Apua superkuiviin kantapäihin ja huuliin!
En ymmärrä, miksi mun iho kuivuu niin kamalasti. Olin pari viikkoa sitten jalkahoidossa, jossa kaikki kovettumat kraaputettiin pois ja kantapäät olivat ihana ja pehmeät. Olen nyt rasvannut niitä joka ainoa ilta ja aamu - silti taas alkaa muodostua kovettumaa. Toisaalta sanotaan, ettei sitä saisi joka viikko rapsutella. Mitä mun pitäisi tehdä? Käytän Schollin kantapäiden kovettumille tarkoitettua voidetta.
Myös huulet mulla hilseilee ihan hirveästi. Vaikka kuinka lykkisin niihin huulirasvaa. Ja jos en lyki, ne alkaa halkeilla.
Samoin kädet kuivuu. Vaikka yritän niitä rasvailla, on aina rystysissä pieniä haavoja ja kynsinauhat riekaleina.
Rasvat ei tunnu auttavan. Olisiko joku supervoide olemassa näihin? Vai voisiko asiaa auttaa ruokavaliomuutoksella? Jollain lisäravinteella?
Kommentit (30)
Älä raspaa usein, äläkä paljoa, ei siis mitään raastamista. Hyvin kevyesti jos on pakko, eli harvoin kai ne jo kovettuneet pelkällä rasvalla lähtee. Jos raspaat paljon niin se vaan kiihdyttää sitä, eli paras olisi pelkkä rasvaus.
Olen kaikkea kokeillut mut geelisukka yöksi ja kerran kuussa kuoriva sukka niin pysyy jalat hyvinä.
Itsellä kuivuu kädet talvisin pestessä, mutta täällä jonkun vinkkaama Oliva-saippua(oliiviöljy) auttaa siihen. Huulille olen todennut hyväksi tämän tuotteen http://www.rfsu.se/fi/Suomi/Produkter/Huulivoiteet/Carmex/
Tässä vielä Suomen Carmex sivu: http://mycarmex.com/intl/finland
Rahat saa tuplana takaisin jos ei ole tyytyväinen Carmex Classic -tuotteeseen. Eli ei maksa mitään jos testaa. (Voin kyllä sanoa, että TOIMII)
Supervoide on. Sen nimi on Pikiöljyvoide. Saatavissa luontaistuotekaupoista, useamman eri valmistajan versiona.
juu suihkun jälkeen rasvaus
rasva sitoo kosteutta ihoon
jos ei ole kosteutta, eivät jalat kosteudu
voi,voi tummelia olen käyttänyt ,parani astma,hengitys vaikeudet loppui kaulaan sivelin tummelia joka ilta ja villa liina kaulaan tuli aamulla yököteltyä sulaneet paturat pois.paino on oudonnut 27 kg ilman laihdutusta ,on se vaan ihmerasva ,kivut papalta selästä lähteneet tummelilla ,särky lääkkeitä vähentänyt.poski turvotuksissa,tummelia 4 kertaa päivässä,siveltynä poskeen ja kunnossa,,,,sitä voi käyttää ihan mihin vain,ei enää käsin lypsetä,se on hoito voide nykyään.
Ja joku sano että mies alkaa nillittää hamppuvoiteen hajusta. Sekä mun miehen että veljen mielestä se tuoksuu hyvältä eli makunsa kullakin.