Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua superkuiviin kantapäihin ja huuliin!

Vierailija
25.02.2013 |

En ymmärrä, miksi mun iho kuivuu niin kamalasti. Olin pari viikkoa sitten jalkahoidossa, jossa kaikki kovettumat kraaputettiin pois ja kantapäät olivat ihana ja pehmeät. Olen nyt rasvannut niitä joka ainoa ilta ja aamu - silti taas alkaa muodostua kovettumaa. Toisaalta sanotaan, ettei sitä saisi joka viikko rapsutella. Mitä mun pitäisi tehdä? Käytän Schollin kantapäiden kovettumille tarkoitettua voidetta.

Myös huulet mulla hilseilee ihan hirveästi. Vaikka kuinka lykkisin niihin huulirasvaa. Ja jos en lyki, ne alkaa halkeilla.

Samoin kädet kuivuu. Vaikka yritän niitä rasvailla, on aina rystysissä pieniä haavoja ja kynsinauhat riekaleina.

Rasvat ei tunnu auttavan. Olisiko joku supervoide olemassa näihin? Vai voisiko asiaa auttaa ruokavaliomuutoksella? Jollain lisäravinteella?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku julkkis käytti kantapäihin Tummelia. Laittoi yöksi ja sitten sukat jalkaan. Kuulemma paras keino. On ollut tarkoituksena itsekkin testata, mutta en ole saanut aikaiseksi. Kerro jos toimii.

Vierailija
2/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummelia? Eikö se ole tarkoitettu lehmien utareisiin? Mistä sitä saa - jostain Agriamarketista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kantapäihin auttaa parhaiten Wicarba-voide.  Ihan pehmeinä jalkani eivät pysy, perimä + ylipaino ..  ( herkästi sarveistuva iho kuten isäni puolella, ylipaino aiheuttaa painetta).

Huulirasvoihin mielesäni jää koukkuun, ts kun rasvaa paljon-tarvii rasvata paljon yms...  ja tykkään LV:n hoitovoide-tuubista. Sitä käytn myös kynsinauhoihin.

Käsillä käytän ite ihan perusrasvoja, niissä ei ole mulla ongelmaa...

Vierailija
4/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut Bodyshopin hamppuvoidetta? On semmoista tököttiä ettei voi käyttää kuin öisin (sukkien kanssa) mutta jos se ei tehoa, ei tehoa mikään! Sarjassa on myös huulirasva, en tosi ole kokeillut mutta tuo hamppukäsivoide on ollut jo vuosia vakiokäytössä ja kantapäät on ihan silkkiset.

Vierailija
5/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 11:18"]

Tummelia? Eikö se ole tarkoitettu lehmien utareisiin? Mistä sitä saa - jostain Agriamarketista?

[/quote]

Tummelia saa pikku tuubeina ihan Prismastakin.. vastaavaa on Helosan- voide ( jota meillä utareisiin latettiin aikanaan). Saa myös apteekista mutta maksaa siellä paljon enemmän.

Mutta tosiaan jos iho on paksuuntuvaa sorttia, on hyvä käyttää karbamidia sisältävää voidetta.

Vierailija
6/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 11:19"]

Oletko kokeillut Bodyshopin hamppuvoidetta? On semmoista tököttiä ettei voi käyttää kuin öisin (sukkien kanssa) mutta jos se ei tehoa, ei tehoa mikään! Sarjassa on myös huulirasva, en tosi ole kokeillut mutta tuo hamppukäsivoide on ollut jo vuosia vakiokäytössä ja kantapäät on ihan silkkiset.

[/quote]

Ohis on käyttänyt, mutta haisi niin pahalta että jos olisi ollut halvempaa niin olisi jäänyt käyttämättä. Apteekista saa tuoksuttomia vähintään yhtä tehokkaita.

Vierailija
7/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt kuivuudesta kovettuneisiin ja halkeileviin jalkapohjiin Tummelia tai Helosania (joskus laitoin Bepanthenia, kun nuo olivat loppu). Rasva pitää laittaa heti suihkun jälkeen vielä vedestä hieman pehmenneisiin jalkoihin. Ja sitten tietysti heti sukka päälle.

Tätä kun olen jatkanut pari viikkoa sinnikkäästi ihan joka suihkun jälkeen, jalat ovat olleet upeassa kunnossa :) Ja siinä jalkoja rasvatessa kädetkin saavat tujun rasvakäsittelyn. Käsienpesun jälkeen päivän mittaan olen laittanut käsiin vaan pumppupullosta jotakin kevyttä käsivoidetta.

Ja Tummelia saa ihan normaalikaupoista kosteusvoidehyllystä. Itse ostin viimeksi Tarjoustalosta.

Vierailija
8/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huuliin voi laittaa pitkin päivää Bepanthenia, sitä paksumpaa (punainen) tuubista. Saa apteekista. Ja Bepanthen onkin kätevä joka paikan rasva.

-8

Vierailija
9/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toisilla iho vain on sarveistuvampaa laatua kuin toisilla. No kiva, että piti tässäkin käydä tuuri...

No, kokeilen tuota Wicarbaa (sellainen muistikuva, että olisi sitä joskus ollutkin) ja Bodyshopin Hamppuvoidetta.

Millaisia kokemuksia teillä on, pitäisikö niitä kantapäitä raspata itse? Yksi jalkahoitaja väitti, että pitää raspata joka päivä. Yksi sanoi, että ei saa raspata ollenkaan vaan hoitaa ne kuntoon voiteilla. Olen joskus yrittänyt raspata kerran viikossa, ei siitä kyllä mainittavaa hyötyä ole ollut.

