Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, ettei aikuinen ole koskaan käynyt ulkomailla?

Vierailija
24.02.2013 |

Tuttava mainitsi uudesta miesystävästään (yli 30-vuotias) kertoessaan, ettei tämä ole koskaan käynyt ulkomailla. Kaverini oli kysellyt syytä ja mies oli vain kohautellut hartioitaan ja sanonut lomailevansa mieluummin mökillään. Kaveristani se oli erikoista, muttei häirinnyt sen kummemmin. Minä taas en voisi kuvitellakaan tapailevani tuollaista ihmistä. Pidän suoraan sanottuna ihmistä vähän vajaana, ellei hän ole millään tavalla halunnut tutustua Suomen ulkopuoliseen maailmaan. 

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

epätavallista nykyään eli ei normaalia. mutta se EI tarkoita että huono asia. vaikka voi olla sitäkin!

Vierailija
2/49 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. En voisi kuvitellakaan seurustelevani ihmisen kanssa, joka ei ole käynyt ulkomailla (tai vain Kanarialla ja känniristeilyillä Tallinnassa). Matkailu avartaa ja sivistää, tästä on kokemuksia myös lähipiirissä. Useimmiten nuo kotimaanmatkailijat tai kotona pysyvät ovat yksinkertaisesti juntimpia ja omaavat suppean näkökulman joka asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätavallistra joo, mutta minusta epätavallinen ei ole synonyymi epänormaalille.

Vierailija
4/49 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, mä olen sitten myös ap:n vajaaksi luokittelemia. Olen nimittäin 38-vuotias, akateemisesti koulutettu, enkä ole koskaan käynyt ulkomailla. Enkä todennäköisesti tule käymäänkään, ei kiinnosta yhtään. Olen semmoinen kotihiiri, joka en kaipaa kotoani minnekään.

Vierailija
5/49 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt ulkomailla, jos ei 90-luvun alussa tapahtunutta Tallinnan-reissua lasketa. Minulla ei ole matkustamiseen minkäänlaista tarvetta. En sen paremmin inhoa kuin pidä siitä, ei vain ole koskaan ollut ajankohtaista. Ihmiset saavat mennä ja tulla niin kuin haluavat, kunhan minun ei ole pakko tehdä niin vain siksi, että se on olevinaan standardi.

Vierailija
6/49 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on niin monia tapoja saada tietoa maailmasta ja sen ilmeistä, ettei matkustaminen ole mitenkään välttämätöntä. Pian se on luultavasti myös auttamattoman vanhanaikaista.

Vierailija
7/49 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tapaus. Ehkä kielitaidoton ja pelokas? Varaallisuuskin (tai sen puute) voi vaikuttaa. Jos itse haluaa reissata, niin ei kannata varmaan tuollaista miestä ottaa. Itselleni ei ainakaan kävisi, rakastan matkustelua ha jos olisi varaa olisin menossa koko ajan. Ikävä kyllä vain 2-3 kertaa vuodessa on varaa mutta niistä matkoista nauttii sitäkin enemmän ja saa virtaa arkeen!

Vierailija
8/49 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljosta jää sellainen ihminen kyllä paitsi. 

Vierailija
9/49 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tää provo? Ei se oo ihme, että on niin paljon sinkkuja ja vailla puolisoa olevia, jos ollaan noin pinnallisia, että pitää olla matkustanut jossain ulkomailla, että kelpaa puolisoksi. Olen itse käynyt ulkomailla useampaan otteeseen, mutta en ole viihtynyt. Loman tarkoitushan on rentoutua. Paljon mielummin, jos haluan lomaileen jonnekin niin lähen mökkeileen, laskettelemaan, vaeltamaan tai kelkkailemaan Lappiin.

Vierailija
10/49 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 23:07"]

Nykyään on niin monia tapoja saada tietoa maailmasta ja sen ilmeistä, ettei matkustaminen ole mitenkään välttämätöntä. Pian se on luultavasti myös auttamattoman vanhanaikaista.

[/quote]

Ei se nyt ihan sama ole lehdistä ja kirjoista lukea kuin käydä paikanpäällä. Vai voitko väittää kokeneesi sen tuskan mitä esim. keskitysleireillä tapahtui ihan vain sen takia, että olet nähnyt Schindlerin listan? Ääripäävertaus, mutta näin se vain on.

Vierailija
11/49 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jaa että matkustelusta tulee vanhanaikaista? Heh heh! Ei todellakaan näin.

Ehkä teidän ituhippien märissä unissa mutta tosielämässä -ei ikinä.

Terveisiä muuten Karibialta.

Vierailija
12/49 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se matkustelu muuten mitenkään junttiudelta ja umpimielisyydeltä pelasta automaattisesti. Mun vanhemmat esimerkiksi on ikänsä olleet kovia matkustelemaan. Mutta kyllä niin on, että umpimielisempiä ja ennakkoluuloisempia tyyppejä saa hakea. Minua usein huvittaa niiden jutut, kun heistä esim. eteläeurooppalaiset on "alkukantaisia ihmisiä", puhumattakaan paskavarpaista joita löytyy sitten Lähi-Idästä. Kovin on vanhat mielipiteet erimaalaisista sillä perusteella että on ollut turistina maassa joskus viikon ilman tutustumatta oikeasti yhteenkään paikalliseen. Viimeksi kuulin, että Espanjassa ei saa naiset liikkua lainkaan ilman "esiliinaa", yleensä anoppia :D 

Itse en harrasta matkustelua -jouduin mukaan siihen vanhempieni mukana lapsena ihan tarpeeksi ja opein inhoamaan sitä - mutta silti tiedän enemmän ulkomaailmasta kuin paljon matkustelevat vanhempani.

