En ole koskaan ollut Pariisissa enkä Lontoossa.
Muutoinkin kaikki nää super hot kohteet on käymättä.
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 20:18"]
En minä ainakaan.Olen jo 60v henkilö ja neljän lapsen isoäiti.T:Ap
[/quote]
Oliko tuo nyt syy kielitaidottomuuteen vai kommentti mihin?
Mun isä oli 50-60 luvulla matkaoppaana saksassa ilman että oli opiskelllut sanaakaan ko kieltä:) Puhelias ja vilkas stadidaismies pärjäsi oikein hyvin elekielellä ja oppi muutaman sanan sieltä-täältä.
73v anoppi puhuu yllättävän hyvin englantia ja saksaa - molemmat kielet oppinut tv:tä seuraamalla:) Olin tosin hämmästynyt kun oltiin reissusa ja mamma puhua pulputti paikallisten kanssa...
No suosittelen ainakin Lontoota, tosi kiva ja monipuolinen paikka!
En mäkään. Olen käynty vain kerran Suomen ulkopuolella, senkin lapsena vanhempien kanssa. Olen 38-vuotias akateemisesti koulutettu nainen. Ei vaan jotenkin yksin nappaa yhtään matkustella, ja olen sinkku jolla ei ole ystäviäkään joten jää sitten matkustelut väliin.
Hmm, jos olet ystävätön sinkku, joka ei käy missään niin miten ajattelit viettää loppuelämäsi? Av:lla?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 22:13"]
En mäkään. Olen käynty vain kerran Suomen ulkopuolella, senkin lapsena vanhempien kanssa. Olen 38-vuotias akateemisesti koulutettu nainen. Ei vaan jotenkin yksin nappaa yhtään matkustella, ja olen sinkku jolla ei ole ystäviäkään joten jää sitten matkustelut väliin.
[/quote]
Ei siihen matkustelemiseen kavereita tarvitse, niitä saa matkaltakin. Itse olen reissannut toki useimmiten ystävien/perheen kanssa, mutta kun tässä iässä alkaa jo vähenemään nuo sinkkukaverit, lähden yksin reissuille. Ja onneksi olen matkoillani tutustunut ulkomaalaisiin, on monta paikkaa jonne voi mennä kyläilemään yksinkin.
En minäkään, enkä Pohjoismaiden ulkopuolella. Mutta nyt kesäksi on varattu viikonloppu Keski-Eurooppaan :)
Ai kesäksi.Meillä ei oo ketään kielitaitoista matkustelijaa meidän perheessä.Että ne matkat voi unohtaa heti.Kielitaidottumuus rajoittaa meidän perhettä.Matkustellaan ja telttaillaa vain Suomessa.
Kannattaa käydä. Ei tuo käymättömyys mitenkään nosta pisteitäsi.
Ei matkalla kielitaitoa tarvita. Eihän täällä matkailevat japsitkaan mitään kieliä puhu
Miten nykyaikana Suomessa kukaan voi perustella matkustelemattomuutta kielitaidon puutteella? :D
Kielet voi opetella aikuisenakin, pelkällä alkeellisella englannilla, elekielellä ja avoimella mielellä ja sanakirjalla pärjää ainakin Euroopassa. Ja miksei muuallakin.
Minä olen käynyt Pariisissa kaksi kertaa. Kummallakaan kerralla en osannut ranskaa ollenkaan, vain sanat päivää, näkemiin, kiitos ja anteeksi osaan. Loput sujui englannilla. Kyllä Pariisissakin ihmiset puhuvat englantia vaikka toisin väitetään. Aloita hymyllä, sano bonjour ja jatka englanniksi. Vain törpöt heittäytyy ummikoiksi.
Lontooseen olemme miehen kanssa menossa nyt kesällä. En malta odottaa! :) Sitä ennen piipahdetaan Teneriffalla koko perheen voimin. Matkustelu on kivaa.
En minä ainakaan.Olen jo 60v henkilö ja neljän lapsen isoäiti.T:Ap
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 20:15"]
Kielet voi opetella aikuisenakin, pelkällä alkeellisella englannilla, elekielellä ja avoimella mielellä ja sanakirjalla pärjää ainakin Euroopassa. Ja miksei muuallakin.
Minä olen käynyt Pariisissa kaksi kertaa. Kummallakaan kerralla en osannut ranskaa ollenkaan, vain sanat päivää, näkemiin, kiitos ja anteeksi osaan. Loput sujui englannilla. Kyllä Pariisissakin ihmiset puhuvat englantia vaikka toisin väitetään. Aloita hymyllä, sano bonjour ja jatka englanniksi. Vain törpöt heittäytyy ummikoiksi.
Lontooseen olemme miehen kanssa menossa nyt kesällä. En malta odottaa! :) Sitä ennen piipahdetaan Teneriffalla koko perheen voimin. Matkustelu on kivaa.
[/quote]Miksi hymyillä pitää? Eikö se ole loukkaus
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 20:15"]
[/quote]Miksi hymyillä pitää? Eikö se ole loukkaus
[/quote]
Pariisissa? No ei tuntunut olevan.