Vierailija
10/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt  Laufwunder Halkeamavoidetta. Voide on hyvää mutta en oikein ole viitsinyt hoitaa jalkoja niin kuin pitäsisi ja siksi minun kantapäät ovat kuin sarvikuonolla, monen millin vahvuista parkiintunutta nahkaa joka halkeilee kokoajan. Hoitaa muistan kun halkeumat kirvelee niin että käveleminen on hankalaa.

Vierailija
11/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 11:28"]

Minä olen käyttänyt kuivuudesta kovettuneisiin ja halkeileviin jalkapohjiin Tummelia tai Helosania (joskus laitoin Bepanthenia, kun nuo olivat loppu). Rasva pitää laittaa heti suihkun jälkeen vielä vedestä hieman pehmenneisiin jalkoihin. Ja sitten tietysti heti sukka päälle.

Tätä kun olen jatkanut pari viikkoa sinnikkäästi ihan joka suihkun jälkeen, jalat ovat olleet upeassa kunnossa :) Ja siinä jalkoja rasvatessa kädetkin saavat tujun rasvakäsittelyn. Käsienpesun jälkeen päivän mittaan olen laittanut käsiin vaan pumppupullosta jotakin kevyttä käsivoidetta.

Ja Tummelia saa ihan normaalikaupoista kosteusvoidehyllystä. Itse ostin viimeksi Tarjoustalosta.

[/quote]

Kiitos vinkistä. Jos tuota Tummelia sitten - ainakin, jos Bodyshopin voide haisee pahalle. Mies alkaa heti nillittää, jos on pahanhajuista voidetta. Ja heti suihkun jälkeen - tuota en ole tullut ajatelleeksi.

Vierailija
12/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vanoon tuon hamppuvoiteen nimeen, laitan aina suihkun tai saunan jälkeen illalla ja sukat päälle. Raspaan silloin tällöin, en mitnekään säännöllisesti.

Vierailija
13/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 11:37"]

Olen käyttänyt  Laufwunder Halkeamavoidetta. Voide on hyvää mutta en oikein ole viitsinyt hoitaa jalkoja niin kuin pitäsisi ja siksi minun kantapäät ovat kuin sarvikuonolla, monen millin vahvuista parkiintunutta nahkaa joka halkeilee kokoajan. Hoitaa muistan kun halkeumat kirvelee niin että käveleminen on hankalaa.

[/quote]

Mistäs tuota Laufwunderia saa?

Vierailija
14/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös erittäin herkästi rohtuvat huulet, ja ainoa, joka niihin auttaa, on Lansinoh. Eli siis nännivoide...;) Se on lanoliinipohjaista, paksua salvaa, joka imeytyy nopeasti, parantaa jo halkeilleet huulet ja suojaa tuulelta ja pakkaselta. Minä en voi edes käyttää mitään tavallisia huulirasvoja ja bepanthen kuluu huulilta liian nopeasti. Lansinohin ainoa huono puoli on se, että sitä pitää vähän lämmittää että levittyy huulille hyvin. Itse pidän tuubia vessassa lähellä patteria, ja laitan sitä aamulla ja illalla, eikä enää tarvitse koko päivää olla huulia rasvaamassa, kuten ennen.

Vierailija
15/30 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans halkeilee kantapäät ihan avohaavoille. Ei voi enää ees miettiä raspausta, veri lentäis. :( Oon laittanu joskus niitä COMPEED-laastareita mikkä on halkeileville kantapäille, mut ne maksaa kaksi laastaria 9€, ja vaikka kerran jopa farmaseutti laittanut sen mun jalkaa, ne irtoilee ja rupee repsottaan mulla aina ekana pvänä, niin on kallista lystiä.

Vierailija
16/30 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiville huulille Ceridal Lipogeeli. Saa apteekista.

Ostin sitä joskus vauvalle, kun oli kuivia kohtia jaloissa, kun peppua piti pestä usein. Tämä on siitä hyvää huulillekin, että se ei huuhtoudu veden mukana pois. Eli vaikka huulet ovat kosteat, se ei lähde niin helposti huulista. Tämä on ainut mikä mulla auttaa!

Vierailija
17/30 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samma häär, joku vika kintuissa kun ei mikään tunnu auttavan kuivuuteen ja halkeiluun. Nahka paksunee silmissä heti jalkahoidon jälkeen!

Tummelista oon kuullut paljon positiivista, mutta se on mulla vielä kokeilematta. AINOA rasva joka hieman on auttanut, on "Pihka pikiöljyvoide" jota ostin markkinoilta kesällä. Pitää käyttää vaan säännöllisesti.

Ja mä vetelen kantapääni sillointällöin itte kertakäyttöisellä partakoneenterällä.

Huuliin mulla ei auta mikään muu kuin vaseliini.

Vierailija
18/30 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon kuivuuteen auttaa myös omega 3 rasvahapot. Pari ruokalusikallista pellavansiemeniä päivässä eikä tarvitse ihovoiteita enää ollenkaan. Minunkin atooppisuuteen taipuvainen ihoni ei ole ollenkaan kuiva edes näillä pakkasilla, ennen minun sormenpäät halkeilivat talvisin.

Vierailija
19/30 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa myös vitamiinit! Jos unohdan monivitamiinit viikoksi talvella, varmasti sukeaa peukalonpäät ja kantapäät!

Vierailija
20/30 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamppukäsivoide käy sekä huuliin että muualle kehoon. Ainakin mun kuovalle iholle imeytyy hyvin eli voi laittaa päivälläkin. Haju aluksi vähän paha, mutta siihen tottui eikä ainakaan aiheuta mulle mitää oireita vaikka oon yliherkkä hajusteille. Ilmeisesti ei oo lisätty haju vaan hamppuöljyn oma haju. Sheavoi on myös tosi hyvää. Saa ainakin ruohonjuuresta yms. kaupoista ja netistä tilattua.