunymmärtämisestä. Siitä olen samaa mieltä, että kampaaja ei sanonut etteikö haluaisi pestä hiuksia. Sulla vaan taitaa olla nyt niin kova tarve päteä ettet huomaa oman luetunymmärtämisesi puutteita.

Vierailija
20/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 12:24"]

No haloo - kuka oikeasti alkaa kampaajaa neuvomaan raitojen laitossa??? Minä en ole kampaaja, mutta ymmärrän sen olevan hänen perusammattitaitoaan, että osaa laittaa niitä oikeille paikoille. En ala perkeles autonkorjaajaa tai ravintolakokkiakaan neuvoa.

[/quote]

Missä menee sitten raja, miten toivomuksia voi esittää? Voiko sanoa että älä leikkaa tuosta ihan noin paljoa kuin tuosta, tai että en halua että kampaus on tästä kohdin kireä tms. Katsos kun kampausten teko ja hiusmallit ovat pitkälle _makuasioita_. Autonkorjaus on hippasen erikseen..