Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten välttää repeämän/t synnytyksessä?

Vierailija
08.02.2013 |

Eli olisko vinkkejä miten välttää repeämät synnytyksessä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä synnytä

Vierailija
2/4 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näitä vinkkejä voi kokeilla:

- välilihan rasvaaminen viimeisillä raskausviikoilla (esimerkiksi ceridal käy tähän hyvin)

- välilihan lämmittäminen synnytyksessä ja tukeminen ponnistamisen aikana

Itselläni repeytymiseen on vaikuttanut puudutus; epiduraalilla ponnistaminen oli hallitumpaa koska kipua ei juuri ollut, enkä revennyt. Toinen meni ilman puudutuksia, ja puskin lapsen maailmaan muutamassa minuutissa silkasta järkytyksestä - ja repesin sitten ihan kunnolla, koska kudokset eivät ehtineet venyä riittävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä että noudattaa kätilön ohjeita jos neuvoo himmailemaan ponnnistaessa lopussa... Minä en uskonut kun halusin tuskan äkkiä loppumaan ja pukkasin esikoiseni pikavauhtia maailmaan, tuloksena kunnon repeämät joiden takia istuminen oli mahdotonta pariin viikkoon synnytyksestä. Toisen kanssa otin rauhallisemmin enkä revennyt lainkaan, vaikka lapsi oli 800 g painavampi kuin esikoinen.

Vierailija
4/4 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sanoin kätilölle että tee episiotomia heti kun vauvan pää painaa välilihaa.Tästä ollaan nykyisin montaa mieltä, toinen koulukunta on sitä mieltä että eppari on tarpeeton ja luonnolliset repeämät paranee nopeammin, toiset taas sitä mieltä että epparilla estetään hallitsemattomat repeämät.

Minulla oli TODELLA vaikea eka synnytys ja repesin kahdesta epparista huolimatta, toisessa tehtiin yksi eppari ja vimpassa ei tarvinnut tehdä yhtään kun oli pieni vauva.

Mieti sitä episiotomia asiaa, jos vaikka oliskin hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme