Lue keskustelun säännöt.
Miksi älykkäät kirjoittelevat av:lle?
03.03.2019 |
Päteäkseen? Eikö heille löytyisi tiede-foorumilta tasoistaan seuraa?
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Älykkäillä on yleensä muitankin ominaisuuksia kuin älykkyys, esim. huumorintajua, uteliaisuutta (tyypillistä älykkäille), laiskuutta, empaattisuutta jne.
Itse viihdyn täällä (olen testien mukaan selvästi keskimääräistä älykkäämpi, mutta en kuitenkaan mikään nero), koska tämä tarjoaa jatkuvaa stimulaatiota ja välillä tahallista, välillä tahatonta huumoria. Kevyttä viihdettä siis.
Minusta on myös mukava nuuskia ns. "yleistä mielipidettä" asioista ja tarkastella ihmisten tapoja ajatella ja arvottaa maailmaa ja sitä kautta ymmärtää ihmismieltä ja tämän hetken viboja. Tämä kun käsittääkseni on Suomen vilkkaimpia keskustelupalstoja (ja jotenkin tasokkaampi kuin esim. joku Suomi24, johon en jaksanut tutustua edes sen vilkkaimpina aikoina, yök). Itse kun olen hieman omalaatuinen ja omiani puuhaava puolierakko, enkä hirveästi saa muuta kautta kosketusta ns. kansaan :D
Sitä paitsi minua kiinnostaa ihmisten tarinat ja kokemukset, ihan vilpittömästi. Täällä vaikuttaisi olevan niitäkin kaiken spämmin ja höpöhöpön seassa. Samasta syystä luen usein esim. naistenlehtiä, koska niissä on aina meikkimainosten seassa henkilökuvia ja elämäntarinoita.
Ja kuten jo mainittu, joku Tiede-foorumi on enimmäkseen tylsä paikka. Ei huvita rekisteröityä mihinkään ja sitä vaativat foorumit ovat yleensä käyttäjäkunnaltaan suppeita ja täyttyvät joidenkin pakkomielteisten ja mt-ongelmaisten loputtomasta horinasta ja spämmistä. Täällä sentään tulee koko ajan jotain uutta sen tavanomaisen jankutuksen ohessa.
Toki ymmärrän pitää tätä harrastusta hieman nolona, enkä kerro siitä kellekään.