Vierailija
13/49 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 23:19"]

[/quote]

Ei se nyt ihan sama ole lehdistä ja kirjoista lukea kuin käydä paikanpäällä. Vai voitko väittää kokeneesi sen tuskan mitä esim. keskitysleireillä tapahtui ihan vain sen takia, että olet nähnyt Schindlerin listan? Ääripäävertaus, mutta näin se vain on.

[/quote]

:-DD Ja sä väität, että kun patsastelet siellä turistirysässä, koet sen tuskan??? Voi vittu, pistä pää perseesees.

Vierailija
14/49 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 23:48"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 23:19"]

[/quote]

[/quote]

:-DD Ja sä väität, että kun patsastelet siellä turistirysässä, koet sen tuskan??? Voi vittu, pistä pää perseesees.

[/quote]

En taas väittänyt, että pitää sinne Auschwitziin asti mennä. Vertasin vaan tolla sitä, ettei ne kirjat ja googlemaps oo sama ku realiteetit. Ja btw, olkoon kuinka turistirysä vaan, onhan se keskitysleiri aika vaikuttava paikka.

Vierailija
15/49 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en usko että matkustelusta koskaan tulee vanhanaikaista. Vaikka Imatran kosket ovat hienot, niin eivät ole sama asia kun Niagaran putoukset. Ja mitään kuvia/videoita katsomalla ei asioita pysty kokemaan, esim. Grand Canion kauneutta ja suuruutta.

Osa viityy kotona, se on ihan ok, minäkin viihdyn kodissani. Mutta haluan myös kokea ja nähdä erilaisia asioita, matkustelu on yksi niistä.

Eniten ihmettelen niitä, jotka eivät ole koskaan matkustaneet, mutta tietävät etteivät pidä matkustamisesta. Ja yksi risteily tai matka ei riitä perusteeksi, maita, kaupunkeja ja reissuja on erilaisia (mihin menee, missä asuu, mitä näkee ja tekee, kaikki ei sovi kaikille) ihmettelen suuresti jos joku ei onnistuisi mukavaa ulkomaan matkaa tekemään.

En sanoisi että ihminen on "vajaa" jos ei ole matkustanut, mutta jotenkin rajoittuneena pidän aikuista ihmistä joka ei ole matkustellut. Ja tuo rajoittuneisuus voi kertoa tietynlaisesta "syrjäytymisestä" tai sitten jostakin pelosta/fobiasta mitä ei välttämättä itse osaa tunnistaa/yhdistää siihen "ettei kiinnosta" matkustaa. Kyse voi olla arkuudestakin tmv.

Minä olen monesti kokeillut asioita mistä olen ajatellut ettei ole minun juttuni, osa natsaakin sitten hyvin, osasta voin sanoa ettei sovi minulle. Ja puhun nyt ihan arkipäiväisistäkin jutuista: ajattelin posliinimaaauksen olevan "mummojen juttu", menin kurssille kaverin seuraksi, ja maalaus onkin terapeuttisen rentouttavaa. Söin sushia (moneen kertaan, useissa eri paikoissa) vaikka koin ennakkoluuloja sitä kohtaan, en vieläkään pidä siitä, mutta nyt tiedän ettei ole minun juttuni koska kokeilin.

Vierailija
16/49 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole koskaan käynyt "ulkomailla", koska ollessani lapsi asuimme ulkomailla kävimme aina Suomessa sukulaisissa lomilla. Nyt aikuisena olen niin pienipalkkainen ettei matkailuun ole ollut varaa.

Vierailija
17/49 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoa on

Vierailija
18/49 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 22:43"]

Tuttava mainitsi uudesta miesystävästään (yli 30-vuotias) kertoessaan, ettei tämä ole koskaan käynyt ulkomailla. Kaverini oli kysellyt syytä ja mies oli vain kohautellut hartioitaan ja sanonut lomailevansa mieluummin mökillään. Kaveristani se oli erikoista, muttei häirinnyt sen kummemmin. Minä taas en voisi kuvitellakaan tapailevani tuollaista ihmistä. Pidän suoraan sanottuna ihmistä vähän vajaana, ellei hän ole millään tavalla halunnut tutustua Suomen ulkopuoliseen maailmaan. 

[/quote]

veit jalat suustani

Vierailija
19/49 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole useimpien kohdalla rahasta (tai pikemminkin sen puutteesta) johtuvaa, ettei ole matkustellut ulkomailla. Sitä ei vain kehdata myöntää ääneen.

Vierailija
20/49 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas mustavalkoista ajattelua av-mameroilla. Mutta jatkakaa toki, seuraan huvittuneena.