Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia, ettei aikuinen ole koskaan käynyt ulkomailla?

Vierailija
24.02.2013 |

Tuttava mainitsi uudesta miesystävästään (yli 30-vuotias) kertoessaan, ettei tämä ole koskaan käynyt ulkomailla. Kaverini oli kysellyt syytä ja mies oli vain kohautellut hartioitaan ja sanonut lomailevansa mieluummin mökillään. Kaveristani se oli erikoista, muttei häirinnyt sen kummemmin. Minä taas en voisi kuvitellakaan tapailevani tuollaista ihmistä. Pidän suoraan sanottuna ihmistä vähän vajaana, ellei hän ole millään tavalla halunnut tutustua Suomen ulkopuoliseen maailmaan. 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse pidän matkustelusta tietyissä määrin, en ymmärrä ihmisiä, ketkä katsovat toisia nenänviertä pitkin, jos nämä eivät tee samaa/pidä samoista asioista. En minä ole kateellinen ystävälleni, ketä on ollut pienestä pitäen perheen kanssa ulkomaanmatkoilla, kielikursseilla, vaihdoissa jne. Voin olla hivenen kateellinen heidän perheensä varallisuudesta muuten, tai perheen sisäisestä idyllistä, mutta ei minulla ole ollut suurta kaipuuta matkustaa sinnetänne. "Ei ole matkustanut ennen kuin on käynyt Thaimaassa".. jasso, hyvät sulle. Minä ahdistun jo Helsingissäkin käydessä :D Viihdyn pienellä paikkakunnallani, ja kyllä sitä elämässä varmaan tulee jossain lomamatkoilla käytyä vieläkin, mutta ei se nosta elämäni statusta mihinkään? Tekeekö se minusta parempaa/hienompaa ihmistä..ei?

Vierailija
42/49 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 18:50"]

Pitäisin liian omituisena ja jotenkin sivistymättömänä. En voisi kuvitellakaan viettäväni aikaa saatika seurustelevani ihmisen kanssa, joka ei ole käynyt yhtään ottamassa perspektiiviä maailmankuvaansa. Matkailu avartaa ja sivistää. Antaa tosi ahdasmielisen ja sulkeutuneen kuvan jos ei koskaan ole käynyt missään ja kaikki näkemykset on vain kotikylillä kerättyjä. En voi ymmärtää, että nykyään vielä löytyy nuorista ihmisistä tuollaisia peräkammarin poikia, jotka elävät suomiumpiossa.

[/quote]minusta tämän kirjoittaja vaikuttaa juuri siltä mistä syyttää muita, ei ole matkustelu sinua sivistänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee ihan mieleen se kun yksi Lehikoinen taannoin voitti kirjeshakin maailmanmestaruuden.

Haastattelija: "No, mitenkäs meinaat juhlia?"

Lehikoinen: "Jaaa... eiköhän sitä tuonne mökille lähetä..." 

Vierailija
44/49 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 18:48"]

Suurinosa teistä ei oo tainnu matkustella Suomessa? Jos oisitte, nii tietäisitte, että viikon kotimaanmatkailu on kalliimpi ku joku kanarianmatka. Hieman ihmettelen teitä "maailmanmatkailijoita", kun ulkomaanmatkailu on nykyisin statusjuttu, omaan kotimaahansakin kannattaisi tutustua. Se lapinreissu ei vaan kuulosta niin hienolta. Ainakin itselläni on kotimaanlomat kalliimpia, kuin etelä-Euroopan matkat.

[/quote]

Juuri tuon takia lähden mieluummin kesäisin rannalle etelään ja talvisin Alpeille laskettelemaan. Suomessa en tosiaan ole juuri reissannut kun halvemmalla pääsee ulkomaille tutustumaan uusiin asioihin.

Vierailija
45/49 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritsisi minua. Tavallistahan se ei ole. Erittäin harvinaista tavata tuon ikäinen ihminen, joka ei ole käynyt ulkomailla. Nykyään moni käy monta kertaa vuodessa, ja osaa etsiä halpoja lentoja ja majoitusta.

Ja sitten on ihmisiä kuten meidän perhe, joka ei pahemmin matkustele, vaan harrastaa jotain muuta kehittävää ja se vie ajan ja rahat ja voimatkin. Mutta muutaman vuoden välein kuitenkin lapset ahdettu myös lentokoneeseen ja tehty irtiotto. 

Vierailija
46/49 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka ette voisi sellaisen miehen kanssa seurustella, joka ei ole koskaan käynyt ulkomailla, tehkää näin: Viekää se mies matkalle kanssanne ja tulkaa takaisin Suomeen. Sitten katsokaa, että onko se mies muuttunut mitenkään ennen matkaa.

Mutta sen jälkeen ette voi enää vedota seurustelemattomuuteen sen miehen kanssa sillä perusteella "kun ei ole koskaan käynyt ulkomailla". Juurihan hän olisi silloin tehnyt niin.

Vierailija
47/49 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 20:44"]

Ei häiritsisi minua. Tavallistahan se ei ole. Erittäin harvinaista tavata tuon ikäinen ihminen, joka ei ole käynyt ulkomailla. Nykyään moni käy monta kertaa vuodessa, ja osaa etsiä halpoja lentoja ja majoitusta.

Ja sitten on ihmisiä kuten meidän perhe, joka ei pahemmin matkustele, vaan harrastaa jotain muuta kehittävää ja se vie ajan ja rahat ja voimatkin. Mutta muutaman vuoden välein kuitenkin lapset ahdettu myös lentokoneeseen ja tehty irtiotto. 

[/quote]siis jos lapsi /lapset harrastavat kilpatasolla, niin myös vanhemmilta vaaditaan aikaa rahaa ja voimia.

Vierailija
48/49 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole matkaillut ulkomailla paljon.. Olen 28-vuotias, eikä tähän asti ole ollut kovin paljon varaa. Haluaisin kyllä matkustella. Tosin, oikeastaan lentomatkailu ei ole kovin ekologista, että sen puoleen teen vähemmän pahaa ympäristölle, kun matkustelen vähän.

Vierailija
49/49 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 18:50"]

Pitäisin liian omituisena ja jotenkin sivistymättömänä. En voisi kuvitellakaan viettäväni aikaa saatika seurustelevani ihmisen kanssa, joka ei ole käynyt yhtään ottamassa perspektiiviä maailmankuvaansa. Matkailu avartaa ja sivistää. Antaa tosi ahdasmielisen ja sulkeutuneen kuvan jos ei koskaan ole käynyt missään ja kaikki näkemykset on vain kotikylillä kerättyjä. En voi ymmärtää, että nykyään vielä löytyy nuorista ihmisistä tuollaisia peräkammarin poikia, jotka elävät suomiumpiossa.

[/quote]

Vie se kapeakatseinen mies matkalle niin hänestä tulee automaattisesti todella kultturelli ja sofistikoitunut persoona, eikö?

Minusta tuntuu, että ne, joilla on muutamaan reissuun harvakseltaan varaa, vauhkoavat matkoista eniten. Miksi matkustelua muussa tapauksessa nostaisi jalustalle? Ja on jokseenkin apsellista ajatella, että matkustelulla olisi mitään tekemistä maailmankatsomuksen kanssa. Vähän samaa sarjaa niiden valaistumismatkojen kanssa, kun kuvitellaan, että vain lähtemällä reppuretkelle Intiaan saavuttaa yhtäkkiä jonkun hengellisen nirvanan, vaikka yhtä hyvään lopputulokseen voi päästä meditoimalla kotisohvallakin.